{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

Amalie
Amalie
Tilmeldt:
11. dec 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Valg af hunderace {{forumTopicSubject}}

Hej,
Min kæreste og jeg ønsker os brændende en hund, da vi behge er vokset op med en, og vi nu har omgivelserne til det i form af hus og have.
Vores dilemma er dog, at vi er meget i tvivl om hvilken race, der passer os bedst. Vi vil helst have en mellemstor-stor hund, som er familie- og dyrevenlig. Vi har pt ingen børn, men har planer om det inden for et par år.
Vi er ude i enten en Golden retriever, en finsk lapphund eller en Berner sennen.
Udfordringen for os er, at min kæreste er væk en uge ad gangen grundet hans job, hvorefter han er hjemme en hel uge. Jeg skal derfor kunne stå for både hund og måske på sigt børn alene i en uge ad gangen. Mit job er temmelig fleksibelt, dog alligevel fuldtids.
Vi er begge vokset op med en labrador og derfor ligger en Golden retriever os ret kærligt for, da vi er vant til retriever racen. Dog er jeg nervøs for, om den kræver for meget motion i forhold til hvad jeg kan tilbyde når jeg står alene med den og et barn. Man bliver jo nødt til at tænke ud i fremtiden, da man binder sig i mange år med en hund.
Aktivitetsmæssigt passer en Berner sennen måske derfor bedre, og den vil muligvis også have større tendens til at kunne passe på hjemmet, når jeg er alene, men her er vi lidt bekymret for dens korte levetid og store risiko for sygdomme som især kræft.
Den finske lapphund passer os super godt i størrelse men jeg er i tvivl om dens aktivitetsniveau og lidt bekymret for dens tendens til at gø og at den ikke er så ligetil at opdrage som en retriever f.eks. er.
Jeg synes generelt, at det er svært at finde noget konkret om aktivitetsniveau på nettet, da der flere steder blot står moderat eller højt - men alt er jo relativt, så hvad dækker det over?
Del meget gerne ud af jeres erfaringer med de forskellige hunderacer, og vi er også meget interesserede i, hvis der er udstillinger eller kenneler i kender til på Fyn, hvor vi kan lære mere om racerne at kende ??

Hilsen Amalie

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Valg af hunderace

Annonce