{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.735 visninger | Oprettet:

Siberian Husky.........hyggehund???? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået kendskab til nogle, som har købt en hvalp af denne race. De bor i Kbh.(mener at det er lejlighed) og er et ungt par.
Kan man overhovedet gøre denne race til en familiehund, dens stærke gener taget i betragtning?

Jeg har læst lidt om den og det harmonere ikke i mine øjne, desværre.

Altså, mit spørgsmål går på om det kan lade sig gøre at gøre hunden til familie/hyggehund?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Siberian Husky.........hyggehund????
  • #1   4. mar 2015 så længe den bliver aktiveret korrekt, så er det en fin familiehund.

• #2   4. mar 2015 ....og her skal ordet korrekt forstås som meget eller hva?......den har jo krudt i rumpen smiley

• #3   4. mar 2015 Enig, alle hunde kan være fine familiehunde så længe de aktiveres korrekt.

• #4   4. mar 2015 Den er da en fin familiehund, hvis den bliver aktiveret nok/korrekt, som de andre siger.

jeg har indtryk af at de ikke kræver så ekstremt meget fysisk om sommeren, fordi det er for varmt, men så skal de jo bruges på andre måder.
    men de kræver en del om vinteren, det er trods alt slædehunde, de er jo skabt til at skulle bruges.

• #6   4. mar 2015 Det tror jeg du har ret i Devenzie.

jeg tror heller ikke jeg ville vælge den race til lejlighed, men jeg tror godt man kan. smiley

• #7   5. mar 2015 Jeg tænker også at de ikke får problemer hvis de aktivere den korrekt. Jeg har selv border collie i lejlighed og det fungerer fint, nu er han også en meget rolig en af slagsen, men alligevel smiley

• #9   5. mar 2015 Jeg glemte lige at nævne at jeg også har en lille have de kan være i, den kunne jeg bestemt ikke undvære! smiley

• #11   5. mar 2015 Dive: det kan det ja, når man er vant til at have den, er den svær at undvære til både border og mine små papilloner smiley jeg går også ind for så meget udetid som muligt, især for min border, det er udelivet han er lavet til smiley

• #12   5. mar 2015 Man kan sagtens have den i lejlighed, men de kræver meget fysisk og psykisk træning hver dag, og så kan det godt give lidt problemer i en lejlighed da den race godt kan lide at synge og snakke smiley som så mange andre racer, er det ikke bare en hund, men en livsstil man skal være forberedt på smiley

• #13   5. mar 2015 Jeg håber virkelig at de får kvalificeret hjælp til deres beslutning

En husky kræver en hel del

Og det er desværre altid hunden som betaler prisen

• #14   5. mar 2015 Jeg bor i lejlighed med min alaskan malamute . Den er en perfekt familiehund . Men bruger også det meste af dagen på udendørs aktiviteter for at opveje det hun har brug for fysisk ellers ødelægger hun ting .

• #15   5. mar 2015 Lige præcis det er pointen

Ikke hvor hunden bor - men om man kan matche hundens aktivitets behov

Jeg har selv en jagthund - han ville sagtens kunne bo i en lillebitte lejlighed

Han skal "bare" aktivites og trænes og bruges både fysisk og mentalt

• #16   5. mar 2015 I har helt ret i at med så aktive racer, så har man ikke bare hund, det er ens livsstil smiley jeg har bestemt også hund på en anden måde efter jeg fik border collie, ift før hvor jeg kun havde mine to papilloner..men nøjes hvor jeg elsker det nu! smiley

• MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 98
    #17   5. mar 2015 Jeg kender en dame som har måttet overtage en fra et par som boede i lejlighed fordi den ikke trivedes med at være meget indendørs. Den var glad ude, men var ulykkelig og kunne ikke falde til ro inde. (Og ødelagde alt i lejligheden)
    Hende der har fået har lavet en hundelem i sit hus med have. Den er blevet en meget harmonisk hund efter den kan komme ud og være inde som det passer den. Så når de ikke er hjemme er den primært ude i haven med deres anden husky.

