1.054 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Løbe med sin hund Løbe med sin hund

Jeg har været inde og læse lidt om hvornår vi må begynde at løbe med vores hund. Hun bliver 1 år i starten af februar. Mit problem er at jeg er i tvivl om hvilken kategori af størrelse hund hun egentlig går ind under?

Der står nemlig at man må løbe med sin hund, når de er 1 år - bare ikke de helt små eller helt store hunde.

Er en coton de tulear en mellemhund? Selvom hun jo er meget lille i vores hund. Eller er det en race vi aldrig kan komme til at løbe med?!

Mvh.

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af vægge i stue 1.000 kr.
  • installation af vaskemaskine 990 kr.
  • Ophæng at Fritz Hansen Concerto lampe (stor) 750 kr.
  • Samle + montere Ikea-skab + kommode 500 kr.
  • Mixed tasks, electricity 1.800 kr.
  • Vand på gasfyr 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løbe med sin hund
  • #1   19. jan 2011 Hun går nok indenunder en lille hund...
    Altså jeg løber ca. hver anden aften med min hund og han bliver 2 år her til februar og der er intet problem. Han vejer ca. 7 kg og kan sagtens følge med smiley
    - Du skal nok bare lige overveje hvor langt du vil løbe! Jeg løber ca. 2-3 km men ikke mere!

• #2   19. jan 2011 Det skal lige siges vi startede da han var 1½ år smiley

• #3   19. jan 2011 he he en coton de tulear , vil jeg personlig mene er en lille hund smiley . tror vores nila på 26 kg er en lidt stor mellem hund . Du kan da godt løbe , noget med hende . til du føler nu er det nok . det må altså se sødt ud , når i kommer løbende . vores nila fatter slet ikke hvad løb går ud på , hun vil bare lege og stopper pludselig brat op smiley

• #4   19. jan 2011 Småture kan hun nok godt klare nu, men ikke flere kilometre smiley

• #5   19. jan 2011 Jeg har fået af vide at mine ikke må løbetræne før de er over 1½ år gamle. De vejer mellem 5-7 kilo.

• #6   19. jan 2011 Tusind tak for alle svarene :-).

Line F: Haha, ups!! Så var min tvivl vist helt berettiget :-)!

• #8   21. jan 2011 Er det en coton du har??

En coton skal nemlig ikke undervurderes på trods af dens størrelse!!!
    Cotonen er netop kendt for at være en livlig lille hund som kan klare rimeligt meget i forhold til dens størrelse. Den kaldes også for cirkushund, fordi det er så livlig.. Den er meget brugt til agility, og ting såsom lange gå ture og løbeture vil den også sagtens kunne klare, så længe at den selvfølgeligt bare trænes op til det.. Starter ud med små ture og gå op efter... Du vil godt kunne købe med den, men det er selvfølgeligt ikke det samme som at have en retriever f.eks...

Kommentér på:
Løbe med sin hund

Annonce