Hvordan skræmmer man løse hunde væk? {{forumTopicSubject}}
Egentlig plejer vi ikke at tage det så højtideligt, når der kommer en løs hund hen til os. Men sagen er den, at min dyrlæge er ret sikker på, at vores hund har slidgigt i hoften (skal have taget røntgenbilleder imorgen). Derfor er det virkelig problematisk, når en fremmede hund kommer fræsende, og det første den gør er, at stille sig helt ind over vores hund, hvorefter den prøvet at humpe ham.
Jeg råbte at hunden skulle skride, men det var først da ejeren var henne ved os, at den lyttede.
Min hund som ellers er ultra godmodig knurrende, da det jo med stor sandsynlighed gjorde ondt på ham.
Jeg er sur og rigtig ked af det nu. Vi har de sidste dage skånet ham virkelig meget, og han halter ikke mere. Nu er jeg bange for at vi kan starte forfra
Kan det virkelig passe, at man fysisk skal fjerne folks hunde?
Hvad gør i?
Er det nogen der har et bud på hvorfor en del hunde humper ham? Der skal rigtig meget til før han siger fra. Han er en intakt hanhund.
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.904
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 893 Svar: 11.797
Jeg er færdig med at være flink. Det er en ting at en stor lidt voldsom hund kommer løbende. Det er noget helt andet, når man har en hund der for alt i verden ikke må overbelastes.
Kommer der en hund løbende som jeg ikke synes skal komme hen til os, så råber jeg højt at den skal skride hjem. Har ikke oplevet at det ikke har virket.
Idag gik jeg dog med en cykel, og kunne ikke nå at reagere før den var ved os.
Ejeren råbte at den ikke gjorde noget. Nej fint nok, men kræet ber da selv om problemet, når den humper andre hunde.
dec 2013
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.005
Beklager, jeg tager ingen chancer på mine hundes vegne
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
feb 2006
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.023
Men er den kommet så tæt på, at den sidder på din hund, ville jeg aldrig tøve med at tage fat i halsbånd (nakkekraven hvis der ikke er et halsbånd) og vride hunden af, skælde den verbalt højt og tydeligt ud, og hvis den prøver igen; mere truende adfærd!
Der er efter min erfaring intet andet at gøre, ganske få hunde lystrer fremmede, så man kan sjældent få dem til at smutte, uden virkelig at fremstå "farlig".
aug 2006
Synes det er svært at holde min hund bag mig, da han gerne vil snakke med alle. Men det er da et forsøg værd.
feb 2006
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
feb 2006
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.315
Nej det er ikke den løse hunds skyld at ejer ikke har styr på den, men det er dælme da heller ikke min hunds skyld
apr 2008
feb 2006
feb 2006
aug 2008
Jeg er MEGET imod vold mod dyr, men lige i sådan en situation, der kommer mine hunde i første række og jeg tager ingen chancer.
Jeg har bla. en tæve der ikke ville kunne klare sig hvis hun blev overfaldet og jeg har også en tæve der ville flyve i hovedet på en fremmed løs hund der kom hen i hovedet på hende.
I sådan en situation venter jeg IKKE og ser om det eskalere. Jeg handler med det samme.
Men nu bor jeg som sagt på landet så det begrænser det ret meget. Det med fremmede hunde.
aug 2008
Det er mere når der kommer en hund farende med 120 i timen med rejste børster mens den knurre og gøer.
dec 2013
dec 2013
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 96 Svar: 11.001
Den er nu ikke så meget til at holde løse hunde væk med ( dem har vi heldigvis ikke så mange af ) ....... men til at holde en meget hidsig aggressiv han-svane på afstand med ----> hans " kone " ligger nemlig på æg i sivene .
Mon ikke sådan en kæp , også kunne holde en løs hund væk ... hvis den fik et svip i RØ*** med kæppen.....
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 108
Små hunde kan bare ikke stille meget op mod løse hunde som i de allerfleste tilfælde er væsentlig større end dem.(overvejer til tider at få en rottweiler som bodyguard
Jeg er fløjtende ligeglad med om en hund "ikke gør noget"
Møder jeg en løs hund hvis ejer fatter minus af mine MEGET tydelige signaler på at jeg IKKE ønsker de skal hilse, så puster jeg mig op, ser meeeeeget bestemt ud
Er hunden allerede tæt på holder jeg den væk med hånden og beder bestemt ejeren om at få deres kræ i snor.
Suk det er bare en kamp vi nok aldrig slipper for at tage på vores mange ture
dec 2013
Batdog jeg forstår dig godt
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1330 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.595
En hund som Robin der gerne vil lege og lukker af for mennesker ville hvis han slap væk være total ligeglad med hvad de der fjollede mennesker nu jappede op om
Hvis en hund er aggresiv ville jeg slet ikke forsøge at jage den væk, men mere bare beskytte min hund hvor jeg var..
