1.415 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
41 Svar
Hvilken hund vælger jeg? Hvilken hund vælger jeg?
Hej alle
Jeg står i den situation, at jeg har to tæver. På henholdsvis 5 og 2 år.
De har indtil nu været glade for hinanden. De er så begyndt og slås, historien er lang... Det korte af det lange er at de ikke kan være sammen mere, og jeg må af med den ene
Det er frygteligt, men hvordan i alverden vælger jeg??
Er der nogen der kan dele nogle råd eller noget på området? Kan næsten ikke få mig selv til at vælge
Jeg ser frem til at høre fra jer.
0 synes godt om
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.794
De fleste problemer kan løses - også flokproblemer - men selvfølgelig er der tilfælde, hvor det bare ikke fungerer uanset hvad man har forsøgt. Det er nok der du er.
Jeg tænker, at den gamle selvfølgelig skal blive i sit hjem. Jo ældre en hund er, des flere vaner og særheder har den tit, og så er den svær at omplacere. Men alt afhænger jo af hundenes sind. Hvem kan nemmest falde ind i et nyt hjem?
Vær meget omhyggelig med at finde en ny familie. Vær ærlig omkring hundens gode og dårlige sider, og kend familiens erfaring med hundehold. Vær sikker på, at de ved hvad de går ind til.
Held og lykke med det hele. Det må være en grusom beslutning at skulle tage.
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 74
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.734
Jeg ville se på skavanker, helbrede og helheden af hunden og så vælge den der ville fungere bedst at flytte.
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Svar: 40
Så det kan tyde på , at dine hunde går lidt af det samme . Så følg dit hjerte , men inden du opgiver , så tænk evt på og snakke med en som har forstand på dyreadfærd .
en af mine venner som hedder Pia Graff Kristensen på Fyn , hun er rigtig god indenfor Dyreadfærd , prøv og ring til hende og fortæl omkring dine hunde , og hvad du kan gøre , så du kan beholde dem begge to , og ikke skal af med den ene af dem . Hendes tlf nr : 28 69 29 92 . Håber du kan bruge det til noget .
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.909
Ja det er frygtelig for dig ,det er enormt svært
Jeg valgt så, at det var den sidst,ankomne,altså den yngste ,og det var så også hende, der altid startede angrebene ,hun ville jo prøve at overgå den ældste
Jeg prøvede og prøvede ,om det ikke godt kunne gå ,men nej, ud af den blå luft ,fløg de i totterne på hinanden ,så man kunne aldrig være sikker på, hvornår det gik på hinnanden , de var rigtig agrasive Jeg måtte opgive, både for min egen skyld ,og ikke mindst ,for hundenes skyld Det var virkelig synd ,at de hele tiden skulle være på vagt over for hinnanden
Jeg satte så den yngste til salg Med forbehold ,at der ikke var andre hunde og små børn ,som hun ikke var vantil ,samtidig skulle de ha have , da hun elskede at være ude Og at jeg forbeholdt mig retten, at vælge blandt køberne Det skulle være nogen, som ville give hende et blivende og godt og kærligt hjem
Kunne de på den en eller den anden måde ikke beholde hende ,skulle jeg ha forkøbsret til hende
Men det er kun dig, der ved hvem der bedst kan klare en flytning
jun 2010
dec 2013
dec 2013
Husk at stille krav til den / dem som skal købe hende
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 95 Hunde: 4 Emner: 958 Svar: 18.107
Vil i stemme de andre, er der en af hundene der åbenlyst er i stand til at falde til ved nye ejere, så ville jeg vælge at omplacere den.
Pas på med hvem du vælger af nye ejere, der har lige været en tråd herinde, hvor en bruger blev hjulpet af med sin hund af en tilsyneladende venlig person, som tilkendegav at vedkommende ville give hunden et nyt og kærligt hjem, aftalen var også at fladt hunden ikke til, så skulle gammel ejer have hunden retur, kort tid efter ser hun hunden sat til salg på Gul og Gratis ... blot en advarsel, beting dig at du kontaktes hvis igen skal videre, og få det på SKRIFT, ellers kan du intet bevise hvis uheldet skulle være ude ....
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.508
Første gang tog min daværende kæreste ham hjem til sig selv og det gik super godt med hans hunde. Da vi slog op tog han ham.
For ca et år siden var det så far og søn der bare ikke kunne døje synet af hinanden, men denne gang var jeg opsat på at klare det. Jeg tog fat i Lise fra SOR og så startede nogle intense måneder træning. Idag går det laaaangt bedre og det er nu kun min usikkerhed der præger den sidste del af træningen. Jeg fortryder intet, men det har været fandens hårdt og jeg har godt nok grædt en del.
Hvis du virkelig tror på det, så synes jeg at du skal få proffesionel hjælp inden du sælger en af dem. Du er oppe imod en kønsmodning og to tæver kan være farlige.
jun 2010
Hund nr 1 er mere følsom, og jeg ville være frygtelig bange for at hun ville blive ulykkelig af at flytte.
Samtidig tror jeg at hun er ked af situationen som den er nu. Og jeg tror på, at en ny ejer, der selvfølgelig giver hende tons af kærlighed /opmærksomhed, holder hende aktiv (for det elsker hun) ville kunne gøre det bedre end mig. Det kræver bare at den nye ejer er villig til at ofre noget tid på at blive bedste venner med hende!
