{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
702 visninger | Oprettet:

Nogen herinde der fodre med BARF? {{forumTopicSubject}}

Vi har nu snart prøvet med diverse typer hunde foder, men har egentlig aldrig fundet noget som vi har været glade for. Derfor er vi nu idag gået over på foder fra BARF,,, www.barf.dk

Det er kallun til og starte med og så kan man så suplere med enten kanin, rensdyr, kylling eller oksekød. Man køber så grøntsag og frugt pulver der skal blanes i, for at vores kære hunde for alle de vitaminer og mineraler de skal bruge. Man for vildt god info + fuldt støtte til den bedst sammensat foderplan;-)

Nu vil jeg så bare høre om der er nogen der kører med det foder. Vores kære hunde har lige fået det første måltid mad, og hold da op de spiste med stor velbehag.

Hilsen Christina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen herinde der fodre med BARF?
  • #1   12. sep 2006 Prøv at skrive BARF og så søg i forum - vi er en hel del der fodre efter dette dejlige princip

velkommen i klubben!

• #2   12. sep 2006 Jep har fodret råt i et år!

• #3   12. sep 2006 Jeg er selv ved at undersøge hvad Barf går ud på, efter at have fået det anbefalet af en der skrev i min gæstebog på hjemmesiden.

Udfra www.barf.dk kan jeg forstå at råt kød ikke indeholder bakterier og dermed vil disse bakterier ikke samles rundt om hofteskålen hvilket vil medføre færre smerter for HD-hundene.
    Jeg forhørte mig så hos mine egne 2 dyrlæger (har 1 til hesten og 1 til hunden), som oplyste at det måtte være noget fup, fordi råt kød også indeholdt bakterier.

Er der nogen der kan skære ud i pap hvad barf-princippet går ud på?

• #4   12. sep 2006 Jeg fodrer med råt og har gjort det i 2 1/2 år nu til stor glæde for både hund og mig.

Jeg indrømmer så, jeg IKKE går ind for pulvergrønt/frugt og kødmos. Jeg foretrækker selv at lave frugt/grønt og min hund skal have lov til at arbejde med sit RKB. Men os der barfer kan skam også være uenige ;0)

Tine, jeg er ikke helt sikker på jeg ved hvad du mener med dit spørgsmål, kan du uddybe det lidt?

• #5   12. sep 2006 Jeg glæder mig til og følge mine hunde nu når vi er skiftet.. Jeg regner ikke med og købe alle de produkter de har ved BARF, men også se hvor meget jeg kan lave selv. Det er trods alt billigere og lave noget af det selv, og så er det også meget sjovt og prøve hvad de bedst kan li`

• #6   12. sep 2006 Jeg føler jeg har langt større sikkerhed ved selv at lave.

Jeg kan selv sammensætte og udvælge råvarerne. Føle, snuse og se hvad min hund får. Det er friske råvarer så det må klart være det bedste og sundeste.

Men pas på med ikke bare at gå ind i den dille med hvad hunden bedst kan lide ! At fodrer med råt kræver at du varrierer så din hund er dækket ind hvad mineraler og vitaminer angår.

• #7   12. sep 2006 Tænkte på om der er nogen der tilsætter vitaminpiler i deres Barf mad???

Vi har fået en hvalp som er opfostret på Barf, kan man ikke komme en vitaminpille med i maden, så man er sikker på han får alt hvad han skal have???

Nogen erfaringer med dette... Vi snakker alm vitaminpiller som vi mennesker også spiser

• #8   12. sep 2006 Janie:
    Det jeg mener er at Barf siger en ting og 3 forskellige dyrlæger noget andet.

• #9   12. sep 2006 Tine....jeg tror der vil gå rigtig mange år før råfodrere og dyrlæger kommer tæt på hinanden. Vi står langt fra hinanden og de er altså ikke lige flinke til at høre på os. Nogle er heldig med deres dyrlæger (som mig) andres er slet ikke til at tale med om det.

Når du skriver "Det jeg mener er at Barf siger en ting" Mener du så Barfcenteret? For mener du det, så må jeg da indrømme jeg også er langt fra enige med dem! De har nogle holdninger og teorier jeg slet ikke kan følge det logiske i, så dem bruger jeg ikke megen tid på.

Men jeg kan godt forstå forvirringen. Folk hører ordet barf/råfodring og tror der er en færdig opskrift på det hele. Det er der ikke !!!!!! Hver enkel hund har forskellige behov og det skal der tages hensyn til. Samtidig er der også i råfodringsverden uenighed om både teorier og fodermetoder hvilket ikke gør det bedre for folk der gerne vil lære mere om det.

Derfor mener jeg heller ikke folk bare skal kaste sig ud i det. Det kræver man studerere de forskellige "guru'er", udvælger sig den hjertet og fornuften føler mest for og så følge den. Så kan man hen af vejen begynde selv at eksperimenterer..........

• #10   12. sep 2006 Carina...........nej jeg kender ingen der giver menneskevitaminer til deres råspisende hunde. Hvis man sammensætter deres kost fornuftigt, kan det skade mere end det gavner.

Skulle du føle dig så usikker du har behov for tilskud, så vælg naturprodukter i stedet. Men husk at få meget kan forskubbe den naturlige ballance.

• #11   12. sep 2006 Jeg vil sige det kommer an på din hund. Hvor meget den skal have i døgnet osv... og mht. knoglestruktur....

Kommentér på:
Nogen herinde der fodre med BARF?

Annonce