2.350 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 54 Svar

Meget fortvivlet, hjerneskadet?? Meget fortvivlet, hjerneskadet??

Hej HG.

Jeg har tidligere skrevet et indlæg herinde angående min hund Tino(chihuahua) har ændret markant adfærd overfor både os, og overfor vores hvalp.

Jeg har læst et andet indlæg på en anden hjemmeside, hvor en oplever lignende problemer med at hendes hund også har ændret adfærd. Jeg kan nikke genkendende til rigtig mange ting jeg har læst på indlægget, og der har en dyrlæge anbefalet at sende hendes hund ind i hunde himlen, hvilket har gjort mig hunderæd for om min lille Tinomand skulle være hjerneskadet.

jeg vil lige hurtig beskrive her hvilke ting vi har oplevet.
- Han er begyndt at bide ud efter os ofte, især om aftenen og om morgenen, han spiser mindre end han plejer, det er dog blevet bedre med maden nu, men stadig ikke som førhen. Han sover mere end han har gjort før, og vi har bidt meget mærke i at han konstant tygger,bider og slikker i sine forpoter i flere minutter af gangen, vi har kigget på poterne, og kan umiddelbart ikke se noget, eller mærke noget - vi har prøvet at vaske poterne flere gange, men han gør det stadig - han bliver dog ikke sur når vi kigger på hans poter.

Som jeg har nævnt i tidligere indlæg, så har han ændret adfærd markant, og det er både over os og overfor vores anden hund - en ellers stille og rolig hvalp.

Er der nogen som har set eller hørt noget lignende før?
Kan Tino være hjerneskadet eller er der andet der skal ligge til grund for hans pludselige markante adfærds ændring?

Håber meget nogle læser dette, og kommer med noget brugbart.
Vi er meget fortvivlede over hele situationen og har snakket alle mulige tænkelige ting igennem, men uden rigtig at komme til en konklusion, vi vil selvfølgelig kontakte vores dyrlæge på Aalborg dyrehospital.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Meget fortvivlet, hjerneskadet??
  • #2   7. mar 2015 Jeg tvivler.
    Hvad med at få hvalpen passet ude i feks. en uge og så se hvad der sker?

• #4   7. mar 2015 Hvad skulle han være blevet hjerneskadet af lige pludselig?

Jeg ville få ham tjekket for smerter.

• #5   7. mar 2015 Hvis det var min hund, så ville jeg starte med at få den tjekket meget grundigt igennem for smerter og ubehag af enhver art.

• #8   7. mar 2015 Jeg nævner hjerneskade af den grund at jeg har læst et andet indlæg på en side, hvor hun har fået afvide at hendes hund fejler noget inde i hovedet.

Vores hunde enes 80% af tiden, så vi mener ikke at det er hvalpen der ligger til grund for det.

Min kæreste har tidligere haft en hund, som var født med en hjerneskade, men pga. dårlig opdrætter og skiftende ejer opdagede man det først sent at han var hjerneskadet. Han reageret noget lignende vores chihuahua fortæller min kæreste.

har et link til det andet indlæg hvis det kan hjælpe.

http://www.gipote.dk/hunde-forum/7-Adfaerd/emne/6171-Pludselig-aggressiv-adfaerd?page=1#posts-42125

• #10   7. mar 2015 Vi vil selvfølgelig få ham tjekket ved en dyrlæge hurtigst muligt.
    - vil bare høre om andre har set eller hørt noget lignende.

• #13   7. mar 2015 Nå, nu er den pludselig blevet hjerneskadet ??
    På mig virker det, som om du bare søger efter en acceptabel grund til at få aflivet den gamle hund nu hvor du har fået en ny og spændende hvalp.

• #15   7. mar 2015 Jeg søger overhovedet ikke efter en grund til at skulle aflive min chihuahua, hvad er det for noget pis at skrive? hold da kæft.

Jeg elsker min hund over alt på jorden, og jeg vil sku for alt i verden ikke aflive ham.

