{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.479 visninger | Oprettet:

Dog Lover
Dog Lover
Tilmeldt:
10. feb 2016
Emner: 8 Svar: 147

Hund og uforudsete udgifter. {{forumTopicSubject}}

Jeg er nysgerrig og ville høre hvad i ville andbefale. smiley
Ved godt det hele også handler om hvordan ens økonomi er om hvor meget man kan ligge til side, men vil alligevel høre hvad vil i andbefale at man ligger til side til dyrlæge og andre uforudsete udgifter til hund om måneden? Bare hvad i tænker som mindste beløb? smiley
Tænkte selv mindst 500 om måneden men syndes i det er for lidt? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og uforudsete udgifter.
  • #1   12. dec 2019 Jeg har lavet sygeforsikring, så behøver jeg ikke lave en decideret opsparing, da dyrene er dækket virkelig godt ind.
    Alt udover det, kan tages fra en alm. opsparing
    Min bil har sin egen opsparing hæh he, da den ikke kan sygeforsikres smiley Det er 300 kr. i mdr.
    Uden hunde/katteforsikring ville jeg skulle have en opsparing, der ville skulle kunne dække 30.000kr. (eller hvad der svarer til hvad sygeforsikringen dækker pt.). Så indtil den var deroppe, ville der skulle så meget som muligt ind på den konto.


  • Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

    Emner: 8 Svar: 147
    #2   12. dec 2019 Så hvis man har forsikring på hunden så behøver man ikke skulle spare noget op til den? smiley
    Det syndes jeg bare at havde hørt man helst skulle selv om man havde forsikring, men kan være der tages fejl. smiley


  • #3   12. dec 2019 Efter selvrisiko, så dækker forsikringen 80% af regningen.
    Man kan selv vælge selvrisiko, og man kan selv vælge hvad forsikringen ellers skal dække, fx. udleveret medicin etc.

    Selvrisikoen og de 20% man selv skal dække, skal man selvf. have til, og en lille opsparing kan klare dette.

    Jeg er hys med at have forsikring, efter at have haft en kronisk syg hund. Hun blev syg da hun var 5 mdr. og kostede mange mange 1000 kr. i dyrlægeregninger om året. Hvis ikke jeg havde haft en forsikring, ville jeg ikke have haft råd til at have hende. Hun ville have tømt en evt. opsparing alt for hurtigt. Hvis dyrene aldrig bliver syge, er pengene selvf. "spildt".

    Men et brækket ben kan hurtigt løbe op. Operation, medicin, genoptræning etc. De ting dækkes af forsikringen ... En rutineoperation en weekend i vagten, som bliver komplikeret er heller ikke billig.

    En forsikring der dækker det meste, koster ikke 500kr. i mdr., så man kunne jo tegne en forsikring, og så sætte resten ind på en opsparing ...


  • #5   12. dec 2019 Der er flere ting forsikringer ikke dækker så jeg har udover det en opsparing.. Jeg ville ikke turde binde mig op på at forsikringen dækker alt.. Feks har vi lige haft en tandskade der skal fixes og det koster 9000-10000kr og dyrlægen sagde at det er ret sjældent at forsikringen dækker.. Blot et eksempel.. Derudover har Mille allergi og det dækker forsikringer sjældent, ihvertfald mange der ikke gør.. Og det koster kassen..

  • #6   12. dec 2019 Så er det en dårlig forsikring. Den skulle gerne dække de fleste tandskader (ulykke/skade) samt allergi (min hund var dækket for allergi i de 10+ år, hun havde brug for det).

    Men man skal selvf. virkelig se sig om, når man tegner forsikringen. Der er selskaber man bør holde sig fra. Og der er hunderacer der er forbehold for, da arvelige defekter selvf. ikke er dækket ind, de fleste steder.

    Det kan aldrig skade med en opsparing, hvis man har råd til det, ved siden af forsikringen. En opsparing alene, er risikabel, da man når man har brugt den, så står i en situation, hvor man er på røven, til man igen har sparet op.


