{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.636 visninger | Oprettet:

Test smager ? {{forumTopicSubject}}

Hej skønne mennesker og hunde smiley

Der er så meget debat og spørgsmål ang foder til de skønherlig vapser , og det får mig til at tænke på om I test smager jeres vapser's mad/tørkost ?

Jeg har test smagt det Shorty får , det smager lidt af nogle rigtig sunde kiks , og faktisk ikke grimt :') Jeg mener personligt , at hvis ikke jeg kan spise det , så skal min hund heller ikke . Han får Pro pac puppy .

Men kort og godt : Smager I på jeres hunds mad eller er I ligeglade ? smiley

God weekend og poteklask herfra ! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Test smager ?
  • #3   20. feb 2015 #1 Der burde ikke være noget i som du ikke kan tåle , med mindre du har allergi ??

  • #4   20. feb 2015 Jeg har aldrig smagt på mine hundes foder ,men bruger noget ,de godt kan li og som er godt til dem smiley

  • #6   20. feb 2015 Jeg har lidt svært ved at se hvordan man vurderer om hunden kan lide tørfoder -ved selv at spise det.

    Jeg er nu ikke sart, men det er da vigtigere min hund kan lide maden -end jeg kan. Og det viser han da ret tydeligt smiley


  • #7   20. feb 2015 Så det måske bare mig der er underlig ????

    Ikke for at være kritisk , skabe dårlig stemning eller noget , men af ren nysgerrighed , hvorfor er det så at I ikke smager på det ? Fordi det er "ulækkert" , "Frastødende" eller ? ????


  • #10   20. feb 2015 Grunden til at jeg test smager det er at hvis ikke jeg kan spise det uden at blive skidt , så skal min hund ikke have det . Jeg behøver ikke kunne lide smagen , tænker mere på hvordan det påvirker mig og min mave osv . Pyt med smagen , det er mere sammensætningen i det og indholdet . ??

  • #11   20. feb 2015 Jeg synes ikke det er underligt, det er bare...unødvendigt? eller jeg forstår ikke hvorfor du gør det?

    Hvad hvis det du synes er vildt lækkert, er noget han hader, og hvad hvis noget du synes smager grimt -er lige ham? smiley

    Sandsynligheden er da overhængende, når man tænker på hvor vilde hunde er med f.eks. kattelort, vandpytsvand osv.

    Jeg kan godt se grundtanken smiley at du vil have din hund får noget der smager godt, men det kan man vel egentlig bedst se på hunden? smiley


  • #12   20. feb 2015 Smage på det - aldrig. Lugten af det er mere end rigeligt for mig. smiley
    Jeg lytter på andres erfaringer mht den rigtige fordeling i foderet. Blandt de mest foretrukne køber/får jeg prøveposer. Uden fra det vælger chili selv. Hun valgte orijen senior. Hun er jo en halvgammel trunte. smiley

    PS! gry - har du slanger? Hvordan smager mon hvide mus? hehe!


  • #13   20. feb 2015 Mine får med Laks ,og er der noget jeg ikke kan li er det fiskesmag smiley

  • #14   20. feb 2015 Okay alle mine smileys bliver til spørgsmåls tegn . Haha . Så det har ikke været en masse spørgsmåls tegn , det ser jeg først nu og læser detkrise som provokerende , så læs lige spørgsmåls tegn som glade smileys og smileys der rækker tunge smiley smiley smiley

  • #15   20. feb 2015 .....tror de fleste mennesker ville blive ret dårlige af barf serveret på gulv eller græsplæne smiley men det er godt for din hund? smiley

    Jeg synes du stiller det lidt forkert op smiley


  • #17   20. feb 2015 Ts jeg tror altså ikke menneske maver ,er det samme som hunde maver

  • #18   20. feb 2015 Jeg testsmager heller ikke. For min for råt kød, ad siger jeg bare.

  • #19   20. feb 2015 Hvad med en gang kalun smiley

  • #20   20. feb 2015 Ellers tak. Der er en grund til mennesker ikke er carnivor.

  • #22   20. feb 2015 #11 Ja det selvfølgelig rigtig nok med kattelort og det . Men ja vil egentlig gerne vide hvad min hund spiser , ikke sagt at jeg går og smugspiser af det , eller smager en kattelort fordi han har ædt det . Men tanken om at jeg kan spise det uden der sker noget kan jeg godt lide , at han så også kan lide det er jo bare heldigt eftersom han i sit korte liv har fået en masse forskelligt tørkost .

