{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.077 visninger | Oprettet:

DB - Jeg får en sedel i postkassen Hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Øh???
Jeg er dybt chokeret men jeg kan også bare læne mig tilbage og tænke, HVAD og HVORFOR!
Sagen er den, at jeg i dag, onsdag, fandt en seddel i postkassen fra Dyrenes Beskyttelse om, at de havde været her, og jeg ikke var hjemme. De beder mig så om at kontakte dem pr. tlf. men de har så lukket om onsdagen.

Jeg håber virkelig ikke, at det er den måde de søger støtte/penge på.
Jeg har mine mistanker om, at nogle naboer, som har ondt i røven over, at min gamle Keesha ikke bliver gået med 2 gange om dagen og om morgenen (og nogle gange om aftenen) får lov til at skide og tisse ude i min forhave. De ser så bare ikke, når jeg går med hende kl. 2-5 om natten...
Jeg er fuldt ud klar over, at hun har været understimuleret, imens jeg har gået efter 3 operationer og fået fjernet en kræftknude i foden, men hun har været luftet og ellers indordnet sig fantastisk. Hun har faktisk - tror jeg - opdaget kræften før lægerne, for hun begyndte at være meget søgende imod mig, og vigende (lig giv plads), når jeg skulle op og ned ad trapperne inde i lejligheden, hvilket hun bestemt ikke udviser i samme grad mere. Nu er hun bare "gamle Sølvrøv" og møver ind foran smiley
Jeg ringer selvfølgelig til DB og hører, hvorfor dé er blevet sendt ud. Måske har nogen hørt min nabos hunds hylen/tuden og græden,når han er alene og troet at det var min, fordi de ikke har set mig/os i flere dage?
Men de skal da være velkommen her og jeg er kun glad for, at de reagerer på henvendelser smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DB - Jeg får en sedel i postkassen Hvorfor?
  • #1   26. mar 2015 Årh hvor træls. Jeg ville blive ret stresset hvis det var mig, selvom der ikke er noget at komme efter. Kan huske bare da jeg skulle bede om min straffeattest og der havde jeg da lidt smådårlige nerver selvom jeg vidste med 100% sikkerhed at den var ren og pæn. smiley

  • #2   26. mar 2015 Jeg ville SÅ gerne have haft mulighed for at ringe til den, da jeg kom hjem og tømte postkassen, men det må desværre vente.
    Jeg hader sådan noget - også hvis det er fra boligforeningen, de smider en seddel i - jeg vil sgu vide, hvad de vil og ikke bare, at de har været her, men HVORFOR!!!
    Det skulle ikke undre mig, at det er fordi naboens rottweiler grøder og tuder det meste af tiden, når han er alene. Det har jeg talt med ejeren om, men de gør ikke noget ved det. Det blev bedre, efter at hans kæreste flyttede ind, for så var hun ofte hjemme. Jeg tænker stakkels den hund og ikke stakkels Keesha. Jeg er ofte hjemme 24/7, og hun hverken hyler eller render på væggene, selvom jeg tager en lur. Hun gør lidt, når hun vil have opmærksomhed - men det er sgu da ikke en dag for DB!
    Jeg venter spændt på, hvad de siger smiley


  • #3   26. mar 2015
    hmm.. så vidt jeg ved så står der ikke i loven at hunden SKAL ud på gåtur x antal gange om dagen..

    jeg ser ikke nogen grund til du skal bekymre dig.. smiley



  • #4   26. mar 2015 Og med mindre man har naboerne mandsopdækket 24 timer i døgnet så kan man jo ikke vide hvornår de går tur med hunden. Vi går også på nogle "skæve" tidspunkter fordi jeg arbejder hjemmefra, så hvis mine naboer forventer at se mig lufte hund tidligt om morgenen og sidst på eftermiddagen, så kigger de forgæves.

  • #5   26. mar 2015 Jeg tror også at jeg undre mig mere end jeg bekymrer mig. OG ser mig lidt gal på den/de naboer, som må have anmeldt mig. De kunne kraftstejleme komme og spørge, om de skulle hjælpe i stedet for!!! Det er sgu ikke for sjov, at jeg selv føler, at jeg svigter min hund. Men jeg er også vant til, at hun skal ud på lange ture og aktiveres. (Den mentale aktivering klarer vi så i stor udstrækning med fodersøg, træning af tricks o.s.v. hjemme) Det var noget andet, da hun var 3 år! Hun er altså 10½ men stadig frisk, sund og rask - og kan godt tåle en off-day sammen med "mormiv" smiley


  • #6   26. mar 2015 M.I. Jeg går faktisk ofte ture med hunden klokken bæ om natten, fordi jeg er vågen og der er så dejligt fredeligt

  • #7   26. mar 2015 Jeg ville også få det virkelig skidt med at have sådan en henvendelse hængende over hovedet.
    Men der er ikke noget at komme efter Mie, og jeg kan ikke forestille at DB overhovedet ville reagere på en henvendelse, ang. om din hund bliver luftet for lidt, for der er ingen lovhjelm for noget der alligevel.

