28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 287 Svar: 8.250
Hvalp og voksen hund, hvor lang tid? :) Hvalp og voksen hund, hvor lang tid? :)
Ja hvor lang tid tog det jeres hunde at acceptere en ny hvalp? og til at de blev gode venner, sådan rigtigt?
Ved godt det er meget individuelt både indenfor hunde, men også hvilken hvalp man får.
Nu har vi haft Rosa i 2 uger i morgen (hold op det går stærkt) og det gik egentligt rigtig godt fremad, og jeg fik endelig min Lucky tilbage, men nu er han igen blevet den fremmede gnavpot som de første dage da hun var her. Jo han kan da godt lige lege i 5 minutter engang imellem, men ellers er han faktisk bare sur hvis hun så meget som nærmer sig ham. Hun må i følge ham ikke komme op i sengen om morgenen, så går han, også selvom de er i hver deres side..
Jeg prøver virkelig at give ham den samme opmærksomhed som før, lave ting med ham alene og han sover også som den eneste i sengen om natten. Men alligevel går han bare og er mut det meste af tiden. Når vi går tur er der ingenting der render han glad rundt som han plejer (men der bliver Rosa også båret fordi hun jo ikke kan gå så langt)
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.082
Magoo er sær, men han har faktisk også accepteret Vovse med det samme, han har dog altid sat ham meget konsekvent på plads når han blev for vild
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 287 Svar: 8.250
Det er jo heller ikke fordi han hader hende, for han vil hende jo gerne nogle gange.
Men jeg savner bare sådan min gamle glade søde dejlige Lucky, for bliver så ked når jeg ser ham så "trist"..
Men det var egentligt mere bare for at høre hvordan det har været hos andre.
nov 2012
Jeg tror og håber at det for alvor bliver bedre når hun bliver større
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.082
Hvis han bare er gnaven, ville jeg bare give dem noget mere tid
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 84
Jeg gik meget op i at lave aktiviteter med dem hver for sig, således at de hver især fik en pause fra den anden, men samtidig, når vi så lavede noget sammen, så var det noget hvor der især var fokus på at hvalpen fik en værdi for den gamle hund, altså at hvalpene tilstedeværelse udløste noget den gamle hund gerne ville opnå.
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.775
Giv dem lidt tid men hol øje med dem
nov 2012
Har smidt en foldemadras (der ikke er foldet ud) inde i stuen, som han kan hoppe op og ligge på med tæpper osv, for der kan hun ikke komme op.
nov 2012
Karin F, jeg holder øje med dem, for Lucky kan godt blive lidt for voldsom, han er jo en del større end hende. Men dejligt det er gået godt ved jer. Så er der da håb forude for os
nov 2012
Så jeg er ikke i tvivl om at det kommer.
Og de får lov at ordne det selv til en hvis grad, men jeg blander mig når jeg føler det er nødvendigt, for der er ingen grund til at skabe konflikter imellem dem som kan undgås.
Jeg kender Luckys grænser, og han giver hende ikke klask, han fortæller hende at han ikke gider hende og så går han. Derfor fjerner jeg hende, så han kan få lov til at sove i fred eller hvad han nu lige laver i situationen.
Så sent som i går, puttede de begge hos mig samtidig. Det er så ikke et syn der er ret almindeligt herhjemme (endnu) men han valgte selv at komme og putte ved os. Der gik dog ikke så længe før Rosa vågnede op og ville lege, og så gad han selvfølgelig ikke mere, så blev Rosa sat ned og Lucky puttede videre.
Og jeg ved godt det er helt normalt at de ikke er bedste venner (endnu) ville egentligt blot høre hvordan det var gået ved andre.
nov 2012
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 84
For mig handlede det om at den gamle fandt ud af at hvalpen ikke kun medførte irriterende ting, men at den gamle faktisk fik noget ud af at være i nærheden af ham. Vigtigst var at det altid var på den gamle hunds præmisser. Det vil sige, at fordi han ikke rigtig gider lege, så indebar aktiviteterne aldrig leg. Legen mellem de to er noget de selv er startet med efterhånden som deres forhold har udviklet sig.
nov 2012
Alle de der små ting, som at Lucky ikke gider hende, eller at han ikke synes det er skide sjovt at hun bruger hans hale som legetøj, det ordner de selv. Han må også selv stoppe legen når han ikke gider mere, for det er oftest ham selv der starter den.
Og der er ikke noget problem. Det er jo det jeg prøver at sige. Bortset fra at Lucky virker lidt trist, og jeg derfor savner min gamle Lucky, men han skal nok komme tilbage når han er klar til det.
Ville blot høre hvordan det gik hos andre, fordi jeg er nysgerrig.
nov 2012
Jeg begyndte så småt i forgårs at træne SIT med Rosa, blot for at lave lidt sjovt sammen med hende, som ikke er leg osv. Og der lagde Lucky oppe på sin madras og kiggede på. Så hver gang Rosa gjorde det rigtigt og dermed fik en godbid, røg der også en op til ham
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.165
Morgan var heller ikke begejstret for Gandalf den første måned, undgik ham helst.
De første 14 dage var han også mobset på mig, skred ud af rummet, var svær at nå ind til.