Jeg skriver fordi er fortvivlet over at min hund har ændret så markant adfærd.
    Vores hunde enes som sagt 80 % af tiden, læs dog hvad jeg skriver i stedet for det mudderkastning der.

• #17   7. mar 2015 Fik du ikke de "rigtige" svar i den anden tråd...?

• #18   7. mar 2015 Det skal lige siges at han havde problemer med at spise inden vi fik hende, der var han til dyrlægen - fik afvide at det var en øre infektion, vi fik skånefoder og dråber til øret. - dengang tyggede han også i sine poter, men han var på ingen måde aggressiv der - det noget som er kommet efterfølgende. Han kan finde på at ligge knurre nede i sin kurv over ingenting, hverken hvalpen eller os er i nærheden af ham. Han tager sin mad med over i sin kurv eller sætter sig i døren og spiser væk fra madskålen. Han er gået fra at veje 2,9 kg til at veje 2,3 kg. Vi er meget fortvivlet. Han har været underlig igennem længere tid, men er først blevet aggressiv de sidste 2 mdr.
    Virker ikke som om i læser hvad jeg skriver, men mere bare har sat jer fast på at vi ikke vil accepterer at vores hunde ikke kan sammen, på trods af at jeg fortæller at de enes 80% af tiden, hvis ikke 90%.

• #20   7. mar 2015 Din hunds adfærd er ikke unormal. Din hund kan have smerter, eller den kan være stresset. Jeg ville kontakte en adærdsbehandler og en kiropraktor/osteopat/massør.

• #21   7. mar 2015 Han gnaver poter hver dag, i flere minutter af gangen.
    Både bider i dem og slikker i dem.

Hvis du bare skal sidde og kast mudder, så fis dog ind på et andet indlæg i stedet for.

Undskyld at man hæfter sig ved at ens hund har ændret adfærd, skulle jeg bare stå og klappe i mine hænder og være ligeglad? NEJ..

• #23   7. mar 2015 Den kan også have allergi.

• #25   7. mar 2015 Min hanhund gnaver poter når han stresser. Han har ingen hjerneskade.

• #27   7. mar 2015 IGEN - jeg har læst et indlæg hvor en hund havde lignede symptomer som min hund har, hvor en dyrlæge har sagt at hunden fejler noget i hjernen, og burde aflives. Derfor bliver jeg bekymret og spørg om nogen har oplevet noget lignende eller hørt om noget der minder om.

Jeg kan ikke få ham tjekket nu og her, og derfor skriver jeg her i håb om at nogen kunne give mig ro i sjælen eller give mig nogle råd i forhod til hvad de måske har oplevet, og ikke en masse mudderkastning.

Du får det til at lyde som om jeg er ligeglad med min hund og bare vil af med ham, det sgu da noget pis af sidde og lukke ud.. hvis ikke pisse barnligt.

Jeg forsøger at finde ud af hvad der er galt med min hund, jeg søger ikke en masse uintelligente svar fra mennesker som tror de ved en masse om mine hunde og tror jeg ikke vil dem godt. Største fejltagelse at lave et indlæg på denne side, den er da ikke til noget hjælp - man får bare et møgfald..
    Jeg spurgte nok ikke om råd, hvis jeg var dyrlæge og selv kunne se med det blotte øje hvad der er galt med min hund.

• #28   7. mar 2015 Der fiskes vidst bare efter en god grund til at aflive

• #29   7. mar 2015 Ja Sarah...

• #32   7. mar 2015 Og nej jeg har ikke fået tjekket om den er galt med øret - det har jeg ikke tænkt over før nu, at det måske er galt med det igen.

Det kunne også være at det drejer sig om noget helt andet.
    Det er hvertfald ikke fordi at hundene ikke kan sammen, har jeg prøvet at forklare flere gange nu, og der bliver bare ikke lyttet til det overhovedet, i stedet for bliver der bare kastet mudder i hovedet på én.

