1.415 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 41 Svar

Hvilken hund vælger jeg? Hvilken hund vælger jeg?

Hej alle
Jeg står i den situation, at jeg har to tæver. På henholdsvis 5 og 2 år.
De har indtil nu været glade for hinanden. De er så begyndt og slås, historien er lang... Det korte af det lange er at de ikke kan være sammen mere, og jeg må af med den ene smiley
Det er frygteligt, men hvordan i alverden vælger jeg??
Er der nogen der kan dele nogle råd eller noget på området? Kan næsten ikke få mig selv til at vælge smiley
Jeg ser frem til at høre fra jer.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken hund vælger jeg?
  • #2   27. feb 2015 Jeg har den holdning, at når man køber en hund, så er det for livstid. Derfor skal købet være gennemtænkt. Jeg bliver så ærgerlig ved de mange tilfældige omplaceringer man ser, smt det at folk omplacerer hvis ikke lige hunden tegner til at blive top-udstillingshund eller lign. Min indvendige moral kan ikke bare smide en hund ud fordi den ikke er perfekt - for hvem er det?
    De fleste problemer kan løses - også flokproblemer - men selvfølgelig er der tilfælde, hvor det bare ikke fungerer uanset hvad man har forsøgt. Det er nok der du er.
    Jeg tænker, at den gamle selvfølgelig skal blive i sit hjem. Jo ældre en hund er, des flere vaner og særheder har den tit, og så er den svær at omplacere. Men alt afhænger jo af hundenes sind. Hvem kan nemmest falde ind i et nyt hjem?

Vær meget omhyggelig med at finde en ny familie. Vær ærlig omkring hundens gode og dårlige sider, og kend familiens erfaring med hundehold. Vær sikker på, at de ved hvad de går ind til.
    Held og lykke med det hele. Det må være en grusom beslutning at skulle tage.

• #8   27. feb 2015 Tak for jeres gode svar! smiley jeg er godt klar over det er min beslutning, ønskede bare at høre andre inputs, idéer, andet? Kan godt lide tanken om at vælge den der ville kunne klare en flytning bedst!

• #9   27. feb 2015 Jeg har stået i situationen to gange i mit liv. Det første valg var meget "nemt" det var den unge der kom videre da den gamle er mit et og alt.. Hun var så kun væk i år, da de mente hun var syg, da hun så kom hjem igen. Det gik også rigtig godt i 6 mdr så startede det forfra og den store blev rigtig syg pga stress fra den lille og den store lider af allergi. Så besluttede mig for at aflive den gamle. Det ville min Eks ikke være med til (han står også hende papir) så vi besluttede at hun måtte være der i 3 mdr og så skulle hendes allergi være faldet til ro igen og nu har hun bordet er i snart tre år. Men fortryder ingen af mine valg.

Jeg ville se på skavanker, helbrede og helheden af hunden og så vælge den der ville fungere bedst at flytte.

• #11   27. feb 2015 vi havde også engang 2 tæver , som havde det godt sammen , men da den yngste tæve begyndte og blive kønsmoden , ville den gerne lederen , og så begyndte de også med at slås , for den ældste tæve ville ikke lige give sin plads fra sig .
    Så det kan tyde på , at dine hunde går lidt af det samme . Så følg dit hjerte , men inden du opgiver , så tænk evt på og snakke med en som har forstand på dyreadfærd .
    en af mine venner som hedder Pia Graff Kristensen på Fyn , hun er rigtig god indenfor Dyreadfærd , prøv og ring til hende og fortæl omkring dine hunde , og hvad du kan gøre , så du kan beholde dem begge to , og ikke skal af med den ene af dem . Hendes tlf nr : 28 69 29 92 . Håber du kan bruge det til noget .

• #12   27. feb 2015 Caroline Jo det er mig ,som har stået i sådan en situation
    Ja det er frygtelig for dig ,det er enormt svært
    Jeg valgt så, at det var den sidst,ankomne,altså den yngste ,og det var så også hende, der altid startede angrebene ,hun ville jo prøve at overgå den ældste
    Jeg prøvede og prøvede ,om det ikke godt kunne gå ,men nej, ud af den blå luft ,fløg de i totterne på hinanden ,så man kunne aldrig være sikker på, hvornår det gik på hinnanden , de var rigtig agrasive Jeg måtte opgive, både for min egen skyld ,og ikke mindst ,for hundenes skyld Det var virkelig synd ,at de hele tiden skulle være på vagt over for hinnanden
    Jeg satte så den yngste til salg Med forbehold ,at der ikke var andre hunde og små børn ,som hun ikke var vantil ,samtidig skulle de ha have , da hun elskede at være ude Og at jeg forbeholdt mig retten, at vælge blandt køberne Det skulle være nogen, som ville give hende et blivende og godt og kærligt hjem
    Kunne de på den en eller den anden måde ikke beholde hende ,skulle jeg ha forkøbsret til hende
    Men det er kun dig, der ved hvem der bedst kan klare en flytning smiley

