{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.621 visninger | Oprettet:

Pleje af fransk bulldog {{forumTopicSubject}}

Vi er idag blevet "forældre" til den skønneste lille tæve.

Men hvordan og hvorledes med pleje af fransk bulldog.
Hvor tit kommer jeres i bad? Bruger i en bestemt børste eller ligende?
Nogen produkter der er bedre end andre til deres pels og hud?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pleje af fransk bulldog
  • #1   28. feb 2015 Ziva er 9mdr, og min første buller'gris smiley

Hun har kun været i bad 1 gang i sit liv, og det var fordi hun havde rullet i en bæ >.<

Hun får tørret i hudfolder i ansigtet, især tåre render, de ses dog tydeligst på hvide/lyse hunde ^_^

Hun blev/bliver båret op og ned af trapper for at skåne kroppen, deres vægt sidder jo fortil smiley

Af børste har jeg en oval gummi "gnubber", ligner en til heste, men er til hund, og den er rigtig god smiley

profilbillede
  • #2   28. feb 2015 En buller har ikke under uld, og kan ikke selv regulere deres temperatur, så mange behøver dækken/trøje i koldt vejr smiley

• #3   28. feb 2015 Hvor er den smuk.. Lidt misundelig må man godt være.. Held og lykke med den smiley

• #4   28. feb 2015 Opdrætter har vel givet jer en vejledning med hjem, ikke? Det skal man, og det skriver man under på i købsaftalen.

• #5   28. feb 2015 Jo vi har fået en vejledning med, men er i tvivl om hvor tit hun skal renses ved snuden, ørene osv.
    Og hvilke shampoo der er gode. Da der ikke står i vejledningen hvor ofte osv.

• #6   28. feb 2015 Jeg får ikke vasket folder dagligt, men så ofte som muligt, kommer os an på hvor megeg de løber smiley

Mht shampoo, så en så mild som muligt vil jeg sige smiley

Øre renses når de trænger smiley

• #7   28. feb 2015 Hvis det ikke står skrevet i vejledningen, så ring eller skriv til opdrætter og spørg smiley de vil uden tvivle ske at hjælpe jer med alle jeres spørgsmål.

• #8   28. feb 2015 Vores er i bad når det er nødvendigt (1-4 gange årligt) vi bruger pet head shampoo eller b&b
    Og bader en del ved stranden om sommeren (vi bor 5 min fra stranden)
    Vi børster ham med en furminator

• #9   28. feb 2015 Vi bruger forresten også ørerens fra b&b folderne vasker vi efter behov (ikke så tit)
    Han bruger ikke dækken

• #10   1. mar 2015 Jeg har en Boston terrier der minder lidt om dem folder og pelsmæssig. Manfred bliver badet når jeg synes hans pels er træls og lugter (jeg hader lugten af våd hund og synes lugten er ulækkert) folderne renser jeg når jeg synes han begynder at lugte og så renser jeg øre hvis de lugter eller når han været i bad.

Shampo vil jeg anskaffe mig klorhexidin shampooen, til at vaske folderne når du vasker hunden, og så vasker jeg altid mine hunde i allergivenlige hundeshampooer for at minske allergiske reaktioner.

• #11   1. mar 2015 Har endnu et spørgsmål.
    Har set Thea har svært ved at få hendes mad op fra den skål vi har til hende.
    Er der nogen skåle som er udviklet til hunde med flade snuder?

• #12   1. mar 2015 Tillykke med det lille pus.
    Det er vigtigt at I er obs på folderne, de skal altid være tørre. Når I har vasket dem, er det derfor super vigtigt at I tørre dem, med en blød klud, så fugten ikke skaber svamp. Den daglige pleje af folderne, kan fint blot være med en blød tør klud.
    Pas på med at vaske for meget. Da for hyppig vask ødelægger det naturlige fedtlag. I skal kun vaske hvis det er nødvendigt, hvis hun f.eks. har rullet sig i noget klamt.
    Vær obs på jeres bullers opvækst. FB har ikke gode knogler. Det er derfor vigtigt, at jeres hund ikke går på trapper, springer eller laver andre overdrevne vilde ting. Byg hendes muskler stille og roligt op, så hun kommer i god form.

• #13   1. mar 2015 Tillykke med den lille ny - hun ser skøn ud smiley

Jeg har pt. en fransk og en engelsk bulldog. Har derudover tidligere haft endnu en fransk - det er en fantastisk race smiley

Watson min eb'er har ikke kunne finde ud af at spise i en almindelig hundefoderskål, og vi har faktisk ikke kunne finde en der passede til ham. Den skal være rund i bunden, da i en almindelig stål skål får han sat maden fast i kanten og derfor kan han ikke få den op. Vi bruger en glasskål, så måske du skal prøve dig lidt frem

Angående folder, er der allerede mange der har skrevet om, men jeg vil anbefale dig disse vådservietter, da de er anti bakteriel og derved modvirker svamp. Jeg bruger dem et par gange om ugen og almindelige vådservietter ellers.
    Du skal være obs på om hun måske skal tørres bagi når hun har pøllet, det skulle min tidligere franske.

Men ellers kommer mine osse i bad efter behov, Watson er nu 9½ måned og har endnu ikk være i bad

• #14   1. mar 2015 http://shop.dyr-hus-engelund.dk/product/456/malacetic-vaadservietter-100-stk_---ny-pris/

Og så selvfølgelig et link til servietterne smiley

• #15   1. mar 2015 Altså har almindelig vådservietter fra bugdet med ud når hun skal tisse, så tørre vi hende bagi når hun har pøllet med dem hver gang.

Hendes øjnene løber lidt i vand, så tror vi prøver at rense hertil aften smiley

Så må vi tage i maxi zoo imorgen og prøve os lidt frem med skåle til hende, da det er lidt frusterende hun ikke kan få sin mad op og hun må spise af en underkop lige nu..

• #16   1. mar 2015 Måske hun kan bruge denne, det var bare for lille til Watson:

http://www.lavprisdyrehandel.dk/plastskaale/kw-madskaal-5705574120004

• #17   1. mar 2015 Tak. Vil da prøve at bestille den hjem til hende.?? er da forsøget værd

• #18   1. mar 2015 Vil bare lige fortælle jeg har meget dårlige erfaringer med de vådservietter du henviser til, min tabte alt pelsen hvor jeg brugte dem og han lugtede mere i folderne og hans øjne kom til at løbe pga dem. smiley

• #19   2. mar 2015 Ansofie har din allergi ???

• #20   2. mar 2015 Nope ikke hvad jeg ved af, men han er ikke god til parfume. Og dyrlægen så ham da han så værst ud og han mente at de var for hårde ved hans hud. Så vi tørre i klorhexidin og så dubber jeg kartoffelmel på.

Kommentér på:
Pleje af fransk bulldog

Annonce