  • #8   12. dec 2019 Mht allergi er der næsten alle steder forbehold (som minimum med visse racer som feks min) .. Så det er skam ikke en dårlig forsikring smiley Milles tænder dækkes også da det var en slagsskade men almindelige dårlige tænder eller tygge skader dækkes næsten aldrig.. Plus at det er en krone hun skal ha på, det vil de fleste ikk dække da de så mener tanden skal hives ud fortalte tand dyrlægen og han har med sikkerhed med ret mange forskellige forsikringer at gøre, andet ville undre mig.. Men det er nu faktisk en af de langt bedre forsikringer jeg har når man tænker på at der plejer at være endnu flere forbehold når det er en fransk bulldog.. Derudover så har de også dækket da hun havde ørebetændelse men der er flere ting mht allergi de ikke dækker (ikke bare dyrlæge besøg men feks hvis hun skulle ha hypersens. Hvilket MANGE forsikringer idag ikke dækker.. - kiggede meget grundigt rundt da jeg skulle forsikre..) det var måske anderledes for år tilbage men de strammer også løbende deres forbehold og "regler" er min erfaring.. Men pointen er, man kan ikk bare tro at forsikringen dækker alt.. Og Feks tænder kan blive dyrt! - feks dækkes det ofte heller ikke hvis der er problemer med mælketænder der skal ud eller tandstilling mv..

  • #10   12. dec 2019 Nå ja, jeg bruger iøvrigt også min opsparing til at lægge ud med når jeg skal betale ved dyrlægen selvom forsikringen dækker.. Det er sjældent man kan få en regning og derfor må man oftest selv lægge pengene ud.. Det kan ellers være svært at pludselig skulle hoste op med måske 10-20000kr en søndag aften hvis uheldet er ude og hunden skal akut opereres.. Min mor måtte engang i en weekend slippe 21000kr fordi hendes barf hund havde fået skåret maven op af et ben og skulle opereres.. Og hvis man ikk bare uden at blinke kan svinge sit dankort sååå.. (jeg har feks ikk dankort - helt overlagt)

  • #11   12. dec 2019 500 kr lyder fint, men husk at hvis du er på kontanthjælp må du ikke have mere end 10.000 stående i banken, så ricikerer du de fratrækkes i kontanthjælpen smiley

  • #12   12. dec 2019 Det afhænger nok også af hvilken race du har valgt. Nogle har typisk oftere "behov" for dyrlæge besøg end andre.
    Vi har også altid haft sygeforsinkring på vores hunde i de 18 år. Vi kan som 3-børnsfamilie ikke lige trække +30000kr op af lommen hvis der sker noget drastisk. Vi har heldigvis aldrig nogensinde haft behov for forsikringen, men det kunne lige passe...


  • #13   12. dec 2019 Jeg synes 500kr er fint ved siden af en forsikring. Meget fint.

  • #16   12. dec 2019 Sygeforsikring er en god ting og det er opsparing ved siden af også smiley Jeg lagde selv de ca. 30.000 kr Perles leptospirose løb op i ud. De 17.000 fik jeg tilbage fra forsikringsselskabet. Clintons blæresten kostede 15.000 kr. De 8.000 var hos vagtdyrlægen i Fakse og her skal man altså betale med det samme, når man ikke er fast kunde på Fakse dyrehospital.
    Jeg har ikke Perle sygeforsikret mere; da hun blev 7 år steg prisen til et beløb jeg synes var for højt (3.400 kr).
    Clinton er sygeforsikret men vi har endnu slet ikke haft brug for den; han er 3½ år gammel og har endnu ikke rigtigt fejlet noget. En knækket hvalpetand og that's it.
    Jeg har i 1½ år haft et abonnement hos dyrlægen til ganske få hundrede kroner om måneden. Det har faktisk fint dækket vores behov (vaccinationer, ormeprøver, check af nyretal hos Perle + en konsultation pr hund). Så jeg overvejer kraftigt om ikke jeg skal spare de 1400 kr Clintons sygeforsikring koster om året.


  • #17   12. dec 2019 Vi lægger 1500kr til side om måneden, til to store hunde. Det dækker mad (650-700kr) vaccination, hjertelungeorm test hver 3.-4. måned og for det meste også træning og konkurrencer.