• #13   27. feb 2015 Det værste er nok også, at jeg gerne vil være sikker på at det nye sted er godt og trygt. For man hører jo så meget om hunde der bare bliver solgt videre igen og igen smiley det ville jeg ikke kunne bære smiley

• #14   27. feb 2015 Ps En rigtig stor trøste kram til dig ,Det er forbannet hårdt, at skulle af med en af sine hunde Er selv lige ved at tude, over tabet af min hund nu ,selv om det nu snart er 2 år siden Men det trøster , at hun har fået et godt hjem smiley

• #15   27. feb 2015 Nova det forstår jeg udemærket Jeg valgte et ældre ægtepar ,hvis hund næsten lige var død
    Husk at stille krav til den / dem som skal købe hende

• #16   27. feb 2015 Øv en svær situation, den værste man som ejer af flere hunde kan stå i, og man elsker jo dem alle....

Vil i stemme de andre, er der en af hundene der åbenlyst er i stand til at falde til ved nye ejere, så ville jeg vælge at omplacere den.
    Pas på med hvem du vælger af nye ejere, der har lige været en tråd herinde, hvor en bruger blev hjulpet af med sin hund af en tilsyneladende venlig person, som tilkendegav at vedkommende ville give hunden et nyt og kærligt hjem, aftalen var også at fladt hunden ikke til, så skulle gammel ejer have hunden retur, kort tid efter ser hun hunden sat til salg på Gul og Gratis ... blot en advarsel, beting dig at du kontaktes hvis igen skal videre, og få det på SKRIFT, ellers kan du intet bevise hvis uheldet skulle være ude ....

• #17   27. feb 2015 Jeg har stået i lignende situation to gange men det var hanner begge gange.
    Første gang tog min daværende kæreste ham hjem til sig selv og det gik super godt med hans hunde. Da vi slog op tog han ham.
    For ca et år siden var det så far og søn der bare ikke kunne døje synet af hinanden, men denne gang var jeg opsat på at klare det. Jeg tog fat i Lise fra SOR og så startede nogle intense måneder træning. Idag går det laaaangt bedre og det er nu kun min usikkerhed der præger den sidste del af træningen. Jeg fortryder intet, men det har været fandens hårdt og jeg har godt nok grædt en del.

Hvis du virkelig tror på det, så synes jeg at du skal få proffesionel hjælp inden du sælger en af dem. Du er oppe imod en kønsmodning og to tæver kan være farlige.

• #18   27. feb 2015 Hvis jeg skulle være selvisk i mit valg, så passer mit temperament bedre med hund nr 2.
    Hund nr 1 er mere følsom, og jeg ville være frygtelig bange for at hun ville blive ulykkelig af at flytte.
    Samtidig tror jeg at hun er ked af situationen som den er nu. Og jeg tror på, at en ny ejer, der selvfølgelig giver hende tons af kærlighed /opmærksomhed, holder hende aktiv (for det elsker hun) ville kunne gøre det bedre end mig. Det kræver bare at den nye ejer er villig til at ofre noget tid på at blive bedste venner med hende!
    Hun er noget så trofast og dejlig, når først båndet er der!

Det er noget af et sats tænker jeg, at skulle turde stole på et fremmed menneske med det!

• #19   28. feb 2015 Åh det gør mig ondt, hvor må det være en forfærdelig situation at stå i smiley

For mig ville det være lidt som at skulle vælge imellem sine børn.
    Ingen tvivl om at jeg ville vælge Lucky, men nu har vi også kun haft Rosa i 1½ uge. Havde det været om et par år, ville jeg slet ikke kunne vælge en fra..

Så et kæmpe kram til dig. Håber det hele ordner sig for dig på den ene eller anden måde.

• #20   28. feb 2015 Rynke det er også det jeg mener. Har nok udtrykt mig forkert. Den eneste grund til den gamle og syge kom ud til eksen var fordi han kender hende lige så godt som mig og alt det med hendes allergi ellers var hun blevet aflivet.

