698 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
allergi?? allergi??
Hej
Min søde Molly på 6 måneder, klør sig mange gange om dagen, og nyser nogle gange. Nogen der ved om det kan være allergi eller hvad? Og er 100% sikker på hun ikke har lopper.
0 synes godt om
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.300
Er hun rød og varm nogen steder.
Er øjne, ører og poter normale at se på (ingen rødme eller kløe).
Lidt flere oplysninger er nok nødvendigt :o)
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1327 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.675
okt 2007
Loppeallergi giver jo ofte især kløe omkring bagdel/hale etc.
dec 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Ja, det kunne være jeg skulle tage til en allergidyrlæge. Men tak for hjælpen
dec 2014
okt 2007
Og så er det helt lige meget om miderne er døde eller ej, da det er proteinet fra dem der er allergifremkaldende, så vidt jeg er informeret (min hund er foderallergiker (bl.a. korn/lagermideallergi) på snart 8.år :o()
Skal man absolut give foder med korn og dermed lagermider så skal man sikre sig at det er vådt nok til at det ikke støver (kommer i luftvejene) når hunden spiser.
Så kun hvis støvet bindes til foderet (bliver fugtigt) ved at komme i fryseren vil man få lidt ud af det.
Jeg synes stadig det lyder mere hen af loppeallergi det TS beskriver ...
dec 2014
okt 2007
På den anden side ville jeg 100 gange hellere have en hund der var loppeallergiker, frem for den der er foderallergiker da lopper kan forebygges med Bravecto :o)
Sidste gang en loppe bed min hund (vi fandt ALDRIG én eneste loppe på hunden eller hjemmet, så hun må være blevet bidt af en loppe fra en af de andre hunde i hundeskoven) måtte hun under fuld narkose. Det endte med at koste over 5000 kr. fordi én eneste skide loppe må have bidt hende ... Jo jo.
Jeg håber I finder ud af hvad det er.
Hundene har det rigtig skidt når de har kløe på den måde, og der er stor risiko for at de kan udvikle hotspot, når immunforsvaret er kompromiteret (som det er når huden er varm og rød og kløende). Det mindste kradsmærke kan ende ud i noget virkelig møg.
Hvis jeres vov ikke nemt kan afledes fra at klø sig, skal I tage til dyrlæge i morgen senest, så hun som minimum kan få noget imod kløen.
Så kan I siden snakke med en af huddyrlægerne. Men hunden skal jo ikke lide længere end højst nødvendigt.
God bedring med hende.
dec 2014
dec 2014
allergi??