2. aug 2007 Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.240
Meget hensynsfuld hund, sygdom - update på bule i fod Meget hensynsfuld hund, sygdom - update på bule i fod
WOW det er helt utroligt som Keesha i løbet af 1½ døgn igen har lært, at hun ikke skal brase ind i mig, men give mig plads op og ned ad trapperne i lejligheden og sidde lidt på afstand, når jeg sidder i sofaen.
De lærer - og husker, tror jeg - de kære hunde.
For 3 år siden gik jeg med krykker pl.g.a. en brækket ankel, og da lærte Keesha hurtigt at holde afstand til min højre fod, ikke at være voldsom, ikke at hoppe op o.s.v., så hu lagde sig tæt ved mig, som om hun skulle passe på mig.
Nu har jeg i tirsdags været inde og få taget en biopopsi af en bindevævsknude i højre fod, og allerede efter ½ døgn har Keesha fundet ud af, at hun skal være forsigtig omkring mig. Jeg tror, at bare det, at jeg humper op og ned ad trapperne og af og til har en krykke med, vækker minder hos hende, så hun automatisk "passer på" Ååååh jeg elsker den lille sølvrøv! <3
Ja min fodbule har vist sig at være en bindevævsknude/sarkom, og jeg er blevet lynhurtigt overført til Aarhus Universitetshospital - i stedet for Silkeborg, hvor jeg har gået til undersøgelser i snart 2 mdr. - fordi der åbenbart kan være en lille mistanke om kræftceller, så jeg fik i tirsdags taget biopsi i fuld narkose. Nu humper jeg så lidt rundt på en fod, som ikke kan have sko på, og venter på svar, så jeg kan få opereret lortet væk!
Lægen satsede på, at jeg ville høre noget inden jul, så jeg håber han får ret. - Det er sgu hårdt at vente og vente - men for pokker hvor er jeg stolt af min gamle hund
Jeg skulle bare dele det her.....
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 99 Hunde: 2 Emner: 357 Svar: 6.133
Dengang jeg var ung og smækker, der havde jeg en hanhund, der 'fangede' at mor var hypermobil og derfor ikke stod skidegodt fast i kuperet terræn. Det gjorde så at når man stod nogen stykker med hunde der legede 'fræs' - han var ret hurtig - så trak han altid feltet i en stoooooor bue udenom mor.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.240
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.163
Jeg håber du for vished inden jul, det er nu meget rart ikke at gå og spekulere.
Håber ligeledes at det er nemt at få fjernet, hvad end det er, så du i det mindste kan få sko på igen
aug 2007
Håber jeg virkelig også. Ventetiden er ulidelig, og det skal bare skæres væk NU!, Men de skal jo tage prøver, så de ved, hvor meget de skal skære væk.
Jeg vil gerne have nye støvler: en str 36 venstre og en 38 højre med høj vrist!
aug 2007
jul 2012
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.054
Har Keesha altid været så omsorgsfuld, eller er det kommet med alderen?
aug 2007
Da hun var ca 1½ år var hun barnepige for min kats killinger (puttede 3 ugers killinger tilbage i kassen til missemor og senere gav hun mælk!......)
Hun har nusset vores kaniner uden at skubbe hårdt til dem.
Og for 3½ år siden, da jeg brækkede min ankel var hun utroligt forsigtig og opmærksom. - Og sjovt nok heller ikke så krævende med at komme ud. Det samme ser jeg nu. Hun har ikke tigget om at komme ud at gå.
Min kæreste kommer og går en lille tur med hende og ellers må hun nøjes et par dage med kun at tisse/lave i haven i mellemtiden.
Hun er ikke mindre end fantastisk!
aug 2007
Hun er kommet i løbetid og har faktisk været en pestilens de seneste 5-6 dage, hvor hun har pebet, stået ved døren, kravlet på skødet og i det hele taget bare været overalt og klynket, kælet og tigget. Det gør hun slet ikke mere. Nu ligger hun bare tæt ved mig og følger mig, men ikke for tæt, hvis jeg rejser mig
jul 2012
Nogle gange, er vovserne altså bare kloge!
aug 2007
Det kan godt være jeg er meget sårbar lige p.t. og har let til gråd, men når jeg ser, hvordan min hundebasse er, så får jeg altså tårer i øjnene, for hun er bare så vidunderlig!
Jeg føler virkelig, at hun fornemmer meget mere, end vi mennesker gør. - om det så denne gang er godt eller ondt, vil tiden vise....
jul 2012
Så længe jeg har Gustav, har jeg ikke brug for et termometer. Hvis jeg en morgen vågner med feber, hopper den ellers så tumpede og morgenfriske bulderbasse op i sengen og lægger sig oven på mig
God bedring med foden. Jeg håber, det ikke er noget alvorligt.
aug 2007
Tak! Jeg håber også inderligt, at de bare kan skære knolden væk, uden at der er noget grimt derinde. De skal jo teste, når mistanken er til stede, selvom sandsynligheden er lille. "Better safe than sorry"....
(Shit jeg er nervøs, men prøver at holde humøret oppe....)
aug 2007
Jeg er træt og lidt forvirret i hovedet, så undskyld usammenhængende tekst. Nu vil jeg sige god nat og putte med Keesha ved siden af eller under min seng
jul 2012
Drøm sødt med din dejlige Keesha. Gustav har ondt i skroget for tiden og vil helst ikke gå op ad trappen, så jeg må nøjes med artige Ingle, som ikke fatter en brik, når det kommer til "empati"
aug 2007
Tusind tak, Isabelle. Hun er mere end guld værd lige for tiden
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1445 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 8.246
Og vores Rollo var også hensynsfuld, hvis vi var sløje.
Men Max ejer ikke denne evne LOL.
God bedring. Jeg håber ikke, at det er noget alvorligt, og at du snart bliver opereret.
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1270 Hunde: 3 Emner: 157 Svar: 3.321
Meget hensynsfuld hund, sygdom - update på bule i fod