8.325 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Udstoppe kæledyr? Udstoppe kæledyr?

Hej HG smiley

Så er program her den anden dag, om folk der fik deres afdøde kæledyr udstoppet, alt fra gnavere, hunde til slanger osv osv.
Blev nysgerrig.. Er det noget folk gør her i Danmark?
Må da indrømme at jeg aldrig har været hjemme hos nogen der har fået udstoppet deres kæledyr, og finder tanken mærkelig.. Men på den anden side, så er det jo ret normalt at have trofæer hængende, fx. dådyr, krondyr og mere eksotiske dyr som gazeller osv.

Er der nogen her inde der er gået den vej, og fået et kæledyr udstoppet? smiley

(OBS! Dette er slet ikke ment negativt, det er af ren nysgerrighed)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstoppe kæledyr?
  • #2   4. jan 2015 Uh, jeg kender i hvert fald ingen, der har fået udstoppet deres kæledyr. Og jeg ville nok heller ikke selv gøre det - prøv at tænk på, hvor meget ens hjerte bare vil gå i stykker igen, hver gang man kommer ind ad hoveddøren. At se ens kære, dejligste hund står dér, men så alligevel ikke i live - nej, jeg tror jeg ville gå rundt og tude hele tiden smiley

• #3   4. jan 2015 Jeg boede engang i nærheden af en konservator. Og han havde en periode en puddel (med hjul under.. smiley ) stående i sit vindue.. ret bizart. Nova flippede fuldstændig skråt over den hver gang vi gik forbi på aftenturen.

• #4   4. jan 2015 Det er nok ik lige noget jeg ville kunne have i mit hjem

• Maria L
    Maria L Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #5   4. jan 2015 Det lyder lidt bizart, men det kan jo være folk har svært ved at give slip på sine dyr, nogle mennesker har et bedre forhold til fx en hund end et menneske smiley

• #6   4. jan 2015 Tja det er vel smag og behag, foretrækker min i en urne..

Husker da min Mor fortalte historien om en klassekammerat, hvis elskede kat var blevet kørt over mens hun var på ferie..

Forældrene havde lavet den om til et pudebetræk da hun kom hjem.. Husker intet om hendes reaktion...

• #7   4. jan 2015 Fünke.

Tror jeg ville have det ligesom dig..
    Ville bare gå og tude hver gang jeg så på den.. x)

Jeg ved at da min aller første hund døde, spurgte dyrelægen om vi havde interesse i at udstoppe og give/sælge ham til noget skole relateret, da han var et meget flot eksemplar..
    Men mine forældre takkede nej, da de ikke ville ligge tid og penge i det..

• #8   4. jan 2015 Fredsfyldt.

Det er det min kat skal når hun engang skal videre.. Hun skal være de sutsko, jeg altid truer hende med at hun bliver lavet om til... x'D

• #9   4. jan 2015 Min kæreste påstår hårdnakket at han vil have Hund udstoppet når han dør
    Det har jeg altså nægtet

• #10   4. jan 2015 jeg ville nok i bund og grund synes at det vil være spooky at have sit døde kæledyr stående på en hylde.

Og en rædsel er det jo altid hvis udstopningen går 'galt'...

http://boredomtherapy.com/bad-taxidermy/

http://www.ebaumsworld.com/pictures/view/84158440/

profilbillede
  • #11   4. jan 2015 Ditte

Må ærligt sige at jeg måtte grine over dit indlæg smiley

• #12   4. jan 2015 Kys min; fuck den er creepy smiley

Jeg skal have min ragdoll udhulet og fyldt med krøyerkugler.. muuuums en hyggepude smiley

• #13   4. jan 2015 Pixel.
    Ha! x'D .... Sikke et mareridt man får, hvis en af dem er de sidste man ser inden man sover....

MLA
    Husk at få sat en prop i enden på den, ellers rasler de ud på hele gulvet ...... Og det er et rod : D

• #16   4. jan 2015 Uhh ja, en prop i måsen er nok et must smiley

• #17   4. jan 2015 Har faktisk en meget sjov en.. min allerførste sådan rigtige, svigermor var naturvejleder og vi var sådan vant til lidt af hvert fra hendes side når hun lavede ting med eleverne.. (jeg kan nævne i flæng at hun f.eks engang trak håndbremsen på min bil og flåede en sort sæk op af tasken ud af bilen, ned i sækken med en død påkørt grævling og ind i bilen..hjem i fryseren og udstoppet blev den. smiley ) nå men en dag kommer vi hjem fra byen godt visne og der lugter mega underligt i lejligheden.. vi tænker ikke andet om det end det bliver nævnt.
    Vi går i seng og da vi står op om morgenen viser det sig at lugten er fordi hun har kogt deres 17 år gamle kat der blev aflivet en mdr forinden. Katten havde simpelthen ligget i fryseren indtil da og den dag i dag står skellettet i hendes stue (vi bor ikke langt fra hinaden og hun besøger mig stadig ). Jo jo .. totalt bizart. Men man vænner sig altså til det.

