{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.238 visninger | Oprettet:

Depression/sorg hos hunde. Hvordan? {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige kommet hjem fra det mest nervepirrende dyrlæge besøg, jeg længe har haft.

Baby har de sidste 3-4 uger ændret adfærd, i en negativ retning. Han er gået fra, at være 100% velfungerende, lydig og nem, til et nervevrag, der ikke vil hverken luftes, leges med, eller noget som helst. Den anden dag, stak han halen mellem benene og stak af fra min moster. Han ville HJEM!

Inden han tog denne ændring, passede vi en lille puddeltæve i en uge, og i den uge, blev min mosters kat, Buller, også aflivet.
Og siden da, er Baby's "angst" blevet værre og værre.

Vi frygtede det var noget med synet, så idag tog vi til dyrlægen.
Baby fik lyst øjne, de er tip top, han er i tip top form, han har ikke ondt, eller noget som helst. Det eneste han kunne sætte finger på, var hans vægt. Han skal tabe 1 kg endnu.

Dyrlægen mener simpelthen, at Baby er ked af, at han ikke har noget selskab mere. Så jeg har fået noget Zylkene, og et adaptil halsbånd. Dyrlægen mente, at det ville virke umiddelbart, med det samme.

Spørgsmålet er så, hvordan hjælper jeg Baby bedst, igennem det her? Skal jeg bare give det tid, og lade vær' med at presse ham ud på gåture, osv.
Skal jeg søge flere legekamerater til ham? Eller er vi helt ude i, at få en hund, eller en kat, som ven til ham?

Er super ked af, at han har ændret sig så meget, på så kort tid. Det er næsten ikke til at holde ud, at se ham sådan..

Indtil han får det bedre, kommer han med mig på arbejde, og vi starter alene hjemme trænig forfra, igen, igen, igen...

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Depression/sorg hos hunde. Hvordan?
  • #3   17. mar 2015 Baby har aldrig været god til at være alene. Han falder ikke til ro, og det har han aldrig gjort. Da jeg boede for mig selv, kunne han snildt være alene 5-6 uden en lyd. Men det kan han ikke efter vi er flyttet. Og jeg har trænet og trænet de sidste 6 måneder. Det bliver kun værre, desværre.
    Men alene hjemme problemet, er ikke det gennerelle problem... smiley


  • #4   17. mar 2015 Nej Hundepigen, tvært imod! Jeg har det bedre end nogen sinde! smiley

  • #5   17. mar 2015 Jeg ville nok prøve at passe hunden igen og se om det ændre noget og gør det det har du dit svar..

  • #7   17. mar 2015 Da han var alene, ude i lejligheden, filmede jeg ham. Han sagde intet, men han vandrede rundt.. Lagde sig ikke til at sove eller noget.

  • #9   17. mar 2015 Han er alene hver dag. Går fra ham når jeg handler, er på mcD, skal ud med skraldet osv.
    Men det tangere nærmest til dyrplagerig, at gå fra ham... Når jeg filmer, så sidder han bare og hyyyyler..

    Jeg vil høre om vi kan få lov at passe enten Heidi, eller Harley igen, og se om det hjælper!


  • #10   17. mar 2015 Jeg drømmer om, at få en ven til ham en dag. Men så længe jeg ikke bor for mig selv, er det ikke en mulighed desværre. Så skal jeg flytte, og få mig min egen lejlighed.

  • #11   17. mar 2015 Måske viser du hunden din bekymring for tydeligt. Det smitter og går i ring. I musikken kaldes det "rundhyl" smiley . Hunde læser menneskers sindsstemning og reagerer derpå. Du må vise ro og sikkerhed - ingen ynk! Det er selvfølgelig lettere sagt end gjort.
    Når chili er sur over et eller andet, kan jeg næsten altid berolige hende med rolig tale. Skælder jeg derimod ud, holder hun måske kæft, men forbliver meget anspændt.
    Forstår du, hvad jeg mener, eller blev det lidt vrøvlet. (har ikke fået mine 12 elefanter endnu smiley )


  • #12   17. mar 2015 Jeg syntes også du skal hører om I kan passe hunden igen og se hvad der sker.
    Da I passede den anden hund i en uge, kunne de da være alene?


  • #13   17. mar 2015 Tusind tak alle sammen!
    Jeg syntes ikke jeg ynker ham overhovedet, vores dage er som de plejer, lige bortset fra vores gåture, og at han er med på arbejde. smiley

    Nu som, ja det gik meget bedre da de var 2. Der hylede han idet mindste ikke!


