14. feb 2013 Følger: 4 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 330
Problemer i hundeflokken {{forumTopicSubject}}
Vi har 3 hunde herhjemme. 2 labradorer og en bl. mellem Springer spaniel og Border collie. Både blandingen og en af labradorerne er hanner. De har altid været perlevenner, og var nærmest ikke til at skille fra hinanden. For et par dage siden kom de lidt for tæt på hinanden da de spiste, og røg i totterne på hinanden. Vi fik dem skilt ad, og der skete ikke mere. Her til morgen, da min mor var ved at hælde tørfoder op, røg de igen på hinanden. Nu kan de ikke se på hinanden uden at den lille ryger på den store. Vores store har fået en bred rift på snuden, men virker ikke påvirket.
Vi ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre, for vi elsker alle vores hunde meget højt, og vil helst undgå at gå af med nogen
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.519
Og så skal de måske i hvert fald i en periode ikke være sammen i forbindelse med fodring.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Så er han først ved at blive rigtig hanhund nu, og det er naturligt at nogen hanner bare ikke kan med andre hanner - Og især ikke når der er mad i nærheden.
Sørg for at de altid får mad hver for sig, og at der ikke ligger noget de kan komme op og slås om (mad, legetøj osv.).
Måske går over igen, men jeg tvivler.
Nogen vil måske også sige at i bare skal lade dem tage kampen, og så er det overstået... Men om det er den rigtige måde er jeg selv lidt i tvivl om
maj 2008
feb 2013
Følger: 4 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 330
maj 2008
Jeg har både haft en hund, der var en decideret slagsbror og et par tæver, der ikke kunne sammen, og i min erfaring har en god gåtur altid hjulpet med at få ro på gemytterne. Ingen mulighed for at nedstirre hinanden og på den måde gejle sig selv og hinanden op, andre interessante ting at beskæftige sig med, selv om den anden hund er til stede. Og det er nu, inden det bliver en dårlig vane, at der skal handles.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.722
Men i skal nok være lidt forberedte på at det ikke bliver helt 'fryd og gammen' igen for jeg kender mange hanner af både springer spaniels og border collies, der er en smule egetkønsaggresive.
Godt at i ikke 'lade dem slås og finde ud af det selv'. Hundene kan som regel kun selv finde ud af det hvis de er sprogsikre og selvsikre.
Jeg har haft egetkønsaggresive tæver sammen og det kunne godt lade sig gøre når man styrede det med konsekvens og tog forholdsregler så ikke de havde noget at ryge i totterne på hinanden over.
feb 2013
maj 2008
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.082
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.722
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.462
Hvad bruger i blandingen til ? Hvad er den ude og lave ud over at gå tur ?
Nu har jeg kun springeren herhjemme og 1-2 dage hvor hun ikke laver noget så skal hun nok sætte gang festen på den ene eller den anden måde og var det ikke fordi vores flokstruktur herhjemme er SÅ stabil som den er ville hun helt 100 også starte den slags der.
+ at jeres så er krydret med en hyrdene arbejdsmaskine. Den MÅ ikke gå arbejdsløs.
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.082
feb 2013
Problemer i hundeflokken