{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Løbe med sin hund? {{forumTopicSubject}}

Godaften HG'er.
Hvornår vil I mene at jeg kunne starte med at løbe med min hund?

Han fyldte et år her i mandags - og er en hvid schæfer.
Til dagligt går vi en lille tur om aftenen, mens vi om formiddagen går en lang tur mellem 4-6 km - hvilket vi har gjort et par mdr efterhånden, hvor han både går med og uden snor. Nogle dage køre vi i skoven og går, hvor jeg ikke har styr på hvor mange km vi går - men her har han en lang line på og bestemmer faktisk oftest selv tempoet. Der vil gives plads til at den første km vil være gå-opvarmning hvor der vil være plads til at han kan snuse og gøre det han skal.

Jeg er selvfølgelig klar over at vi begge skal trænes op til at løbe - jeg selv er ude af form, men i det at vi går så mange km, tænker jeg at der ikke skal så meget til, før vi er kommet i form. Det vil dreje sig om 2 dage ugen, hvor vi, når vi er i form max vil komme op og løbe det vi går i tur 4-6 km, og jeg håber på at vi vil komme til at løbe i skoven, hvor han har lang line på.

Det er denne fyr, vi snakker om.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbe med sin hund?
  • #1   10. nov 2016 Bare giv den gas, det vil han sætte stor pris på smiley
    Ingen grund til at vente yderligere, når I nu begge starter fra scratch smiley


  • #3   10. nov 2016 Som tilføjelse kan jeg sige, at en farvet schæfer kan tage en udholdenshedprøve når de er 16 måneder.
    Det er en cykelprøve - altså føreren er på cykel smiley
    Der løbes 20 km med ca. 12 km i timen.

    Så den rute du omtaler er a walk in the park for den type hund smiley

    EDIT: Det er naturligvis ikke kun farvede schæfere, der kan det, det er noget vrøvl - alle racer kan tage udholdenhedsprøve, men for schæferne er det en del af avlsprogrammet smiley


  • #4   10. nov 2016 Lagde stille og roligt ud med den røde herhjemme med 1,5 km 2-3 gange om ugen, indtil hun lige fik en fornemmelse for, hvad der foregik, tempo osv., men hun var lynhurtig til at fatte det og har en kondi som jeg ved ikke hvad, så vi kunne hurtigt øge.
    Nu løber hun snildt 6-7 km komplet uanfægtet. Bagefter er hun klar til en tur mere, men hun er selvfølgelig også skabt til bevægelse.


  • #5   11. nov 2016 Ork - med mindre han har nogle issues omkring knoglerne, så kan du sagtens løbe med ham.

    Lige et tip - man kan faktisk godt lære sin hund at på løbeturen stopper vi ikke op for at tisse eller snuse. Det kræver selvfølgeligt at hunden lige er luftet først, og har fået lov til at tisse og besørge inden løbeturen starter.
    Jeg at det er fedt at have en løbemakker der ikke stopper op hver andet øjeblik for at gå på hundefjæsen smiley
    Ciba har lært at når vi har løbetøjet på (for hende indebærer det en særlig elastisk line der hæftes i et bælte som jeg har på) løber vi uden snusepauser.


  • #7   12. nov 2016 Arrh, hva? Fotografere en hund fordi den skal løbe 4-6 km to gange om ugen?

    Det går vist lige, tænker jeg smiley

    Det er på ingen mulig måde et problem for den type hund. Hvis den har HD eller AD så vil den type træning kun gøre den godt....

    Iøvrigt sygdomme, som heldigvis ikke findes så voldsomt i den race.


  • #8   12. nov 2016 Tusind tak for svar alle sammen smiley smiley

    Målet er de 4 -6 km til at starte med - da jeg for nogle år siden blev opereret i knæet, og har været bange for at løbe på fliser/asfalt, grundet at det har gjort ondt før jeg blev opereret. Nu er jeg endelig ved at have musklerne tilbage i knæet - og har jo fået mig en løbemakker, så er lysten til at forsøge løb smiley Så må vi se om jeg på et tidspunkt synes vi skal løbe længere smiley

    Jeg er helt sikker på at han vil nyde det og have sin egen fest smiley :)
    Jeg vil gerne at han skal fotograferes for HD/AD på et tidspunkt, for at være sikker at alt er helt ok! - det bliver dog først i det nye år.

    Jeg vil begynde i starten af det nye år - så jeg er er sikker på at jeg har fået overstået eksamener , så overskud fuldstændig er der til at starte på løb smiley Indtil da må han nøjes med de gå lange gåture både hjemme og skoven, samt den ugentligt træning, hvor han også får løbet en del smiley :) og den alm hjernetræning, smiley


Kommentér på:
Løbe med sin hund?

Annonce