{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.402 visninger | Oprettet:

Lege aggression {{forumTopicSubject}}

Jeg ville simpelthen blive så glad, hvis der var nogen derude der kunne hjælpe os. Vi har en dansk svensk gårdhund på snart 11 måneder, og han er desværre lege aggressiv i så alvorlig grad, at der kommer skader på arme, ben og ansigt.

Som lille hvalp bed han meget og længe, også selvom mælketænderne var tabt. Denne bide adfærd har fortsat indtil nu, og vi har haft adfærdstræner på 2 gange, som kun er kommet med de råd vi allerede havde afprøvet og som slet ikke virker ved ham.

Han bliver aktiveret, leger med andre hunde ( hvor han OGSÅ er alt alt for vild ) Vi leger med ham, men IKKE vildt, da det bare fremprovokerer den uønskede adfærd. Han bider både voksne og børn, så vi kan ikke gøre andet end lukke ham væk, som adfærdstræner også sagde vi skulle.

Han forstår nej i ALLE andre sammenhænge, men IKKE når han lege bider. Vi kan aldrig sidde ned og slappe af i vores familie, uden han bider og bider og bider.

Som hvalp sov han næsten aldrig. Vi blev nødt til tvangsputte ham i samråd med dyrlægen. Det er som om, at han bare slet ikke kan finde roen til geare ned. Den allermindste lyd, og han kører i højeste gear igen.

Han blev kemisk kastreret for 2 måneder siden, og der synes jeg adfærdren blevet meget værre. Vi gjorde det i samråd med dyrlægen, da han parrede min datter på 7 år hele tiden, og parrede alle gæster. Forsøgte vi fjerne ham, så blev han virkelig aggressiv og bed til. Det har så hjulpet MEGET på denne adfærd.

Jeg er nu så træt og så meget i vildrede over hvad jeg skal gøre ved denne lege aggression. Jeg bliver nødt til adskille ham fra min datters venner, for jeg "tør" ikke have ham nær dem, for når han lege bider kommer der altså sår. Jeg er bange for, at nogle tror vores hund bider for alvor. Han går meget efter ansigtet arme og hænder, når han legebider, så jeg tænker da lidt på min datter, om hun egentlig kan føle sig tryg her.

Vi har virkelig prøvet ALT, både i samråd med dyrlæge og adfærdstræner, men intet har hjulpet. Den der med stoppe ALT leg med hunden og ignorere virker bare slet ikke, skældud eller NEJ virker heller ikke, han kører mere og mere op. Den sidste udvej var lukke ham i bur, altså væk, så vi undgik en større konflikt. Når han så efter nogle minutter kommer løs igen, så er han noget mere afslappet. Andre gange genoptager han legen, hvor han slap.

På andre områder er han bare så dejlig en hund. Han er skide god til være alene hjemme, men aldrig længe af gangen, max 2-3 timer af gangen, men kan godt være alene hjemme meget længere uden lave noget. Han bliver motioneret, da jeg selv er meget aktiv. Han møder andre hunde ( men ingen gider jo have deres hund i nærheden af vores hund, fordi han tager alt for hårdt fat) Han er bare en helt anden hund, når jeg går med ham herhjemme alene. Han er lydig på vores gåture osv. Men når der kommer nogen hjem/gæster, så går det hele galt, og han lege bider også mig rigtig meget.

Dyrlægen mener jo så efter den kemisk kastrering og det parring er stoppet helt, at han så skal rigtig kastreres. Det er også godt nok, for vores hund er meget nemmere arbejde med, når vi er ude og lystrer meget bedre end før. Men det er som om, når han leger, så er han slet slet ikke til få kontakt til.

Vi har virkelig prøvet alt nu, og jeg kan snart ikke finde på mere vi kunne prøve afprøve. Intet synes virke for vores hund.Dyrlægen mener også vores hund er MEGET vild, og synes det er svært sige, hvad vi egentlig skal gøre nu.

Er der nogle derude der har et godt fif, så vi måske kunne prøve finde ro i vores hus? Han legebider mest om aftenen mellem 19- vi skal i seng. I dette tidsrum, hvis han altså ikke bliver lukket i bur, så sover han IKKE. Han ligger sig ikke ned og putter, som jeg ved mange andre hunde gør. Han kører rundt i højeste gear. Også selvom han ER blevet gået med 2x5 km osv. Lukker vi ham væk, så sover han godt nok i sit bur. 2 dage ud af 7 dage finder han heller ikke ro, når lyset er slukket og vi er gået seng. Der har han også legebidt ( selvom vi har sovet), så vi kan desværre ikke have ham i kurven i soveværelset mere.

Jeg har bare så dårlig samvittighed, synes det er trist min hund skal lukkes helt væk, det kan virkelig bare ikke være meningen. Vores forrige hund var altid sammen med familien, og det var en glæde hver evig eneste dag.