  • #23   20. feb 2015 "Hvad med en gang kalun "
    Inger, netop derfor undgår jeg mcdonalds smiley


  • #24   20. feb 2015 Jeg har nu aldrig smagt på Fellas mad.. Men åd en hel dåse kattemad da jeg var 5 år, fordi jeg ville være en kat (Elskede min daværende kat og ville være samme art som ham) smiley
    Jeg rørte det aldrig igen. ØV jeg fik ondt i maven smiley


  • #25   20. feb 2015 Gry Jeg syntes egentlig det er frisk gjort, at du vil smage på det smiley

  • #26   20. feb 2015 Nej, det gør jeg ikke. Jeg kan heller ikke fordrage råt kød, men det er jo ikke ensbetydende med, at det så er dårlig mad for min hund smiley jeg synes ikke rigtig man kan stille det sådan op.

  • #27   20. feb 2015 Ha ha Søren smiley smiley

  • #29   20. feb 2015 Det var jo også bare af nysgerrighed jeg spurgte smiley Ikke for at lege bedre viden , for det er jeg bestemt ikke . Haha .

    Jeg er udmærket klar over at vores maver ikke fungere ens . smiley Men stadig tanken om at der intet sker ved at jeg spiser det , kan jeg godt lide , ligesom nogen udelukkende køber økologisk smiley Ej vil så sige at hvis min hund fik vådfoder eller Barf ville jeg nok heller ikke test smage det - Jo måske jeg godt kunne finde på det ved vådfoder? Griner smiley smiley


  • #31   20. feb 2015 Eeeej Aiko, lad dog være med at være sart smiley Sådan en lækker lammekallun? smiley Nammenam smiley smiley

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #32   20. feb 2015 Jeg smager normalt ikke på hundenes tørfoder, men jeg har da en enkelt gang fundet duften så tiltalende, at jeg blev nødt til at smage. (Så vidt jeg husker, var det Wolfsblut Wide Plain.)

    Til gengæld spiste jeg - ganske uforvarende - for mange år siden Specifics vådfoder til frokost. Jeg var som studerende på virksomhedsbesøg på Medicinkemi Uldum, som fremstillede Specifik, og som en "prank" havde de hældt hundefoder i et fad og varmet det. Som glubske (og fattige!) studerende nød vi naturligvis en gratis frokost smiley


  • #33   20. feb 2015 Ej TS er du ikke bange for at få dårlig mave ,altså så du brækker dig smiley
    jeg vil næsten hellere dø en ha bræksyge smiley


  • #34   20. feb 2015 Haha smiley
    Narhh det gør jeg ikke, de bliver råfodret smiley
    Men åd gerne "bobs" hundekiks som barn smiley


  • #35   20. feb 2015 Inger : Nej det er jeg ikke smiley Jeg kan fx ikke tåle laktose , så har tit "dårlig" mave , fordi jeg er for nærig til at 15,- for laktose fri mælk men vil ikke undvære sovs , ost og nogen gange kakao mælk smiley Griner . Og hvis jeg fik/får bræk syge måtte/må jeg jo ringe til chefen og melde mig syg . Køre i hjemmeplejen som assistent , så hun ved jo ikke om det er fordi jeg har smagt hundemad eller er smittet fra en borger . Griner . Men hvis jeg fin bræk syge , så tror jeg ikke jeg ville give min hund det . Det er min indstilling selvom vores maver ikke er ens . Det skulle jo også gerne være sådan at kommende børn skulle kunne spise det uden at blive syge , ikke at de skal have lov til det , men små børn putter jo hvad som helst i munden og gerne uden man ser det smiley smiley

  • #36   20. feb 2015 Ha ha Godt du ikke vil fodre dine unger med det Griner smiley smiley

  • #37   20. feb 2015 Har ingen endnu , men måske man skulle hælde en skål op til dem til den tid en sjat mælk på , en aften man ikke gad lave aftensmad . Griner højt . smiley :D smiley

  • #38   20. feb 2015 Ja da Griner smiley smiley

  • #39   20. feb 2015 Det må være det nye havrefras smiley :D smiley

  • #40   20. feb 2015 smiley smiley smiley

  • #44   20. feb 2015 Jeg er ret kræsen, så hvis han kun skulle spise ting jeg kan lide ville han blive pænt meget fejlernæret