Og ja det er et sted man kan diskutere åbent, men man behøver ikke nedgøre andre og sige man ikke vil sin hund det bedste, for hvis der er noget jeg vil, så er det at mine hunde har det godt. Derfor bliver jeg anelse gal når jeg får afvide at jeg ikke vil min hund det godt.

• #35   7. mar 2015 Hvis du gerne vil aflive din hund, så gør det. Du behøver ikke fiske efter en grund.... smiley

• #39   7. mar 2015 Jeg ville hellere sende hvalpen ud af huset. Og ikke ham.

• #42   7. mar 2015 Minion: Naturligvis kan ændret adfærd godt skyldes andet end smerte, men et er nu et rigtig god sted at starte. I dettte tilfælde er det jo ikke helt usansynligt at den kæmpe dunderklump af en hvalp har vappet Chien en.
    Chien kan også være blevet sær fordi den er mega stresset og (måske)misforstået.

• #44   7. mar 2015 nu må i simpelthen stoppe jer selv..
    Jeg leder absolut ikke efter en årsag til at kunne aflive min hund.
    Det er det sidste jeg vil, jeg vil bare finde ud af hvad der er galt med ham.
    Om det er en øreinfektion, ondt i maven eller hvilket som helst anden ting der ligger til grund for at han er som han er i øjeblikket..

Det i siger er egentlig at fordi man oplever ens hund har det dårligt, ja så skal man skaffe sig af med den anden hund, for de kan helt sikkert ikke samme, på trods af at jeg skriver at de enes 80-90 % af tiden.
    De putter, leger og ja bare lever hundelivet sammen - men i øjeblikket er min mindre hund begyndt at blive aggressiv, det noget han måske er 2 gange om ugen, og måske den ene af gangene er det umotiveret, og så skal jeg bare skaffe mig af med den anden hund, på trods af at problemet først er noget der kommet de seneste 2 mdr, og så er blevet værre her den sidste mdr.
    Så skal jeg bare skaffe mig af med den ene af hundene? Kan I ikke selv se hvad det er i sidder og siger. Jeg beder om råd, ja - men ligefrem sige at jeg skal skaffe mig af med min hvalp som egentlig ikke noget problem. Min chihuahua er hoppet i hovedet på hende måske 2 gange på en mdr og nogle gange sidder han og gø'er af hende hvis hun leger på gulvet og er lidt højrystet.

Det kan da ikke være rigtig at jeg skal have afvide at jeg leder efter en grund til aflivning af min elskede hund, og jeg bare skal skaffe mig af med min hvalp.
    - det jo noget pis at sige.

• #46   7. mar 2015 Hunde gør aldrig noget umotiveret. Det er bare ikke altid vi mennesker er kvikke nok til at gennemskue årsagen.

• #49   7. mar 2015 Nu siger du selv, du ikke er dyrlæge og derfor ikke kan se med det blotte øje hvad han fejler. Det jo fint, men ærligt? Hvor mange dyrlæger regner du med sidder herinde, som samtidig vil stille en diagnose ud fra at du har læse om en anden hun der er hjerneskadet, som har udvist symptomer der kunne minde om din hunds??
    Du beder folk om svar fordi du gerne vil have lidt ro inden den skal dyrlægen. Og de svar du får er jo i starten netop at den ikke er hjerneskadet ud fra hvad du siger, dette burde give ro. Men i stedet bliver du ved med at køre i at folk ikke har læst dit indlæg, og at din hun må være hjerneskadet, fordi den hund i den anden tråd er det, og fordi din kæreste engang har haft en hund der var hjerneskadet??? Hvad regner du så med at folk skal tro??

• #51   7. mar 2015 Jeg regner med at folk ikke sidder og kaster med mudder og putter ord i munden på mig og siger jeg bare leder efter en grund for at aflive min hund - det sgu da noget pis og sige.

• #53   7. mar 2015 jeg siger ikke at han er hjerneskadet, jeg spørg om nogen har hørt noget lignende?
    fordi jeg har læst et indlæg som minder om min hunds ændrede adfærd.

Jeg spørg om råd, jeg spørg om du/i har hørt om noget lignede da jeg ikke har forstand på dette.

