{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

Paradentose {{forumTopicSubject}}

Min ene hund udviklede voldsom tandkødsbetændelse her i julen af årsager, som hverken mig eller dyrlægen kan regne ud.

Deraf blev hun bedøvet og fik renset tænder og tandkød og skyllet tandlommerne.

Men i samme omgang opdager dyrlægen at der ee begyndende paradentose omkring to, måske tre, kindtænder.

Dem vil han så have fjernet i løbet af de næste par uger.

Men nu kommer min svigerinde så g siger til mig, at det jo er en betændelsestilstand og hun ikke kan se hvad det skulle løse ved at fjerne de ramte tænder. Hun ville få hunden behandlet i stedet (det er hvad hendes patienter fortæller på sygehuset hvor hun er sygeplejerske).

Men er det overhovedet muligt? Jeg har selvfølgelig ringet til min dyrlæge, men han er midt i en operation og ringer tilbage om nogle timer.

Hvis tænderne virkelig kun kan ordnes ved at komme ud, så skal de selvfølgelig ud. Vil godt understrege at det ikke er for at undgå den regning der kommer ud af det, men derimod for at give hunden den bedste behandling. Kunne hun beholde de tænder ville det jo være skønt.

Hun er kun 3 år og vi øver og øver og øver med tandbørsten, selvom hun ihærdigt forsøger at æde mig.

Er der mon nogen fix løsning på det problem? Jeg synes jeg hørte at man også kunne komme klorhexidin på tænderne...? Så man slap for af børste. Det tror jeg Bille hjælpe meget på madammens humør.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Paradentose
  • #1   27. jan 2015 Så vidt jeg ved så er paradentose en uheldbredelig tilstand(ved mennesker), man kan forsøge at bremse udviklingen lidt med god tandhygijene og brug af tandtråd. Vil tror at det er det samme for hunde.

• #2   27. jan 2015 Er enig med "My Dogs" Hos mennesker skæres dem inficerede del af gummen/tandkødet væk, men tænderne bliver, så jeg syntes at det lyder lidt underligt at hive bisser ud med mindre. at det er DERES Skyld at tandkødet er blevet betændt, og i så fald så er det jo ikke paradentose.

Men OK efter mine 2 blodpropper i hjernen, så husker jeg ikke ret godt, så mine indlæg, råd osv. bør tages med lidt forbehold. smiley JFYI smiley

Kommentér på:
Paradentose

Annonce