{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.547 visninger | Oprettet:

Rød mellem poter {{forumTopicSubject}}

Kan hunden godt være rød mellem trædepuderne, uden der nødvendigvis er noget galt? Selve pelsen er rød på alle fire poter, og hun har før bidt meget i sine poter, hvilket hun dog ikke gør længere. Min mor har før været til dyrlæge med poterne - ved ikke om det var i forbindelse med gnaveriet eller rød mellem poterne - hvor hun fik noget spray at sprøjte på, men det kunne hun forståeligt nok ikke lide at få sprøjtet på poterne, og så tror jeg egentlig enten bare at de opgav eller at det er gået i sig selv. Jeg vil gerne være på den sikre side og spørge dyrlægen, men min mor vil ikke spørge fordi "han kan alligevel ikke gøre noget".

Så - er der nødvendigvis noget galt, når pelsen er rød inde i poterne? Skal vi have fat i noget klorhexidin-shampoo eller skal vi bare tørre fusserne godt efter tur i dette snevejr (hvilket vi selvfølgelig allerede gør)? Eller er det normalt, at pelsen bliver rød i dette vejr? Jeg synes ikke umiddelbart at huden er påvirket - det er bare pelsen, der er dybrød.

Jeg har prøvet at tage nogle billeder, men det er ikke liige sådan at holde poten i den ene hånd og skulle tage billeder med den anden smiley
Hendes langhårede pote set normalt:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rød mellem poter
  • #1   4. feb 2015 Mellem trædepuderne:

    profilbillede
  • #2   4. feb 2015 Og her er det tydeligt at se:

    profilbillede
  • #3   4. feb 2015 Der er mange hunde, som ellers ikke har problemer med hverken allergi eller andet, der har fået rød pels mellem trædepuderne her i år, fordi der bare har været vådt og vådt og vådt hele tiden. Inkl. den ene af mine.
    Jeg har delvist løst det ved at klippe hårene ned, så han hurtigere bliver tør, og det har hjulpet.


  • #4   4. feb 2015 Jeg har lige konstateret at begge ulve samt den gamle også er lidt rødlig i pelsen mellem trædepuderne, det kan vel have noget at gøre med fugt, kulde, salt osv at gøre og behøver ikke være sygdom.

    dog skal man da være obs på det. men virker det ellers tørt og der ingen interesse er fra hundens side, ingen ømhed, fugt eller irritation, så ville jeg da se det an.

    svamp, allergi mv kan jo også give de symptomer.


  • #5   4. feb 2015 Jeg har også gerne ville klippe hårene ned, men så er jeg pylret ifølge min mor smiley Jeg tænkte nemlig på, om det måske kunne være svamp eller allergi, nu når hun har det på alle fire poter. Men hun har ingen interesse i poterne og de virker fint tørre. Det eneste ømhed der kan komme er på grund af trælse isklumper mellem poterne på hende, og der hjælper det desværre ikke at klippe hårene ned, men jeg synes ikke der er nogen ømhed forbundet med den rødlige farve. Men godt at vide, at det ikke nødvendigvis er alarmerende smiley

  • #6   4. feb 2015 Det er altid godt, at klippe hårene under poterne, her om vinteren især, for isklumper iblandet salt kan lave nogle "grimme" poter, som gør meget ondt at gå på. Jeg gør det hele året, for min ene hund trådte engang i et temmelig brugt bolsje, ser nåede at sætte sig godt fast inden jeg opdagede det, da vi var kommet hjem.

  • #7   4. feb 2015 enig med lillian, klip håret mellem poterne ned og smør evt. med en god potevoks inden i går ud, fx anibio potevoks, den både plejer og beskytter uden at fedte.


  • #8   4. feb 2015 Av av Lillian, det må heller ikke ikke have været rart at gå på smiley Jeg vil lige kigge på anibio potevoks, tak for det.

  • #10   4. feb 2015 Jeg vil mene at det er helt normalt her om vinteren. Charlie får/har meget meget mørkerødt pels på undersiden af poterne hver eneste vinter. Vi går aldrig på salt (bor på landet med egne marker så dem benytter vi). Han får klippet pelsen mellem trædepuderne og har får tørret poter når de er våde. Han slikker ikke på poterne eller virker på anden måde generet af det. Og når det bliver forår/sommer igen så forsvinder det.

  • #11   4. feb 2015 Dejligt at vide, at det er ganske normalt. Jeg synes bare hun har haft det i lang tid, og det er der hele tiden på alle fire poter, selvom vi for det meste går på marker og stier, der ikke er saltet. Jeg vil gå i gang med en klipning smiley

  • #13   4. feb 2015 Jeg har en skarp saks som fungerer fint, men den er uden rund spids og derfor nemlig heller ikke optimal at bruge, som du siger smiley Der skal helt klart tilvænnes noget potepilleri i en alder af 8 år - hun finder sig fint i at få nusset/tjekket poter normalt, men ikke hvis en saks er involveret.
    Hehe, det var et godt tip, det med creme på slidpletterne på albuerne. Man får vel lidt privilegier når man er oppe i hundeårene smiley


  • #14   4. feb 2015 Også her er de blevet røde mellem poterne i år. Det har vi aldrig oplevet før. Men det har godt nok også været eet langt efterår! Så mit bud er fugten.

Kommentér på:
Rød mellem poter

Annonce