  • #45   20. feb 2015 Og nej jeg smager heller ikke på min kanins mad (er ret sikker på hø ikke er menneskeføde) og jeg smager heller ikke på min datters mad hvis hun skulle få noget andet end mig, hun skal nok sige hvis hun ikke kan lide det smiley

  • #48   20. feb 2015 TS - bare nysgerrig. Har du andre dyrearter end hund, og i så fald - har du / vil du testsmage maden til andre dyrearter.... osse selvom det er døde mus og kakerlakker?

    Og nej, jeg har ikke noget behov for at smage på Pixels mad - hun får heller ikke lov til at smage på min. Varedeklaration sammenholdt med om hun kan lide foderet er nok for mig.


  • #49   20. feb 2015 Nej jeg smager ikke på hundenes mad. Jeg mener ikke man kan sammenligne min smag med deres alligevel.
    Men det sker de smager på mit smiley

    Tilgengæld afprøver jeg alle pelsprodukter på mig selv inden jeg kommer det på hundene. Jeg tror på at sviger det i mine øjne, gør det også i deres osv.


  • #50   20. feb 2015 Nej tak siger jeg bare smiley

  • #52   20. feb 2015 kys min .... Jeg har kun hund og en kæreste men han går vidst ikke ind under dyrearter smiley :D

    Jeg kunne godt finde på det - bare for at smage . Igen jeg behøver ikke at kunne lide smagen . smiley Det må være op til dyret om de kan lide det eller ej smiley


  • #53   20. feb 2015 Normalt gør jeg ikke, men har faktisk en gang på et skue (for et års tiden) købt nogle kiks, som simpelthen duftede så godt, at jeg blev i tvivl om, om det var til hunde eller mennesker. Fik spist nogle stykker, de smagte af Butterkeks, så ganske fin smag, men eftersom de var købt på et hundeskue, blev jeg enig med mig selv om, at det nok var til hunde smiley

  • #56   21. feb 2015 Gry S min kæreste der er uddannet dyrehandler, fik beskeden da han startede i lære at man altid skulle smage på de ting de havde i butikken, fordi ellers kunne de jo ikke svare kunderne på hvad det smagte af smiley Så du er nok ikke den eneste der går rundt og smager på tingene, det gør han stadigvæk af gammel vanesag haha sidst smagte han på tørrede kaninører smiley

  • #57   21. feb 2015 Det eneste ejg ikke har smagt på er deres vådfoder haha smiley

    Jeg har prøvet kiks, og hundemad. Chokoladedrops til hunde engang smiley det smagte slet ikke af chokolade smiley oG nogle kiks som smagte af vanilje . Så igen, har også haft smagt min kats, og elskede da jeg havde undulater at tygge på deres korn smiley Måske jeg bare er mærkelig... Dog er det ikke fordi jeg dagligt går og smager, der sker i ny og næ når der popper noget der ser godt ud lugter godt, også smager jeg da lige smiley


  • #58   21. feb 2015 Nej det gør jeg ikke. Jeg synes ærlig talt at tørfoder er ulækkert, så det har jeg ikke lyst til. Men jeg ved af bitter erfaring at vovse og jeg ikke deler opfattelse af hvad der er ulækkert og hvad der er en snack. Menneskelort står højt oppe på Tinkas liste af yndlings spise smiley

  • #59   21. feb 2015 Jeg har dog smagt hendes medicin smiley

  • #60   21. feb 2015 Det giver jo ingen mening. Bare fordi du synes det er godt behøver din hund jo ikke synes det samme...

    Jeg ville fx aldrig æde rå fiskehoveder eller komave, hvorimod mine hunde synes begge dele er lækre.

    Det samme gør sig gældende med kattelort. Heller ikke lige mig, men spørger du min mellemste hund er det en delikatesse...


  • #61   21. feb 2015 Jeg er også ret sikker på at hvis jeg bliver syg af min hunds foder er det ikke sikkert at han bliver syg af det..

    Jeg tror faktisk jeg uanset foder ville kaste op af det smiley

    Hvis du er i tvivl om foderet er det rigtige, så find noget andet..


Kommentér på:
Test smager ?

Annonce