{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

hvalpen siger ikke til når den skal ud. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min kæreste og jeg hentede for 2 uger siden en hvalp på 11 uger. Han har i den tid sovet inde i soveværelset, først ved siden af mig i sin kurv og herefter for enden af sengen, for at vænne ham til at være lidt mere "alene". Nu vil vi selvfølgelig gerne have at han skal sove i stuen. Men her komme problemet så. Han ved godt at han skal besørge udenfor og han går også til døren for at komme ud. Men han siger ingenting. Det betyder jo så at vi ikke kan høre at han skal ud og han får derfor gjort hvad han skal på gulvet.
Hvad kan vi gøre? Da han sov i soveværelset kom han altid hen til sengen når han skulle ud og det var kun 1 måske 2 gange om natten. Men det gør han ikke nu, selvom vi har døren stående åben til soveværelset.
Har i nogle råd til os?

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvalpen siger ikke til når den skal ud.
  • #2   20. dec 2014 I skal holde øje med jeres hvalp. Hvis i holder øje med ham og er gode til at se, hvornår han er trængende, så burde der ske minimale ulykker indenfor. Det er ikke alle hunde, der siger til - vores hund gør, men der er flere voksne hunde, der ikke gør.
    Jeres hvalp er 11 uger - i den alder er det for mange endda rigtig flot at de af sig selv går hen til døren, når de er trængende. Det er super godt. Så derfor er det jeres opgave at få hvalpen ud INDEN det sker smiley

• #4   20. dec 2014 Enten må hunden sove i soveværelset eller også må du sove i stuen..
    Det er ret godt gået at den i det hele taget går til døren, men hvis ingen hører det, så har den ligesom ikke andre muligheder end at besørge på gulvet.

• #5   20. dec 2014 Hvis i ved at han har uheld om natten og skal ud - så er der ikke andet for end at sætte vækkeuret et par gange om natten i en periode så han kan komme ud og få gjort det han skal.

• #6   20. dec 2014 Vi kan jo bare ikke se når han sidder derude om natten. Jeg må sætte vækkeuret og få ham ud og se om jeg er hurtigere end han er smiley

• #7   20. dec 2014 Min hund er 3 år.
    Han siger ikke noget og går ikke til døren når han skal.

Vi lukker ham ud flere gange om dagen, så måske når han aldrig at blive rigtig trængende.

Eller... jooo..
    Engang han havde rigtig dårlig mave rendte han febrilsk rundt om sig selv for at sige at NU skulle han ud... Og det kom han så i aller sidste øjeblik smiley

• #8   20. dec 2014 Mine er snart 8, de siger såmænd heller ingenting når de skal ud. Det er faktisk meget almindeligt. Hvis mine VIRKELIGT skal ud, f.eks. pga dårlig mave e.l. så går Reiki målrettet til døren, Gaia kigger på mig på en helt bestemt måde. That's it, ingen lyd. Og det passer mig nu egentligt meget godt.
    -stå op en gang eller to i løbet af natten og luk hunden ud, eller behold den i soveværelset så i opdager når den kommer vil være mit bud.

• #9   20. dec 2014 Vi får ham ud om dagen. Det er om natten det er svært. Jeg sover med et øje åbent hele tiden, men det smutter jo at jeg ikke lige får hørt ham gå til døren. Og er jo synd for ham at han kan blive nødt til at besørge på gulvet, når han nu godt ved at han skal ud. Så jeg må sætte vækkeuret.

• #10   20. dec 2014 Mine på næsten 4 år og 2 år siger aldrig noget ,de går bare hen til døren
    jeg ville beholde den i soveværelset ,da skrev du jo, at han kom til dig ,når den skulle ud Og så er det bare så flot, at han går til døren, når han kun er 11 uger Der er hunde på 1år som stadigvæk bare tisser inde, uden af give den mindste tegn på at skulle ud Så igen for din egen skyld ,så du ikke ødelægger det. Ind i soveværelset som før smiley

• #11   20. dec 2014 Jeg vil nu også sige tilbage i soveværelset til han er renlig. synes det er mange sove omplaceringer på kort tid for så ung en hund, synes I lyder til at have været meget heldige med at han er så dygtig til det med renligheden allerede.