  • #14   17. mar 2015 Det er da et stort plus smiley

  • #15   17. mar 2015 Hvis jeg får enten Harley eller Heidi hjem og passe, skal jeg så stoppe ham, på zylkenen og tage halsbåndet af, eller hvordan? smiley

  • #16   17. mar 2015 Er ked af at høre at han har det så skidt smiley håber det snart går bedre.
    Men jeg tror godt jeg ved hvad jeg ville gøre, men det betyder jo ikke at det er det rigtige for dig eller andre. Kender jo heller ikke hele din situation.

    Men hvis det hjalp at han fik selskab, ville jeg sørge for at det blev muligt at han fik det, og så få en hund mere. Jeg ved godt det er meget lettere sagt end gjort, men hvis det var det der kunne gøre at min hund var glad og velfungerende så var det det jeg gjorde.

    Jeg håber dog, uanset hvad du gør, at i snart finder en god og holdbar løsning for jer begge, for det er da godt nok en trist og træls situation at stå i smiley


  • #17   17. mar 2015 Tak My only. Har snakket rigtig meget med Baby's opdrætter idag. Og vi har været vidt omkring i forhold til løsninger. Men et er sikkert, jeg vil ikke af med ham! Så hvis det kommer dertil, så finder jeg en lejlighed, og får en hund mere. Ingen tvivl.

    Selvom det er et stort skridt at tage, kan jeg simpelthen ikke undværre Baby!


  • #18   17. mar 2015 Og hvis ikke han får mere ro på nu, så må jeg finde en adfærdsterapeut, der kan komme og vurdere ham.

  • #19   17. mar 2015 Det kan jeg godt forstå, jeg skulle godt nok heller ikke af med Lucky eller Rosa for den sags skyld. smiley

    Men er sikker på i nok skal finde en løsning på det, på den ene eller anden måde. Der er aldrig noget værre end når ens lille skat har det skidt, uanset hvorfor.

    Jeg havde heldigvis kun en uges tid, da vi fik Rosa hvor Lucky blev en skygge af sig selv, så trist og slet ikke sig selv, det var frygteligt smiley
    Men det gik heldigvis hurtigt over igen, og nu elsker han hende jo smiley

    Så kan slet ikke forestille mig hvor slemt det må være at have en hund der bare bliver ved med at være sådan, det gør så ondt i ens hjerte at se på, og man føler sig så magtesløs.


  • #20   17. mar 2015 Meget! Han plejer at gå helt amok, når jeg spørger ham om vi skal ud og gå tur. Nu bliver han bare liggende foran brændeovnen. Og hvis jeg sætter snor i ham derinde, skal jeg nærmest slæbe ham ud.

    Han plejer at kunne gå uden snor, langt de fleste steder. Det får han ikke lov til, efter det stunt han lavede med min moster.

    Håber snart han er på toppen igen. Det er gået alt for hurtigt, med at få det skidt!


  • #21   17. mar 2015 Åh det var godt det ikke var noget alvorligt som i meget alvorligt ! Stakkels dreng håber hjælpemidlerne virker sikke noget.. God bedring med ham og kram herfra smiley smiley

  • #22   17. mar 2015 Tak! Jeg er så taknemmelig for, at synet er som det skal være, og at han ikke har ondt smiley

  • #24   17. mar 2015 Tak smiley Det er jeg glad for du siger! smiley

    På toppen med os igen! Håber jeg!


  • #25   17. mar 2015 Synes godt nok det lyder vildt, at hunden kan reagere sådan, hvis i kun passede den anden hund i en uge.
    Stakkels hund smiley
    Håber for jer, at han snart er på toppen igen.

    Har i trænet alene hjemme ihærdigt? Det er jo møg svært, at lære dem det, når de først har lært, at det at være alene hjemme, er det værste i verden.



  • #26   17. mar 2015 Vi har passet hund 2 gange tidligere også, og der har bare aldrig været noget. Men ved ikke hvad der ellers skulle trigge ham, til at opføre sig sådan..

    Ja! Jeg træner som sagt med ham hver dag. Men han ryster allerede så snart jeg tager tøj på..! Har forsøgt med godbidder, forskellige tyggeting osv. Men han røre dem ikke, og dem han endelig vil have, forbinder han nu med at være alene hjemme. Så han vil fx ikke rigtig have leverpostej mere!


