{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Hund og udgifter {{forumTopicSubject}}

Har endnu ikke fået en hund. Leder endnu:) Jeg er meget bange for at det bliver for dyrt at have hund.

Jeg ved det ikke kan gøres op i penge, men jeg vil gerne have en ide om udgifterne.

Hvad bruger i ca. på jeres hund om måneden? Der bliver ikke tale om konkurrence hund osv. men en hund til at gå lange ture og hygge med.

Og hvilke udgifter kommer der, som man ikke lige tænker på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og udgifter
  • #1   6. feb 2015 Udgifterne hænger sammen med hvilken hund du vælger.
    80 kg hund spiser mere end 3 kg hund.

    Engelsk bulldog er dyrere at sygeforsikre end whippet



  • #2   6. feb 2015 Foder er en fast udgift hver måned og det afhænger både af hundens størrelse og foderets pris. Derudover dyrlæge og forsikring og evt. træning som de fleste vil anbefale.
    for en sund og rask hund er dyrlæge ca. 50 kroner i måneden(årlig vaccine/tjek), forsikring 30 kr i måneden(lovpligtig ansvar, ca 300-400 kroner en gang om året) foder 50-500 kroner i måneden.


  • #3   6. feb 2015 En god tommelfingerregel er 1000 kr pr måned for en rask, mellemstor hund. Det er inkl foder, et årligt træningshold, årligt dyrlægetjek med vaccination, godbidder, forsikring og lidt nyt udstyr (halsbånd og line) en gang i mellem.
    Ender man med en syg hund, er prisen en anden. Vælg derfor en hvalp fra avlsgodkendte og sundhedsundersøgte forældredyr. Et alm dyrlægetjek er aldrig nok!


  • #4   6. feb 2015 Puuuh, det tør jeg slet ikke regne på. Én ting er de faste udgifter som foder, forsikring, vaccinationer osv.
    Men for mig er den største udgift helt klart træningsudgifter, benzinomk ifm. træning, kurser, stævner osv. Og så er jeg endda så privilligeret, at en del af min træning er gratis, og at jeg får delvist dækket noget af det andet.



  • #5   6. feb 2015 Det der virkelig kan gå hen og blive dyrt er, hvis hunden bliver alvorligt syg - og det kan altså ske selvom man har været omhyggelig med sit valg af race og opdrætter. Jeg var selv ude for det forrige år; min dobermann blev smittet med leptospirose - sort sort uheld. En meget alvorlig infektion som hunden kan få fra fx mus og rotter, man kan vaccinere mod de fire mest almindelige typer leptospira, min rendte så desværre ind i en vaccinen ikke dækkede. Min hund fik nyresvigt af sygdommen og var tæt på at dø. Og det tog flere måneder med jævnlige dyrlægebesøg før hun kunne erklæres rask. Det kostede ca. 30.000 i dyrlægeregninger. Sygeforsikringen dækkede meget af det men ikke det hele. Bl.a. dækker de jo altså ikke medicinudgifter og specialfoder og der er også altid en selvrisiko. Jeg fik ca. 17.000 retur fra forsikringen, men har jo altså selv betalt ca. 13.000 kr. Jeg har heldigvis sørget for at have en opsparing til den slags. Og det vil jeg da klart anbefale andre at have - også selvom de har sygeforsikret deres hund! Så kan du lægge et par hundrede kroner til side hver måned til uforudsete udgifter så vil det være en god ide at gøre det. Selv en hunde man ikke bruger aktivt i hundesport eller som tilhører en race med helbredsproblemer kan jo altså blive syg!

  • #6   6. feb 2015 Jeg vil tro jeg bruget ca 500 -600kr om måneden .Med foder ,udstyr, godbidder ,dr,læge Alm tjæk for 2 hunde Ansvars. og sygeforsikring til 2 hunde

  • #7   6. feb 2015 Jeg har 4,2 kg hund, som jeg bruger omkring 400 kr på pr måned. Jeg træner ikke i klub eller har sygeforsikring, som jeg ville ønske, jeg havde

  • #8   6. feb 2015 Udgifter kommer også lidt an på hundens størrelse smiley Små hunde æder jo ikke det samme som store smiley

    Men husk at ansvarsforsikring er lovpligtigt.. Den behøver ikke være så dyr, mener jeg giver 300 og noget i året, det er så også KUN ansvar, hverken udviget eller sygeforsikring..

    Ud over det, så kræver det jo lidt i opstart.

    Hundeskilt (lovmæssigt skal der kunne stå besidderens navn og adresse på)
    Skåle
    Mad (Kommer så hver måned, alt efter hvor tit man køber ind og hvor meget hunden spiser)
    evt. kurv
    legetøj
    snor
    halsbånd og/eller sele
    hømhøm poser (Det mindsker ricikoen for bl.a. spredning af hjerteorm imellem hunde hvis man husker at samle op, plus man gider jo heller ikke selv at træde i en ;))

    Ud over det vil jeg uanset om du får en hvalp eller voksen anbefalde dig at gå til træning med hunden.. Bare et "grundkursus"

    Nogle hunde er meget syge, andre er ikke. Så hvor mange penge der bruges på dyrlæge er meget forskelligt. Uanset hvad er det en god ide at overholde vaccinationer


  • #10   6. feb 2015 Regnet ud til hver måned, bruger jeg godt 250kr. til mad, forsikring og årlig vaccine/tjek til en 8kg hund.

    Går pt. ikke til træning, har så sygeforsikring.

    Der udover, er der så hvad jeg synes hunden mangler af godbidder, legetøj, andet tilbehør + evt. pludselig opstået dyrlægebehov.


  • #11   6. feb 2015 Bruger omkring 800,- om måneden på 3 chihuahua's..
    Så er der til forsikring, mad, vacciner og en buffer til dyrlæge..


  • #13   6. feb 2015 Vi har to hunde, den ene en unghund som vokser og pt. vejer 33 kg, og den anden en fuldvoksen tæve på 23 kg.

    Vi bruger ca. 500 kr. om måneden på foder, og ca. 300 kr. på forsikringer.

    Det vil jeg tro er de eneste faste udgifter vi reelt har.
    Derudover har vi brugt penge på træning, DKK og specialklub-medlemskab, de har været til dyrlægen 5 gange i løbet af året (så vidt jeg husker), og så har de naturligvis også fået noget nyt udstyr undervejs.


  • #14   6. feb 2015 Jeg har to små hunde, en på 1,5 kg og en på 3 kg.
    Jeg bruger ca pr hund:
    Forsikring: 130,-
    Foder: 50,- max

    Også ligger jeg lidt til side til dyrlægeregninger.

    Og grunden til jeg kan fodre så billigt er fordi jeg køber 12-15 kg sække, når de er på tilbud, eller når der er % på foder og det er kvalitets foder, ikke noget billigt skidt. Men kvalitet kommer også på tilbud :D. Så det er muligt at holde en lille hund, meget billigt.

    Det er faktisk billigere at have de to små hunde, end dengang jeg havde 6 marsvin xD


  • #15   6. feb 2015 bruger nok 150 kr om måneden i fast udgift til foder, godbidder og udstyr. Vaks har jo alt hans nu og slider ikke sine ting specielt meget, så de holder længe. Han vejer 4 kilo.
    Ellers er der dyrlæge, når der er behov for det.


  • #17   6. feb 2015 Patte
    Og kvaliteten på foder har også noget at sige for udgiften, man kan også få meget billigt skod foder xD



Kommentér på:
Hund og udgifter

Annonce