    Selv mens du har været mest syg har mændene i dit liv jo hjulpet med at aktivere og lufte hende.

    Måske DB kontakter dig for at høre om du måske kender noget til om din nabos hund mistrives, siden den larmer som den gør? Måske det slet ikke handler om dit hundehold :o)

    Ihh .. Jeg kan ikke forestille mig hvad de ellers vil, men de har intet at komme efter.

    De sidste år af min gamle hunds liv ville hun ikke forlade matriklen (med undtagelse af et dagligt smut over til naboen for at få en godbid). Hun havde ikke længere et behov for at komme ud på gåture x dgl. etc. og fik hvad hun havde behov for af stimuli hjemme i stedet.
    Hun havde indtil da været med alle vegne, men da hun selv begyndte at sige "nej tak, jeg vil hellere være hjemme", så indrettede VI os efter hendes behov, lige så naturligt som vi altid i en familie med hunde indretter sig efter hinandens behov.
    At tvinge hende uden for matriklen ville have medført mistrivsel.

    Fordi naboen mener at man skal have hund på en bestemt måde er det altså ikke noget der rager DB, medmindre ens hund ikke trives/lovbrud.

    Det er kun meget meget sjældent nogen i min lille landsby ser noget til Kia og jeg.

    Før jeg fik bil blev Kia kun luftet om natten, og efter bliver hun kun luftet uden for byen bl.a. i de flotte plantager etc. vi har herude.
    Ellers bruger hun haven når den ikke står på de store naturoplevelser :o)
    Kia er ikke en hund der får meget ud af at gå og snuse til lidt jord ved siden af lidt asfalt/fortov mens hun samtidig er i snor.
    Hun trives bedst uden snor med jord/græs/sand etc. under poterne som hun kan grave i, når hun ikke jagter insekter, og tuller rundt i naturen.

    Byens indbyggere ser os derfor max det minut det tager at smide Kia bag i bilen/lukke hende ud.

    Ellers er hun schæferen, der fra tid til anden står med forpoterne i stuevinduet og brummer og gør af dem hun nu synes trænger til et møgfald den dag (oftest postbuddet og skoleungerne) og som ikke lystrer kommandoen "HOLD SÅ KÆFT KIA!!" :o)

    Jeg krydser fingre for at der ikke er noget i DB's henvendelse og at du så giver dem et fur for at bruge sådan en form for kommunikation. Det er ikke fair.


  • #9   26. mar 2015 Hvis du har dit på det rene, så bare slap af smiley

  • #10   26. mar 2015 Hvor er det godt at du fik opdaget kræften!
    Jeg kan godt huske dengang din fod lignede Mount Everest, og du ikke kunne have sko på smiley

    Giv lige en tilbagemelding om hvad DB har at sige smiley


  • #13   26. mar 2015 Uh altså hvor trælst smiley

  • #14   26. mar 2015 øv smiley jeg er som person sådan en som tænker rigtig meget, over alt.
    Men ville også gerne hører hvad de ville smiley
    God dag!


  • #16   26. mar 2015 Jeg har osse fået sådan en henvendelse engang -det var ang Møffe og at nogen troede hun havde brug for dyrlægehjælp og ikke fik det.
    Hun var blevet trampet på af en hest og var i den forbindelse meget dårligt gående, så hun blev løftet ud at tisse og løftet med ind igen. Det havde nogen åbenbart set og var ikke klar over at hun faktisk havde været ved dyrlæge og var i behandling.

    Det var da ganske ubehageligt at være blevet anmeldt, men var jo heldigvis hurtigt ude af verdenen da jeg kunne forklare hvordan tingene stod til.
    -og så vælger jeg at se sådan på det, at det da egentligt er positivt at folk er opmærksomme og at der bliver reageret på henvendelser, selvom det ikke er så rart at være den det "gik ud over"


  • #17   26. mar 2015 Fint nok at folk er opmærksomme, og at der bliver reageret på henvendelser, meeen der var måske tidspunkter hvor naboer og / eller andre forbipasserende lige kunne spørge pænt indtil, hvad der noget galt med hunden, inden de straks anmelder.

