{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.364 visninger | Oprettet:

allergi foder {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har en hund som skal have lavet skrab på fredag, da hun har kløet sig bare på næsen, og jeg synes hun napper i sine ben. Jeg ved ikke om jeg bliver paranoid men synes også at jeg kan se lidt rødme mellem trædepuderne.

Der skal laves skrab så vi kan se om det er hårsækkemider eller om det er nogen andet. Jeg tænker lidt på om jeg skulle skifte foder til et allergivenligt foder eftersom at hendes immunforsvar ikke er specielt godt og derfor altid fejler et eller andet.

Lige nu foder jeg med Eukanuba sensitve skin og det er ikke mange måneder siden at jeg startede på det.
Jeg har læst et sted at hunde med dårligt immunforsvar kan udvikle allergi. Det er en sheltie jeg har og det er ikke lige det som ligger til racen, men alt er jo relativt.

Jeg ved at en jeg kender skiftede til orijen, fordi hendes hund kløede sig, men det koster jo en krig!

Kan I komme på nogle allergivenlige fodermærke og hvem ar erfaring med det? Jeg vil meget gerne høre det!

Jeg kan selvfølgelig også gøre om med det, om jeg køber en 12kg's sæk til 700kr som holder 6mdr eller om jeg vil til dyrelægen 6-8 gange på et år!! TRor hellere jeg vil købe en dyr sæk foder!


Kommentarer på:  allergi foder
  • #1   11. jul 2012 Jeg havde en hund der udviklede foderallergi af Eukanuba og har efterfølgende hørt det ofte, men det er mange år siden ved ikke om de er blevet bedre.Men jeg havde skiftet foder.

  • #2   11. jul 2012 Hej Christina smiley
    Prøv at kig på denne hjemmeside http://regalpetfood.dk/
    Mine hunde som du kan se er collie smiley jeg har brugt dette foder gennem 3 år og har ikke nogle problemer med det.


  • #3   11. jul 2012 collien er også meget følsom ang. foder

  • #4   11. jul 2012 Jeg har faktisk brugt mange forskellige. Vi startede med Olivers da hun var lille, så fik jeg konstateret HD, så gik jeg over til HILLS J/D, så fik vi noget kosttilskud til HD og gik tilbage til hills, nu ville jeg så prøve eukanuba fordi de havde sensitive skin, som jeg har hørt de "holder" pelsen med. Hun har før, før jul cirka, kløet sig under hagen hvor der var gået stafilikokker i det og hun fik pencillin for det, om det var hårsækkemider vides ikke for med pencillin skal hårsækkemidder forsvinde, så det blev ikke til skrab dengang, men nu er det sku slemt, hun har ikke købt hår omkring øjen eller forben som jeg har læst om, derfor der skal tages skrab på fredag, men jeg vil da gerne skifte foder. Og jeg vil da gerne høre om hunde der har kløet sig og så prøvede noget andet og så ikke har kløet sig, så jeg vil gerne høre en masse erfaringer..

    Hanne: Hvorfor bruger du det foder? Altså selvom de ikke klør sig af det, kan det jo være at dine collier heller ikke klør sig af eukanuba. HAr du erfaring ?


  • #5   11. jul 2012 Kaido har et svagt immunforsvar og klør sig ret meget. Ingen allergi. Ingen hårsækkemider. Ingen ræveskab. Ingenting.

    Jeg har nu kørt hende over på Wolfsblut, som jeg køber i Tyskland. Det har hjulpet smiley


  • #6   11. jul 2012 Jeg har fået det anbefaldet af en anden opdrætter, jeg har forsøgt med andre foder typer billige såvel dyre, har fået nogle flotte pelse nu smiley og meget lidt der kommer ud i den anden ende, dette tyder på at de optager det de skal, jeg har haft hunde der var plaget af hotspot og har ikke har det siden smiley

  • #7   11. jul 2012 Okay det er godt nok. Men Sonja kløet sig bar på næsen og huden er lidt mærkelig, så noget må det vel være, men når hun har dårligt immunforsvar og derfor altid fejler noget, kunne det være fedt at give hende et foder som hjælper til og ikke fremkalder alt muligt.