• #19   4. jan 2015 Ha ha Fredsfyldt, det er da kun fordi du ikke bor sammen med tossen smiley

• #22   4. jan 2015 Patte: hun havde 2 frysere i kælderen.. den ene til is og you know og den anden til "døde ting" jow jow det gjaldt om at vælge den rigtige fryser ellers mistede man appetitten.

• #23   4. jan 2015 Fugle kunne jeg sagtens have udstoppet og have stående.
    Jeg kunne ikke med hundene.

• #25   4. jan 2015 Patte: præcis. Men man kan altså vænne sig til meget smiley

• #26   4. jan 2015 Spurgte lige kæresten om jeg måtte have katten stående fremme, hvis jeg fik hende udstoppet.... Han sagde nej.. Han synes udstoppede dyr er uhyggelige.. x')

• #28   4. jan 2015 Isabelle: det kræver en forklaring.. ? Har den sit eget tv-show?

• #29   4. jan 2015 Aldrig jeg ville udstoppe nogle af mine dyr
    Men da jeg fik aflivet min Kaukaser, var der da nogen der spurgte, om jeg ikke skulle beholde pelsen af ham, (ALDRIG ) jeg ville kunne holde det ud smiley

• #31   4. jan 2015 Det var ikke noget jeg selv kunne tænke mig.. Det ville jeg finde for bizart, og jeg tror jeg ville blive ulykkelig af at se hende, uden hun rigtigt ville være tilstede..
    Men hvad andre foretrækker må de selv om smiley

Men jeg må indrømme, at jeg har haft nogle gode grin i denne tråd, med de sjove historier, og især megapixels links smiley smiley

• #32   4. jan 2015 Patte smiley :D smiley :D smiley

• #33   4. jan 2015 åh gud nej en pude min aften er redet, jeg var helt færdig stakkels pige, men lige min humor smiley
    Undskyld men det var altså en af de bedre smiley

• #36   4. jan 2015 Underligt at du endnu ikke har skrevet om mine ræve Zarah...

• #37   4. jan 2015 sådan et ulvehundetæppe med røde øjne og blottet gebis havde da været sagen på stuegulvet smiley

• #38   4. jan 2015 Og Ebbe flot monteret på et rullebræt, fjernstyret naturligvis med lyd, så han til evig tid kunne styre flokken.

• #42   4. jan 2015 Patte

Wha! Den sidste der.. Collien... Woaw... Wat!? xD HAHA.

• #43   4. jan 2015 Der fik jeg altså virkelig spyttet noget vand ud på mit tastatur x'D..
    Den ser ud som om den virkelig hygger sig x'D

• #44   4. jan 2015 Hahahaha smiley

• #46   5. jan 2015 Kunne ikke forestille mig at have nogle af mine hunde stående udstoppede. Min mor havde en gammel faster, der havde fået sin franske bulldog udstoppet, den sad i sin kurv og så temmelig mølædt ud, kan huske at jeg fandt den uhyggelig, når vi besøgte hende i min barndom.

I min barndom kogte min far også hovedet af en af vore afdøde katte og havde kraniet stående på sit skrivebord, det havde jeg ingen problemer med og det står forøvrigt stadig hos min bror, vil dog ikke selv gentage det nummer med hverken hunde eller katte, der har været i husstanden, men faldt jeg over et kranie fra en ukendt whippet, ville jeg godt have det stående smiley

• #47   5. jan 2015 Jeg ville føle det, som om mit dyr ikke havde fået endelig fred, hvis det var udstoppet.
    Mine døde dyr skal (lige som jeg selv) indgå i det evige kredsløb.

• #49   5. jan 2015 Som ung kom jeg meget i et hjem, hvor de havde en 16 årig gammel gråmis, han havde sin yndlingsplads i reolen, og der lå han altid. Det fattede jeg så godt, da han har død og udstoppet, (jeg havde dog mødt ham i levende live),men også altid på den plads. Det tog noget tid, inden jeg fandt ud af, at han var udstoppet, men puha, efter det brød jeg mig ikke rigtig om at være i deres stue.

• #50   5. jan 2015 Synes langt de fleste almindelige udstoppede dyr er udført rimeligt grimt. Men ejeren af min spormark, der er jagtfreak og gør sådan noget som at tage på storvildtjagt i afrika, har nogle sindsygt flotte udstoppede antiloper af en slags. De flot udstoppet og sat i nogle flotte 'scenarier'. Det ligner nærmest kunst. Tror nok han fik sagde at det var i USA han havde fået dem lavet.
    Jeg kunne aldrig nogensinde selv finde på at få udstoppet nogen af mine dyr. Jeg synes simpelthen det vil være for bizart.

• #51   5. jan 2015 Ej det er for creepy... Og uværdigt.

Selvom collien er lidt sjov smiley

• #54   6. jan 2015 Er jeg virkelig mærkelig når jeg bliver lidt i godt humør af denne tråd. Jjeg finder tanken om en udslippet hund/følgesvend morsom og lidt morbid! Haha. Jeg kunne ikke finde på at udslippe mime hunde, når de en dag dør smiley

Kommentér på:
Udstoppe kæledyr?

Annonce