578 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Foder sammensætning Foder sammensætning

Hey allesammen.
Min skønne hvalp på 2 kg. er ved at skulle tage overgangen fra hvalpefoder til voksenfoder. Det skal siges at han er temmelig småt spisende og noget kræsen.

For nogle måneder fandt vi så noget foder som han er helt vild med, men før jeg køber en stor pose, vil jeg sikre mig at det der er i, er alt hvad en voksenhund skal have. Ser i nogle mangler eller noget som i synes ikke er godt?

Sammensætning:
kyllinge kød, ris, majs, fjerkræfedt, majsgluten, ærter,
fiskemel, sukkerroesnitter, hørfrø, æggepulver,
dynamisk mikroniseret clinoptilolit (1%),
yucca ekstrakt, rosmarinekstrakt, natriumpolyphosphat,
cikorieekstrakt, glucosamin , chondroitinsulfat.

Tilsætningsstoffer med ernæringsmæssige egenskaber
(pr. kg):
Vitamin A - 18 000 IE, vitamin D3 - 1 500 IE, E-vitamin - 530 mg,
jern - 50 mg, jod - 1,5 mg, kobber - 5 mg, mangan - 20 mg,
zink - 115 mg, selen - 0,1 mg, taurin - 125 mg.
Antioxidanter: tocopherol-rige ekstrakter af naturlig oprindelse.

Analyse:
råprotein - 28%, råfedt - 16%, råaske - 5,3%,
træstof - 2,1%, calcium - 1,1%, fosfor - 0,9%, kalium - 0, 5%,
natrium - 0,4%, fedtsyrer DHA + EPA - 0.164%, taurin - 0.065%,
glucosamin - 250 mg / kg, chondroitin - 100 mg / kg.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder sammensætning
  • #2   18. feb 2015 Okay mange tak. Forstår godt hvad du mener, men mit problem er, at der er mange mærker han slet ikke gider.

• #4   18. feb 2015 Jeg har også selv en hund der er ret kræsen, men kan veksle mellem flere af varianterne fra wolfsblut, så det kan jeg godt anbefale, samt Acana.

Morgenmaden får hun med en klat leverpostej i og med vand i en skål og aftensmaden får hun i en aktivitetshalløj. Selve måden at fodre på kan også have indvirkning på appetitten, samt hvor meget hunden har lavet inden den får tilbudt foderet.

Og så forsøger jeg så vidt muligt at fodre med råt 1 gang ugentligt.

• #5   18. feb 2015 Fuldstændig enig med Pia, en god kombinationsfodring det er sundt og hunden elsker det. Det gør vores i hvert fald..... smiley

Vi har typisk gang i 2-3 typer tørfoder af gangen og så supplerer vi op med råt, både det fra alm. dagligvarehandel og så løsfrosset BARF(det er så nemt), rå ben, fisk, grønt, vådfoder, hjemmelavet mad etc. Så længe det er af fornuftigt kvalitet og ellers er egnet til hundemad, så ryger det i.

Leverpostejen er jeg så meget nærig med, den indeholder simpelthen for meget salt til at jeg vil give mine den.

Kommentér på:
Foder sammensætning

Annonce