    Kathrine; Hvad ville du synes at jeg skulle gøre? Jeg ved et sted for jeg kan købe orijen, men hvor køber man wolfsblut og er det besværligt at få foderet sendt fra tyskland.? Nu er jeg ikke særlig god til tysk, så at skulle bestille på en tysk hjemmeside ville jeg føle mig utryg ved.. Hvad koster en sæk i tyskland med forsendelse iforhold til DK?


  • #8   11. jul 2012 Jeg fatter ikke en meter tysk og jeg bestiller frejdigt hjem fra www.tiershop.de smiley

  • #9   11. jul 2012 hvordan ser hendes næse ud ?

  • #10   11. jul 2012 jeg kom bare til at tænke på det vi kalder en collie næse ( Discoid lupus erythematosus ) kan også ramme andre racer

  • #11   11. jul 2012 Okay, så må jeg lige tage stilling til det når jeg har hørt diagnosen fra dr. dyr på fredag om det skal være det ene eller der andet foder..

    Kan hunde ikke klø sig af for meget protein?

    Jeg skal desværre ud af huset nu, men jeg håber at flere vil give deres mening tilkende og erfaringer!
    Jeg vil kigge på hundegallerie omkring kl 21... Har en middagsaftale..


  • #12   11. jul 2012 Jeg giver 461,- for en sæk WB Cold River :-). Inkl. fragt.

  • #13   11. jul 2012 ja, det kan hun
    (link fjernet)


  • #14   11. jul 2012 Ja, de kan klø sig af for meget protein. Derfor får Kaido WB Cold River. Ingen korn, lavt proteinindhold og lavt fedtindhold smiley

  • #15   11. jul 2012 Jeps Kathrine. Det skal du vist smiley

  • #16   11. jul 2012 Jamen det er som om at der er "bitte små sorte" prikker, huden er lidt trykkere, muligvis ru, om det er fordi det er lidt hævet fordi hun har kløet sig ved jeg ikke. Der er en bar plet som en 2krone størrelse, og hun har selvfølgelig lavet 3 små sår. Hun klør engang imellem med ustandseligt.


  • #17   11. jul 2012 Christina
    Håber du er obs. på at racen godt kan havde MDR1
    (link fjernet)

    Collien har problemer med MDR1 defekt


  • #18   11. jul 2012 Jeg kunne prøve BW, men der er vel forskellige slags, hvilken en skal jeg bruge? Hun kan ikke lide fisk, så det må ikke være med det smiley

  • #19   11. jul 2012 Hun har ikke haft lopper. Arbejder i en hundesalon hvor hun er med hver dag og hun møder hunde med lopper. Jeg kan finde en på hende som jeg så dræber og hun får det i nakken og der er ikke mere.. Hun har ikke haft mange og med æg og alt det der hører med, 7-9-13.

    Hanne; Jeg ved at der er noget der hedder det, men jeg er ikke helt klar over hvad det helt går ud på. Kun at det er noget som de ikke rigtig kan tåle.


  • #20   11. jul 2012 Hvis jeg var dig ville jeg starte med WB Cold River. Der er MEGET lavt proteinindhold. Så kan du se om det virker:-)

  • #21   11. jul 2012 Katrine; DEt ville ikke gøre noget at hun tabe 5-800 gram smiley Jeg vil prøve at bestille det i næste uge! Jeg siger tusinde tak for hjælpen!

