{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.078 visninger | Oprettet:

Perfekt hunderace {{forumTopicSubject}}

Hej! smiley
Min familie og jeg er begyndt at kigge lidt på en ny hund igen smiley
Vi kunne egentlig godt tænke os en rug håret jack russel, men vi er kommet lidt i tvivl om det nu er den rigtige race...
Vi håber at der er nogen af jer her inde der kunne hjælpe os lidt med at finde den rigtige race smiley

Vi er en familie på 4, jeg er selv 15 og min søster er 13 og så vores forældre smiley Vi bor på en gård langt ude på landet. Der er blevet lavet en stor plads med hegn rundt om og hvor der er mulighed for at gå ind i et stort værksted og stald, som vores tidligere hund har gået frit rundt i når vi ikke har været hjemme, så dvs. at det kan være en hund som har brug for at være meget aktiv hele tiden. Vi går jo i skole og arbejde så det skal være en race som kan være alene hjemme. Den skal heller ikke være en nervøs type hund som er bange for heste og høje lyde som traktorer. Det må gerne være en mellem str hund, men skal ikke være det.
Er der en bestemt hunderace som vil være perfekt til vores liv? Kan man overhovedet sige at der er en race der vil passe perfekt? Ville en jack russel passe til os hvis det var? smiley

- Mvh Teamniller

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Perfekt hunderace
  • #3   21. mar 2015 Hvad vil I ellers med hunden?

• #4   21. mar 2015 At den har en stor plads på gården betyder ikke, at den er eller skal være aktiv - husk, at den stadig skal ud at gå tur og aktiveres; det bliver den ikke hvis den bare går rundt på gården! smiley
    Jeg spørger som de andre: hvad vil i ellers med hunden? En samarbejdende eller selvstændig race? Hvad med pelspleje? Hvor meget aktivering og motion kan i tilbyde den (og her medregnes et stort areal på gården ikke)?

• #6   21. mar 2015 Maj-Britt, spørger du mig? smiley Fordi princippet er det samme som at hunden altid kun luftes i haven - jeg er ret ligeglad med om det er en 16 kvm have eller en hel gård; hvis ikke der er nye lugte mm., så tror jeg ikke hunden får særlig meget ud af at gå det samme sted.

Det kan godt være at det kun er mig, men jeg betragter bare en gård som en stor have, hvis ikke der kommer andre hunde, mennesker, lugte, andet forbi - hvis ikke hunden får anden stimulering, så mener jeg at det er præcis det samme som kun at lukke hunden i haven og ikke gå nogen ture smiley

• #8   21. mar 2015 Jeg tror ikke jeg helt forstår hvad du mener - at alternativet til gården er tur i kort snor på landevej, hvor intet kommer forbi? smiley

• #10   21. mar 2015 Caroline: ja, men så kommer de jo også ud og bliver stimuleret uden for gården! smiley Min pointe er, at jeg ikke kan se hvorfor der skulle være stor forskel på at stoppe med gåturene for at lade hunden rende rundt på en gård, og så at stoppe gåturene for at lade hunden rende rundt i haven.

• #15   21. mar 2015 En dansk svensk gårdhund er betydelig mere velegnet til det du beskriver, det er faktisk lige præcist det racen er lavet til;) en jr terrier er en skrap jagthund, den har et betydelig højere aktivitet behov, det vil sige den vil skulle bruge hovedet betydelig mere end en D/S smiley

• #16   21. mar 2015 Men hvis det er en kæmpe have, hvad er så forskellen på at den løber der eller på en mark?
    - fordi der, som Ida siger, vil være fremmede dufte hvis hunden fx. bliver luftet i fremmed skov, strand eller mark hvis der kommer andet forbi. Hvis vovse altid bliver lukket ud i haven i stedet for gåtur = samme dufte, samme miljø, samme stimuli. Der er ikke noget til at stimulere den.
    Hvis vovse altid bliver lukket ud kæmpe have i stedet for gåtur = præcis samme princip, bare på et større område.

