1.125 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Sundhedseftersyn og vacc, hvad får I for pengene? Sundhedseftersyn og vacc, hvad får I for pengene?

Hej da jeg er flyttet til en ny landsdel, måtte jeg have ny dyrlæge, og jeg var i går derhenne til den årlige sundhedseftersyn og vacc. Men sikke en forskel fra hvad jeg plejer at opleve.
Vi bliver mødt af en yngre dame, der hverken hilser på os eller hundene, hun virker irriteret på hundene, og har kun travlt med at gøre vacc, sprøjterne klar. Hundene bliver ikke undersøgt på nogen måde, og der bliver ikke krydset noget af i deres sundhedsbog.
Jeg ville gerne tale om nogle ting ang. min gamle hund, men bliver spist af med, at jeg da kan give den noget kosttilskud.
Jeg har i dag en rigtig træls følelse af det dyrlægebesøg, og har lyst til at fortælle klinikken ( der iøvrigt er næsten nyåbnet) at det eftersyn var under al kritik.
Hvad forventer og får I når jeres bassevakker skal til eftersyn?
Mine hunde plejer at få tjekket chips, undersøgt efter bogen og en venlig behandling.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Andre forumemner med "Sundhedseftersyn og vacc"
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sundhedseftersyn og vacc, hvad får I for pengene?
  • #1   12. feb 2015 Ej det er bare ikke ok det du har været ude for
    Jeg ville finde en anden dr læge
    Når jeg er til det med mine hunde ,snakker vi om alt ,og de bliver undersøgt i munden ,øjnene lyttet på ,negle osv
    Hvis det er en nystartet klenik ,ville jeg finde ud af hvem der står som ejer, og så klage over så dårlig en behandling

• #2   12. feb 2015 Øv en lorte oplevelse.jeg ville finde en anden dyrlæge,dyrlæger skal yde en service og det betaler du får,hvs du ikke føler at den service er iorden,gå til en anden dyrlæge..jeg synes at man skal have det godt med at tage sine dyr til dyrlæge,ellers bliver det en stressende oplevelse for jer alle...øv..

• #3   12. feb 2015 Sikke en elendig behandling i har fået. Er det den eneste klinik i området ? eller har du mulighed for at vælge en anden, for i så fald ville jeg klage og skifte ASAP.

Hvis det ER den eneste klinik, så måske du skulle prøve en af de "Kørende dyrlæger" som kommer ud til en, de er tit billigere end dem med en konsultation, men giver stadig en rigtig god service.

• #4   12. feb 2015 Det var ikke et sted jeg havde sat mine ben igen smiley

Når jeg har hunden til sundhedstjek, bliver de første 5min brugt på vejning og dyrlægen der står og snakker med hunden og siger en masse rosene ord smiley Mens der gøres vacciner parat, bliver der spurgt ind til generel trivsel, om der skulle være nogle problemer, vi vender som regel også lige emnet om flåter, kryb og kravl.
    Når vaccinerne gives, gøres der meget ud af at hunden er rolig og der bliver fortalt hvad de dækker og hvor længe.
    Efterfølgende tjekkes alt på tjeklisten fra sundhedsbogen og der krydses af samtidig. Der klippes evt. kløer hvis de trænger.

Jeg går altid derfra med følelsen af en dyrlæge som virkelig er "til stede" og gør arbejdet godt og tager sig tiden til at gøre hunden tryg. Hunden glæder sig altid til at komme der og det er så vigtigt for mig smiley

• #5   12. feb 2015 bliver altid som det første mødt at en smilende reseptionist, hun snakker gerne lidt med hunden, tilbyder den kiks og en tur på vægten.

Når vi kommer ind til selve konsultationen bliver der givet hånd og hilst på hundene evt godbidder hvis de vil have.
    Der bliver skannet for chip ( har oplevet en enkelt gang jeg selv skulle spørge efter det )
    Der bliver lyst i øjne og øre, ørene lugter dyrlægen også lige til lyttet på hjerte og lunger. kigget negle , og tænder, samt hun lige tjekker benstilling og knæled. Hun tjekker faktisk også om hunden har lopper, spørger altid om jeg har megre loppekur eller om jeg skal have nyt med hjem ,vacciner bliver givet og krydset af i bogen, samtidig tjekker hun notater fra sidste gang og tjekker op på om feks navlebrokken er den samme som sidst/ bedre eller værre end sidst.
    Hun spørger altid helt generelt om der er noget jeg gerne vil have kigget efter eller spørge om . Er hunden i fin form for man det også at vide og ellers får man at vide hvad man kan/skal gøre .

Hånteringen af hundene er rolig og venlig. og er hunden urolig tager hun sig tid til at den lige kan falde lidt til ro inden hun begynder at pille ved den

Og der bliver altid sluttet af med et håndtryk og ønsket om at vi først ses igen om et år til næste sundhedstjek

• #6   12. feb 2015 Det lyder ikke som en rar oplevelse og sådan bør det ikke være. Når vi er afsted med hund eller hunde, bliver vi altid mødt med interesse og venlighed. Vi kender efterhånden klinikken rigtig godt (fordi de fulgte os tæt, da vi havde kuld). Måske derfor bliver der heller ikke tjekket chip mere - de kender jo hundene så vældig godt. smiley

• #8   12. feb 2015 Jeg plejer at blive mødt af de sødeste og gladeste mennesker, som bruger tid på at Lucky skal have en god oplevelse, så når han kommer ind får han lov at rende lidt rundt, så tager vi ham op på bordet, lader ham snuse, og så tjekker hun ham overalt, tjekker hans chip, lytter til hjerte, ser øre osv osv..
    Så bliver han selvfølgelig vaccineret.