Hun er noget så trofast og dejlig, når først båndet er der!
Det er noget af et sats tænker jeg, at skulle turde stole på et fremmed menneske med det!
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.263
For mig ville det være lidt som at skulle vælge imellem sine børn.
Ingen tvivl om at jeg ville vælge Lucky, men nu har vi også kun haft Rosa i 1½ uge. Havde det været om et par år, ville jeg slet ikke kunne vælge en fra..
Så et kæmpe kram til dig. Håber det hele ordner sig for dig på den ene eller anden måde.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.734
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1230 Hunde: 7 Emner: 91 Svar: 2.808
Jeg vil sige som flere af de andre, den der bedst kan omplaceres. Men jeg vil dog også sige, HVIS du ikke kan finde den rette familie eller ikke mener nogen af dem ville kunne trives i nyt hjem, så ( det havde jeg gjort) ville jeg overveje en aflivning i stedet for hundens skyld..
Mange tanker herfra og held og lykke med det..
jun 2010
Nu er der så bare frygten for at fortryde mit valg.
Om jeg vælger den rigtige hund.
Men den vil jo være der lige meget hvem jeg vælger!
Det er godt nok et voldsomt dilemma det her
feb 2011
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 998
Hvis jeg skulle vælge, ville jeg til enhver tid vælge den yngste af mine hunde. Jeg Har har førhen boet alene med den og har haft ham i fem år nu. Den ældste er knyttet mest til mig, og vi har en særlig indforståethed og et særligt bånd.
Den yngste har jeg anskaffet sammen med en kæreste, og han er lige knyttet til os begge, så det er ikke helt det samme.
Når de skal passes, ligger den ældste sig oftest og venter eller er lidt mut, mens den unge er mere tjuren-hvor-er-det-spændende.
Hvis jeg kunne, hjalp jeg dig gerne af med en af dem. Eller dem begge - de ser søde ud.
dec 2013
Men du skal også tænke på dine hunde ,hvis de ikke har det godt sammen
Jeg havde også lavet den aftale, med dem som købte min ,at jeg altid måtte ring og høre til hvordan det gik .Det skulle du også ta og gøre, så kan du følge med i hvordan den har det Det letter lidt ,når man ved ens hund har det godt
Og husk endelig, at få lavet en kontragt på, at hvis der går noget galt med de nye ejere Så få forkøbsretten på den
Held og lykke med, det hele nok skal gå godt
jun 2010
Tror I der er gode chancer for at finde en ny god ejer herinde? Er det et godt sted at videreformidle sin hund?
feb 2011
Men jeg ved ikke om det kunne være en mulighed for dig at sterilisere og dermed kunne beholde dem begge, kan jo ikke med sikkerhed sige det vil have dem samme effekt hos dine hunde.
dec 2013
Det ville da være så godt for dig, hvis der var en herinde fra, der kunne ta den ene
jun 2010
Det bedste for hundene og mig ville være at finde et nyt hjem til den ene. Det svære er stadig at vælge. De har hver deres fantastiske måde at være på.
Ville ønske jeg kendte nogen der kunne overtage den ene, uden at skulle oprette en annonce .
Men det kommer jeg nok ikke uden om.
dec 2013
jun 2010
feb 2011
feb 2011
dec 2013
dec 2013
feb 2011
dec 2013
jun 2010
Tak fordi I lige gør opmærksom på Den Frygtelige oplevelse! Jeg kunne dog ikke helt finde ud af hvem det er?
Og hvem er Ts? Kan være jeg spørger lidt dumt :S
dec 2013
Så syntes jeg, du skulle prøve ,at oprette en tråd ( som vi kalder det ) lige som det du har gjort her Hvor du så spørger ,om der er nogen, eller nogen som kender nogen ,som kan ta en af dine små hunde ( Den du vælger selvfølgelig ) Husk at stille krav
jun 2010
Det vil jeg gøre
dec 2013
Havde jeg ikke 2 hunhunde i forvejen, ville jeg gerne ha hjulpet dig ,men du forstår godt jeg ikke tør ,både for mig og din lille hunds skyld
jun 2010
feb 2011
Derudover vil jeg sige at du nok ikke skal oprette en tråd, men i stedet en annonce i det faneblad der hedder "Marked" .... det vil du helt sikkert få af vide hvos du opretter det som en tråd, for dybest set hører det at skulle af med sin hund ikke til her i forum, men i "marked"
dec 2013
dec 2013
Men jeg smutter a nu Er på i morgen igen
jun 2010
Håber på at kunne oprette en tråd hvor jeg kan høre folk herinde.
Men må lige se hvad der videre bliver sagt om emnet - Eller om det ender med annonce?
jan 2014
Følger: 10 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 83
Har en veninde, som kom hjem til et blod bad en gang..
Men hjemme hos os, så har vi altid sagt at den der kom først, var her først - Ved ikke om det giver mening
dec 2013
Jeg syntes den lyder rigtig fin
Jeg vil bare ønske dig held og lykke, med at hun får et godt og kærligt hjem
Kram herfra
Hvilken hund vælger jeg?