{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.727 visninger | Oprettet:

Kindtænder og sort plet. {{forumTopicSubject}}

Alex 6 måneder ft spaniel.

under aftens træning a visning a mund samt tænder så opdager jeg at han har mere tandsten end cito har påtrods a at han kun er 6 måneder.

ligeledes ses der er en sort plet på den ene kind tand. skal jeg reagere på det eller..?

Han får knogler ligesom cito og cito har virkelig fine tænder, men det ser ud til at jeg er nød saget til at begynde at børste Alex tænder ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kindtænder og sort plet.
  • #1   24. jan 2015 Tandkødet ser også noget irriteret ud.
    Tandbørstning vil nok ikke være nogen dum ide.

    den sorte plet... Har du prøvet om den kan skrabes af ?
    Sorte pletter på siden af tanden synes jeg ikke er helt godt


  • #2   24. jan 2015 Prøv at se om det kan skrabes væk. Måske har han tygget i noget, som sidder fast nu smiley Det gør det af og til på min smiley
    Men ja... Tandkødet ser noget rødt ud, så igang med tandbørsten smiley


  • #3   24. jan 2015 Tror han er lidt træt a mine fingre i hans mund så han fr li lidt ro...

    men faktisk virker der også til at han har lidt dårlig ånde...
    så dyrlæge mandag er vist nødvendigt... øv altså....


  • #4   24. jan 2015 Mener det samme som Ib Giver du din hund tuggestænger / ben , det for mine næsten hver dag ,og så engang imellen rå okseben ,de har meget flotte hvide tænder smiley

  • #5   24. jan 2015 Ja de får en knogle hver uge. samt så alm kødben hver anden dag...

    min anden hund har de flottest hvide tænder...

    vi har kun haft alex i knap 14 dage...


  • #6   24. jan 2015 Ok så er det nok godt nok det du gør ,skaden er nok sket, inden du fik ham
    Så om der skal en tandrensning til ved jeg ikke


  • #7   24. jan 2015 Synes virkelig bar det er utroligt hvis han allerede nu har øv tænder...

    nå men tandbørstning fra i morgen...;)


  • #8   24. jan 2015 Ja det kan da ikke skade ,men fortsæt endelig med at give ben smiley

  • #9   24. jan 2015 Det kan du tro... Han har allerede lært at det gir noget godt når jeg går i hunde fryseren; )



  • #10   24. jan 2015 Hvor godt smiley

  • #11   25. jan 2015 Nogle hunde har bare dårligere tænder end andre.

    Bamse har fået renset tænder 2 gange i hans liv. Her sidst fik han fjernet en enkelt tand, pga. den var løs. Han er 8 år.

    Så er der Trille hun bliver 7. Hun har fået fjernet en hel del tænder, har tandsygdommen pardentose. Hun skal jævnligt have tjekket tænderne. Den ene var helt rådden. Hun havde der ud over også en tandcyste og i det hele taget var hendes mund ikke særlig pæn smiley

    Du er så heldig at du har hunden fra en ung alder, så du kan hurtigt nå at lærer om det er et problem du skal være opmærksom på. Jeg lærte det på den hårde måde smiley

    Og det er ikke fordi Trille(fik hende da hun var 5) ikke havde været til dyrlæge. Hun var til dyrlæge da jeg fik hende, et sundhedstjek. Hvor hun blev kigget i munden. Skaden er sket, og hun er blevet fikset. smiley

    Mit råd er bare, hold godt øje med hundens tænder, det kan hurtigt løbe op..


  • #12   25. jan 2015 Jeg syntes at den "sorte plet" ligner et hul til forveksling desv. jeg kan kun anbefale et dr.dyr besøg snarrest muligt, da det virkeligt kan gi vapsen ondt i og omkring tanden. smiley

    Ud over det så lyder det til, at du gør det man kan for at hundenes bisser skal forblive sunde. smiley


Kommentér på:
Kindtænder og sort plet.

Annonce