{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Molly måske syg??? {{forumTopicSubject}}

Dagen startede underligt.. Når jeg normalt vis vågner er det første der sker at Molly kommer "drønende" og hopper, slikker og sylre.. Det skete ikke. For det første gik der et stykke tid før hun rejste sig, og da hun havde det, kom hun kun langsomt hen til mig, og ikke det sædvanlige hej med slikken, nej hun lagde bare sit hoved på mit skød og kiggede på mig.... Sådan fortsatte det. Vi fik gæster, og normalt hopper og springer hun rundt, når vi gør det, men i dag gik hun bare lige hen og snuste til dem, og så vente hun sig og gik sin vej. Hun har lagt ned stort set hele dagen, og jeg har set at hendes bagparti, har haft store rysteture flere gange i dag. Hendes øjne og øre har heller ikke været som de plejer, hendes øjne har været slappe og ynkelige. og hendes øre har hængt på en ynkelig måde også... Normalt viger hun ikke fra min side, men i dag oplevede jeg noget som jeg aldrig har oplevet før.. Mens gæsterne var der, gik hun ud og lagde sig i gangen... men kort efter det, rejste hun sig, og gik op på over etagen og lagde sig, der ligger hun stadig, og jeg har været oppe og se til hende, og prøvet at tilbyde hende godbider af forskellig art, og selv et flæskesvær fra aftensmaden kunne ikke lokke... Hun har være ude og tisse to gange i dag, med haltende gang, og langsomme bevægelser, hun har kun drukket lidt vand, og vil slet ikke røre mad.. Jeg er virkelig bekymret for at hendes HD har udviklet sig drastigt, men er der nogle af i andre der har oplevet sådanne ændringer i jeres hunde adfærd, ved sygdom og smerte.. Hvis der ingen bedring er i morgen tror jeg at dyrlægen skal have et besøg.. Hvis i har et par erfaringer, evt. et par tips til hvad jeg kan gøre for at lindre hendes smerte, vil jeg blive glad... På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Molly måske syg???
  • #2   3. sep 2006 ja jeg havde nok kontaktet en dyrlæge med det samme, hvis jeg havde set en så ændret adfærd hos min hund.

Om du kan gøre noget for at lindre smerterne aner jeg desværre ikke noget om.

God bedring med vovse *S*

• #3   3. sep 2006 Årh nej dog.. Det lyder da som om der er noget der plager hende.. Jeg ville nok også kontakte dyrlægen i morgen tidlig under alle omstændigheder..

• #4   3. sep 2006 ville tage til dyrlægen med det samme...

• #5   3. sep 2006 Jeg vil lige prøve og tage hendes temperatur, og vendet tilbage til jer når jeg ved hvad den er.. Snart tilbage..

• #6   3. sep 2006 nå nej, stakkels hund og stakkels dig, kontakt dyrlæge med det samme, ville i hvert fald ikke selv turde vente

• #7   3. sep 2006 Det passer selvfølgelig sådan at vores termometer ikke har strøm og jeg har ikke et batteri der passer til den.. Molly fulgte med mig neden under og gik igen ud og tissede, jeg tilbød hende noget mad, endda rester fra aftensmaden, og dem ville hun ikke røre... Og så tænker jeg altså... Der er squ noget galt, den hund har aldrig takket nej til sovs og kartofler... og drikke ville hun heller ikke, nu har hun igen lagt sig til at putte ovre i hjørnet, og jeg ved squ ikke mine levende råd... Problemet er, at kæresten er kørt på arbejde har har taget bilen, så kan ikke en gang køre til dyrlæge nu.. Jeg vil holde stærkt øje med hende i nat, der er altså noget galt.... Hmmm.

• #8   3. sep 2006 Ja og samtidig vil mit internet drille i aften... hmm, hvad skal jeg gøre, er der ikke nogle der har et godt råd... Til jer der har ønsket god bedring siger jeg tak.. Bare jeg dog vidste hvad der var galt

• #9   3. sep 2006 Ring evt til dyrlægevagten i din omegen hurtigst muligt- held og lykke med din hund ..

hilsen karin og frosty

• #10   3. sep 2006 Skide dyrlæge vagt, de tager ikke telefonen.. Må bare blive ved at prøve...

• #11   3. sep 2006 Ring til dyrlægen straks, det lyder ikke rigtigt med så stor en ændret adfærd

• #12   3. sep 2006 Ja jeg havde også ringet til dyrlægen med det samme om jeg så skulle tage en taxa eller få nogen andre til at køre mig...