Jeg spørg fordi jeg er bekymret for min hund, og så bliver jeg en anelse sur når jeg skal høre på at folk siger at jeg bare vil have ham aflivet fordi jeg bedre kan lide min nye spændende hvalp som en så fint vælger at skrive herinde.
    Det noget pis at fyre af bare fordi man sidder bag en skærm og nemt kan taste en masse pis ned. Denne side er vel til for at man kan hjælpe hinanden og ikke sidde og nedgøre andre mennesker og gøre sig kloge på hvor vidt folk vil aflive sin hund eller ej. Jeg vil bare have min hund har det godt, og derfor spørg jeg herinde, så jeg kan få lidt ro i min sjæl indtil han kan komme til dyrlægen.

Det skal så også siges at jeg kæmper med noget psykisk, i form af en depression, og det kan sikkert mærke, men om det kan få ham til at ændre så meget adfærd, det skal jeg ikke kunne sige.

• #54   7. mar 2015 Men igen, folk starter jo med at komme med de svar, du burde ønske, netop at de absolut ikke tror på det er en hjerneskade. Og det er jo netop det, der virker til at du ikke vil acceptere, så det jo svært for folk at tro andet?
    Men ja jeg tror Minion har helt fat i noget, det virker også på mig til en chi der er ved at få nok, og som ikke magter en stor voldsom hund omkring sig. Det du skriver at "symotomer" syntes jeg mere netop virker til at være en noget usikker hund, der ikke ved hvordan den skal forholde sig til den anden.

• #56   7. mar 2015 Jeg vil så sige, at min opfattelse ikke er at du ønsker en undskyldning for aflivning. Men du virker meget vedholdende på at fordi den har symptomer der minder om en anden, at så er den hjerneskadet. Det er der så nogen der ser som at du ønsker at aflive. Jeg ser det mere som at du faktisk ønsker at din hun er hjerneskadet, ikke fordi den skal være syg, eller du ønsker den ondt. Men simpelhent en form for fornægtelse, hvor du prøvet at finde andre årsager til den ændret adfærd, end at gammel og ny hund bare ikke fungerer optimalt sammen.
    Og igen vil jeg gerne understrege at jeg ikke som sådan tror du ønsker din hun ondt på nogen måde, men at du blot ønsker at kunne bortforklare adfærden med at han er syg, eller ja alt andet end at de to bare ikke fungerer godt nok sammen.

• #57   7. mar 2015 Det er ikke min mening at virke vedholdende på at min hund skulle fejle noget bestemt.

Jeg forsøger bare finde ud af hvad der er galt med ham, og jeg kan ikke forstå hvorfor andre siger at mine hunde ikke skal være sammen længere og hvalpen bare skal væk hurtigst muligt når mine hunde fungere fint sammen 80-90% af tiden.

• #60   7. mar 2015 Han har været vant til katte i flere år, siden han var hvalp - så kan ikke se hvad en hvalp skulle gøre forkert. Han har været vant til en stor Main Coon kat, uden problemer. Nu er katten så skiftet ud med en hvalp som egentlig ikke gør ham noget, hun ligger på gulvet og flyder, og ellers putter de.
    - det sker så engang i mellem at han ser sig sur på hende, hvilket er det mindste af problemet, han bider hende ikke, man hopper efter hende mens han viser tænder, og nogle enkelte gange har han hængt fast på hendes hængehud ved halsen.
    90% af tiden accepterer han hende, vil næsten sige 95% - for de andre gange er det min kæreste og jeg han ser sig sur på og har bidt eller hvad man skal sige, hvertfald lavet tandaftryk i hænderne på os.

• #61   7. mar 2015 Hvad så med de 20% hvor hundene ikke kan sammen ? Tror du at det er sjovt for den lille Chi ?
    Hvis du skulle være bange nervøs og stresset 20 % af dit liv, så ville du også have det ad h til, snerre og bide fra dig Des længere tid der gik, des mere uoverskueligt ville de 20% blive.

