{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  B vitamin mod tæger
  • #1   25. mar 2015 Tæger er biller, de gør ingenting

  • #2   25. mar 2015 Beltane men er sikker på, at du ved TS mener flåter smiley

  • #4   25. mar 2015 Virkelige seriøse svar:D


  • Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 300
    #5   25. mar 2015 da jeg va yngre fik jeg B vitaminer mod lus og tæger/flåter, jeg er ikke klar over forskellen, og det virkede, men om der er samme virkning på hunde, aner jeg ikke smiley

  • #6   25. mar 2015 Interessant smiley Det har jeg aldrig hørt om! Har din ven nogen kilder på at dette skulle virke?

  • #7   25. mar 2015 Tæger eller flåter, alle ved vel, hvad der menes, jeg kommer også til at kalde en flåt, for en tæge og jeg har endnu ik mødt nogen som, enten rettede på mig eller kom i tvivl om, hvilket kryb jeg hentydede til, så flåt eller tæge er et fedt,, de klamme og er bedst i død tilstand smiley men vil gerne vide mere om det med B vitamin, hvor meget skal hund/katten ha, samt hvor ofte og kan det evt skade vores vovser og katte, at få B vitamin i længere tid smiley

  • #9   25. mar 2015 Tina A - Mit svar var rent faktisk seriæst.. Tæger er biller mens flåter er mider

  • #10   25. mar 2015 B-vitamin er vandopløseligt og der skal virkelig voldsomme mængder til at overdosere.... Det overskydende udskilles med urinen.
    Man kan købe B-vitamin tilskud specielt til hunde. Skulle være godt for pelsen smiley


  • #11   25. mar 2015 En oplysning til ....*Beltane* .... nu vi er ved at rette på andre ....
    En Tæge ... LIGNER en Bille ..... men ER et Insekt ......
    Det var bare det jeg ville sige ...... smiley smiley smiley smiley smiley


  • #12   25. mar 2015 Insekter er en overorden.. Biller hører under insekter

  • #13   25. mar 2015 *Beltane* ..... ja det har du ret i ..... smiley men det er stadig et Insekt.

  • #14   25. mar 2015 Ja og en labrador er stadig en hund, men det gør den ikke mindre til en labrador smiley

  • #15   26. mar 2015 Jeg har aldrig hørt om at B-vitamin skulle virke forebyggende på flåter, men en hurtig søgning viser at der er mange som mener det virker på mennesker, selvom der ikke er bevis for det. Jeg ved ikke hvordan det er med hunde, men for de fleste B-vitaminer er det meget svært at overdosere, jeg mener undtagelsen er B6? Men jeg er godt nok ikke inde i det.

    Angående tæger og biller, så hører de begget to under klassen insekter, men tæger hører til ordenen næbmunde, mens biller hører til ordenen biller (logisk nok). Tæger er iøvrigt tit rigtig flotte, laver man en google søgning på "heteroptera beautiful" så er der så mange gode billeder (Ja, jeg er en nørd, jeg indrømmer det blankt. smiley )


  • #16   26. mar 2015 Hun har gjort det i mange år. Hun er seriøs opdrætter under SKK, bor i Sverige og hendes hunde går dagligt løs i skoven omkring hendes bolig. Hun har 11 (mindre) hunde, og fjernede i alt 10 FLÅTER fordelt over hele sidste sæson. Og det er ikke fordi, svenskerne har færre FLÅTER, end vi har i Danmark...

    Der er 3 andre i samme tråd, der støtter op, om at det virker. Enkelte bruger det også til deres hest/e. De køber det tilsyneladende i flydende form og hælder ud over maden.....

    Hmmm - jeg går i tænkeboks!

    Lige nu kører jeg Program Vet loppepiller til hundene. De virker optimalt om vinteren, men dækker ikke FLÅTER, så det er jo det optimale tidspunkt, at køre et forsøg på hundene...


  • #17   26. mar 2015 Aner det ikke, men uanset er det da egentlig ret interessant at finde ud af, hvis man kan smiley

  • #18   26. mar 2015 B-vitamin er med til at gøre hud og hår sundt. Jeg tvivler på at sund hud er nok til at afskrække flåter smiley
    Der findes mange af den slags hjemmestrikkede behandlinger. De fleste af dem holder ikke til nærmere undersøgelse.
    Det grelleste jeg ahr været udefor var dengang jeg på KVL lavede en undersøgelse af udbredelsen af ormemiddelresistens i den danske hestepopulation. Er af de steder vi udtog til undersøgelsen var ejeren meget villig til at deltage i undersøgelsen (stort stutteri). Hun behandlede aldrig med 'kemi' og havde ingen problemer for hun brugte hvidløg. Hendes heste havde så mange orm at de nærmest sprængte skalaen (man kunne se på hendes føl at der var noget galt og vi undrede os over at hun ikke selv kunne se det). Hun blev meget chokeret, da hun så resultatet og gik bort fra hvidløget og tilbage til kemien igen.


  • #19   26. mar 2015 JA den med hvidløg indenfor heste verdenen har jeg også hørt mange gange smiley

  • #20   26. mar 2015 Jeg har aldrig hørt om at B-vitamin skulle kunne afskrække skovflåter og jeg har ærligt talt lidt svært ved at gennemskue hvordan det skulle virke. Måske fordi B-vitamin gør pelsen så tæt at man ikke opdager flåterne? smiley

    Og nej, en skovflåt er ikke en tæge. En tæge er et fuldstændigt harmløst insekt, mens en skovflåt faktisk er en mide (altså ikke et insekt) og beslægtet med edderkopper (som heller ikke er insekter). smiley


  • #21   26. mar 2015 jeg har,i mange år brugt og anbefalet andre at tage Thiamin,B1-vitamin,mod myg om de så virker mod flåter ved jeg ikke,men der sker vel ikke alverden ved at stikke sine hunde en thiamin tablet hver dag..B-vitaminer er jo vandopløselige

Kommentér på:
B vitamin mod tæger

Annonce