{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Drikker det hele {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Jeg tænkte på om der var andre der måske havde samme problem?

Vi har en fransk bulldog tæve på snart 2 år.
Hun har ikke nogen stopklods, når det kommer til vand, hun drikker og drikker og drikker, hvis det står fremme og stopper ikke før skålen er helt tom hvis ikke vi får sagt stop til hende og så går hun hen og kaster det op igen.
Hun fejler ikk noget overhovedet og gør det ikke så meget mere men er der andre der har oplevet noget lignene? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drikker det hele
  • #1   10. feb 2015 En tidligere boxer havde samme mani, især i forbindelse med glæde/stress.


  • #2   10. feb 2015 Overvej evt. denne type skål http://www.tikloshop.dk/hundeskaale/road-refresher

    Jeg ved ikke om det hjælper, men Balou havde lidt det samme problem, da vi i sin tid overtog ham, og da hjalp det, at vi lagde et plastlåg med et par mikrohuller i vandskålen. Tror han var "fascineret" af vandet, tvivler på at det var stress, som en anden foreslår, for han gjorde det konsekvent, og var absolut ikke en stresset hund. Den tidligere ejer havde stoppet det ved kun at give ham vand et par gange om dagen, det kunne jeg ikke få mig selv til.


  • #3   10. feb 2015 Kirsten, skålen du linker til, er under alle omstændigheder god til at minimere det, samt god til vandsvin smiley


  • #4   10. feb 2015 Jeg har haft en labrador der blev tjekket for nyre sygdomme samt sukkersyge (dette er den mest hyppige årsag) men han var rask..
    Butler var en hund der havde Været igennem en masse ved tidl. ejer og det blev konkluderet at det var Pga alle de psykiske problemer han desværre havde med i rygsækken!
    tag fat i dyrlægen og få tjekket hele kroppen!


  • #5   10. feb 2015 Da vi fik Darwin hjem som 10 mdr gammel var han også fuldstændig panisk efter vand, og han gjorde som din. Hver gang han tømte den, skyndte vi os at fylde op igen og pludselig fandt han ud af at der altid var vand også slappede han mere af. Tror simpelhen han kom fra et sted hvor han ikke altid havde haft adgang til vand smiley
    Men udover det havde vi også et kæmpe problem med vand over det hele, så jeg har købt den skål som Kirsten henviser til, og den er bare fantastisk! Det både hjælper med vandspild over det hele og så kan han ikke drikke så hurtigt så det er lige som om at han bliver hurtigere "mæt". Så ja start med at købe den skål så er i godt på vej! smiley


  • #6   10. feb 2015 Psykisk, fysisk - der kan være mange grunde. Er hendes blød undersøgt for basisværdier?

  • #7   10. feb 2015 Min Ruhår kan godt finde på det, han er lidt besat af vand til tider. Men jeg stopper ham hvis han gør det, og så finder vi på noget andet. Så glemmer han alt om det igen.
    Han har gjort det siden han var 8 uger, og han fejler heller ikke noget.


Kommentér på:
Drikker det hele

Annonce