{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.689 visninger | Oprettet:

Hollaender
Hollaender
Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 63

Hvornår stopper hunden med at lege? {{forumTopicSubject}}

Det siger vel lidt sig selv.

Vi havde gæster så sent som i går aftes, der ligesom os har en hund, der er lige godt omkring de 10 år, og da de så vores lille Gucci lege, som var hun stadig en hvalp, blev de meget overraskede! Deres hund var nemlig for længst stoppet med at lege, hvorimod vores hund fortsat frydes gevaldigt over et pivedyr eller en bamse, der kan svinges lidt.
Jeg mener, at det er meget individuelt fra hund til hund - ligesom med os mennesker, men der må vel være en "ca.-alder" for, hvornår hunden stopper med at ville lege med sine tyggedyr?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår stopper hunden med at lege?
  • #2   15. feb 2015 Jeg tror heller ikke, det kan gøres op i alder. Jeg har haft en hund, der legede til den absolut sidste dag, hvor hun døde mæt af dage 12 år gammel. (Schæferhund).

Min Luna, der bliver 7 i næste måned er et stort legebarn, der leger fra morgen til aften. (Shetland Sheepdog). Min datters hund, Alba, har ikke leget i flere år - det siger hende ikke noget, hun er 5½. (Japansk spids).

• #3   15. feb 2015 Kia stoppede med at lege med fremmede hunde da hun blive voksen. 1½-2-årsalderen.

Meget meget sjældent møder hun en af de hunde hun kendte godt før hun blev voksen og så leger hun som om hun er en hvalp :o)

Hun er nu 7+ år :o)

Hun har ikke noget imod andre hunde leger omkring hende, så længe hun bare slipper og får lov at tulle rundt og lege med pind for sig selv/eller med mennesker og grave huller :o)

Hun leger dog stadig gerne med bamser etc. sammen med mennesker :o)

• #4   15. feb 2015 Vaks leger hver dag stadigvæk. Han bliver 8 i år.

• #5   15. feb 2015 Rødtop leger stadig med sine døtre, hun er 14 år gammel

• #7   15. feb 2015 Jeg tror næsten det er alt afhængig af hvordan man er som ejer.. Vores Amstaff på 7 (8 i år) leger hver dag som om han stadig kun er en lille hvalp.. Hvilket nok er fordi vi herhjemme er lidt tossede smiley

Prøvede med Fie i en periode hvor jeg ikke rigtig kunne overskue hendes vilde leg. Der stoppede hun og opførte sig meget "voksent", hvor hun bare gerne ville putte og være helt rolig..

Da jeg så begyndte at lege med hende igen, så kom hendes frækhed grusomt igen smiley (i min overbevisning så vil hunde bare gerne please deres ejere, da vi er hele deres verden, så de opfører sig efter den udståling/energi vi har)

• #9   15. feb 2015 Vores på 14 år leger stadig. Han svinger også bamserne rundt og kaster med tingene.;)

• #10   15. feb 2015 Vaks er forresten ikke kastreret ^^

• #11   15. feb 2015 Pixel bliver 9 lige om lidt - og hun er stadig 'selvkørende' med legetøj.. så jeg behøver ikke at svinge det, det gør hun selv.

• #12   15. feb 2015 Jeg tror også det kommer meget an på, hvordan hunden legede som hvalp/ung. :o)

Luna har aldrig leget med bamser, eller kastet/svinget med sine ting, så det gør hun heller ikke nu (11 år). Men hun leger nogle gange med fx Kong o.lign. og leger også indimellem med os eller Chessie. Ved ikke om det er dagligt, men tæt på. Men hendes lege begyndte at blive roligere for mange, mange år siden. :o)

Chessie (1½ år) leger naturligvis stadig meget. ;o)

Vores gamle hund Zita, legede indtil hun blev syg (ca. 12 år), hun legede altid meget og vildt som ung. :o)

• #13   15. feb 2015 Melder mig i "det er individuelt"-koret smiley

Med 5 hunde i huset, synes jeg det er meget forskelligt hvordan og hvor meget de leger.

Husets alderspræsident på snart 10 år, er et styks Lucky som er intakt hanhund. Han har aldrig været et legebarn, hvis Lucy presser nok på kan hun godt få ham i gang smiley Er der tilgengæld BAMSER, SÅ har jeg en glad lille julegris og han kan ikke lade dem være! Hvalpene fik nyt legetøj i fredags, inkl en bamselignende-ting, dén var 'morfar' inde og stjæle ret hurtigt da han opdagede den smiley

Lucy er så husets boss, tæve på 7 år og totalt legesyg - kan hun få hele flokken til at rende rundt efter hende i haven gør hun det gerne smiley Og vil hun lege, så finder hun en af dem og laver lege-moves på indtil de leger med hende!
    - Legetøj er lidt både og, tror mest af alt det er det med at ha' noget i munden og sige "rrrrrr" henover der er tiltalende, for det kan meget hurtigt smides hvis nogen gider reagere på legen.

