{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.141 visninger | Oprettet:

Slidgigt {{forumTopicSubject}}

Idag da vi var ude at gå med hunden rendte han ind i nogle buske. Kort efter kommer han haltende tilbage.
Vi besluttede at ringe til dyrlægen, da det er tydeligt at han har ondt.

Vi kommer derud og diagnosen er desværre noget anderledes end vi forventede.
Dyrlægen er meget sikker på, at han har slidgigt i den ene hofte. Han havde smerter ved knæet også, men det mente dyrlægen var overbelastning pga smerter i hoften.
Han haltede på højre forben, så vi var noget overrasket.

Vi blev sendt hjem med smertestillende, og så skal han i røntgen næste uge.
Jeg snakkede for 1 1/2 måned siden med dyrlægen om om han måske havde nogle smerter, men vi blev enige om at se tiden lidt an, da han dengang ikke reagerede, når dyrlægen undersøgte ham.

Synes godt nok det er hårdt lige nu.
Derfor vil jeg gerne høre hvordan jeres hunde med slidgigt klarer sig?
Dyrlægen nævnte, at der er rigtig gode behandlingsmuligheder i form af kosttilskud, smertestillende og laserbehandling.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slidgigt
  • #1   18. apr 2015 Vores blev aflivet pga. gigt. Han kunne ikke holdes smertefri på medicin. Desværre.

    God bedring med vovsen.


  • #2   18. apr 2015 Jeg fik min i røgten for et par måneder siden da han var halt efter træning, han havde begyndende slidgigt i begge bagben. Jeg bruger nu disse tabeletter http://stensby.dk/athlet-2
    Jeg har aboslut intet kunne mærke på ham efter.


  • #3   18. apr 2015 Prøv med f.eks. Solanum Flex HA, et rigtig godt ledtilskud både til hunde og heste. Et andet er http://www.naturesbest.co.uk/glucosamine-gold-p536/
    Begge er bredspektret midler der bl.a. fremmer dannelsen af ledvæsken ogsamtidig hindrer den betændelsestilstand i leddene, der kommer med slidgigten.


  • #4   18. apr 2015 Tak Susanne, og tak for anbefalingerne smiley
    Vi ventet selvfølgelig lige med at købe indtil vi har snakket med vores egen dyrlæge, og har den endelige diagnose.


  • #6   18. apr 2015 Louie har slidgigt i ryggen efter bid og i knæene pga patella lux. Han havde dårlige dage, hvor han ikke stod op og ikke ville noget rigtigt. De dage blev han smertedækket. Men så kom han på hills j/d og han har ingen dårlige dage og er altid klar på at spille bold eller lege. Det har virkelig virket fantastisk på ham!

  • #7   19. apr 2015 Fie havde slidgigt og klarede sig helt fint på smertestillende, vi prøvede et par produkter og previcox var absolut det bedste for hende, ofte var hun blot på halv dosis.

    Hun var på det i flere år uden problemer, eneste ulempe ved de piller, er at de kostede kassen


  • #8   19. apr 2015 Rene- Fik hun også tilskud?

    Julie- Får han så tilskud og smertestillende ved siden af?


  • #9   19. apr 2015 Hun fik ikke tilskud ved siden af hele tiden.

    Men mht smertestillende prøvede vi bla. metacam og et produkt der skulle ligne previcox, de 2 havde dog ikke nogen særlig virkning.

    Kan se du skriver noget om overbelastning, hvis i ikke har fået det gjort, så få en kiropraktor til at gå hunden igennem.

    Ofte kommer der "skævheder" hvis hunden går og kompensere


  • #10   19. apr 2015 vi giver vores gamle tæve flydende glucosamin med MSM,hun er ikke røntgenundersøgt,men behandlet på symptomerne,derudover får hun 1 novadyl om dagen,vi holdt så pause med den hele sidste sommer,men startede op igen i nov.,efterår og vinter(fugt og kulde) er ikke den bedste årstid for gigtpatienter..
    Hun var aflivningstruet vinteren 2012-2013,inden vi startede på det..men det er hun så ikke mere..ok hun løber da ikke vildt rundt,som da hun var 2 år,nu er hun 12 og en adstadig ældre dame.men kan da stadig løbe efter en fugl..


  • #11   19. apr 2015 Nej, han får kun j/d. Jeg har smertestillende på lager, men det har ikke været nødvendigt siden han startede på foderet for et par år siden smiley

  • #12   19. apr 2015 Vi barfer,da hun ikke kan lide tørkost..uanset mærket


  • #13   19. apr 2015 Julie- Vildt at foder alene kan hjælpe ham smiley

    Rene- Vi regner med at få han mærket igennem smiley
    Fint at være forberedt på at ikke alt smertestillende virker lige godt.

    Oskar- Dejligt at de hjælper jeres hund så meget smiley

    Dyrlægen sagde vi skal holde ham i ro, så han får kun små ture.
    Han er smertesækket nu. Han er stadig en smule stiv i det.
    Men hvor meget skåner i jeres hunde?
    Tænker det selvfølgelig er meget vigtigt lige nu, hvor det er ekstra slemt. Men en lille gåtur er godt nok ikke meget, hvis det skal stå på i i hvert fald en uge.


  • #14   19. apr 2015 Ja, det er helt fantastisk. Jeg kan kun anbefale det

  • #15   19. apr 2015 Julie- Sad og læste i gamle tråde, og kan se at mange er rigtig glade for det smiley


  • #16   20. apr 2015 Vi skåner egentlig ikke vores gamle,hun er 12 år,steriliseret,så hun er ret doven,noget synshandikappet og mega døv,,kan godt lide små ture,vender simpelthen om og vil hjem,hvis hun synes turen er for lang--mener så at hendes far,som jo har trukket hende for langt væk,bærer hende hjem.. smiley
    Vi lader hende egentlig bestemme selv...når det ikke er for vådt/fugtigt vil hun gerne gå "længere" ture..


Kommentér på:
Slidgigt

Annonce