{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.624 visninger | Oprettet:

Hvordan skræmmer man løse hunde væk? {{forumTopicSubject}}

Egentlig plejer vi ikke at tage det så højtideligt, når der kommer en løs hund hen til os. Men sagen er den, at min dyrlæge er ret sikker på, at vores hund har slidgigt i hoften (skal have taget røntgenbilleder imorgen). Derfor er det virkelig problematisk, når en fremmede hund kommer fræsende, og det første den gør er, at stille sig helt ind over vores hund, hvorefter den prøvet at humpe ham.
Jeg råbte at hunden skulle skride, men det var først da ejeren var henne ved os, at den lyttede.
Min hund som ellers er ultra godmodig knurrende, da det jo med stor sandsynlighed gjorde ondt på ham.

Jeg er sur og rigtig ked af det nu. Vi har de sidste dage skånet ham virkelig meget, og han halter ikke mere. Nu er jeg bange for at vi kan starte forfra smiley
Kan det virkelig passe, at man fysisk skal fjerne folks hunde?
Hvad gør i?

Er det nogen der har et bud på hvorfor en del hunde humper ham? Der skal rigtig meget til før han siger fra. Han er en intakt hanhund.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan skræmmer man løse hunde væk?
  • #1   23. apr 2015 Altså nu undgår vi fremmede hunde. (Jeg bor på landet) men jeg vil gerne indrømme at jeg IKKE nøjes med at råbe hvis der skulle komme en fremmed hund forbi.

• #2   23. apr 2015 Åh jeg ved det ikke Men jeg hader løse hunde , og får det dårligt ,når der kommer en løs hund .Det kan til tider være sådan ,at jeg næsten ikke tør gå med mine hunde KUNNE folk da bare lære at ha deres hund i rem smiley

• #3   23. apr 2015 Nu som- Nu bliver du nød til at skrive hvad du gør? smiley
    Jeg er færdig med at være flink. Det er en ting at en stor lidt voldsom hund kommer løbende. Det er noget helt andet, når man har en hund der for alt i verden ikke må overbelastes.

Kommer der en hund løbende som jeg ikke synes skal komme hen til os, så råber jeg højt at den skal skride hjem. Har ikke oplevet at det ikke har virket.
    Idag gik jeg dog med en cykel, og kunne ikke nå at reagere før den var ved os.
    Ejeren råbte at den ikke gjorde noget. Nej fint nok, men kræet ber da selv om problemet, når den humper andre hunde.

• #4   23. apr 2015 Ja Kongelig jeg vil også gerne vide hvad du gør

• #6   23. apr 2015 Her blive mine hunde hevet bag ved mig, så den løse hund møder en str 41 lige i smasken smiley

Beklager, jeg tager ingen chancer på mine hundes vegne smiley

• #7   23. apr 2015 Min hund om bag mig og så sparker/spærrer jeg med et ben. Jeg regner med at opleve at have en hund i benet en dag, men det er bedre end at min hund ender i munden på en anden.

• #9   23. apr 2015 ^^ og hvad sker der så, når du sidder med hovedet nede i mund-højde på en hund, som ikke vil fastholdes af en fremmed?

• #10   23. apr 2015 Når den kommer løbende, stille du dig ind foran den og din hund, spreder arme og ben ud, så du fylder, og så råber du højt af den! Rigtig højt, den skal virkelig vide at du er VRED på den, de fleste løber deres vej igen fra sådan en truende adfærd.

Men er den kommet så tæt på, at den sidder på din hund, ville jeg aldrig tøve med at tage fat i halsbånd (nakkekraven hvis der ikke er et halsbånd) og vride hunden af, skælde den verbalt højt og tydeligt ud, og hvis den prøver igen; mere truende adfærd!

Der er efter min erfaring intet andet at gøre, ganske få hunde lystrer fremmede, så man kan sjældent få dem til at smutte, uden virkelig at fremstå "farlig".

• #14   23. apr 2015 Ja jeg nåede som sagt ikke at stille mig op og råbe eller at tage fat i hunden, da den kom bagfra, og jeg også gik med en cykel.

Synes det er svært at holde min hund bag mig, da han gerne vil snakke med alle. Men det er da et forsøg værd.