• #21   28. feb 2015 Puha, føler med dig.. Jeg har aldrig stået i den situation som sådan. Der var et tidspunkt hvor det kort var i mine overvejelser, da jeg pludselig blev meget syg og kun kunne få passet to af hundene. Heldigvis blev det ikke nødvendigt. Men nåede at skulle tænke over "valget", og det er bestemt ikke sjovt!

Jeg vil sige som flere af de andre, den der bedst kan omplaceres. Men jeg vil dog også sige, HVIS du ikke kan finde den rette familie eller ikke mener nogen af dem ville kunne trives i nyt hjem, så ( det havde jeg gjort) ville jeg overveje en aflivning i stedet for hundens skyld..

Mange tanker herfra og held og lykke med det..

• #23   28. feb 2015 Tak for jeres svar smiley jeg tror godt jeg ved hvad jeg skal.
    Nu er der så bare frygten for at fortryde mit valg.
    Om jeg vælger den rigtige hund.
    Men den vil jo være der lige meget hvem jeg vælger!
    Det er godt nok et voldsomt dilemma det her smiley også fordi de er søde og dejlige på hver deres måde!

• #24   28. feb 2015 er de steriliserede ??

• #25   28. feb 2015 Ih, hvor en frygtelig beslutning!
    Hvis jeg skulle vælge, ville jeg til enhver tid vælge den yngste af mine hunde. Jeg Har har førhen boet alene med den og har haft ham i fem år nu. Den ældste er knyttet mest til mig, og vi har en særlig indforståethed og et særligt bånd.
    Den yngste har jeg anskaffet sammen med en kæreste, og han er lige knyttet til os begge, så det er ikke helt det samme.
    Når de skal passes, ligger den ældste sig oftest og venter eller er lidt mut, mens den unge er mere tjuren-hvor-er-det-spændende.

Hvis jeg kunne, hjalp jeg dig gerne af med en af dem. Eller dem begge - de ser søde ud.

• #26   28. feb 2015 Ja det er forfærdelig det du skal igennem smiley
    Men du skal også tænke på dine hunde ,hvis de ikke har det godt sammen
    Jeg havde også lavet den aftale, med dem som købte min ,at jeg altid måtte ring og høre til hvordan det gik .Det skulle du også ta og gøre, så kan du følge med i hvordan den har det Det letter lidt ,når man ved ens hund har det godt
    Og husk endelig, at få lavet en kontragt på, at hvis der går noget galt med de nye ejere Så få forkøbsretten på den
    Held og lykke med, det hele nok skal gå godt smiley

• #27   28. feb 2015 De er ikke sterilisert

Tror I der er gode chancer for at finde en ny god ejer herinde? Er det et godt sted at videreformidle sin hund?

• #28   28. feb 2015 grunden til jeg spurgte er fordi, da jeg fik min hvalp hjem og havde Nova på 21 måneder, der kunne de absolut ikke enes, dvs. hvalpen ville jo gerne men Nova hakkede efter den .... Da havde hun lige været i løbetid, da hendes hormoner faldt til ro kom der en tid hvor de fungerede virkelig godt sammen, men da hun igen kom i løb gik det igen ikke godt. Så blev hun steriliseret, og siden da har der ikke været problemer, den yngste er så også siden blevet det for at få de helbredsmæssige gevinster med, og fordi vi rejser med dem, så er det bare nemmere at der ikke skal tages hensyn til løbetider.

Men jeg ved ikke om det kunne være en mulighed for dig at sterilisere og dermed kunne beholde dem begge, kan jo ikke med sikkerhed sige det vil have dem samme effekt hos dine hunde.

• #29   28. feb 2015 Det kunne virkelig være en god ting, hvis det Hanne skriver, kunne lade sig gøre Men det aner jeg intet om
    Det ville da være så godt for dig, hvis der var en herinde fra, der kunne ta den ene smiley

• #30   28. feb 2015 Jeg har både talt med dyrlæge og adfærds ekspert. Så jeg kender godt til muligheden. Men det er fint at du skriver det. Og det har også været oppe og vende. Det er bare ikke rigtig en mulighed for mig. Det har været en lang og sej kamp, og som jeg også skriver er historien lang smiley
    Det bedste for hundene og mig ville være at finde et nyt hjem til den ene. Det svære er stadig at vælge. De har hver deres fantastiske måde at være på.
    Ville ønske jeg kendte nogen der kunne overtage den ene, uden at skulle oprette en annonce .
    Men det kommer jeg nok ikke uden om. smiley

• #31   28. feb 2015 Kunne det måske ikke tænkes ,at en herinde fra, kunne ta den ene af dem eller kender en som kan Jeg ville jo tro, at det badste ville være ,at den kom et sted, hvor den blev ene hund ,så det samme ikke sker igen smiley

• #32   28. feb 2015 Det kunne jeg jo håbe? smiley Det ville være rart at det var en herinde fra. Det er helt ssikkert Inger

• #33   28. feb 2015 Hvis du finder en herinde, så vil jeg lige henvise til mit indlæg #16, mener nemlig at det var eb bruger herindefra der fik hunden...

