Hvornår stopper hunden med at lege? {{forumTopicSubject}}
Det siger vel lidt sig selv.
Vi havde gæster så sent som i går aftes, der ligesom os har en hund, der er lige godt omkring de 10 år, og da de så vores lille Gucci lege, som var hun stadig en hvalp, blev de meget overraskede! Deres hund var nemlig for længst stoppet med at lege, hvorimod vores hund fortsat frydes gevaldigt over et pivedyr eller en bamse, der kan svinges lidt.
Jeg mener, at det er meget individuelt fra hund til hund - ligesom med os mennesker, men der må vel være en "ca.-alder" for, hvornår hunden stopper med at ville lege med sine tyggedyr?
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
Min Luna, der bliver 7 i næste måned er et stort legebarn, der leger fra morgen til aften. (Shetland Sheepdog). Min datters hund, Alba, har ikke leget i flere år - det siger hende ikke noget, hun er 5½. (Japansk spids).
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Meget meget sjældent møder hun en af de hunde hun kendte godt før hun blev voksen og så leger hun som om hun er en hvalp :o)
Hun er nu 7+ år :o)
Hun har ikke noget imod andre hunde leger omkring hende, så længe hun bare slipper og får lov at tulle rundt og lege med pind for sig selv/eller med mennesker og grave huller :o)
Hun leger dog stadig gerne med bamser etc. sammen med mennesker :o)
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.536
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 101 Hunde: 11 Emner: 140 Svar: 2.992
jan 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 340
Prøvede med Fie i en periode hvor jeg ikke rigtig kunne overskue hendes vilde leg. Der stoppede hun og opførte sig meget "voksent", hvor hun bare gerne ville putte og være helt rolig..
Da jeg så begyndte at lege med hende igen, så kom hendes frækhed grusomt igen
okt 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 186
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.536
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 104 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.228
maj 2004
Følger: 9 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.549
Luna har aldrig leget med bamser, eller kastet/svinget med sine ting, så det gør hun heller ikke nu (11 år). Men hun leger nogle gange med fx Kong o.lign. og leger også indimellem med os eller Chessie. Ved ikke om det er dagligt, men tæt på. Men hendes lege begyndte at blive roligere for mange, mange år siden. :o)
Chessie (1½ år) leger naturligvis stadig meget. ;o)
Vores gamle hund Zita, legede indtil hun blev syg (ca. 12 år), hun legede altid meget og vildt som ung. :o)
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Annoncer: 1 Emner: 3 Svar: 933
Med 5 hunde i huset, synes jeg det er meget forskelligt hvordan og hvor meget de leger.
Husets alderspræsident på snart 10 år, er et styks Lucky som er intakt hanhund. Han har aldrig været et legebarn, hvis Lucy presser nok på kan hun godt få ham i gang
Lucy er så husets boss, tæve på 7 år og totalt legesyg - kan hun få hele flokken til at rende rundt efter hende i haven gør hun det gerne
- Legetøj er lidt både og, tror mest af alt det er det med at ha' noget i munden og sige "rrrrrr" henover der er tiltalende, for det kan meget hurtigt smides hvis nogen gider reagere på legen.
Danny er 6 år, iflg ham selv 6mdr - og han leger også som en hvalp endnu, med de bevægelser og tilnærmelser han gør, han er kastreret ret tidligt, om dét har betydning, pas. Nogle gange kan han være så optaget af at lege at der går nogle minutter før han opdager at de andre er stoppet
- Tilgengæld, hvis hans foderbold kommer ud, UDEN foder i - så bliver han salig og så ser vi ham ikke er par timer men hører bare den der bold som knalder ind i alt og alle. Putter vi, gud forbyde det, foder i - så kan man nærmest se på ham hvor irriterende det er og han gør alt han kan for at få det ud og spist hurtigst muligt, så han kan lege! Fodbolde og andre typer bolde er lidt, meh, - men de der runde foderbolde
Freja blir 3 lige om lidt, pt er hun ikke så legesyg, for hun er mor
Hvilket så leder hen til ham, han er 2 år og intakt hanhund også - og totalt hyperaktivt legebarn som slæber bamser og andet legetøj ud i haven 8) Især "Fufu", som er hans yndlingsbamse - jeg pt ikke ved hvor han har gemt, skal snart ha' købt en ny for "Fufu" lever livet hårdt og ulækkert
Men fælles for alle mine er, at INGEN af dem gider eller fatter det med kaste pind/bold - men især pinde! Det er jo bare en freaking PIND... hold dog op med at kast rundt med den som om den er speciel!
- Kaster jeg en bold kan de da godt rende efter den, men så står de ligesom dér og glor, ala... "Hvad så nu?!"
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Ellers så tror jeg det kommer an på individet, racen og ejer - altså den måde man holder hund på. Lia fylder 7 om en lille måneds tid og der er stadigvæk fuld skrue på. Hun har dog aldrig været meget for at lege selv eller lege med legetøj. Det skal helst være fangeleg!
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 469 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 217 Svar: 2.672
Han var ikke kastreret.
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 469 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 217 Svar: 2.672
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.005
Det ser som regel ud, som om vi huser en hel børnehave inden kl 10 om formiddagen, og hver aften går vi rundt og samler legetøj op mens de varylerere snorker i sofaen ... nøjagtig lige som dengang vi havde børn
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 50 Svar: 404
Min gamle pige Debbie legede med legetøj lige til hendes sidste dag som næsten 16 år gammel. Hun var intakt tæve og en Golden Retriever. Hun var dog ikke så glad for at lege med andre hunde, hvis ikke det var en af familiens hunde som hun kendte rigtig godt eller nogle få udvalgte som hun havde kendt siden hvalpetiden.
jan 2015
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 42
ellers fordriver hun tiden i barnets seng, eller sin kurv. og når vi er ude trisser hun stille rundt og tisser, snuser, tigger og finder mad.
Hun er en blandning af border collie/ lab. / Dansk/svensk gårdhund.
Hvornår stopper hunden med at lege?