Så jeg tror det er noget man skal være påpasselig med.

• #18   5. mar 2015 En velaktiveret husky er en supergod og nem familiehund. Alle de tre jeg har haft har været vilde med børn, og de har altid været rolige indendørs, uanset hvor jeg så har slæbt dem med hen.

MEN - de er så også blevet motioneret, aktiveret, trænet til den store guldmedalje hver eneste dag.
    Personligt ville jeg være ked af, at have en husky i en lejlighed. De skal have mulighed for at gå ud, bare for at lægge sig og nyde kulden smiley
    Jeg kender heller ingen opdrættere, der vil sælge racen til lejlighed.

• #19   5. mar 2015 Jeg der har den slags hunde i lejligheder; hvordan fungere det egentligt en varm sommerdag. Jeg tænker at de huskies, malamutter, samojeder, lapphunde osv, der har den slags pelse, jo, stadig har tykke pelse med massere af uld selv i sommer pelsen ? Og dem jeg kender har alle fri adgang til udearealer og mange af dem vælger selv at sove udendørs om sommeren. Får den slags hunde det ikke rasenede varmt i en lejlighed på en varm sommerdag ????

• #20   5. mar 2015 Mette Marie ud fra min egen erfaring med min malamute og varme så skal der være gennemtræk det meste af dagen for at hin ikke får det for varmt . Nu har jeg en rimelig stor altan hun elsker at ligge på når vi er indendørs . Men selv her da det var koldest fik hun det hurtigt varmt hvis vinduerne var lukkede .

• #21   5. mar 2015 Jeg boede i lejlighed i KBH da jeg fik min alaskan malamute. Vi var ude ca. 8 timer i døgnet dengang... (gåture, træning, samt hundepark, hvor jeg sad og læste en del og så trillede hun rundt i nærheden). Hun kunne ikke trives med det alligevel. Så vi flyttede til hus med have i Nordsjælland.

• #22   5. mar 2015 Hundene kan sagtens LÆRE at være i lejlighed, men de vil aldrig foretrække det. Og hvorfor skal de absolut tvinges til sådan et liv? Det er en slædehund, en brugshund. De skal ikke sidde og kukkelure indenfor. De skal have lov til at ligge under et træ i regnvejret, ligge i sneen om vinteren, og ligge ude i skyggen om sommeren, hvis de vil. Den mulighed fratages de ved lejlighed.

Det er en livsstil at holde slædehund. Livsstilen medfører meget sjældent at man bor i lejlighed.

Noget helt andet er, at racen er sværere at lære at være alene hjemme, Og sværere at gøre renlig i en lejlighed. Når vi oplever seriøst destruktive hunde, så er det oftest lejlighedshundene, fordi de spærres inde, hvor de hverken kan grave eller følge med i naturens liv. Og racen er nok en af de mest destruktive, når de bruges forkert.

En hund er ikke en menneskeret. Vælg en race, der passer til de forhold du kan tilbyde den.

• #23   5. mar 2015 Ok, så holder jeg vejret og håber at de aktivere ham rigeligt smiley

• #24   5. mar 2015 Ja, du kan ikke rigtigt gøre andet smiley
    Det er deres valg, og bliver deres problem. De skal nok få kam til deres hår smiley

Må jeg gætte på uerfarne hundeejere og køb af en tavleløs husky?

• #25   5. mar 2015 Jeg skal huske at fortælle, at racen er en skøn familiehund, når den bruges korrekt. Den kan dog fylde meget indenfor, fordi den er så fysisk, og fordi den fælder AL sin pels to gange årligt. Den kan også være lidt for excited omkring børn, og kan nemt puffe børn omkuld.
    Det er ikke en sofahund, men den kan ind i mellem godt have lyst til at nusse, hcis ellers der er køligt nok indenfor. De holder sjældent for meget varme ud.

Kommentér på:
Siberian Husky.........hyggehund????

Annonce