Og nej, du søger jo ikke svar på dine spørgsmål. Du fik rigtig mange svar i din første tråd. Samme svar som en dygtig adfærdsbehandler nok også ville give dig.
    Men nej, du afviser hvert eneste svar.

Åbenbart var der ikke nogen som kom med det svar som du ville høre, så nu har du oprettet en ny tråd, hvor du selv har fundet svaret, nemlig en hjernesvulst som jo nok kræver aflivning.

Hellere ikke i den her tråd gider du at høre på noget som helst fornuft. Hvad vil du have at vi skal tro ????

Sådan som du har udlagt de to tråde - og speciel denne her, så tyder alt p, at du søger efter en grund til at få aflivet din gamle hund så du kan blive lykkelig med din nye hvalp.
    Hvorfor ellers at afvise alle bud og blive ved med at finde på uhelbredelige sygdomme på den arme Chi.

• #62   7. mar 2015 Vi vil prøve at lave nogle ting med ham hvor hvalpen ikke deltager, og så håbe på at det bliver bedre, men samtidig få ham tjekkket ved dyrlægen om der skulle være noget andet galt.

• #63   7. mar 2015 Det bliver ikke bedre så længe Han lever under de samme vilkår og du kan ikke sammenligne en kat med en Newf på 6 mdr

• #65   7. mar 2015 Hvordan i alverden kan du sammenligne en kat og en NR hvalp ???
    Tror du at hunden er så dum, at den ikke kan se, mærke og lugte forskel ??

Men hvis Chien er til så meget besvær for dig, så kan du sige til, så må han gerne bo her. Her vil hans behov blive respekteret.

• #66   7. mar 2015 Kender du racen?
    altså en newf?

Hun er ikke klumpedumpe som nogle beskriver, hun er stor ja - men nu er sagen den at hun ikke ligger sig på min chihuahua, Hun ligger sig højest ved siden af ham. Det som om folk bare har besluttet at man ikke kan have stor og lille hund sammen.

prøv nu og se bare lidt udover det - og så lad være med at sige at jeg leder efter en grund til at kunne aflive min lille vuf, for det gør jeg bestemt ikke.

• #69   7. mar 2015 Jeg skal sgu ikke af med nogle af mine hunde.
    Man går jo heller ikke af med et barn, hvis barnet ikke kan med det nye bare,
    og nej et barn og hund er ikke det samme, men princippet.

- Der må findes anden løsning end at gå med den ene.

• #70   7. mar 2015 Hvis du spørger mig : Ja jeg kender godt racen , faktisk temmelig godt, da jeg kender en opdrætter og har undervist hvalpe Hold Via dem og jo de er fandme klodsede. Fuldstændig som alle andre hunde i den alder. De har så bare 30-40 kg at lege med.. har stadig tilgode at møde en huskat på 30 kg

• #71   7. mar 2015 Og skulle din 30-40 kgs hvalp komme til at træde på Din Chi, vælte ham eller lign kan det hurtigt være med døden til følge for så lille en hund.. uanset om det var meningen eller ej ..

• #73   7. mar 2015 mine hunde er altid adskilt når de er alene - netop af den årsag at Alma er stor, og tino er lille.
    Vi er altid til stede når hundene er sammen.

Min tino fungere fint 90 % af tiden, og de sidste 10% gnasker han i sine poter som en sindssyg, bliver hidsig og hopper i hovedet på hvalpen eller knurre og bider ud efter min kæreste og jeg.

Har også bemærket at Tino nogle gange gerne vil lege med Alma, og lige pludselig vender han bare på en tallerken og bliver vred på enten hende eller på os. I dag har der intet været overhovedet, de har sovet sammen, leget og hvad hunde ellers gør når de er sammen. Som sagt er det så sjældent taget det hele i betragtning at han ændre adfærd. Det nærmest som om han har humørsvingninger, som bare kan skifte fra det ene øjeblik til det andet, men sjældent det sker. Har bare bemærket han især bider og slikker i sine poter når han ligger for sig selv, og vi har prøvet og vaske dem osv, men han gør det stadig.

