{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Valg af hunderace? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min familie overvejer at udvide med en hund. Jeg har altid drømt om at mine børn skulle vokse op med kæledyr. Og min søn fylder snart 8 ??
Jeg vil være ked af én der fælder og gør meget. Hvilken hund vil i erfarne folk anbefale? ?? Jeg kender godt de små bomulds typer. Jeg er bare bange for deres tendens til separations angst og gøen. Er det let at træne nogle af dem til at være alene? Den skal langt fra være alene hver dag, ej heller mere end 5 timer formentlig. Men alligevel skal jeg kunne forlade den, uden at den bliver ked af det og kradter på døren (erfaring fra en hund på prøve med meget separationsangst).

Kan i anbefale en god familiehunde, som opfylder disse behov? ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af hunderace?
  • #1   3. okt 2023 Ingen hunde kan være alene før du har lært den det. Så regn med at det skal trænes trin for trin, uanset race.
    Mange små racer har tendens til lyd. Det er ofte mere individuelt end det er racebetinget, men jeg ville nok gå uden om racer oprindeligt avlet som alarmhunde.
    Tag testen på køb-hund.dk, læs om racerne og ud vælg så nogle opdrættere at besøge.


  • #2   3. okt 2023 Ja, alle hunde skal trænes og lære de ting man gerne vil have de skal kunne.


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 739
    #3   3. okt 2023 Puddelhund findes i flere størrelser og fælder ikke. Trimmeracer fælder kun, når det er tid til trimning.

    God ide med at tage en test for at få sig pejlet ind på hvilken race(r) der kan være et godt match til jeres familie.

    Der findes tilbud, hvor jeres søn kan deltage med hunden, det virker som det er meget vigtigt for dig at han får en central rolle i hvalpens liv (?)

    Pøj pøj med at finde det helt rigtige nye familiemedlem smiley


  • #4   3. okt 2023 Altså der er jo masser af muligheder. Så det kommer an på hvad i kan tilbyde hunden ift motion, aktivering mv. smiley

  • #5   3. okt 2023 Har lige sat 5 langhårede gravhunde til salg her på siden for 5 minutter siden, 12 uger gamle og chippet og sundhedsbog.

  • #6   3. okt 2023 Jeg tvivler stærkt på at en langhåret dværggravhund er noget for TS...
    8000 kr for en gravhund uden stambog og (formodentlig)uden diverse helbredstests af forældrene, er også noget af en pris.


  • #7   4. okt 2023 Jeg har ingen anelse, kender intet til gravhunde, min kammerat gør nok heller ikke, det er jo bare stuehunde for ham, havehunde.

  • #8   4. okt 2023 Hvad tænker du at I kan tilbyde hunden i hverdagen? Tænker ift. gåture/træning osv. Er det en aktiv hund I leder efter (så nogen nævne pudel)? smiley

    Tænker umiddelbart at mange af de små selskabshunde sagtens kan være et match. Men vær opmærksom på opdrætter, da jeg ved eksempelvis Bichon Havanais kan være fantastisk af sind, men med den stigende popularitet er alle begyndt at avle på alt, så vil ikke anbefale at vælge den første og bedste på Gul&Gratis.

    De fleste hunde kan relativt nemt trænes til ikke at gø, men læs op på racerne på eks. køb hund, og så tag nogle gode snakke med eventuelle opdrættere.
    Alene hjemme træning kan tage tid og skal trænes gradvist (og langsomt i starten), specielt med nogle af selskabshundene. Men hvis I evt. alliere jer med en god hundetræner, så ville jeg ikke være bekymret smiley


  • #9   4. okt 2023 Tænker også lille selskabshund. Havaneser (Bichon Havanese) kunne være et bud. Men som Louise påpeger så er de blevet populære så man skal se sig for og ikke købe den første den bedste men finder på gul og gratis. VI har et par rigtig gode Havanesere på klubbens familiehundehold. Hunde der hvilker godt i sig selv og som virker mentalt ret robuste og som heller ikke er syge af alle mulige skavanker. De kommer fra DKK opdrættere, så det er nok her jeg ville starte min søgen smiley
    Jeg har engang trænet DKK lydighed sammen med nogle Bichon Frise. Det virkede også som virkelig nemme og gode små hunde smiley
    Jeg har


  • #10   4. okt 2023 Hvorfor ikke overveje en lidt større hund, der er robust nok til at kunne matche med en frisk 8+ årig dreng. Jeg tænker, at der skal spilles fodbold, kastes pinde, tumles på gulvet/græsset og så er det rart med et fornuftigt match.

    En hund fælder og sviner, sådan er det bare, der skal støvsuges lidt mere, fjernes mudderpoteaftryk etc., men til gengæld får man så meget glæde igen.

    Og så skal man finde en race, der hviler godt i sig selv, har en god opvækst/baggrund fra avler og find så en avler som i kan få hjælp af, hvis i er meget uerfarne ud i hundehold.


  • #11   4. okt 2023 8000 kr for en gravhund uden stambog og (formodentlig)uden diverse helbredstests af forældrene, er også noget af en pris

    Det er dog stadig billigere end blandinger med fantasifulde navne.......


  • #12   4. okt 2023 Jeg har sagt det til ham, prisen er nu sænket til kr 4.800.- stk

    2 dyre forældre gør ikke nødvendigvis et godt kuld hvalpe, og min egen er et godt eksempel, 2 x 12.000 = 1.500 i dette tilfælde smiley



  • #14   4. okt 2023 En Havaneser fra en ordentlig opdrætter er bestemt ikke nervøs, racen er kedelig, rolig, ikke overdreven hængende og temmelig selvstændig i betragtning af at det er en selskabsrace smiley ikke min favorit smiley , men afgjort en god race til børnefamilier og nok den af selskabsracerne som normalt er lettest at lære at være alene smiley

  • #16   4. okt 2023 Min nabo er opdrætter og har 4 voksne havanesere. De er SÅ søde og stabile i deres sind. De er med på camping og på ferier og er gode. En havaneser fra et godt sted er ikke et dumt bud

    Vi overvejer selv sådan en


  • #17   4. okt 2023 Der findes ingen perfekt race, som lige kan falde ned i en børnefamilie, være alene hjemme, ikke svine, være god ved børnene og ikke larme.

    Der findes racer som kan gøre at nogle af ønskerne bliver nemmere at indfri, men det er pisse hårdt arbejde at have hvalp. Og det bliver kun værre, når hunden bliver unghund smiley

    Så gør dit forarbejde - overvej ALLE alternativer, prioriter dine ønsker, vær realistisk om hvor meget arbejde du reelt vil lægge i at få en god hund og brug den nødvendige tid på at overveje for og imod.

    At købe en fancy blanding med et selvopdigtet navn, får dig til at starte i minus. Så det er der ingen grund til. Der er omkring 400 racer, så mon ikke der er en eller to, der kan gøre at I kommer godt fra start. Endda med en opdrætter i baghånden, som kan hjælpe med råd og vejledning, når noget dukker op. En hund med DKK stamtavle koster tit kun et par tusinde mere, end en hund uden tavle (og i nogle tilfælde er de faktisk billigere end blandinger med fancy navne), så der er ingen grund til at gå på kompromis med den del smiley


Kommentér på:
Valg af hunderace?

Annonce