    DB har vel begrænsede ressourcer, så det er måske lidt spild af deres ressourcer at anmelde en hund, der er kommet til skade, uden at forhøre sig hvad der er galt og om den er under dyrlægebehandling.
    Og lidt det samme med en hund, man ikke lige ser gå tur. Helt ærligt, hvis det virkelig er sådan noget ts's henvendelse går på, så er der godt nok nogen, der har lidt for travlt.


  • #19   26. mar 2015 Update:
    Jeg ringede i dag til DB for at høre hvad det drejede sig om. Det kunne han ikke svare konkret på, udover at en person havde ringet ind og ment, at min hund ikke havde det godt, bl.a. fordi det var længe siden de havde set den.
    Jeg forklarede lidt omkring min døgnrytme og sygdom og vi blev enige om, at han da hjertens gerne måtte komme forbi og se, hvordan min hund har det.
    Han har så lige været her og blev modtaget af en glad men også rolig hund. Keesha opførte sig eksemplarisk og virkede slet ikke understimuleret eller på anden måde "svigtet".
    Vi fik en god snak, bl.a. også om min nabos hund som "græder", hvilket jeg også fortalte, at jeg har snakket med dens ejere om på en god måde. Han forsikrede mig om, at det slet ikke havde været en af naboerne, for så ville han nemlig også have opfordret dem til at kontakte MIG i første omgang.

    Gad vide hvem der indgiver sådan en anmeldelse, bare fordi de ikke lige ser mig og hunden så tit? En, der undrer sig over, at jeg ikke lægger så mange "endomondo-gåture" ind på FB? smiley Måske har nogle af jer ret i, at det er en, der har set sig sur på mig? smiley

    Nå skidt pyt! Hvad andre har ondt i måsen af går heldigvis ikke ud over min lille popo smiley smiley (og heller ikke sølvrøvens) smiley

    TAK for alle jeres svar og deltagelse smiley


  • #21   26. mar 2015 Lige præcist!
    Jeg sagde også til ham, at jeg da var glad for, at de reagerede på henvendelser, men han takkede rigtig mange gange for, at jeg ringede og inviterede ham til at komme forbi. Så blev dén da manet til jorden smiley


  • #22   26. mar 2015 Tag du det helt roligt. smiley
    Du har været bruger herinde i mange år. Så må du sgu da vide, hvor nævenyttige/øretæveindbydende folk kan være. Nu bor du så bare tæt på en af disse typer.


  • #23   26. mar 2015 Søren, hvis jeg slapper mere af, slipper jeg et eller andet i bukserne! smiley

  • #24   26. mar 2015 Sikke da noget smiley Jeg tænker, at det nødvendigvis må være én, der bor i nærheden af dig, hvordan skulle de ellers kunne observere, at Keesha ikke har været ude? Eller også er det bare en fed løgn fra én, der har set sig sur på dig smiley

  • #26   26. mar 2015 Bente, ham DB-manden sagde, at det i hvert fald ikke var en her fra nabolaget. Hvor langt det så strækker sig, ved jeg ikke. Om han mente i samme gård, eller indenfor 500 m, ved jeg ikke. Jeg er også ligeglad - eller d.v.s. jeg er sgu harm over, at folk kan finde på at anmelde på så tyndt et grundlag.

    Vi plejer da også altid herinde at opfordre folk til at tage kontakt til vedkommende, hvis der er noget de finder værende ikke ok, fremfor at fare i telefonen til DB eller andre instanser.


  • #27   26. mar 2015 CF - Nej der er vist ikke behov for flere Gillette-produkter her smiley

  • #28   26. mar 2015 Lene -helt enig i at det er spild af ressourcer, når folk anmelder fremfor lige at prøve at spørge først... Men jeg synes da alligevel det er positivt at der bliver reageret -jeg har før prøvet at anmelde uden at det resulterede i så meget som et besøg, det synes jeg er trist (og det blev først anmeldt EFTER jeg havde forsøgt med samtale, vejledning osv)

  • #29   26. mar 2015 Det er da også lidt underligt at anmelde bare fordi man ikke har set hunden i lang tid..

    I kunne jo have solgt den smiley


  • #31   26. mar 2015 Isabelle - Ja for at få fjernet den sure mand smiley


  • #33   26. mar 2015 HAHAHA...Så må det jo være op til konen smiley
    Håber både hun og hundene har det godt smiley


  • #34   26. mar 2015 Det var da et utroligt tyndt grundlag at melde folk på. Godt at den sag er ude af verden.

  • #35   27. mar 2015 Michelle, jeg tror, vi er ret enige. Selvfølgelig skal DB reagere på en henvendelse, det er de personer, der anmelder for bagateller eller ren chikane, jeg er utilfreds med. De skulle skamme sig at misbruge DB's ressourcer på den måde.

Kommentér på:
DB - Jeg får en sedel i postkassen Hvorfor?

Annonce