MEN for at der ikke sker misforståelser og at man skal komme med en masse gætterier, kunne det være dejligt måske at få svar fra TS på, hvordan deres gård ligger og hvordan de har tænkt sig at aktivere hunden smiley

• #17   21. mar 2015 Da vi boede på landet med en hektar jord, kom hundene på gå-tur hver dag udover at være med i stalden, på marken, i haven o.l.
    Vi havde halvanden kilometer til skoven og stranden og den tur gik vi et par gange om ugen og ellers nød de at gå langs vejen hvor der lugtede af andre hunde, katte, heste, råvildt, mus og alt muligt andet - det tror jeg ikke de ville have undværet. smiley

• #23   21. mar 2015 Enig med Ida. Nu må vi se hvordan TS bor og hvordan deres gård ligger ift. luftningsmuligheder smiley

• #24   21. mar 2015 Der står da ikke at hunden ikke kommer ud at gå tur.
    Der står at der er et stort indhegnet areal med mulighed for at gå indendørs når ejerne ikke er hjemme.. dvs det kan være en race der trives bedst med at være ude.

Der står ikke at den aldrig kommer med ind og der står ikke at den aldrig kommer med ud på tur

• #26   21. mar 2015 Da jeg boede på gården /og når jeg er på gården nu ,er hele gårdspladsen indhegnet ,Men jeg går tur med hundene hver dag, ud over markerne ,hvor de er fri ,Der er rigtig meget at lugte til

• #28   21. mar 2015 Tak for alle svarene! smiley
    Selvfølgelig vil vi gå ture med en også smiley Vi bor ned af en lang grusvej hvor der næsten ingen biler kommer, så der vil vi gå ture med den, og også på markerne. Viktor som vi havde før kom også tit med når vi var ude og ride, da der er et stykke vej til ridebanen kunne min mor sagtens finde på at gå med, med ham både i snor og løs. Det er kun når vi ikke er hjemme at den kan gå udenfor i den store indhegning. Vi er meget ude så den vil komme til at være sammen med os hele tiden når vi er hjemme. Vi har før lavet den fejl da vi havde vores første hund at den var for meget alene så den blev lidt underlig det kommer ikke til at ske igen. Den vil selvfølgelig også være med inde i huset. Om sommeren kan vi sagtens finde på at køre til stranden eller skoven for gå tur. smiley

• #30   21. mar 2015 Jo tak smiley Nu har vi ikke haft hund denne vinter og jeg kan ikke huske hvad vi har gjort de andre vintre smiley

• #31   21. mar 2015 Mine hunde kommer ikke uden for vores grund dagligt;), bliv bare forarget smiley til gengæld er de sammen med mig stort set konstant og de får da gået nogle kilometer;)

• #32   21. mar 2015 En hund, der deltager i "hverdagen" ude på landet, bliver rigeligt aktiveret. Der vil altid være dufte af mus og andet kryb, som sagtens kan aktivere en gennemsnitlig hund. Det er klart at overgearede hunde med overgearede ejere, næppe har nok i dagligdagen. Men disse ejere vil heller ikke have tid til at kommentere på utallige indlæg herinde på hg.

• #34   21. mar 2015 Maj Britt Det er jeg også glad for, at jeg kan og må
    Den eneste tid, mine hunde ikke får lov at være løse ,er i yngletiden .Ikke fordi de ville gøre dyreungerne noget , men fordi, de ikke skal jage dyr fra deres reder/ unger

• #36   21. mar 2015 Hold da op en gang vrøvl CF smiley fordi man ikke vandrer rundt på vejen i et villakvarter dagligt, så bliver hunden en social analfabet, magen til vrøvl! Jeg vil faktisk påstå det modsatte, hunde der dagligt udsættes for skiftende hunde, biler, råbende unger og så videre, de bliver lettere forstyrrede smiley
    Hunde der får lov at leve et forholdsvis roligt og naturligt liv, frihed til at følge ejer på dagens gøremål, dufte af ræv, rådyr og naboens hunde/katte der har krydset grunden, de bliver glade og rolige hunde der hviler i sig selv;) hunde er ikke skabt til at begå sig i storbyer med alt den larm og balade der findes der;) de har ikke brug for at skulle mødes med fremmede hu de dagligt;)

• #42   21. mar 2015 Tak for alle svarene! smiley Vi har snakket lidt sammen og vi tror det bliver en jack russel terrier smiley Vi er dog lidt i tvivl om vi vil ha en der er omkring 1-1 1/2 år gammel eller om vi vil ha den helt fra hvalp af og så tage på hvalpehold og arbejde lidt ekstra for det, men det bliver nok først til sommerferien hvor vi kan være hjemme sammen med den, for vi tager nemlig ikke på nogen ferie i år smiley

Kommentér på:
Perfekt hunderace

Annonce