Og derfor undre jeg mig over hvad der er galt med ham.
    Vores NF er ikke fuldvoksen, og hun har aldrig været voldsom overfor tino, da hun godt er klar over at han er for lille til at lege voldsomt.

• #74   7. mar 2015 Christina, nu må du simpelthen være ærlig over for dig selv - for dine hundes skyld smiley
    Jeg tror ikke at du leder efter en undskyldning for at aflive, MEN jeg tror du leder efter en undskyldning for at kunne beholde begge hunde. Det er SIMPELTHEN for egoistisk at fornægte sådan som du gør - eller i hvert fald sådan som jeg har indtrykket af, at du gør.

Det kan meget vel være, at du simpelthen er nødt til at acceptere, at Tino ikke vil leve med en anden hund i huset. Du er nødt til at droppe den stædige holdning til, at de SKAL kunne sammen for DIN skyld. Hvis altså du gerne vil give din Tino et godt liv! smiley

• #75   7. mar 2015 Jeg syntes egentlig du får nogle gode svar her, og i den anden tråd.
    Nej du syntes måske ikke at hvalpen er stor, klumpet og voldsom. Og det er den måske som sådan heller ikke. Men din Chi kan nemt se og opfatte den sådan, netop pga. størrelsesforskellen.
    Nu sammenligner du hund og kat, hvilket ikke er en hel holdbar sammenligning. Men en ting i den, det at han fra hvalp har været vant til katten, gør faktisk en stor forskel. For det er nemmere at lære dem at være sammen med "farlige ting" og andre ting/dyr generelt når de er hvalpe.
    At adfærden er blevet værre og værre er jo netop noget der kunne tyde på at han ikke kan overskue situationen, og når i ikke reagerer og gør noget ved problemet, ved de små signaler, må han jo vise det tydeligere.
    Som nogle også forklarer, så kunne det at han bider efter jer, jo netop godt tyde på at han ikke stoler helt på jer mere. Han er bange for den hund, i nu har tvunget ham til at hænge på, dette gør altså noget for han tillid til jeres dømmekraft.
    Og ja det tager altså tid.
    Vil sige at denne artikel burde sætte lidt tanker i gang: http://www.dyrefondet.dk/nyheder/vis.htm?nid=72

I har jo netop meget vel tabt noget tillid, ved at være vedholdende med at hvalpen ikke gør ham noget, og ikke er voldsom, selvom han føler det. Så ja hvordan skal han kunne tro på jer? Denne mistillid kommer nu til udtryk i at han bidder ud.

• #76   7. mar 2015 Hjerneskader er ikke noget det opstår pludseligt, det kan noget psykisk gøre eller en tumor

• #77   7. mar 2015 Igen - du kan ikke konkludere, at hun ikke er voldsom over for Tino bare fordi du ikke ser at hun smasker poterne ned på ham. At Tino oplever hende som voldsom medfølger ikke nødvendigvis voldsomhed som vi mennesker umiddelbart forstår det smiley

• #79   7. mar 2015 jeg prøver igen - min hund er ikke aggressiv døgnet 24 timer, eller hver dag igennem en hel mdr, det sker sjældent - 10 %.

Derfor mener jeg personligt ikke selv at det er hvalpen som ligger til grund for hvorfor min hund opføre sig som han gør.

Ligesom i vil have jeres mening om tingene, må jeg vel også have min?
    Nu er det jo mig der går sammen med mine hunde i døgnets 24 timer, da jeg pt. er hjemmegående pga sygdom.
    Det mig der ser mine hunde, og det er mig der ser hvordan de reagerer, jeg forsøger at skrive det ned her så godt jeg kan, men folk herinde vender det rundt til at jeg ikke vil have min chihuahua, jeg bare vil have ham aflivet osv..
    Stopper den her inden jeg får en hjerneblødning..
    Så jeg sletter indlægget, intet brugbart at tage med herfra..
    Det er det rene mudderkastning.

