{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

Problemer i hundeflokken {{forumTopicSubject}}

Vi har 3 hunde herhjemme. 2 labradorer og en bl. mellem Springer spaniel og Border collie. Både blandingen og en af labradorerne er hanner. De har altid været perlevenner, og var nærmest ikke til at skille fra hinanden. For et par dage siden kom de lidt for tæt på hinanden da de spiste, og røg i totterne på hinanden. Vi fik dem skilt ad, og der skete ikke mere. Her til morgen, da min mor var ved at hælde tørfoder op, røg de igen på hinanden. Nu kan de ikke se på hinanden uden at den lille ryger på den store. Vores store har fået en bred rift på snuden, men virker ikke påvirket.
Vi ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre, for vi elsker alle vores hunde meget højt, og vil helst undgå at gå af med nogen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer i hundeflokken
  • #1   22. apr 2015 Hvor gamle er de?

• #2   22. apr 2015 Som det allerførste vil jeg sige: snor på hundene og ud og gå en rigtig god tur, så de får andet at tænke på end hinanden. Se om ikke det bringer lidt ro.

Og så skal de måske i hvert fald i en periode ikke være sammen i forbindelse med fodring.

• #3   22. apr 2015 Kan se at blandingen er fra 2013...
    Så er han først ved at blive rigtig hanhund nu, og det er naturligt at nogen hanner bare ikke kan med andre hanner - Og især ikke når der er mad i nærheden.

Sørg for at de altid får mad hver for sig, og at der ikke ligger noget de kan komme op og slås om (mad, legetøj osv.).

Måske går over igen, men jeg tvivler.

Nogen vil måske også sige at i bare skal lade dem tage kampen, og så er det overstået... Men om det er den rigtige måde er jeg selv lidt i tvivl om smiley

• #5   22. apr 2015 Selvfølgelig skal de ikke have lov at slås igennem.

• #6   22. apr 2015 De får absolut IKKE lov til at slås igennem, min labrador er allerede kommet til skade. Lige pt. står de derhjemme med babygitter imellem. For fremtiden bliver de ikke fodret sammen smiley

• #7   22. apr 2015 Et babygitter er fint, hvis de respekterer det. Men hvis du gerne vil have dem sammen igen, synes jeg skal lave noget med dem sammen, i snor så de ikke kan ryge i hovedet på hinanden, selvf., men noget hvor de beskæftiger sig med noget interessant mens den anden er til stede, så de ikke bare fokuserer på, at de ikke kan lide hinanden.
    Jeg har både haft en hund, der var en decideret slagsbror og et par tæver, der ikke kunne sammen, og i min erfaring har en god gåtur altid hjulpet med at få ro på gemytterne. Ingen mulighed for at nedstirre hinanden og på den måde gejle sig selv og hinanden op, andre interessante ting at beskæftige sig med, selv om den anden hund er til stede. Og det er nu, inden det bliver en dårlig vane, at der skal handles.

• #8   22. apr 2015 I kan være heldige at det går over igen når den unge er blevet rigtig voksen, men indtil da handler det om at indgå at hundene kommer i situationer hvor det kan ske at de ryger på hinanden dvs situationer, hvor der kan opstå en anspændt stemning og situationer, hvor der kan opstå resourceforsvar. Og så må man fortælle dem at det ikke er adfærd man vil acceptere.
    Men i skal nok være lidt forberedte på at det ikke bliver helt 'fryd og gammen' igen for jeg kender mange hanner af både springer spaniels og border collies, der er en smule egetkønsaggresive.
    Godt at i ikke 'lade dem slås og finde ud af det selv'. Hundene kan som regel kun selv finde ud af det hvis de er sprogsikre og selvsikre.
    Jeg har haft egetkønsaggresive tæver sammen og det kunne godt lade sig gøre når man styrede det med konsekvens og tog forholdsregler så ikke de havde noget at ryge i totterne på hinanden over.

• #9   22. apr 2015 Alt er fryd og gammen lige pt.

profilbillede
  • #10   22. apr 2015 Fint. så er det bare at være lidt på forkant med de situationer, der kan udløse f.eks. ressourceforsvar.

• #11   22. apr 2015 Jeg har haft flere hanhunde gående sammen, men på et eller andet tidspunkt når de bliver psykisk modne 2-3 år, sker der altså noget, så vi har måttet dele de hanhunde op, der nu var i huset. lige pt har vi en kastreret han på 6 år og en intakt han på 3 år, og de kan simpelt hen ikke gå sammen, de kan sagtens ligge op ad gitret på hver sin side, men de kan ikke være sammen, og det har været det samme med de andre hanhunde vi har haft, men det skal jo så dertil siges at der også er tæver i huset.

• #12   22. apr 2015 Hvis man nu kigger rigtigt på billedet så sidder labradorhannen faktisk og trækker sig lidt for blandingen.....

• #15   22. apr 2015 Enig med Mette Marie.

Hvad bruger i blandingen til ? Hvad er den ude og lave ud over at gå tur ?

Nu har jeg kun springeren herhjemme og 1-2 dage hvor hun ikke laver noget så skal hun nok sætte gang festen på den ene eller den anden måde og var det ikke fordi vores flokstruktur herhjemme er SÅ stabil som den er ville hun helt 100 også starte den slags der.
    + at jeres så er krydret med en hyrdene arbejdsmaskine. Den MÅ ikke gå arbejdsløs.

• #17   22. apr 2015 Vi har nu også arbejdet os frem til at nogle af hannerne kunne have det tåleligt sammen, men ét fejltrin, så var de over hinanden igen. Så vi valgte simpelthen at de blev skilt, sidste gang røg jeg på skadestuen med en gennembidt hånd (ikke et bid der var tiltænkt mig, jeg var bare i vejen) , jeg havde 3 hanner fra 22-30 kg der var røget i totterne på hinanden, det var så sidste gang at de var sammen.

Kommentér på:
Problemer i hundeflokken

Annonce