{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.403 visninger | Oprettet:

Allergi foder {{forumTopicSubject}}

Nogle der kan anbefale et godt allergi foder? Og kan en hund godt udvikle fødevare allergi, når han kun er blevet fodret med kornfrit siden 9 ugers aldren?

Mistænker allergi hos Pepsi. Han klør sig helt vild og har egentlig altid gjort det. Dog forværret i perioder og sådan én er vi i lige nu smiley
Sidste år ved denne tid var jeg hos dyrlægen og vi prøvede forskellige tiltag, såsom at skifte stål mad- og vand skåle ud, skifte over på foder baseret på fisk ( først Fish4dogs og nu Wolfsblut Cold river) og stoppe med alle former for godbidder.
Det har hjulpet en smule i perioden indtil nu.....
Der er ikke noget at se på ham, men han er lidt rødlig mellem trædepuderne smiley Derfor nu denne mistanke plus han klør sig meget omkring lyske, hale, ører og på siderne af kroppen.
Han har IKKE lopper og har aldrig haft det. Jeg har gennemgået pelsen af flere omgange med tættekam og ingen tegn på hverken lopper eller ekskrementer smiley
Hans Pels er flot og ingen tegn på bare pletter....

Han skal til dyrlæge på torsdag, hvor han skal kastereres og i narkose og jeg vil i den anledning bede om både blodprøve og hudskrab.

Jeg kunne dog godt tænke mig at høre om nogle erfaringer fra jer der har en allergi hund smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi foder
  • #1   1. mar 2015 Jeg har selv en allergihund og jeg vil anbefale dig at få en screening hos dyrlægen, så du ved præcis hvad din hund er allergisk overfor. På den måde kan du meget bedre sammensætte det korrekte foder/behandling uden at skulle prøve dig frem.

    Min hund har foderallergi overfor kødprotein (kylling,okse,svin, lam) samt husstøvemide og lagermideallergi og græspollen. Jeg fodre hende med Eukanuba Dermatosis. Holder luftfugtigheden lav i hjemmet og vasker hendes tæpper ved 60 grader 2 gange om ugen. Når der er pollen, bliver hunde tørret af med en fugtug klud efter hver gårtur. Med overstående foranstaltninger, kan vi undgå medicinering og alt kløe og poteslikkeri er stoppet. Men jeg havde aldrig fundet løsningen, hvis ikke vi havde fået lavet screeningen ( som desværre er ret dyr)


  • #3   1. mar 2015 Når du har fået undersøgt hvad den er allergisk overfor, kan jeg varmt anbefale HIKE Sensitive. Det er det eneste foder min allergihund har kunnet tåle, da jeg efter 8 år på råt, satte ham over på det.
    Men det er jo individuelt fra hund til hund.


  • #4   1. mar 2015 Jeg ved godt det kræver en udredning hos dyrlægen og det er jo det jeg går i gang med nu smiley Jeg kunne holde hans kløe rimeligt nede med Fish4dogs og lakseolie, men desværre er hunden blevet så træt af det foder, så han nægter at røre det smiley

    Han er panisk for dyrlæger, derfor vil jeg bede dem om blodprøve og hudskrab, når han nu alligevel skal i narkose smiley

    Grunden til, jeg mistænker fødevare allergi er de steder han klør sig mest og hans røde poter. Synes bare det er underligt, når han kun er blevet fodret med kornfrie produkter og rå ben smiley


  • #5   1. mar 2015 Jeg har forresten også været i kontakt med opdrætter og hun oplyser hverken forældredyr, kuldsøskende eller andre hvalpe fra samme forældre har udviklet allergi.
    Han har stamtavle.


  • #6   1. mar 2015 Din Hund kan sagtens få allergi, selvom du har fodret uden korn. Jeg fodrede min med orijen, og det var først da hun kom over på dermatosis, at hun begyndte at fungere.
    Jeg tror ikke der er nogen generel facitliste. Det kommer enormt meget an på den enkelte hund og dennes allergi.
    Det er en rigtig øv process at gå i gang med, men man lærer at leve med det hen ad vejen, når man får redskaberne til at styre det.


  • #7   1. mar 2015 Ja, det er rigtigt øv smiley
    Synes det accelerede helt vildt efter jeg prøvede TOTW....


  • #10   1. mar 2015 er kan sagtens være noget i kornfrit som din hund er allergisk for. Der er så meget andet end korn de kan være allergiske for.


  • #12   1. mar 2015 Tak for informationer smiley

    Jeg må se om vi kan komme det nærmere smiley Er dog lidt i tvivl om jeg skal lade ham kasterere som planlagt på torsdag. Det vil jo være total mishandling, at han ikke kan klø sig, når han har krave på, men på den anden side behøver jeg ikke stresse over at han kradser hul på sig selv smiley

    Det er så frustrerende smiley


Kommentér på:
Allergi foder

Annonce