• #15   23. apr 2015 Selvfølgelig lader folk også deres ikke-omgængelige hunde rende løs. Og selv en omgængelig hund vil kunne finde på at sige fra over for et fremmed menneske, som fastholder den. Det vil kun være naturligt. Jeg har ingen kvaler med at losse til en hund, der kommer rendende op i skalden af min. Jeg skader den jo ikke

• #16   23. apr 2015 Jeg ville give et kæmpe brøl fra mig og som de andre siger, fægte med armene. Virker det ikke, så skubbe den fysisk væk med foden. Regner med at det er fordi, at du ikke kan råbe til ejer, men ellers ville jeg HELT klart benytte mig af tricket om at råbe til ejer "HAN HAR RINGORM" og så håbe at ejer får travlt med at få hunden hentet hjem igen.

• #19   23. apr 2015 Kj: jeg har kørt min cykel ind i en løs hund, hvor jeg stod i din situation. Den virkede fint som blokade smiley

• #20   23. apr 2015 Jeg oplevede engang at der fløj en løs voksen hanhund i flæsket på min store hvalp, som var i snor, og der knaldede jeg den altså en med den læderline jeg havde i den anden hånd.

Nej det er ikke den løse hunds skyld at ejer ikke har styr på den, men det er dælme da heller ikke min hunds skyld smiley

• #22   23. apr 2015 Hoold nu op jeg er også ved at være ret så gal på dem, der bare smider kommentaren om, at "den gør ikke noget", jamen hvor dum har man lov at være smiley

• #23   23. apr 2015 Funke: ræveskab virker også fint. "Han gør ikke noget" "nej men min har ræveskab. Smitsom ræveskab" så får de satme benene på nakken

• #24   23. apr 2015 Rynkedyret: du kan sagtens holde dyret i halsbåndet- men det er dælme at bede om et hak i kinden, hvis man vælger at sætte sig på hug foran den

• #25   23. apr 2015 Den får et spark i røven.
    Jeg er MEGET imod vold mod dyr, men lige i sådan en situation, der kommer mine hunde i første række og jeg tager ingen chancer.
    Jeg har bla. en tæve der ikke ville kunne klare sig hvis hun blev overfaldet og jeg har også en tæve der ville flyve i hovedet på en fremmed løs hund der kom hen i hovedet på hende.
    I sådan en situation venter jeg IKKE og ser om det eskalere. Jeg handler med det samme.
    Men nu bor jeg som sagt på landet så det begrænser det ret meget. Det med fremmede hunde.

• #28   23. apr 2015 Vil dog lige tilføje at kommer der nu en lalleglad dum hund rendende som TYDELIGT udstråler venlighed så sparker jeg den selvfølgelig ikke.
    Det er mere når der kommer en hund farende med 120 i timen med rejste børster mens den knurre og gøer.

• #29   23. apr 2015 Funke det var også det jeg fik råbt i hovedet sidste gang jeg mødte en løs hund DEN gør ikke noget , hvor jeg råbte tilbage arrigt det gør min ,NÅÅÅÅ fik jeg så at vide .Men 2 dage efter ser jeg den samme hund LØS smiley

• #32   23. apr 2015 Ej Batdog Sig det dog til den nye nabo at din hund måske vil bide .Jeg skulle ikke nyde noget

• #36   23. apr 2015 Her går jeg rundt om søen ... medbringende en kæp med sidegrene på .... ( ja ja ... ikke en planke .. men en kæp Ha ha ) .....
    Den er nu ikke så meget til at holde løse hunde væk med ( dem har vi heldigvis ikke så mange af ) ....... men til at holde en meget hidsig aggressiv han-svane på afstand med ----> hans " kone " ligger nemlig på æg i sivene .
    Mon ikke sådan en kæp , også kunne holde en løs hund væk ... hvis den fik et svip i RØ*** med kæppen..... smiley

• #38   23. apr 2015 Jeg har to "rotter (papillion)", en på 10 år og en hvalp på 8 måneder. I forvejen ikke helt nemt at gå med to stk i snor smiley men at møde fremmed løse hunde er da bare det sidste jeg gider!
    Små hunde kan bare ikke stille meget op mod løse hunde som i de allerfleste tilfælde er væsentlig større end dem.(overvejer til tider at få en rottweiler som bodyguard smiley ) Så kan jeg måske gå i fred smiley
    Jeg er fløjtende ligeglad med om en hund "ikke gør noget" smiley Lad os gå i fred og hold styr på din hund eller få den i snor, hvorfor det bare er SÅ svært for mange det fatter jeg virkelig ikke?
    Møder jeg en løs hund hvis ejer fatter minus af mine MEGET tydelige signaler på at jeg IKKE ønsker de skal hilse, så puster jeg mig op, ser meeeeeget bestemt ud smiley og tramper hurtigt frem mod hunden og siger VÆK med mørk stemme, det har indil videre fået alle løse hunde til at stoppe brat op og lige overveje hvad pokker hun lige er for en sur en smiley smiley
    Er hunden allerede tæt på holder jeg den væk med hånden og beder bestemt ejeren om at få deres kræ i snor.
    Suk det er bare en kamp vi nok aldrig slipper for at tage på vores mange ture smiley

