{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.248 visninger | Oprettet:

Lis B
Lis B
Tilmeldt:
28. jan 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Valg af hunderace {{forumTopicSubject}}

Hej Hundegalleri smiley
Jeg har længe drømt om selv at få hund, og min kæreste og jeg er endelig ved at føle os klar til det.
Vi er begge vokset op med hund i hjemmet, så vi har lidt erfaring.

Jeg vil så høre, om i eventuelt kan pointe mig videre til nogle hjemmesider til hvordan man finder lige den race der passer til éns hjem og livstil, eller om i eventuelt kan hjælpe mig og kender en race der ville være helt perfekt?

Hvad jeg leder efter er en race der er blid og venlig sindet, jeg er opvokset med en rigtig sød og blid ruhåret hønsehund, og det er klart noget i den stil vi leder efter.
Vi bor inde i byen i et villakvarter, men med egen have der evt kan hegnes ind. Der er masser af luftnings steder i nærheden og naturområder.
Det skal helst ikke være en alt for lille eller alt for stor hund. Jeg er selv til ok store hunde (labrador, osv), men heller ikke større end dette.
Jeg er hjemmegående, så jeg er hjemme hver dag med undtagelse af måske et par timer hist og her. Jeg har masser af tid til træning og aktivering, dog skal det ikke være en race der er svær at træne.


Er der nogen der kan hjælpe, og har en speciel race i tankerne, efter de har læst det her? smiley

Så vil jeg studere lidt og se hvad jeg kan læse mig frem til, så alt er 100% sikkert og styr på, til når dagen engang kommer hvor jeg skaffer mig en hund.

Tak for jeres tid! Håber jer og jeres vovser får en rigtig dejlig aften smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af hunderace
  • #1   28. jan 2015 hvad vil du bruge hunden til?
    hvor meget tid vil du bruge på aktivering dagligt?
    hvor meget tid vil du bruge på pelspleje?


  • #2   28. jan 2015 Ja som Ditte spørger
    Er der ikke bare nogen i hælder til ? smiley


  • #3   28. jan 2015 Søger i en samarbejdende eller selvstændig type? smiley

  • Lis B
    Lis B Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   28. jan 2015 Ditte - Familiemedlem smiley Er som sagt hjemmegående så har god tid til aktivering. Pelspleje skal være ok nem.

    Funke - samarbejdende smiley


  • #5   28. jan 2015 Vi har en blandings hund, mellem labrador og schæfer og han er jordens dejligste hund, følger med os når vi går rundt, han er rigtigt samarbejdsvillig og er en rigtig familiehund! Det er ihvertfald sådan en blanding jeg skal have når jeg flytter hjemmefra.

    Så hvis det ikke skal være en renracet er sådan en blanding også god, vores måler ca 62 cm ved skulderen


  • #6   28. jan 2015 Jeg tænkte mere om du vil gå til noget med den
    Altså agility, lydighedstræning, rally osv
    Og selv om man går hjemme er det jo ikke sikkert man vil bruge 5-6 timer på hunden
    Der kan jo være forskel på hvad man har lyst til og hvad man har mulighed for, nogle racer kræver jo ekstremt meget smiley


  • #9   29. jan 2015 Jeg er helt enig i det med collien, den er meget nem trænbar. den er intelligent og meget førerfikseret. den elsker mange former for træning eks rally og agility og almindelig lydighed.
    Pelsplejen er nemmere end man skulle tro, men vælg en af de typer uden megastor pels, de klassiske collier har moderat pelsmængde og det er til at holde, det krævet en børste engang om ugen eller hver anden uge alt afhængig af fæld mm.


  • #10   29. jan 2015 En labrador, golden eller anden form for retriver lyder som den slags hund i søger, den skal bare stimuleres mentalt som mange glemmer, det 100 gange bedre at træne hjernen på hunden end at gå 4 km smiley

Kommentér på:
Valg af hunderace

Annonce