Er han i soveværelset kan du høre når han begynder at pusle rundt og så komme op og ud.

Jeg er modstander af det der med vækkeuret og ud om natten, for hvornår finder man så ud af at det ikke længere er nødvendigt, at hunden egentligt kan holde sig en hel nat. og man risikerer at vænne den til at der er tissetur om natten og dermed ikke understøtte dens udvikling mod at sove igennem.

• #12   20. dec 2014 Enig Hanne

• #13   20. dec 2014 Jeg vil gøre som flertallet her vist anbefaler. Han kommer tilbage i soveværelset indtil han kan holde sig længere. Tak for svar. Og ja, vi synes også han er lidt dygtig at han allerede nu har lært at gå til døren smiley

• Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

Emner: 2 Svar: 120
    #14   20. dec 2014 Christine, jeg er bliver nysgerrig, når du skriver at I "selvfølgelig gerne vil have ham ud af soveværelset", vil du fortælle hvad årsagen er til det?

Hanne hvis man vælger at bruge vækkeur om natten er det ikke anderledes end at man lægger tid på mellem vækningerne, ligesom ved alenetræning smiley

• #15   20. dec 2014 @ Irene, nej det er det selvfølgelig ikke, men stadig vil jeg mene man risikerer at tage en hund ud længere end den egentlig vil have behov for. Dens "system" skal jo som ved børn udvikle at der produceres mindre urin , og dermed tissetrang om natten, og man skal understøtte at den kun vågner når hjernen modtager signal om at nu trænger blæren til tømning, dette mener jeg man gør bedst ved at lade hunden sove til den selv vågner...

• #16   20. dec 2014 Hanne - det kan du have en pointe i, men personligt ville jeg stadig bruge vække uret, for jeg ville være i tvivl om hvorvidt jeg ville vågne hver gang.
    Det skal måske også siges at jeg sover ret tungt.

Jeg har endnu ikke haft problemer med at have hvalpe ude regelmæssigt om natten, de har alle været renlige senere hen - også om natten.

• #17   20. dec 2014 hvis man sover tungt så er det jo nødvendigt.

Jeg er så sådan en sover, at jeg vågner så snart hvalpen rører på sig, har også altid haft den i en kurv lige ved siden af mig.

Af samme grund har jeg aldrig haft mine børn i mit soveværelse ( med mindre de var syge) for de smasker og smågrynter jo ofte i søvne noget inden de måske vågende og skulle spise, så jeg fik aldrig hvilet ordentligt ... jeg prøvede nogle nætter med det første barn, men det gik bare ikke ...

• #19   20. dec 2014 Jeg har heller aldrig brug vækkeur

• #20   20. dec 2014 Hvorfor skal den ud af soveværelset? smiley

• #21   20. dec 2014 Mine siger da heller ikke til? Det er voksne hunde.
    Det er kun hvis det skal være LIGE NU hvis en nu har dårlig mave at de siger til. Og så er det endda sådan i sidste øjeblik de gør det.
    Og min ene tæve siger til hvis hun skal kaste op. Hun laver en bestemt lyd UDEN at kaste op som jeg reagere på og så løber vi begge ud til døren og hun når ud.

• #22   21. dec 2014 Shaping altså belønne den adfærd du ønsker og så ellers træning.
    1 uge og Hobie var selvkørende. Han siger intet, men vi kender hans adfærd.
    Når han er "presset" så lægger han en pote på min arm og så er der ca. 1 minut til der sker et "uheld".

• #23   21. dec 2014 Der er mange voksne hunde der aldrig siger til når de skal ud, det er et spørgsmål om at du er opmærksom på din hund, og dens signaler. Ligeledes har et indre ur, som får dig til at tænke, måske den snart skal tisse igen (: Vores den ene går slet ikke til døren, han holder sig bare, indtil jeg lukker døren op. Den anden hun går godt nok til døre, men siger ikke noget (:

Kommentér på:
hvalpen siger ikke til når den skal ud.

Annonce