• #13   4. sep 2006 Hej alle. Ja jeg fik aldrig fat på dyrlægevagten i går, desværre. Men har været til dyrlæge med Molly i dag.. Som i ved fik jeg ikke taget Mollys temp i går, men dyrlægen skyder hende til at have haft højere temp i går end i dag... Men jeg blev ret chokeret da jeg fik afvide hvad den var i dag... 40,7grad, og den skydes til ca en grad mere i går... Damn.. Jeg blev meget bekymret. Efter en lang undersøgelse konkluderede han at han mente Molly havde blærebetændelse. Dette kan vi dog ikke være sikre på før i morgen. Jeg har fået en speciel urin opsamler med hjem, som jeg skal tage hendes morgen urin med i morgen, og så aflevere hos dyrlægen.. Hvis den intet siger, og hun stadig ikke har fået det væsenligt bedre onsdag, så skal vi der ind igen og have taget en blodprøve og nogle røngten billeder. For så er der noget andet i vejen. Han mener, de ryste ture hun har haft både i går og i dag, skyldes feberen, og hendes radikale adfærds ændring også skyldes dette, og så de smerter hun har. Hun har fået en antibiotika sprøjte og en smertestillende sprøjte i dag, og fået pencelin med hjem til 8 dage, og så må vi se i morgen, hvad urin prøven siger... Men hun er stadig ret træt, og er slet ikke sig selv. Så er blevet bedt holde øje med ændringer, i enten dårlig eller god retning resten af dagen og i morgen, og så må vi se. Jeg har været ude og skaffe et batteri til termometeret og skal tjekke den nogle gange i løbet af dagen og i morgen. Så ja, nu kan jeg ikke gøre andet end at vente og se hvad der sker... Men tak til alle for jeres bekymring. Og jeg vil da lige holde jer orienteret med det vidre forløb.

• #14   4. sep 2006 Hej Anne

Åh da den stakkel.. Jeg håber at du får held med at få den urinprøve.. Og så håber jeg at I hitter ud af hvad det er der er galt. Puha det var da også gevaldig høj feber.. Jeg mener hundes normaltemperatur er på 35-36 stykker.

Vi krydser alt hvad der kan krydses her.. og tak for updaten.

• #15   4. sep 2006 uhhh det lyder ikke godt smiley

Håber i snart får has på problemet *S*

Hundens normale temperatur ligger så vidt jeg husker mellem 38-39

• #16   4. sep 2006 Jubii, har lige fået Molly til at spise lidt.. Det var godt nok også lidt, men lidt har jo også ret... Hun virker til at have det lidt bedre efter at det smertestillende er begyndt at virke, men hun har det stadig meget skidt... Men håber at lidt mad og vand og pencilin kan hjælpe hende...

• #17   4. sep 2006 Det var godt!!!.

• #18   4. sep 2006 Min bror har lige besøgt os, og han er Mollys yndlings person foruden mig og min kæreste, og han kunne live hende lidt op, og det er jeg virkelig glad for, for det tyder på at der sker en bedring nu, hun var næsten den gamle glad Molly, det hopper og springer når hun er glad, men hun var og er stadig træt, men nu kan vi tydeligt mærke at hun er i bedring. Og det er jeg virkelig glad for.

• #19   4. sep 2006 Årh Anne, DET var godt at høre:-)

• #20   4. sep 2006 Jeanette> Jeg er virkelig også glad, så håber at vi har fundet en løsning i pencilinen, og at Molly snart er på benene igen...

• #21   4. sep 2006 Dejligt at hun er ved at live op igen og tager en smule føde til sig smiley

• #22   4. sep 2006 Rene> Ja, selv om det ikke er meget føde hun har fået endnu, så er jeg virkelig glad for at hun så småt begynder at spise..

• #23   5. sep 2006 Hej folkens. Ville lige fortælle hvad dyrlægen har sagt. Jeg var jo inde men en urin prøve fra morgenen af, og fortalte dem at hendes temp var gået meget ned. Her for en time siden ringede dyrlægen så og fortalte at Molly ikke har blærebetændelse. Vi snakkede lidt frem og tilbage. Han fortalte at hun klart havde betændelse et eller andet sted i kroppen men at han ikke kunne finde ud af hvor. Han kunne tage en blodprøve men den ville ikke kunne finde præcist det sted betændelsen er, og da en hund jo ikke kan snakke, og han ikke kan spørge hende hvor det gør ondt, så mente han ikke at vi skulle gøre mere lige nu. Pencilinen har virket, hun har det meget bedre i dag, har godt nok ikke rigtig spist endnu, men hun er langt mere kvik, og hendes feber er gået langt ned, nu har hun kun en smule feber. Derfor skal hun nu spise resten af sin pencilin og så håber vi at det hjælper. Jeg fik ordre på at holde øje med om hun begyndte at halte igen inden for den næste uge. For gjorde hun det, så ville han have hende ind til røngten, for at tjekke hvor langt hendes HD er, om det kunne være der, der havde været betændelse. Så nu venter vi og ser om pencilinen virker, og om hun skulle begynde at halt igen. Jeg er lidt ked af at jeg ikke ved hvad hun fejler, men lægen fortalte at det kunne været alt mellem ledbetændelse, til halsbetændelse, og at han ikke umiddelbart kunne gøre mere for at finde ud af hvor den er. Ikke før hun evt begynder at halte igen, eller pencilinen ikke gør hende helt rask.. Sååå, nu holder jeg stærkt øje med hende i noget tid, og lægger mærke til evt ændringer i adfærd, afføring, osv. Men i der har fuldt med i sagen med bekymring, skal have tak for jeres trøstende ord. Det er rart at der er andre der også elsker dyr lige så meget som jeg selv.