• #35   28. feb 2015 Godt Hanne Hun skal selvfølgelig ikke sælge til hende .Hun må da kunne få navnet af TS i den anden tråd, ved en pb henvendelse

• #36   28. feb 2015 Jeg tænkte så også på ,måske at det skulle være en som os,. der er her heletiden Eller en, som vi måske kender

• #37   28. feb 2015 @ Inger #35, lige min tanke...

• #38   28. feb 2015 Bare godt Hanne For sådan noget, skal der advares om smiley

• #39   28. feb 2015 Hvis der er nogen der kender nogen, så må i sige til.!!
    Tak fordi I lige gør opmærksom på Den Frygtelige oplevelse! Jeg kunne dog ikke helt finde ud af hvem det er?
    Og hvem er Ts? Kan være jeg spørger lidt dumt :S

• #40   28. feb 2015 Nova Ts er trådstarter
    Så syntes jeg, du skulle prøve ,at oprette en tråd ( som vi kalder det ) lige som det du har gjort her Hvor du så spørger ,om der er nogen, eller nogen som kender nogen ,som kan ta en af dine små hunde ( Den du vælger selvfølgelig ) Husk at stille krav

• #41   28. feb 2015 Tak Inger.
    Det vil jeg gøre smiley

• #42   28. feb 2015 Det var så lidt smiley
    Havde jeg ikke 2 hunhunde i forvejen, ville jeg gerne ha hjulpet dig ,men du forstår godt jeg ikke tør ,både for mig og din lille hunds skyld smiley

• #43   28. feb 2015 Det forstår jeg godt. Det er noget der skal overvejes.. jeg er bare glad for den vejledning jeg har fået til nu, det er rart

• #44   28. feb 2015 Hvis du følger det link jeg har skrevet til den anden tråd, og så stiller din mus over hendes der har lavet den tråds navn, så får du en mulighed der hedder "skriv besked", jeg ville hvis jeg var dig skrive en besked til hende om hun vil oplyse hvem vedkommende er hun rendte ind i, så ved du at skulle den samme henvende sig til dig, hvis du opretter hunden til salg, at hende skal du gå udenom...

Derudover vil jeg sige at du nok ikke skal oprette en tråd, men i stedet en annonce i det faneblad der hedder "Marked" .... det vil du helt sikkert få af vide hvos du opretter det som en tråd, for dybest set hører det at skulle af med sin hund ikke til her i forum, men i "marked"

• #45   28. feb 2015 Du har ret Hanne, men kan man ikke lave en undtagelse her ,bare for at høre herinde, om der skulle være nogen, som kendte nogen, som måske kunne ta den lille hund Vi kender jo næsten alle hinnanden Bare for at hjælpe her smiley

• #46   28. feb 2015 Ps Hanne vi gamle rotter, kan da bare forklare hvorfor den er sat her ind
    Men jeg smutter a nu Er på i morgen igen smiley

• #48   1. mar 2015 Er glad for at høre, at det kan lykkes med med en god og lykkelig omplacering. Det er helt bestemt noget der giver ro.
    Håber på at kunne oprette en tråd hvor jeg kan høre folk herinde.
    Men må lige se hvad der videre bliver sagt om emnet - Eller om det ender med annonce? smiley

• #49   1. mar 2015 puha det er træls smiley har også kun erfaret lidt dårligt med 2 tæver.
    Har en veninde, som kom hjem til et blod bad en gang..
    Men hjemme hos os, så har vi altid sagt at den der kom først, var her først - Ved ikke om det giver mening

• #50   6. mar 2015 Hej Jeg har lige set din annonce ,med salg af Nova
    Jeg syntes den lyder rigtig fin
    Jeg vil bare ønske dig held og lykke, med at hun får et godt og kærligt hjem
    Kram herfra smiley

Kommentér på:
Hvilken hund vælger jeg?

Annonce