hundevenner. hundevenner.
I dag (juleaften) har også været en god lang dag for hundepigerne. Dagen startede med en god lang gåtur med hundevenner (2 pudler) og som gæster til juleaften har vi bla. haft besøg af 3 dejlige jack russels.
Da vi gik turen tidligere talte vi om hvor dejligt det er at bare falder i "hak" som om det er igår de så hinanden sidst og det samme skete jo så igen samme aften med en anden flok. (russllerne)
Et andet eksempel: jeg har en meget nær veninde boende på fyn (vi bor på sjælland) vi ser selvsagt ikke hinanden hver dag mere, men når vi kommer kan vi bare gå ind hjemme hos dem - MED pigerne.. (de har rodhesian Ridgeback og 2 Dansk/svenske) og igen ingen problemer, de kan gøre det samme hos os.. De falder bare ind og sådan har det altid været.
De kender hinanden. Ingen tvivl. Nogen leger bedre end andre, nogen sameksistere bare. Det er på både hanner og tæver og blandede racer.
Flere af vores venner har hunde som vores går super i spænd med og der er aldrig sure miner mellem dem. De mødes og falder i hak med det samme.
Dyrker I også disse hundebekendtskaber eller er andre kun perifære?
Vi kommer også i (de udskældte) hundeskove og her kan man tydeligt se hvem de er på "hej-basis" (altså bekendte) med og hvem der liiiige skal ses an.
Jeg læste engang herinde en argumentation med at hunde jo ikke dannede "flok" udenfor deres egen gruppe men noget må de jo gøre for ellers ville disse venskaber på tværs af grupper jo ikke kunne opstå?
Eller hvad?
Det blev lidt langt
Billede af en af vores ture.. her med bernerne og en af jacks´ne.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.794
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.163
Jeg er ikke i tvivl om at hundene nyder det.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.515
Jeg bruger også ind i mellem hundeskove, jeg har dog lidt langt til den nærmeste, men har helt klart indtryk af, at mine hunde nyder det. Hvis der er mange hunde, hilser de på nogen og andre passerer de bare. Det foregår egentlig ret afslappet.
Mine voksne hunde leger mest inde for deres egen flok, men de unge hunde synes det er sjovt ind i mellem at lege med andre.
Jeg ved, der er mange herinde, der har dårlige oplevelser i hundeskove, og det er da ærgerligt, men hundeskove er forskellige, og jeg kan sagtens se, at hvis det bare er et mindre indhegnet areal, hvor folk mere eller mindre bare står, så kan der let blive problemer. Men jeg synes ikke rigtig den slags steder kan sammenlignes med de hundeskove, hvor man kan gå en rigtig tur.
maj 2008
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 109 Svar: 813
Lene, der er kæmpe forskel på de små indhegnede områder også de rigtige hundeskove. Den skov vi har heroppe er også ganske udemærket og de fleste er hensynsfulde.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 964 Hunde: 8 Emner: 241 Svar: 9.474
hundevenner.