Perfekt hunderace {{forumTopicSubject}}
Hej!
Min familie og jeg er begyndt at kigge lidt på en ny hund igen
Vi kunne egentlig godt tænke os en rug håret jack russel, men vi er kommet lidt i tvivl om det nu er den rigtige race...
Vi håber at der er nogen af jer her inde der kunne hjælpe os lidt med at finde den rigtige race
Vi er en familie på 4, jeg er selv 15 og min søster er 13 og så vores forældre
Vi bor på en gård langt ude på landet. Der er blevet lavet en stor plads med hegn rundt om og hvor der er mulighed for at gå ind i et stort værksted og stald, som vores tidligere hund har gået frit rundt i når vi ikke har været hjemme, så dvs. at det kan være en hund som har brug for at være meget aktiv hele tiden. Vi går jo i skole og arbejde så det skal være en race som kan være alene hjemme. Den skal heller ikke være en nervøs type hund som er bange for heste og høje lyde som traktorer. Det må gerne være en mellem str hund, men skal ikke være det.
Er der en bestemt hunderace som vil være perfekt til vores liv? Kan man overhovedet sige at der er en race der vil passe perfekt? Ville en jack russel passe til os hvis det var?
- Mvh Teamniller
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
Jeg spørger som de andre: hvad vil i ellers med hunden? En samarbejdende eller selvstændig race? Hvad med pelspleje? Hvor meget aktivering og motion kan i tilbyde den (og her medregnes et stort areal på gården ikke)?
apr 2008
Det kan godt være at det kun er mig, men jeg betragter bare en gård som en stor have, hvis ikke der kommer andre hunde, mennesker, lugte, andet forbi - hvis ikke hunden får anden stimulering, så mener jeg at det er præcis det samme som kun at lukke hunden i haven og ikke gå nogen ture
apr 2008
apr 2008
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
apr 2008
- fordi der, som Ida siger, vil være fremmede dufte hvis hunden fx. bliver luftet i fremmed skov, strand eller mark hvis der kommer andet forbi. Hvis vovse altid bliver lukket ud i haven i stedet for gåtur = samme dufte, samme miljø, samme stimuli. Der er ikke noget til at stimulere den.
Hvis vovse altid bliver lukket ud kæmpe have i stedet for gåtur = præcis samme princip, bare på et større område.
MEN for at der ikke sker misforståelser og at man skal komme med en masse gætterier, kunne det være dejligt måske at få svar fra TS på, hvordan deres gård ligger og hvordan de har tænkt sig at aktivere hunden
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 469 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 217 Svar: 2.672
Vi havde halvanden kilometer til skoven og stranden og den tur gik vi et par gange om ugen og ellers nød de at gå langs vejen hvor der lugtede af andre hunde, katte, heste, råvildt, mus og alt muligt andet - det tror jeg ikke de ville have undværet.
apr 2008
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Der står at der er et stort indhegnet areal med mulighed for at gå indendørs når ejerne ikke er hjemme.. dvs det kan være en race der trives bedst med at være ude.
Der står ikke at den aldrig kommer med ind og der står ikke at den aldrig kommer med ud på tur
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
jan 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 6
Selvfølgelig vil vi gå ture med en også
jan 2014
dec 2012
maj 2008
Følgere: 64 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.583
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
Den eneste tid, mine hunde ikke får lov at være løse ,er i yngletiden .Ikke fordi de ville gøre dyreungerne noget , men fordi, de ikke skal jage dyr fra deres reder/ unger
dec 2012
Hunde der får lov at leve et forholdsvis roligt og naturligt liv, frihed til at følge ejer på dagens gøremål, dufte af ræv, rådyr og naboens hunde/katte der har krydset grunden, de bliver glade og rolige hunde der hviler i sig selv;) hunde er ikke skabt til at begå sig i storbyer med alt den larm og balade der findes der;) de har ikke brug for at skulle mødes med fremmede hu de dagligt;)
jan 2014
Perfekt hunderace