• #41   23. apr 2015 Jeg er beg. at gå med hundene enkeltvis ,jeg kan ikke klare to hunde , når der kommer en løs hund farende
    Batdog jeg forstår dig godt

• #42   23. apr 2015 Jeg går imellem og så får de besked på at stoppe/skrubbe af. Det er som regel nok - også selvom jeg kun er halvanden meter høj og ikke har verdens dybeste stemme. smiley

• #43   23. apr 2015 Hvordan den skræmmes væk kommer meget an på hunden og dens hensigt..

En hund som Robin der gerne vil lege og lukker af for mennesker ville hvis han slap væk være total ligeglad med hvad de der fjollede mennesker nu jappede op om smiley

Hvis en hund er aggresiv ville jeg slet ikke forsøge at jage den væk, men mere bare beskytte min hund hvor jeg var..

Jeg må dog indrømme at med løse hunde tænker jeg ikke altid lige klart.. Jeg oplevede min veninde lånte min ene pony med føl ved sin side og tog en tur ud på landevejen med den..

Der var langt til naboerne, men pludselig var deres ene rottweiler sluppet ud, og gået i total blodrus.. Veninden kunne ikke holde hoppen, som travede afsted med galoperende føl ved sin side og rottweiler i blodrus efter..

Hunden kendte vi godt havde snakket med den mange gange.. Så jeg lod ponyerne løbe forbi og råbte NEJ til hunden, som helt udmattet heldigvis bare lagde sig ned (Skal siges at ponyerne var tilbage på den gård de var opstaldet på)

Hvis den hund ikke havde været så ude af form kunne jeg sikkert også ha ricikeret at den angreb mig..

• #45   23. apr 2015 Hold da op Birgitta, nogle mennesker er bare rablende sindssyge.

• #47   23. apr 2015 Beklager, nu får jeg måske hug, men er målløs over at læse at SÅ mange af jer, har den holdning til en løs hund, at den skal have et los!
    Jeg kan forstå at man vil beskytte sin hund, hvis der kommer en arrig, bidsk hund løbende, som man kan se vil gå til angreb, men at have en generel holdning til at løse hunde skal have et los, det ryster mig! Sikke en voldsom reaktion mod et dyr!

• #49   23. apr 2015 Stine- Jeg synes også det lyder voldsomt at give hunden et los.
    Men langt de fleste skriver jo også at det ikke er det første de gør.

Normalt ville jeg ikke gøre noget med mindre hunden tydeligvis er aggressiv. Men en stor lalleglad hund der hopper op på en meget mindre gigtplaget hund er altså ikke skide smart. Der er kun en der betaler prisen for det.
    Så i vores tilfælde synes det er unfair, at min hund halter rundt i smerter fordi en idiot ikke kan styre hendes kræ

• #50   23. apr 2015 KJ det forstår jeg godt, mener bare der er andre alternativer til et los, til at holde en løs hund væk fra sin egen hund.

• #51   23. apr 2015 Stine: det er bedre end at min hund forsvarer sig, de kommer op at slås og min hund (som altid er mindst) kommer til skade.
    Maj-britt: paraply er faktisk afprøvet, det virkede ikke.

• #53   23. apr 2015 Altså jeg sætter som regel bare et ben ind og spærrer for hunden, men hvis den ikke fatter det og absolut vil hen til min galsindede og spruttende hund, jamen så bliver den skubbet væk med foden

• #54   23. apr 2015 Jeg råber heller ikke kun. Jeg råber de skal tage hunde til sig ellers får den et los. Har haft en bange hund pga angreb så heller det ande.

• #59   24. apr 2015 Har en dame herude hvor jeg bor som altid har sin hund løs og den fare altid over til kiara selvom hun kan se den . Hun er bedøvende ligeglad og går bare videre også selvom kiara ligger med hanekam langs ryggen . Det er meget frustrerende da jeg godt vil have så mange gode og positive oplevelser med kiara efter hun blev bidt som lille .

• #60   24. apr 2015 Stine: dem der skriver at de uddeler "los", der taler vi nok om tydeligt aggressive, løse hunde hvor man som ejer vurderer at den vil skade ens hund.

i det tilfælde jeg beskriver, hvor en stor, arrig hanhund er fløjet hen til min store hvalp og fået lagt den ned på jorden, der hjalp bestemte råb overhovedet ikke. Dérfor valgte jeg at knalde den en med min læderrem, og det er jeg da ret glad for at jeg gjorde

• #61   24. apr 2015 Tjah.
    Da jeg stadig havde 5 hunde, havde jeg konsekvent en ridepisk med ud at gå.