    Uforudsete udgifter ryger fra vores generelle opsparing, hvor vi lægger alt mellem 1000-6000kr. af hver måned - min forlovede er lærervikar, så indtægten svinger smiley Men denne opsparing dækker jo også ferier (når der er råd), bilreperationer, tandlæge, gaver mv. smiley

    Der er i øvrigt sygeforsikring på begge hunde, det ville jeg ikke være foruden smiley Vi giver i alt 250kr/mdr for sygeforsikringerne og er glad for dem smiley


  • #18   12. dec 2019 Nej, sygeforsikringen dækker ikke alt smiley f.eks har min kun dækket det første år af allergiudredning samt hyposensibilisering. Nu er det for egen regning....
    Da han skar sin pote op ( meget dybt med syning både i dybden og i overfladen) dækkede forsikringen 80 % af selve den akutte behandling ( en weekend) efterfølgende dækkede de ikke materialer til forbindingsskift, medicin på recept ( kun det han fik hos dyrlægen) ect.

    Er nu alligevel glad for min sygeforsikring.
    Vi tager bare fra almindelig opsparing. Har ikke nogen særskilt til dyrene smiley


  • #19   12. dec 2019 R.I.P: Så kan man jo fra starten tegne en bedre forsikring ...

    Jeg har af samme grund den her gang valgt at få dækket udleveret medicin, da jeg jo har lært af erfaring, at det er en god idé.

    Fx. holder jeg mig fra Agria, for ikke at ende i en situation med, at der pludselig laves forbehold, på fx. allergi.


  • #20   12. dec 2019 Jeg smider omkring 5000 kr om året til tænder på min gamle hund. Det ville en forsikring ikke dække.
    Så jeg tænker ikke at 500 kr om måneden er helt hen i vejret


  • #21   12. dec 2019 Julie nej ikke hvis det er tandrensning. En forsikring dækker jo ikke "vedligeholdelse", men akut opstået lidelser.


  • #24   12. dec 2019 Mine er sygeforsikret. Derudover ligger jeg minimum 500 kr til side hver måned.
    Alt overskud går til hundenes opsparing smiley


  • #25   12. dec 2019 Louise: nej lige præcis. Og det løber sgu op det skidt

  • #26   12. dec 2019 Sten kpm til skade med munden i sidste uge. Jeg ringede til dyrlægevagten for at høre, om vi skulle komme forbi eller vente. 1900 kr koster det ved den dyrlæge bare at komme forbi i vagten... altså inden der overhovedet er kigget på hunden eller behandlet... så bliver man lidt glad for sin sygeforsikring.
    Til gengæld dækker den ikke tandstillingsfejl, så pt har jeg selv betalt mere i dyrlæge emd forsikringen har.

    Jeg har ikke en hundeopsparing, blot en alm opsparing til div som hundeskrammel så også tages af


  • #28   12. dec 2019 Jeg er nok bare supergammeldags opdraget: man skal spare op. Men ja, det kræver da noget selvdiscplin smiley

  • Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

    Emner: 8 Svar: 147
    #29   12. dec 2019 Jeg har tænkt mig at forsikre hunden, men som det ser ud nu ligger Bomuldshunden øverst på listen over den race vi ønsker at andskaffe os. smiley
    Lyder som om nogen opspare til mad, den del havde jeg ikke tænkt over da jeg mere tænkte den som en selvfølge da hunden skal havde mad lige som os. smiley

    Jeg er dog ikke på kontanthjælp, så loften er jeg ikke bange for, men tak for at minde om det alligevel. smiley


  • Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

    Emner: 8 Svar: 147
    #30   12. dec 2019 Forresten skal i havde mange tak for at svare på mine spørgsmål, er glad for alt den hjælp jeg får, vil så gerne forberede mig bedst muligt til når tiden for hund kommer. smiley
    Vil nemlig helst ikke risikere at gøre noget forkert. smiley


  • #31   12. dec 2019 Sanne M, det kan du jo have helt ret i mht. en bedre forsikring smiley Da jeg tegnede forsikringen, da Pepsi var 9 uger, havde jeg dog ikke i min vildeste fantasi troet han ville udvikle allergi smiley Det er gudskelov ret sjældent i racen. Jeg tegnede i Alm. Brand, da alle vores forsikringer er der, men vilkårene er desværre blevet forringet med årene smiley Nu da hunden er “kronisk” syg, er det desværre ikke sådan lige at skifte forsikring mere smiley

  • #33   12. dec 2019 jeg har også forsikring på mine, men den ene har dårlige tænder og skal have tandrensning med jævne mellemrum, det dækkes ikke, derudover dækkes min heller ikke udgifter til medicin og de har flere gange fået penicillin og smertestillende efter forskellige ting..

    den ældste var indlagt 4 døgn i august og efter diagnosen Borrelia stod jeg altså med en egen betaling på ca 4000 ... forsikringen betalte ca 16-17000 så vidt jeg husker ..


  • Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

    Emner: 8 Svar: 147
    #35   14. dec 2019 Linda L, ja jeg vil gerne lave en opsparing, som er til hund, mere så jeg ved at disse skal jeg ikke tage af og bruge på andet. smiley så derfor vil jeg ikke blande dem med en anden opsparing. smiley
    Vil helst gerne undgå at skulle låne penge hvis det er muligt, så derfor tænker jeg opsparing. smiley

    Men i har alle sammen givet mig noget at tænke over. smiley


  • #36   14. dec 2019 Jeg tænker det kan være noget nær umuligt at betale det fulde beløb uden en opsparing eller andre lånemuligheder (eller et ekstremt godt rådighedsbeløb) - og det skal du jo netop kunne gøre, i hvert fald indtil forsikringen dækker delvist.
    Så en opsparing er da slet slet ikke nogen dårlig idé.

    Jeg får hvalp til næste år og har mine søde, søde forældre som buffer smiley Netop fordi opsparingen hurtigt kan svinde ind. Så jeg låner penge af dem i nødstilfælde - det kan nemlig gøres ret hurtigt og ukompliceret.

    Heldigvis er det kun indtil jeg bliver færdiguddannet og forhåbentlig får et rådighedsbeløb der ikke er helt latterligt smiley


  • #37   14. dec 2019 Hvis man forsikrer hvalpen straks man får den, dækker den normalt med det samme

  • #38   14. dec 2019 Det svar forstår jeg ikke lige, Michelle - forsikringen dækker jo ikke regningen med det samme idet du står ved dyrlægen søndag aften kl 20 og skal betale smiley Man skal vel oftest lægge ud først

  • #39   14. dec 2019 Nå ok, jeg troede du mente ift karenstid smiley

    Ja ok, alt efter hbiljen forskkring og hvilken dyrlæge, så skal der lige lægges ud først ja - efterhånden kan det dog ofte laee sig gøre, at dyrlægen klarer det direkte med forsikringen.


  • #41   14. dec 2019 Christina - er helt klar over, at de fleste dyrlæger efterhånden kræver betaling med det samme. men en del dyrlæger klarer altså betalingen direkte med forsikringen (udover selvrisikoen)... også akuttiden søndag nat (taler af erfaring). Det er jo så ikke noget man kan regne 100% med, hvis der flere dyrlæger med i en vagtordning.


  • #42   14. dec 2019 Christina - der kører man vel kortet og snakker med banken mandag.. med mindre man har et kort der ikke kan trækkes over på.
    alle de dyrlæger vi har brugt akut har nu direkte skadesrefussion - de sender regningen til forsikringen. Der tar sin del og bag efter får vi en mail med restbeløbet og køre ned og betaler. Alle tilfælde har de afventet at hunden/dyret var færdigbehandlet.
    En gang tog det lidt tid så vi måtte ringe og sikre os der ikke var gået kludder i noget fordi vi ikke hørte fra regningen.


  • #45   14. dec 2019 Min egen dyrlæge, som jeg nu har været kunde hos i 13 år, vil jeg til enhver tid kunne få på klods hos, hvis det var nødvendigt. Når jeg bruger dyrehospitalerne, er der direkte skadesrefusion på beløb over, bum bum, er det 3500 kr? Hvor dyrlægen først afregner med forsikringen, og så betaler kunden selv resten. Det kræver så at hunden er indlagt i mindst 6 timer.

    Jeg har ingen opsparing til netop det formål, men derimod til alt muligt. Inkl. hunde, bil, indbrud (grrrrr) og alt mulig andet.


  • #50   15. dec 2019 Haha Ida, ja det ville nok være smart smiley Ej, du har ret - det giver altså bare noget ro i maven med et godt økonomisk råderum. Jeg ville selvfølgelig aldrig anskaffe mig hund, hvis ikke jeg havde råd til den, men det der sidste halve år af studiet må gerne gå hurtigt til den tid, selvom det også har nogle fordele...

Kommentér på:
Hund og uforudsete udgifter.

Annonce