Sundhedseftersyn og vacc, hvad får I for pengene? Sundhedseftersyn og vacc, hvad får I for pengene?
Hej da jeg er flyttet til en ny landsdel, måtte jeg have ny dyrlæge, og jeg var i går derhenne til den årlige sundhedseftersyn og vacc. Men sikke en forskel fra hvad jeg plejer at opleve.
Vi bliver mødt af en yngre dame, der hverken hilser på os eller hundene, hun virker irriteret på hundene, og har kun travlt med at gøre vacc, sprøjterne klar. Hundene bliver ikke undersøgt på nogen måde, og der bliver ikke krydset noget af i deres sundhedsbog.
Jeg ville gerne tale om nogle ting ang. min gamle hund, men bliver spist af med, at jeg da kan give den noget kosttilskud.
Jeg har i dag en rigtig træls følelse af det dyrlægebesøg, og har lyst til at fortælle klinikken ( der iøvrigt er næsten nyåbnet) at det eftersyn var under al kritik.
Hvad forventer og får I når jeres bassevakker skal til eftersyn?
Mine hunde plejer at få tjekket chips, undersøgt efter bogen og en venlig behandling.
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
Jeg ville finde en anden dr læge
Når jeg er til det med mine hunde ,snakker vi om alt ,og de bliver undersøgt i munden ,øjnene lyttet på ,negle osv
Hvis det er en nystartet klenik ,ville jeg finde ud af hvem der står som ejer, og så klage over så dårlig en behandling
jan 2013
Følger: 23 Følgere: 109 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 1.126
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.576
Hvis det ER den eneste klinik, så måske du skulle prøve en af de "Kørende dyrlæger" som kommer ud til en, de er tit billigere end dem med en konsultation, men giver stadig en rigtig god service.
aug 2008
Følgere: 1086 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.717
Når jeg har hunden til sundhedstjek, bliver de første 5min brugt på vejning og dyrlægen der står og snakker med hunden og siger en masse rosene ord
Når vaccinerne gives, gøres der meget ud af at hunden er rolig og der bliver fortalt hvad de dækker og hvor længe.
Efterfølgende tjekkes alt på tjeklisten fra sundhedsbogen og der krydses af samtidig. Der klippes evt. kløer hvis de trænger.
Jeg går altid derfra med følelsen af en dyrlæge som virkelig er "til stede" og gør arbejdet godt og tager sig tiden til at gøre hunden tryg. Hunden glæder sig altid til at komme der og det er så vigtigt for mig
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 642
Når vi kommer ind til selve konsultationen bliver der givet hånd og hilst på hundene evt godbidder hvis de vil have.
Der bliver skannet for chip ( har oplevet en enkelt gang jeg selv skulle spørge efter det )
Der bliver lyst i øjne og øre, ørene lugter dyrlægen også lige til lyttet på hjerte og lunger. kigget negle , og tænder, samt hun lige tjekker benstilling og knæled. Hun tjekker faktisk også om hunden har lopper, spørger altid om jeg har megre loppekur eller om jeg skal have nyt med hjem ,vacciner bliver givet og krydset af i bogen, samtidig tjekker hun notater fra sidste gang og tjekker op på om feks navlebrokken er den samme som sidst/ bedre eller værre end sidst.
Hun spørger altid helt generelt om der er noget jeg gerne vil have kigget efter eller spørge om . Er hunden i fin form for man det også at vide og ellers får man at vide hvad man kan/skal gøre .
Hånteringen af hundene er rolig og venlig. og er hunden urolig tager hun sig tid til at den lige kan falde lidt til ro inden hun begynder at pille ved den
Og der bliver altid sluttet af med et håndtryk og ønsket om at vi først ses igen om et år til næste sundhedstjek
jul 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 792
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 287 Svar: 8.254
Så bliver han selvfølgelig vaccineret.
Vi havde en ekstra gang i efteråret fordi vi lige skulle have en kennelhoste vacc, der blev han også tjekket overalt, og så fik han lige klippet et par negle der trængte, som jeg bare ikke kunne få lov til (han kan ikke lide det, så det er et helved hver gang)
Og til sidst kan vi så snakke hvis der er noget jeg lige vil snakke om, sidst var det omkring hans PL på det ene bagben der var begyndt at drille.
Hun tager sig generelt bare god tid, lytter til ens spørgsmål og besvare dem godt og uddybene.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.315
Kattene vejes først inde i konsultationen af gode grunde :o)
Alle der arbejder der er søde og Kia kan godt lide dem. De har også endelig, efter 7 år fået fat i nogle godbidder hun kan tåle :o)
Jeg forventer at alle de ting der står i Sundhedsbogen under "sundhedstjeck" bliver tjekket, og med særlig fokus på hendes "problem"-områder (øjne, ører, mobilitet i hofterne (seniortjeck) etc.)
Så skal hun selvf. vaccineres.
Chip glemmer vi altid at tjekke ... Må prøve at huske det næste gang :o)
Jeg forventer at det hele foregår så roligt som muligt, så hun stresser minimalt (hun er allergihund og stress kan udløse allergianfald i dagene efter).
Det tager faktisk ikke vildt langt tid at gøre det ordentligt for dyrlægen.
Tilfredse kunder kommer igen, så det kan også betale sig økonomisk :o)
Jeg vil aldrig finde mig i den behandling du har modtaget.
Alfa og omega for mig er at dyrlægen er kompetent (og bevidst om sine begrænsninger hvad angår kompetencer) og at min hund er tryg der (hun ikke oplever flere grænseoverskridelser end højst nødvendigt).
Jeg stoler på min intuition.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.733
Jeg forventer at de dyrlæger jeg skal ind til lytter og svare på de ting jeg spørger om. Og at de nogengange gang e ikke lytter fordi de piller ved min hund
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.165
Når jeg er afsted med mine, plejer det at være en fest, lige fra vi kommer væltende ind ad døren og hilser på sekretæren, til sidste kræ er klaret.
Der er altid sat god tid af, alle bliver gået efter. Og der er altid tid til at vende evt spørgsmål.
Personalet er venlige og meget imødekommende overfor både mig og især hundene som elsker at kommer derhen.
Sådan skal det være
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
Men det bliver altid fuldt tjek fra hoved til røv og til en snak om foder, særlige hensyn og så bruger de tid på at forsøge at bestikke bæstet EFTER behandlingen.
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 127
Der er desværre langt imellem dyrlægerne her hvor jeg bor, men så kører jeg hellere længere..
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 240 Svar: 9.475
Og pas opdateres.
Hov! Og de mærkes igennem for knuder.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.315
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.576
.
Jeg tænker på om de samme dyrlæger behandler nye ejere på samme måde, altså dem som er totalt autoritetstro og tror at enhver dylle er guds gave til alle hundes/dyres sundhed og "velfærd". sorry glemte det ord jeg ville bruge i stedet fro velfærd. Hahaha.
Sundhedseftersyn og vacc, hvad får I for pengene?