Været var det når han snusede til Gandalf, så væmmedes han, lavede opkastlyde og savlen stod i guirlander
Men efter et par måneder kunne Gandalf få lov at putte hos ham..
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
Luna har fået lov til at sætte sine egne grænser, som Isla meget, meget hurtigt fangede. De har hele tiden fungeret utroligt harmonisk sammen og har leget sammen fra første dag. Luna har altid været opdragende ift Isla, og hun har faktisk hjulpet mig utroligt meget med den lille lømmel
Mht at ligge tæt sammen, så har Luna aldrig rigtig brudt sig om at være så tæt på andre hunde. Det sker dog af og til nu, men det er så altid Luna, der lægger sig tæt på Isla. Hvis Isla gør det, så flytter Luna sig.
nov 2012
Og dejligt at det gik godt med de to. Kan godt huske du skrev noget om det i dine hvalpe tråde, at han var ret fornærmet
Herhjemme er der pt en forskel på 1,4 kg. 1,8 kg vs 400g.
Jeg er ikke i tvivl om at det hele bliver godt imellem de to, men det er bestemt ikke sjovt med en hund som bare er en gnavpot og som pludselig ikke gider sin mor mere.. Så savner jeg ham altså lidt.
nov 2012
Jeg forventer heller ikke de kommer til at putte tæt sammen, men det må tiden jo vise.
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.165
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
Linka var glad for lille Misja fra dag 1 ,men det ville hun også være for en kylling
De leger egentlig ikke rigtig sammen ,andet end fangeleg i haven ,hvor Linka jagter Misja for fulde hammer ,så kan Linka nogen gange lægge op til balade ,ved at springe frem og ned i forbenene ,vise tænder og brumme ,for at Misja skal flyve på hende
Ellers har de hver deres bold ,pind tøjdyr osv det leger de med hver i sær
De har hver deres madskål ,som de først spiser af ,derefter bytter de ,de kan også sagtens spise af samme skål
Jeg tror bare du skal prøve at ignorere dem
dec 2013
Hvis Linka ligger med et ben eller en tyggepind ,Og Misja så begynder at danse og gø foran hende ,for at få lov til at få det Så knurre Linka ,så kigger Misja op på mig .Hvor jeg siger nej det er Linkas Tossede hunde
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.411
nov 2012
Lucky må gerne knurre og selvfølgelig råbe SKRID!, det skal ikke forståes sådan. Er ikke fordi jeg blander mig i alt. Jeg undgår blot at skabe de konflikter, når jeg lige kan. Jeg sidder ikke og glor på dem hele tiden, har også andet at lave
Lucky er lidt "dum" for hvis han ligger med et tyggeben eller andet lækkert bliver han så sur hvis Rosa så meget som tænker på at kigge på ham, men har hun noget, så står han og piver fordi han vil have det
Men han tager det underligt nok ikke bare fra hende, så helt slemt kan det da ikke være
Rosa må også gerne spise af hans tørfoder og han æder da også af hendes. Men aftensmaden er altså hver for sig, for ellers spiser Lucky ikke.
Den ene dag slæbte han en omgang dåsefoder op i sengen og gemte det i min dyne, adr hvor var det ulækkert da jeg skulle i seng og planter min hånd i det, fordi jeg ikke havde set det
Men hun må tilgengæld godt gå hen og slikke skålen når Lucky er ved at være færdig, det siger han ikke noget til.. Han er altså lidt speciel
dec 2013
nov 2012
Er jo ikke fordi han slet ikke vil hende, for han render og leder efter hende hvis han ikke kan finde hende
Han er altså bare lidt mærkelig nogle gange..
Nu vil jeg gå ind og lave lektier (skal læse en bog) så kan Lucky putte imens
dec 2013
jan 2010
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 518
Det ændrede sig ligeså stille. Ny sover de sammen, leger sammen, og spiser ben sammen. De er pot og pande nu.
maj 2011
Følger: 1 Svar: 3
også hentede vi en hvalp i går
Det vel meget normalt at Cross ikke gider futji lige i starten hun knurre og viser børster hun må faktisk overhovedet ikke komme i nærheden af hende eller hendes sofa eller dyne og når vi skal sove må futji overhovedet ikke ligge på dynen som Cross er under
Det to tæver (: Tak på for hånd (:
maj 2011
men hun døde og Cross var synderknust. Cross kan ikke lide han hunde. Hun vil gerne futji når vi er ude og gå så kan hun godt være sammen med hende (:.men når vi er hjemme så vil hun faktisk overhovedet ikke have noget med hende afgøre :-/.. hvorlangtid tror du det går før hun faktisk kan acceptere hende (: det tog 14. Dagen med den gamle og acceptere Cross (:
maj 2011
Tak jeg er faktisk ikke så bekymret mere
Det har hjulpet mig meget lige at få det på rene (: Tak
nov 2012
Lucky gider hende stadig ikke når han sover og hun får besked på at skride hvis hun kommer for tæt på ham, f.eks når han ligger under dynen om aftenen. Rosa er blevet vant til det så hun går bare hen og putter et sted han ikke er.
Resten af tiden leger og hygger de sig og de er ved at kunne enes om at dele taske nu, så her går det godt men stadig fremad
Hvalp og voksen hund, hvor lang tid? :)