{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

Skide fyrværkeri!!!! {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Lille Simba har ind til nu , ikke været bange for fyrværkeri ,
ingen gang nytårs aften sidste år
(hans første) reageret han ovre hoved ,
han var totalt rolig , som var det ,
det mest naturlige . her for en uge siden var der nogen drenge der kastet et kanon slag mod ham,
var 3 meter fra ham . han var bange og utryk et par timer .
men intet været siden , når der er blevet fyret af , også selvom vi gik uden for .

( men godt nok ca 20 meter væk )
Så her for 4 timer siden da vi var ude og gå , bliver der fyret af ,
dem der pop er mange gange op i luften med farver ,
kun 5 meter fra os , havde på ingen måde set dem .
Simba får det største chok smiley vil først op , men hopper ud af mine arme af skræk og vil bare frem ad og væk .

Han vil så op igen da vi er kommet lidt væk . har klamret sig til mig i 4 timer ,
prøvede at sætte ham ned,
og så skyndte han sig under sengen , fik ham ud igen , og ligger hos mig stadig .
og ryster hver gang han høre dem skyde af uden for .
hvad kan jeg gøre?
hvad kan man købe ?
Så han er beroliget , uden at være dopet ? Da det mange dage han skal have det,
til efter nytår .
stakkel dreng . og han har lige været syg og nu det her smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skide fyrværkeri!!!!
  • #1   27. dec 2014 du kan da prøve dette en af de kommende dage inden nytårsaften :

    http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/579429-modermaelkserstatnig_mod_fyrvaerkeri_angst


  • #2   27. dec 2014 Jeg ville aldrig hive en hund ud under en seng, hvis den var bange, for det første. smiley

    Mht. dit andet problem, ved jeg ikke om der som sådan er noget bestemt at gøre, men jeg kan sige hvordan vores Bodil, forhåbentlig, har fået lært, at lyde ikke er farlige: vi afspiller youtube-videoer med fyrværkeri lyde, imens vi laver noget sjovt med hende. Vi har gradvist skruet op for lyd og bas (vi har et megafedt anlæg), så hun også får vibrationerne. De gange de har skudt ude i dag, har hun INTET sagt smiley


  • #3   28. dec 2014 Min hund havde det også ok med fyrværkeri indtil nogen - ligesom med dig - pludselig fyrer en raket af 4 meter fra os i det vi går rundt om et gadehjørne... Goodbye tilvænnings træning og hvalpe fyrværkeri-prægning! smiley

    Min får Anxicalm til nytår og mit selskab, håber det rækker, hun har det ok så længe det ikke brager og hviner voldsomt udenfor.


  • #4   28. dec 2014 Sådan som jeg har forstået det på en af de dyrlæger jeg bruger er hurtigt til dyrlægen stoppe angst reaktionen og derefter træne træne og træne. Jeg har også ladet mig fortælle at man ikke kan regne med en hvalps reaktion på noget nyt, som at fordi første nytår gik godt gør resten også. Alle dyrlæger rundt i landet har nok forskellige måder at løse problemet på.?

  • #5   28. dec 2014 No' VI'Ki undskyld men hvor ser du jeg har skrevet jeg har hivet min hund ud fra under sofaen ? hvad med at læse hvad der bliver skrevet . jeg snakket roligt til ham lidt tid og sad med nogen god bider, så kom han selv op til mig .

    Men tak for det andet brugbare råd , med en cd.

    BUCH som sidste år , skal vi bare slappe af med lidt god mad , mig min søster og min mor , og lille Simba og min søsters hund princess . så der er heldigvis ro. og så er spørgsmålet bare om jeg skal købe Anxicalm eller Zyikline ?

    Michelle hvad ville lægen give vis man kom?



  • #6   28. dec 2014 Hanne M tak for link smiley

  • #8   28. dec 2014 Jeg ændrer min formulering fra hive, til lokke smiley Jeg ville lade ham være, hvis det er der han har det bedst når han er bange. Han kan jo være i syv sind når du begynder at lokke ham ud, han er måske ikke klar over om det er en kommando, og noge han skal, eller noget han selv kan vælge om han vil. smiley

  • #9   28. dec 2014 Øv Gina Nu vil han nok være bange for fyrværkeri ,altid Mine hunde beg. at ryste helt vilt, når der skydes ,Så jeg er allerede taget på gården nu , der er ro

  • #10   28. dec 2014 Sally er også blevet bange bragende i år. En af vores naboer hygger sig med at smide kanonslag ud af vinduet så det runger i hele lejligheden. Nå hun høre et brag gemmer hun sig under sengen.

    Når hun "flygter" ignorere jeg hendes adfærd og egentlig opføre mig normalt og gerne synge/nynne glad. Kort tid efter fjoller jeg og invitere hende til leg som hun glædeligt deltager i smiley Hun er bange for det, men kommer hurtigt til sig selv igen.


  • #11   28. dec 2014 Et klip jeg har brugt til "fyrværkeri træning" er det her: Sætter det på storskærm på fjernsynet så hun også kan se farverne.

    Der er mange enkeltstående eksplosioner. som fremhæver bragende. skru op for bassen så føles det næsten ægte. Skru selvfølgelig langsomt op og lav noget positivt som leg og træning smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=Azi6tuy21go


  • #12   29. dec 2014 Birgitta har besluttet mig for at tag til lægen i morgen , og få noget angst dæmpede /beroligende , høre lægen hvad han mener der er bedst at give . men vil ikke have noget der direkte sløver ham .


  • #14   29. dec 2014 Undskyld det sene svar, der er så mange ting man kan give at jeg ikke er helt inde i dem. Der er vidst en videnskab. Håber du finder en god løsning ?

  • #15   29. dec 2014 Michelle det gør ikke noget smiley man er jo ikke altid online smiley i en alm dyrehandler som bonnie , kan man købe noget der af angst/beroligende ? nogen der ved det .

Kommentér på:
Skide fyrværkeri!!!!

Annonce