Vi havde en ekstra gang i efteråret fordi vi lige skulle have en kennelhoste vacc, der blev han også tjekket overalt, og så fik han lige klippet et par negle der trængte, som jeg bare ikke kunne få lov til (han kan ikke lide det, så det er et helved hver gang)

Og til sidst kan vi så snakke hvis der er noget jeg lige vil snakke om, sidst var det omkring hans PL på det ene bagben der var begyndt at drille.

Hun tager sig generelt bare god tid, lytter til ens spørgsmål og besvare dem godt og uddybene.

• #9   12. feb 2015 Jeg vejer Kia så snart vi kommer ind i receptionen. Vægten står derinde til fri afbenyttelse, så det er så nemt at veje hende fra start :o)
    Kattene vejes først inde i konsultationen af gode grunde :o)

Alle der arbejder der er søde og Kia kan godt lide dem. De har også endelig, efter 7 år fået fat i nogle godbidder hun kan tåle :o)

Jeg forventer at alle de ting der står i Sundhedsbogen under "sundhedstjeck" bliver tjekket, og med særlig fokus på hendes "problem"-områder (øjne, ører, mobilitet i hofterne (seniortjeck) etc.)

Så skal hun selvf. vaccineres.

Chip glemmer vi altid at tjekke ... Må prøve at huske det næste gang :o)

Jeg forventer at det hele foregår så roligt som muligt, så hun stresser minimalt (hun er allergihund og stress kan udløse allergianfald i dagene efter).

Det tager faktisk ikke vildt langt tid at gøre det ordentligt for dyrlægen.

Tilfredse kunder kommer igen, så det kan også betale sig økonomisk :o)

Jeg vil aldrig finde mig i den behandling du har modtaget.

Alfa og omega for mig er at dyrlægen er kompetent (og bevidst om sine begrænsninger hvad angår kompetencer) og at min hund er tryg der (hun ikke oplever flere grænseoverskridelser end højst nødvendigt).

Jeg stoler på min intuition.

• #10   12. feb 2015 Jeg har Frederikshavn dyreste dyrlæger, men de tager mig seriøs og de har tid til mig og min hund. Selv min dyrlæge ved jeg vil gøre alt for mine dyr og har kun en gang fået skældud fordi jeg viste bedre ang noget diarré.
    Jeg forventer at de dyrlæger jeg skal ind til lytter og svare på de ting jeg spørger om. Og at de nogengange gang e ikke lytter fordi de piller ved min hund smiley

• #11   12. feb 2015 Ikke om jeg ville sætte mit ben sådan et sted mere smiley

Når jeg er afsted med mine, plejer det at være en fest, lige fra vi kommer væltende ind ad døren og hilser på sekretæren, til sidste kræ er klaret.
    Der er altid sat god tid af, alle bliver gået efter. Og der er altid tid til at vende evt spørgsmål.
    Personalet er venlige og meget imødekommende overfor både mig og især hundene som elsker at kommer derhen.

Sådan skal det være smiley

• #13   12. feb 2015 Det foregår altid meget hurtigt- fordi min hund er så enormt bange.
    Men det bliver altid fuldt tjek fra hoved til røv og til en snak om foder, særlige hensyn og så bruger de tid på at forsøge at bestikke bæstet EFTER behandlingen.

• #14   13. feb 2015 Tak for jeres kommentarer, jeg har sendt en mail til klinikken og forklaret min oplevelse af besøget der, jeg har jo haft et langt liv med dyr, så har da prøvet forskellige dyrlæger igennem tiden. Og jeg er ikke på nogen måde en vanskelig kunde, men jeg forventer dog at hundene bliver kigget igennem, hvad skal man ellers med deres sundhedsbog?
    Der er desværre langt imellem dyrlægerne her hvor jeg bor, men så kører jeg hellere længere..

• #15   13. feb 2015 Et typisk eftersyn hos min dyrlæge indebærer vaccination, neurologisk undersøgelse, øjenkig med lys, ørekig med apperat, tjek af puls og blodtryk, temperatur, analkirteltjek, tandeftersyn, potetjek og så generelt snak om diverse. Det tager ca. 40 min pr. hund. Alt skrives op i journalen og deres sundhedsbog.

Og pas opdateres.

Hov! Og de mærkes igennem for knuder.

• #16   13. feb 2015 Hvis jeg har glemt Kias Sundhedsbog opfordrer min dyrlæge mig til at kigge forbi og få den opdateret så snart jeg har mulighed for det. Det er mere end jeg ville forvente :o)

• #18   14. feb 2015 Dejligt at læse at vi/De fleste af os/jer får en god service, jeg er bare lidt i tvivl om det er fordi at vi "som har haft hunde/dyr i årevis" VED hvad vi vil ha`og kender til de fleste "skjulte fare/lidelser som vores dyr kan lide af afhængig af race o.l.
    .
    Jeg tænker på om de samme dyrlæger behandler nye ejere på samme måde, altså dem som er totalt autoritetstro og tror at enhver dylle er guds gave til alle hundes/dyres sundhed og "velfærd". sorry glemte det ord jeg ville bruge i stedet fro velfærd. Hahaha. smiley

Kommentér på:
Sundhedseftersyn og vacc, hvad får I for pengene?

Annonce