Håber virkelig nogle kan hjælpe os smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lege aggression
  • #1   19. jan 2015 Det skal lige siges, at om aftenen i det tidspunkt HAR vi prøvet aflede den uønskede adfærd i form af anden aktivering og gåture - men det hjælper IKKE. Det bliver meget meget værre af det.


  • #3   19. jan 2015 Godmorgen smiley

    -god beskrivelse af jeres situation!
    Jeg overtog for nogle år siden en hanhund på 7 mdr., som havde meget lignende adfærd.
    Jeg vil gætte på jeres hund er stresset som bare pokker.. det er et tegn på at han er overtræt, overgearet og har svært ved at finde ro, -for mange hunde er det lige så vigtigt at lære at nu er der ro-tid, som det er at aktivere dem rigtigt smiley

    Der var to ting som virkede her, -den mindst effektive var at ignorere, -hver gang der var en uønsket adfærd i forbindelse med leg, rejste vi os og vendte ryggen til, øjeblikkeligt.
    Det der virkede var at skrige som en stukket gris, -eller som en lille hvalp ville gøre det, overfor en for voldsom voksen hund, det fattede han, sjovt nok smiley

    Jeg ville slet ikke lade ham lege med ungerne før han er lidt ældre og hviler bedre i sig selv, hverken hund eller børn får meget positivt ud af det, som det er nu.


  • #4   19. jan 2015 Han bliver styrket mentalt smiley Og han er skide dygtig til det smiley Det er som om jeg næsten ikke kan udfordre ham nok, for han er så klog smiley Han er på rigtig mange områder en klog hund.

    Han har gået til træning, men var og er bare alt alt alt for vild. Min veninde er hundetræner og har aldrig set nogen lignende. Hun ved heller ikke hvad vi skal gøre eller prøve, hun råder os til komme af med ham. MEN, jeg giver ikke op, det kan ikke passe man ikke kan fjerne denne adfærd ved træning?

    Vi har nemlig prøvet skrige op, når han leger - men det forstærker adfærden. Lyde osv, det gør han kører endnu mere op. På netdyrlægen står der, at man kan benytte sig af fløjte, vandpistol ( den er jeg så IKKE tilhænger af) for stoppe adfærden. Det samme råd gav adfærdstræner os, men det hjælper ikke. Et par dage efter er han immun overfor lyden og synes det er sjovt.

    Dyrlægen havde håbet, at kastrationen måske også kunne tage lidt af hans selvtillid - forstået på den måde, at han ofte er helt fremme i skoene. Men det har det ikke gjort. Han er ikke en angst/usikker hund på nogle som helst områder - og det kan man helt klart vende til noget positivt smiley

    Den sidste uge har min datter også fået helt forbud mod lege med ham, dvs hun skal bare "lade som om" han ikke er der. Det har hjulpet en lille smule.

    Jeg er helt med på, at når den lege aggression står på, at han overhovedet intet opmærksomhed skal have - ej heller den negative, for han tager det som om, at "nu leger vi rigtig vildt". Skældud ser han som positiv opmærksomhed.

    Jeg har også observeret, at han aldrig lege bider mig så meget som de andre - og måske af den grund, at han overhovedet intet får ud af bide mig, ikke skældud, ingen ord, bare det at jeg går fra ham eller vender ryggen til. Så er det nemlig han farer på en af de andre. Det er også altid dem han forsøger sig ved først smiley



  • #9   19. jan 2015 Han kan jo enten være overstimuleret eller understimuleret, det er lidt svært at se ud fra det du skriver, så det kunne hjælpe hvis du kunne skrive hvordan hans dag nogenlunde ser ud sådan time for time.

  • #10   19. jan 2015 Jeg så en, som, når hun var hjemme, gav sine hunde nogle godbidder, når de lå og slappede af.
    Det var for at forbinde det med noget positivt, når hunden forholdt sig i ro. Hvis hunden opsøgte hende eller virkede interesseret i hende, mens den slappede af, så gav hun ingen godbidder, for så gjorde de det for godbiddernes skyld, havde hun fundet ud af, haha.
    Måske det kunne virke hos jer?

    Jeg ville desuden erstatte fx leg med bold/træklege eller andre vilde lege med fx tesøgningen, som Maj-britt nævnte. Det er ikke lige så vildt og opgearende. Hvis din hund kører op og stresser, så ville jeg stoppe legen og ignorere den adfærd.
    Seconder også lige den med ens-sindede legekammerater, det kunne godt få ham til at brænde en del energi af.


  • #11   19. jan 2015 Det lyder som meget volsomt stress. I har prøvet alt ? Hvad med thundershirt ? Bare en mulighed. Hvis den virker - ser du det straks . Hvis ikke - får du pengene tilbage , i nogle forretninger. Vi gav 350,- kr -

Kommentér på:
Lege aggression

Annonce