7.681 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Nogen der ved hvad dette er? Nogen der ved hvad dette er?

Hej alle sammen.

Da Sita her er min første hund er jeg måske lidt overbeskyttende når det kommer til "overraskelser". Hun har fået anskaffet sig en slags vorte/tæge lignende dut i nakken. Se billede. Jeg har taget tæger fra hende før men dette slår mig ikke som en tæge. Den er nærmere lyserød og det ligner lidt at der gror et par hår i enden på den.

Hvis der er nogen der har et bud på hvad det er, ville det være rart med lidt feedback da jeg er bange for at rive den af med en tægetang hvis det nu viser sig at være en ufarlig vorte.

Jeg sætter stor pris på jeres tid. Tak.
Mvh
Mickey Christensen

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen der ved hvad dette er?
  • #1   17. feb 2015 Hvis det er noget er det en flåt. Ikke en tæge. Det er desuden ikke sæson for dem nu.

MEN det der tror jeg nu er en vorteting og jeg ville lade den sidde.

• #2   17. feb 2015 Jeg ville få den tjekket af dyrlægen.
    Har lige fået fjernet en på min hund, fordi en prøve viste at den havde aktive celler i sig.
    Ikke for at gøre dig nervøs, for det kan selvfølgelig også være noget harmløst, men det kan vores øjne altså sjældent vurdere.

• #4   18. feb 2015 10 kr på at det er en vorte smiley

Flåter har jeg altså set på en kat, så bæsterne er her allerede, eller også har de ikke haft det koldt nok smiley

• charlotte o
    charlotte o Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 3 Emner: 1 Svar: 25
    #7   18. feb 2015 Tag til dyrlægen med den og få taget en Biopsi,så du kan få svar..selv små uskyldige vorter kan være farlige.

• #8   18. feb 2015 Mit svar er udfra at min flåtmagnet af en hund ingen har haft endnu. Men kan da godt være I har ret smiley

Men en flåt er det nu ikke.

• #9   18. feb 2015 hvor gammel er hunden+ Der er noget der hedder unghund vorter, og de går i sig selv igen.

• #10   19. feb 2015 Hold da oppe alle de svar jeg har fået. Beklager det sene svar. Troede at jeg fik en mail da der blev svaret på mit indlæg.

Sita er 6 år gammel.

Hun reagere umiddelbart ikke på at man rører ved den.

Hvor længe den har været der kan jeg ikke svare på da den sidder godt gemt under hårene i nakken under hendes halsbånd. Så jeg har først lige opdaget den.

Burde jeg ringe til dyrlægen og beskrive den og høre hendes mening?

Eller lade den sidde i en måneds tid hvor jeg holder godt øje med den. Indtil vores næste sundhedscheck?

• #11   19. feb 2015 Jeg havde ladetvden sidde, og taget det ved næste sundhedseftersyn.
    Med mindre den ændrer sig i farve eller størrelse.

• #12   19. feb 2015 Hvilken race?
    Jeg har en Schæfer der jævnligt får sådan nogle vorteting i huden, vil skyde på hun har to nu. Enten bliver de indtørret (Ja undskyld for detaljer!) og falder til sidst af eller også plejer dyrlægen lige at lokalbedøve og fjerne dem hun har.
    På min hund er de total harmløse. Dyrlægen kalder dem et bestemt ord og siger hun tit ser dem på gamle Schæferhunde. Og på andre hunde selvfølgelig.

• #14   19. feb 2015 Synes det er farligt, at sidde og give "diagnoser" på nettet.

• #16   19. feb 2015 Jeg vælger at lade den sidde i halvanden måneds tid, da vi har en aftale ved dyrlægen alligevel og så bringer jeg den lige op mens vi er der. Jeg holder selvfølgelig øje med den i mellemtiden, både form og farve. Hvis der sker en merkant ændring er jeg den første i røret når dyrlægen åbner.

Jeg kan ikke takke jer alle sammen nok for jeres hjælp. Jeg sætter pris på at der er folk der ude som er villige til at hjælpe os mindre erfarende hunde ejere.

Fra Sita og jeg, et stort tak.

• #17   19. feb 2015 Giver ingen diagnoser. Skriver at på MIN hund er de harmløse. Dyrlægen har tjekket dem. Og ja, de tørre ind og falder af, nogle fjerner dyrlægen.
    Jeg ville også se tiden an.

• #18   19. feb 2015 Det kan være en vorte. Det kan være et histiocytom. Det kan være hudcancer. Det kan være mange ting. Jeg ville tage den med dyrlægen. Synes, den ser kløftet ud?

• #19   19. feb 2015 Nu som- Det er der jo så andre der gør.

Kommentér på:
Nogen der ved hvad dette er?

Annonce