  • #28   17. mar 2015 har oplevet noget lignede, men vores ene hund. Det var dog efter en anden hund overfaldt den, at den blevet "ked af det" - sommetider sad han bare de områder som han ikke kunne lide, eller kiggede ud af vinduet. Han var angst for alle og andet. Det blev værre og værre for ham hver dag.
    Han var dog lidt nervøs anlagt inden overfaldet.
    Vi fik ham aflivet, da han intet ville, og det endte ud at han skreg hver gang vi gik (han havde fra lille altid kunne være alene i hverdagen) og blev ved til vi kom hjem


  • #29   17. mar 2015 Den danske- Så starter man som regel træningen et skridt før det. Så man ved at tage jakken af og på 5 mill gange lærer hunden, at det sker der intet ved.
    Men til den del ville jeg personligt få hjælp. De der adfærdsbehandlere er altså tit guld værd, når tingene kører i hårdknude.
    Om det har en sammenhæng med resten ved jeg ikke.

    Der kan ikke være noget fysisk med ham, som dyrlægen ikke sådan lige kan mærke?
    Det er godt nok slemt, når en hund når derud hvor den ikke engang kan lokkes til at gå en tur.



  • #30   17. mar 2015 CF i hvilken forstand mener du? Vores hverdag er som den plejer, ja udover at den er flyttet et andet sted hen. Kan du give et eksempel på, hvad du tænker, der fx kunne være problemet så? smiley
    Og burde det så ikke være kommet før? Har trods alt boet her i 6 måneder nu?

    Tak in my mind. Som det er lige nu, så hyler Baby også indtil jeg kommer tilbage. Kan ikke holde at gå fra ham, i længere tid af gangen, som det er lige nu.
    Min tidligere hund, blev også angst, efter et overfald fra en anden hund. Desværre ser jeg lidt samme symptomer hos Baby. smiley

    Kan det være mig der gør noget forkert? Tænker aktiverings mæssigt, socialt, træning? Syntes jo selv, at han har alt han kunne have brug for.
    Han har 2 rigtig gode hundevenner, plus de 4 der er hos opdrætteren.
    Han bliver luftet minimum 90 minutter om dagen (før han blev som han er nu)
    Vi går til Rally en gang om ugen. Han bliver aktiveret med diverse spil og aktivitets ting. Han kommer med ud og opleve ting, og er tit med på stranden, i skoven, eller med på besøg hos andre.


  • #31   17. mar 2015 prøv evt at mødes med nogle som han slet ikke kender? Det er skide godt til dem smiley
    Det værste at gøre når man har det dårligt som menneske er at pakke sin ind derhjemme, det får man det ikke bedre af. Ved ikke om det er sådan med hunde. Jeg er ikke typen som giver hunde menneske egenskaber


  • #32   17. mar 2015 Han er af og til med i hundeskoven. smiley Så han kommer også ud og møde fremmede hunde. smiley

  • #33   17. mar 2015 Kender godt den med depression hos hunde,i et par forskellige udgaver,den ene var vores tæve der gik samme med sin søn i 5 år,så døde sønnen meget pludselig..hun gik i sort,ville ikke noget,så lånte jeg en chihuahua,som alligevel ikke havde det særlig godt hvor hun var som anden hund,det bedsrede lidt,men først da hun fik en ny "søn",samme race samme farve,livede hun op..
    Den anden udgave er vores mellemste,han blev mere og mere snakkende, højere og højere,madaggressiv overfor de andre hunde,men kunne ikke selv finde ud af at spise maden,så han måtte mades,hanhundeagressiv,kunne slet ikke være alene,end ikke i bur i bilen ved siden af passagersædet og så gik han rundt og udstrålede at han ikke trivedes..han var ikke glad,han så ud som om at livet var en byrde..Han startede på Clomicalm i september 2014 og det har helt afgjort hjulpet ham,han er stadig hanhundeagressiv,men spiser selv og snakker egentlig ikke ret meget,men han hader stadig at komme steder hen hvor han ikke er vant til at komme..men han er en glad hund nu.
    Han begyndte


  • #36   18. mar 2015 Mike, jeg bor hos min moster smiley

  • #37   18. mar 2015 Mike, jeg bor hos min moster smiley

  • #39   19. mar 2015 Der er bare gået en måned nu! Syntes det er lang tid..

    Det går heldigvis en smule bedre nu, med halsbåndet og pillerne. Han er gladere, og er begyndt at ville lege lidt igen.
    Han ryster stadig meget, og vil stadig ikke rigtig luftes.


Kommentér på:
Depression/sorg hos hunde. Hvordan?

Annonce