• #24   5. sep 2006 Ja så er der ikke meget andet for end at holde godt øje med hende *S*

God bedring til Molly og jeg håber hun snart er tilbage i sit gamle jeg smiley

• #25   5. sep 2006 Tak for updaten.

Jamen vi krydser fingre for at pencilinen virker og hun bliver sig selv igen.

• #26   5. sep 2006 Nu giver jeg mig fandme snart til at tude.. Her troede jeg at krisen var drevet over... Men nej, Molly har drønet rundt som en sindsyg hele aftenen, hun har nasket sig som en tosset, hoppet rundt som om nogle stak hende med nåle.. Og det er først nu jeg kunne komme afsted med at se problemet... Hendes ryk er fyldt med strore røde blære.. Hun har udslæt.. Men af hvad, er det Pencilinen hun ikke kan tåle.. Så nu må jeg nok hellere til dyrlæge igen, jeg er ved at være fustreret, og hun vil ikke lade mig komme afsted med at tage hendes temp. og jeg må ikke komme i nærheden af hende, så jeg kan komme til at se ordenligt på hende... Jeg giver mig snart til at tude, for hun drøner rundt og ser vild ud i blikket, og gør og skaber sig, uden hun vil lade mig komme tæt på.. Hun vil stadig ikke spise, og drikker heller ikke rigtigt.. ØV altså....

• #27   6. sep 2006 Aj for pokker da Anne....

Det kunne godt tyde på at hun er allergisk overfor noget... Hvordan går det her til morgen? Har du fået kontaktet dyrlægen???

Stakkels Molly:-(

Vi krydser stadig fingre og poter herfra

• #28   6. sep 2006 Åhhh for pokker da smiley

Ja du må til dyrlægen igen, vi krydser alt for Molly *S*

• #29   6. sep 2006 Så har vi igen i dag været til dyrlæge. Konklussionen blev, at hendes problem hele tiden har været allergi. Lægen undersøgte hende, tog temp. forklarede og gav hende to sprøjter. Forklaringen: Hun har været i kontakt med noget hun ikke kan tåle, og dette har givet hende en allergisk reaktion, de første symptomer var derfor kløe, som senere udviklede sig til udslæt, høj feber, grundet kroppens forsøg på at slå "virusen" = antistof(fra det hun nu er allergisk over for) ned, og feberen gjorde hende sløj, og derfor ændret adfærd. Så gav han hende to sprøjter, en med noget kløestillende, og en for allergien. Indtil videre ved vi ikke hvad det er hun er slået ud på, men hvis det skulle forekomme igen, så skal hun testes for forskellige ting. Jeg fik nogle nye pille med hjem, som hun skal spise de næste 14dage, nogle piller for kløen, og nogle for selve allergien. Jeg skulle stadig holde nøje øje med hende, da hun stadig har feber, dog ikke så højt som de sidste dage, og så skal jeg tjekke hendes hud tit, og hvis om 14dage, hendes hud ikke er glat som en barnerumpe, så skal vi der ind igen, for så skal hun have en ny, stærkere kur for allergien. Vi er derfor stoppet med pencilinen, da hun ikke har betændelse, men allergi. Og så skal jeg prøve at afholde hende fra at naske sig hele tiden. Men hun skal dog stadig have lov at slikke sig, da dette også er helbredende. Så nu prøver vi igen, og så ser vi om vi nu kan få has på hendes sygdom. Og så håber jeg aldrig, hun kommer i nærheden af det hun ikke kan tåle, igen. Men ellers er vi mere forberedte denne gang, og så skal vi have hende testet, for hvilken type allergi hun har... Jeg har så siden jeg kom hjem fra dyrlægen kommet til at sidde og spekulere. Min kæreste er også allergisk, og han og hunden fik en allergisk reaktion samtidigt. De vågnede begge søndag morgen og havde det dårligt, min kæreste lignede en spæreballon, og Molly var slet ikke sig selv, og havde høj feber. Kan de have slået ud på det samme?? Synes bare det er mærkeligt de fik en allergisk reaktion samtidig, og tænkte derfor om det er noget i huset der "tricker" allergien.. Jeg kan dog ikke umiddelbart finde ud af hvad.... Hmm, nå men dette var i hvert fald sidste nyt, i Mollys sygdom. Men holder jer stadig up to date det næste stykke tid...

• #30   18. sep 2006 Ja så er det snart ved at være 14dage siden molly begynde på allergi medicin og kløestillende-kur. Men jeg må desværre oplyse at allergien ikke er forsvundet endnu, hun har stadig en del udslæt, og hår tab. Derfor skal vi, når denne første kur er slut, have ringet til dyrlægen igen, og så høre hvad vi gør. Jeg er ked af det på mollys vejne, for det genere hende jo selvfølgelig, udslættet!! Men ville da bare lige smide lidt info igen. Og regner med at skrive igen, når vi har snakket med dyrlægen på torsdag.

• #31   18. sep 2006 Hej Anne

Øv at det ikke er forsvundet:-(

Det er da for træls:-(

Håber at dyrlægen kan finde ud af hvad der er galt.

Kommentér på:
Molly måske syg???

Annonce