  • #22   11. jul 2012 Hanne: JEg kan jo fortælle at hun lige nu har været på nogle meget skrappe piller. Hun har betændelse i analkirtlerne og det vil ikke gå væk med pencillin. For 14 dage siden var jeg afsted igen til dyrelægen for at få noget andet, noget meget skrapt, så man ikke lige giver! Men eftersom at hun har det på næsen har jeg besluttet at hun skal have analkirtlerne fjernet på fredag hvor hun skal i narkose og så kan de også se på hendes næse, så jeg får det tilset. De der piller med pencillin har ihvertfald ikke hjulpet på næsen, for hun havde en anelse da jeg var derinde.
    Vi var afsted i april, maj og juni for at få piller mod analkirtlerne og nu skal de så fjernes, om det på næsen er kommet fordi at hun har fået det pencillin ved jeg ikke, men det er jo ikke første gang i sit liv at hun får pencillin.. Men at hun også skulle fjerne MDR1 skulle ikke undre mig hvis det var så vidt..

    Første gang hun blev HD fotograferet i 2008 var hun dårlig i 3 dage efter narkosen, men hun blev HD fotografert igen i 2010 og da sagde jeg det at hun havde været dårlig, så de gav hende kun så hun lige vær væk og da var intet efter "narkosen"


  • #23   11. jul 2012 Den ene siger Cold River og den anden Wide Plain... Kan I så blive enige!!

  • #24   11. jul 2012 Nu ved jeg ikke lige hvor du bor. Men arbejder i Poppi Næstved hvor vi sælger et mærke der hedder Brit Care for er et allergivenligt foder.
    Sender lige et link hvor der bliver beskrevet hvad der er i, og hvad for noget der passer til ens hund. Man kan os få det til katte.

    http://www.poppidyrecenter.dk/filer/brithund.pdf


  • #25   11. jul 2012 Nå, for sytten........ Jeg ANER ikke hvad der er i Cold River. Jeg fandt det bare og mine æder jo alt.......*GG*

  • #26   11. jul 2012 Jamen, jeg har slet ikke tænkt over navnet........*GGGG*

  • #27   11. jul 2012 Kingsmoor Pure er der mange allergihunde som fungerer godt på. Det er kornfrit, og så er det dansk smiley
    (link fjernet)



  • #28   12. jul 2012 Jeg fodrer med Jameswellbeloved lam og grønsager og fisk og grønsager... Jeg skifter mellem de to typer. Jeg synes at det fungerer super godt og hundene danser rundt i cirkler når de skal have mad. Vi er en større flok der bestiller sammen og vi har fået forhandlet os til en SUPER pris, så foderet er til at betale. Det er jo også en mulighed at finde sammen en masse folk..

  • #29   12. jul 2012 Så har jeg fundet ud af det. Jeg køber en lille sæk Kingsmore ( hvilken slags?) i morgen og så har jeg snakket med min far om at vi skal have wolfblut til begge piger. Linda skal også have nyt mad her, så vi må lige finde ud af at bestille det hjem i uge 30 ellers skal mine forældre til flensburg og måske man kan finde en som forhandler det i flensburg?

  • #30   12. jul 2012 Jeg vil gerne sige TUSINDE TAK for jeres hjælp! Jeg glæder mig til at købe kingsmoor i morgen og at hun kan få noget som hjælper på sårene på næsen og hun vil holde op med at klø sig!!

  • #32   13. jul 2012 Hej igen..

    Jeg ved ikke om I er interesseret i en opdate fra os efter at vi var ved dyrelægen i dag.
    Dyrelægen startede med at sige at det ikke var hårsækkemider, fordi det ikke var rundt om øjnene og på benene at hun var bare og jeg spurgte så om det kunne være foderallergi, men han ville mene at det ville være allergi for husstøvemider mm. Han tog et skrab for at sikre sig og sørme ja, det var hårsækkemider!
    I ved ikke hvor lettet jeg er!!
    Så nu har vi fået advocate til at dryppe i nakken hver 14 dag, og så skal der laves nyt skrab i september cirka.
    Jeg skifter dog stadig foder og jeg har tænkt mig at begge piger skal have kingsmoor pure plain. Vi støtter et dansk firma, det er ikke for dyrt og så er det uden kornprodukter.

    Ellers så gik operationen med at fjerne analkirtlerne og hun ligger nu og sover. Hun har det ikke super og skal sidde ned hele tiden, men nu slapper hun da af og i morgen er det nok bedre..


Kommentér på:
allergi foder

Annonce