Kom der hunde drønende, fik de et fast og bestemt nej, og hjalp det ikke, fik de et svirp med pisken.

Ondt og hårdt? ja måske.

Men mine hunde er mig altså vigtigere end alle mulige andre folks køtere.

Og efter at have fået syet 2 af hundene efter bid fra "de-gør-ikke-noget-hunde", så var jeg faktisk tisse ligeglad.

Jeg havde én hund der var panisk når der kom fremmede hunde drønende hen i hovedet på os, og det gjorde at 2 af de andre reagerde prompte med at afvis og bide hvis ikke løs hilsetosse stoppede.

Og når man står med 5 hunde i snor (okay oftest 4 da den ene var fuldt styrbar uden)hvor den ene forsøger at stikke af i vild panik, og 2 forsøger at æde den fremmede, så er der sgu ikke så mange andre muligheder end at svirpe den fremmede hund så den fatter at det ikke er skide sjovt at hilse på os.

• #62   24. apr 2015 Jeg puster mig op allerede inden den når os og siger meget højt og bestemt skrid!

• #63   24. apr 2015 Tjaaa, efter at jeg fået en Dobermann (for snart 3 år siden) har INGEN løse hunde løbet hen og generet mine hunde (ikke at det var noget stort problem der hvor jeg bor). Min Dobermann er jordens fredeligste og venligste tæve (hun lægger sig på ryggen for små hvalpe og slikker ældre hunde i mundvigene og vil bare gerne lege og hygge med andre hunde). Men hun ser åbenbart megafarlig ud med sine store bløde flapøre, så af en eller anden grund så kan folk godt finde ud at få deres indkald til at virke, når min hund kommer smiley
    Nå, men tilbage til emnet: langt de fleste hunde synes jeg nu sagtens at man få til at smutte uden at blive koporlig.

• #65   24. apr 2015 Ja, jeg ville nu hellere sparke ´(eller svirpe med min pisk) efter en hund, end jeg ville risikere at mine gnaskede den i stykker.

Og egentlig burde det jo aldrig ske at jeg skal være nød til at afværge den slags, når nu mine hunde er i snor.

Man da der desværre er masser af mennesker der ikke fatter at holde styr på deres hunde for "den-gør-jo-ikke-noget", gør at man er nødt til at tage drastiske midler i brug for at beskytte sine egne.

• #66   24. apr 2015 Jeg har heldigvis aldrig været ude for en situation, hvor jeg ligefrem måtte sparke til den anden hund. Jo, på ét tidspunkt, da vi var ved at gå ind i vores have, og der så løber en løs hund (ejer er ikke at se) op på vores fællesareal. De flyver lige i totterne på hinanden og jeg kan hverken få arme eller ben ind. Det var godt nok skræmmende. Frygtede at hun fik alvorlige skader, men der skete heldigvis ikke noget.

Jeg kunne nok godt havne i en situation, hvor jeg fysisk var nødt til at få den anden hund væk. Freja kan ikke klare små hvide hunde, og jeg er bange for at det ville blive for farlig en situation. Men det første jeg gør er naturligvis ikke at smaske min sko lige i fjæset på den anden hund smiley
    Jeg ville nok skubbe den væk med foden, men hvis det skulle blive sådan en situation, hvor INTET rigtig virker, så tror jeg faktisk ikke at jeg ville holde igen med at sparke hunden, selvom situationen slet ikke burde komme herud. Jeg ville reagere pr. instinkt.

Jeg håber aldrig, jeg kommer i sådan en situation, men jeg vil hellere skubbe en hund hårdt i siden/sparke den, end at risikere at min hund virkelig skal sige fra - for i sådan en situation siger hun naturligvis ikke bare fra med knurren, og får jeg ikke den fremmede hund væk på den ene eller anden måde, så er det min hund der står og skal aflives fordi hun reagerede på at blive overfaldet.

• #70   28. apr 2015 Jeg mener også at med de nye regler kan man være nødt til at sparke en fremmed hund, hellere det end at risikere ens egen hund bliver kaldt bidsk eller andet, bare fordi den ville forsvare sig, og risikere en politianmeldelse.
    Dog formoder jeg en bundet hund ikke kan stilles til ansvar for hvad den gør mod en løs hund?

Kommentér på:
Hvordan skræmmer man løse hunde væk?

Annonce