Danny er 6 år, iflg ham selv 6mdr - og han leger også som en hvalp endnu, med de bevægelser og tilnærmelser han gør, han er kastreret ret tidligt, om dét har betydning, pas. Nogle gange kan han være så optaget af at lege at der går nogle minutter før han opdager at de andre er stoppet smiley
    - Tilgengæld, hvis hans foderbold kommer ud, UDEN foder i - så bliver han salig og så ser vi ham ikke er par timer men hører bare den der bold som knalder ind i alt og alle. Putter vi, gud forbyde det, foder i - så kan man nærmest se på ham hvor irriterende det er og han gør alt han kan for at få det ud og spist hurtigst muligt, så han kan lege! Fodbolde og andre typer bolde er lidt, meh, - men de der runde foderbolde smiley

Freja blir 3 lige om lidt, pt er hun ikke så legesyg, for hun er mor smiley Så det har tydeligvis sat hendes legebehov på standby i en periode, er spændt på hvordan det bliver når de bliver større - for hun var meget fjalet og ville gerne lege, meget og tit med William.

Hvilket så leder hen til ham, han er 2 år og intakt hanhund også - og totalt hyperaktivt legebarn som slæber bamser og andet legetøj ud i haven 8) Især "Fufu", som er hans yndlingsbamse - jeg pt ikke ved hvor han har gemt, skal snart ha' købt en ny for "Fufu" lever livet hårdt og ulækkert smiley Wille er glad for alle typer legetøj, bare nogen gider lege med - og fræse rundt er også sjovt, sige mange lyde er endnu sjovere smiley

Men fælles for alle mine er, at INGEN af dem gider eller fatter det med kaste pind/bold - men især pinde! Det er jo bare en freaking PIND... hold dog op med at kast rundt med den som om den er speciel! smiley
    - Kaster jeg en bold kan de da godt rende efter den, men så står de ligesom dér og glor, ala... "Hvad så nu?!" smiley smiley

• #14   15. feb 2015 I skrivende stund farer Nova på 15 år (+4 mdr) med et pivedyr i flaben. (gudskelov et af dem hvor "pivet" er dødt) så med nogen - Aldrig. smiley

• #16   15. feb 2015 Jeg har så omvendt erfaring, de kastrerede hanner jeg har kendt har været meget lidt legesyge og faktisk været lidt "gammelhund" selv som forholdsvis unge hunde, men har kun kendt fem, så det kan sagtens være en tilfældighed.

Ellers så tror jeg det kommer an på individet, racen og ejer - altså den måde man holder hund på. Lia fylder 7 om en lille måneds tid og der er stadigvæk fuld skrue på. Hun har dog aldrig været meget for at lege selv eller lege med legetøj. Det skal helst være fangeleg!

• #18   15. feb 2015 Min den gamle legede både med andre hunde, pivedyr og andet legetøj indtil han blev aflivet knapt 12 år gammel.
    Han var ikke kastreret.

• #20   15. feb 2015 Ps. Min var terrier.

• #21   15. feb 2015 Mine bliver 3 i år ... og *SUK* de leger meget hver dag smiley

Det ser som regel ud, som om vi huser en hel børnehave inden kl 10 om formiddagen, og hver aften går vi rundt og samler legetøj op mens de varylerere snorker i sofaen ... nøjagtig lige som dengang vi havde børn smiley

• #23   15. feb 2015 Min har ikke leget med andre hunde, siden han blev kønsmoden. Men han leger dagligt med bamser, bolde, strømper, pinde og hvad han ellers kan finde. Både uden og med hans mennesker

• #24   15. feb 2015 ^^ Han er snart 9 år smiley

• #25   15. feb 2015 Hehe, ja Aika er jo så kun en hvalp så for hende er alt leg jo bare fantastisk og jo mere jo bedre. Hvis hun fik lov legede hun non-stop, men af og til bliver vi nødt til at stoppe legen, for hun er jo kun en hvalp, og har brug for sin vile også, og det glemmer hun altså hvis ikke vi minder hende om det smiley

Min gamle pige Debbie legede med legetøj lige til hendes sidste dag som næsten 16 år gammel. Hun var intakt tæve og en Golden Retriever. Hun var dog ikke så glad for at lege med andre hunde, hvis ikke det var en af familiens hunde som hun kendte rigtig godt eller nogle få udvalgte som hun havde kendt siden hvalpetiden.

• #26   15. feb 2015 Aya på fem snart 6 år leger aldrig. eller jo hun har en plysbold hun en sjælden gang render lidt rundt med. pinde og bolde fatter hun ikke en brik af, kun når barnet spiller bold med HANS plastikfodbold. Lege med andre hunde gør hun heller ikke meget i, kan lige rende 2 omgange med naboens hun.

ellers fordriver hun tiden i barnets seng, eller sin kurv. og når vi er ude trisser hun stille rundt og tisser, snuser, tigger og finder mad.

Hun er en blandning af border collie/ lab. / Dansk/svensk gårdhund.

Kommentér på:
Hvornår stopper hunden med at lege?

Annonce