• #81   7. mar 2015 Men det er da også fint nok at du har din mening, men hvorfor så spørge om vores?
    Igen få en adfærds behandler ud, og få hjælpen, det er da klart det bedste du kan gøre for dine hunde, og den ENESTE måde du får hjælp til at de måske kan komme til at fungere helt optimalt sammen.

• #83   7. mar 2015 Du ved tilsyneladende intet om hjerneskader ved hunde..
    men hejhej..

• #84   7. mar 2015 Så fordi du har læst en tråd om en anden med hjerneskade, ved du nu pludselig alt om det? Undskyld, men syntes du bliver mere og mere påstående, i virkeligheden, fordi du slet ikke vil overveje muligheden at hundene bare ikke kan sammen.

• #88   7. mar 2015 Undrer mig egentlig også over hvordan hjerneskade pludselig kommer på tale? Tænker at du jo skriver hunden lige har været til dyrlæge, hvor du får besked om at den er sund og rask, og at den har et godt sind?? Hvordan kan den så i mellemtiden havde fået en hjerneskade?

• #89   7. mar 2015 Jeg tror altså ikke det er fordi at nogen af hundene er uønskede. For mig at se nægter TS bare at indse, at hendes chihuahua ikke er tilpas med en anden hund i huset, fordi hun VIL have dem begge og ikke gå af med nogen af dem. Men det kan altså blive en realitet hvis du vil begge dine hunde det bedste, Christina smiley

• #91   7. mar 2015 Jeg kan huske at der blev spurgt til det i den anden tråd, men husker ikke om der kom svar, så måske gentager jeg et spørgsmål: husker du at afsætte tid til dem begge, hvor det kun er dig og hunden? Husker du nogle gange at gå ture med dem én ad gangen, og bare adskille dem så du laver aktiviteter med dem, hvor den anden hund ikke er til stede?

• #93   7. mar 2015 CF er du sikker ? Er det ikke symptomer på hjerneskade ? Hvis en hund er sund og rask oveni, så bider den da ikke poter,

• #102   8. mar 2015 Jeg synes I skal få ham tjekket igennem hos dyrlægen så I er sikker på at det ikke er pga smerter.

Jeg synes som andre siger det lyder som stress eller lign. Hvis det er det, skal I finde ud af hvorfor og I hvilke situationer det går galt så I kan hjælpe ham.

Jeg har selv fået hvalp for snart 3 uger siden og selvom hun ikke engang er halvt så stor som lucky så er hun bestemt heller ikke populær hele tiden. Lucky har tidspunkter hvor han ikke vil snakke med mig pga hvalpen. Han leger også fint med hende men når han ikke gider mere så får hun også bare et SKRID! Samme hvis hun kommer hen til ham når han ikke gider hende.

Og bidende kan også komme af stress osv. Jeg synes ikke han lyder hverken hjerneskadet eller aggressiv men enten med smerter eller virkelig misforstået.

Husker I at give ham godt med opmærksomhed og ro uden hvalpen I nærheden ?

Jeg tror lucky ville springe en sikring hvis han ikke fik alene tid med os eller fik lov til at sove I fred uden risiko for at hvalpen kom stormende.

• #103   8. mar 2015 P.s. Lucky er også en der kan med alt og alle, bare ikke vores nye hvalp.
    Men det meste af tiden kan de da nu smiley

• #105   8. mar 2015 TS. Hvorfor laver du denne tråd, når du ikke kan lide de fleste svar i denne tråd?

• #106   8. mar 2015 Jeg har en kusine som havde det samme problem med sin lille hund og dyrlægen mente at hunden havde en hjernefejl og anbefalede at aflive hunden da det kunne ville blive være. Men det kan også være at din hund har smerter og min går for tiden til kiropraktor da hun har fået hold i ryggen. Det ville jeg først undersøge. Ivrigt så synes jeg tonen i dette forum er direkte fjendtlig. Jeg vil i hvertfald nødig være hund med sådan nogle ejere

Kommentér på:
Meget fortvivlet, hjerneskadet??

Annonce