{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til tjek af forældrehunde
  • #1   26. mar 2015 Har du et stambogsnummer på hundene?

• #2   26. mar 2015 Faren er en kombi af primært italienske og franske hunde.
    Det italienske er der ingen resultater på. De tester ikke ret meget generelt der nede.
    De franske har farfar (til hannen) og hans forældre hd resultat a, og en enkelt har et 0 på albuer.
    Hannen selv har hd resultat - a. Og albuer 0. Det er fri!
    Øjne er han dna testet fri for PRA. Og er øjenlyst flere gange uden anmærkninger.
    Han har en påvist ichthyosis - det er noget hudsygdom der viser sig med skældannelse. Han har genet i to kopier så det vil han altid give til hvalpene.

Tæven har lidt blandede aner. Flere er testet for hd, og de der er har enten a eller B. Hendes forældre er selv begge a. Hendes forældre og bedsteforældre er alle 0 på albuer.
    Hun har selv hd a, og albuer 0. Øjenlyst uden anmærkningen. Ingen registreret test for ichtyosis!!!

• #3   26. mar 2015 Jeg ville helt klart spørge til icht... Testen. Om de har en på tæven eller.. Hvis de ikke har hvordan de så tør bruge en påvist han.
    Når det så er sagt så hellere skæl, end mange andre ting racen kan døje med! Men det var da spændende om tæven er fri eller bærer.
    For var der bare en dna på at hun var fri, så var det sgu da super fine resultater de kunne bryste sig af til det kuld. Nu det ikke er der bliver man lidt..

• #4   26. mar 2015 fubert: nej det har jeg desværre ikke...

Ginne: Tak Ginne smiley vi skal ud og besøge opdrætter (golden dixie) søndag, fordi drømme kombinationen desværre er blevet forsinket for længe til, at vi kan få en hvalp hjem i sommerferien smiley ... men nøj hvor jeg stadig drømmer om en hvalp derfra smiley

Jeg har talt med hanhundens kennel (skylock), dels for at se video og lidt flere billeder af ham og for at høre om ichthyosis, og de fortalte at han ingen skæl havde, eller at nogen hvalpe efter ham døjede med det, men set fra min side, så er han kun 4 år, og der er mange år endnu, de kan nå at udvikle skæl,,,

Skylock gjorde mig opmærksom på at hun vidste Golden dixie havde en ældre tæve med skæl, og jeg har ide om at det måske er tævens mor - det håber jeg virkelig ikke :s

men der er ikke andet for end at spørge ind til det, og håbe på det bedste smiley
    Ellers bliver hvalpe listen jo opdateret d. 30. og så krydser jeg fingre for, at der kommer en anden kombination af goldens som ikke er det hvide bamser, for så tror jeg hellere jeg vil satse på næste år smiley

• #5   26. mar 2015 Ja.. En hellere skæl end en tvivlsom hd eller ad status.

• #6   26. mar 2015 det er selvfølgelig rigtigt, men jeg vil bare helst ikke gå på kompromis, når første valg var fuldstændig fantastiske forældre, både i forhold til sundhed og resultater i udstilling og markprøver ...

(det er min første stamtavle hund, og jeg er vidst gået lidt i selvsving) smiley

• #7   9. apr 2015 lige en update, vi har fravalgt denne kombination til fordel for en anden uden mulighed for "aktiv" ichthyosis, nu håber vi bare at vi kan godkendes som hvalpekøbere i overmorgen smiley

• #9   10. apr 2015 Vi skal ned og besøge hende her, www.klikgolden.dk i morgen, og se om ham her http://www.klikgolden.dk/index.php/hvalpekuld/test/singleimage/turkishvalp/img_9268-jpg/#image er noget for os smiley

• #11   10. apr 2015 han er helt bedårende, så det er med at slå koldt vand i blodet, og vurdere om personligheden passer til os... men vi har fået ham anbefalet, af en anden kennelmutter smiley så mon ikke han er det smiley

Kommentér på:
hjælp til tjek af forældrehunde

Annonce