Jeg må dog indrømme at med løse hunde tænker jeg ikke altid lige klart.. Jeg oplevede min veninde lånte min ene pony med føl ved sin side og tog en tur ud på landevejen med den..
Der var langt til naboerne, men pludselig var deres ene rottweiler sluppet ud, og gået i total blodrus.. Veninden kunne ikke holde hoppen, som travede afsted med galoperende føl ved sin side og rottweiler i blodrus efter..
Hunden kendte vi godt havde snakket med den mange gange.. Så jeg lod ponyerne løbe forbi og råbte NEJ til hunden, som helt udmattet heldigvis bare lagde sig ned (Skal siges at ponyerne var tilbage på den gård de var opstaldet på)
Hvis den hund ikke havde været så ude af form kunne jeg sikkert også ha ricikeret at den angreb mig..
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
okt 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 17
Jeg kan forstå at man vil beskytte sin hund, hvis der kommer en arrig, bidsk hund løbende, som man kan se vil gå til angreb, men at have en generel holdning til at løse hunde skal have et los, det ryster mig! Sikke en voldsom reaktion mod et dyr!
aug 2006
Men langt de fleste skriver jo også at det ikke er det første de gør.
Normalt ville jeg ikke gøre noget med mindre hunden tydeligvis er aggressiv. Men en stor lalleglad hund der hopper op på en meget mindre gigtplaget hund er altså ikke skide smart. Der er kun en der betaler prisen for det.
Så i vores tilfælde synes det er unfair, at min hund halter rundt i smerter fordi en idiot ikke kan styre hendes kræ
okt 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 17
feb 2006
Maj-britt: paraply er faktisk afprøvet, det virkede ikke.
feb 2006
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 55 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.729
sep 2014
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 19 Svar: 131
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.315
i det tilfælde jeg beskriver, hvor en stor, arrig hanhund er fløjet hen til min store hvalp og fået lagt den ned på jorden, der hjalp bestemte råb overhovedet ikke. Dérfor valgte jeg at knalde den en med min læderrem, og det er jeg da ret glad for at jeg gjorde
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 19 Svar: 747
Da jeg stadig havde 5 hunde, havde jeg konsekvent en ridepisk med ud at gå.
Kom der hunde drønende, fik de et fast og bestemt nej, og hjalp det ikke, fik de et svirp med pisken.
Ondt og hårdt? ja måske.
Men mine hunde er mig altså vigtigere end alle mulige andre folks køtere.
Og efter at have fået syet 2 af hundene efter bid fra "de-gør-ikke-noget-hunde", så var jeg faktisk tisse ligeglad.
Jeg havde én hund der var panisk når der kom fremmede hunde drønende hen i hovedet på os, og det gjorde at 2 af de andre reagerde prompte med at afvis og bide hvis ikke løs hilsetosse stoppede.
Og når man står med 5 hunde i snor (okay oftest 4 da den ene var fuldt styrbar uden)hvor den ene forsøger at stikke af i vild panik, og 2 forsøger at æde den fremmede, så er der sgu ikke så mange andre muligheder end at svirpe den fremmede hund så den fatter at det ikke er skide sjovt at hilse på os.
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.301
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.730
Nå, men tilbage til emnet: langt de fleste hunde synes jeg nu sagtens at man få til at smutte uden at blive koporlig.
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 19 Svar: 747
Og egentlig burde det jo aldrig ske at jeg skal være nød til at afværge den slags, når nu mine hunde er i snor.
Man da der desværre er masser af mennesker der ikke fatter at holde styr på deres hunde for "den-gør-jo-ikke-noget", gør at man er nødt til at tage drastiske midler i brug for at beskytte sine egne.
apr 2008
Jeg kunne nok godt havne i en situation, hvor jeg fysisk var nødt til at få den anden hund væk. Freja kan ikke klare små hvide hunde, og jeg er bange for at det ville blive for farlig en situation. Men det første jeg gør er naturligvis ikke at smaske min sko lige i fjæset på den anden hund
Jeg ville nok skubbe den væk med foden, men hvis det skulle blive sådan en situation, hvor INTET rigtig virker, så tror jeg faktisk ikke at jeg ville holde igen med at sparke hunden, selvom situationen slet ikke burde komme herud. Jeg ville reagere pr. instinkt.
Jeg håber aldrig, jeg kommer i sådan en situation, men jeg vil hellere skubbe en hund hårdt i siden/sparke den, end at risikere at min hund virkelig skal sige fra - for i sådan en situation siger hun naturligvis ikke bare fra med knurren, og får jeg ikke den fremmede hund væk på den ene eller anden måde, så er det min hund der står og skal aflives fordi hun reagerede på at blive overfaldet.
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 43 Svar: 750
Dog formoder jeg en bundet hund ikke kan stilles til ansvar for hvad den gør mod en løs hund?
Hvordan skræmmer man løse hunde væk?