1.123 visninger
|
Oprettet:
hjælp til tjek af forældrehunde {{forumTopicSubject}}
Hej
Er der en af jer dejlige mennesker som vil gøre mig en tjeneste og tjekke hhv Golden Dixie's Kruspersille og Dum Dum Diddle de Ria Vela på hundeweb og fortælle mig deres resultater (sundhed mv.) - så er I bare søde
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.326
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Det italienske er der ingen resultater på. De tester ikke ret meget generelt der nede.
De franske har farfar (til hannen) og hans forældre hd resultat a, og en enkelt har et 0 på albuer.
Hannen selv har hd resultat - a. Og albuer 0. Det er fri!
Øjne er han dna testet fri for PRA. Og er øjenlyst flere gange uden anmærkninger.
Han har en påvist ichthyosis - det er noget hudsygdom der viser sig med skældannelse. Han har genet i to kopier så det vil han altid give til hvalpene.
Tæven har lidt blandede aner. Flere er testet for hd, og de der er har enten a eller B. Hendes forældre er selv begge a. Hendes forældre og bedsteforældre er alle 0 på albuer.
Hun har selv hd a, og albuer 0. Øjenlyst uden anmærkningen. Ingen registreret test for ichtyosis!!!
okt 2006
Når det så er sagt så hellere skæl, end mange andre ting racen kan døje med! Men det var da spændende om tæven er fri eller bærer.
For var der bare en dna på at hun var fri, så var det sgu da super fine resultater de kunne bryste sig af til det kuld. Nu det ikke er der bliver man lidt..
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 38 Svar: 508
Ginne: Tak Ginne
Jeg har talt med hanhundens kennel (skylock), dels for at se video og lidt flere billeder af ham og for at høre om ichthyosis, og de fortalte at han ingen skæl havde, eller at nogen hvalpe efter ham døjede med det, men set fra min side, så er han kun 4 år, og der er mange år endnu, de kan nå at udvikle skæl,,,
Skylock gjorde mig opmærksom på at hun vidste Golden dixie havde en ældre tæve med skæl, og jeg har ide om at det måske er tævens mor - det håber jeg virkelig ikke :s
men der er ikke andet for end at spørge ind til det, og håbe på det bedste
Ellers bliver hvalpe listen jo opdateret d. 30. og så krydser jeg fingre for, at der kommer en anden kombination af goldens som ikke er det hvide bamser, for så tror jeg hellere jeg vil satse på næste år
okt 2006
jan 2008
(det er min første stamtavle hund, og jeg er vidst gået lidt i selvsving)
jan 2008
jan 2008
jan 2008
hjælp til tjek af forældrehunde