729 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Emil
Emil
Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147

Myter om fældning - Sandt eller falsk? Myter om fældning - Sandt eller falsk?

Hej, har ladet mig fortælle at, man kan få sin hund over perioden hvor den fælder hurtigere hvis man børster den regelmæssigt, sandt eller falsk?

Fik forklaret det sådan at, den pels den fælder er pels der skal skiftes. Jo hurtigere den er væk, jo hurtigere stopper fældningen.
(Han har pels som en labrador. Flot og blød, med en kraftig underpels)

Syntes det lyder for godt til at være sandt smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Pudset vinduer 500 kr.
  • Opsætning af hegn 700 kr.
  • Hylder, TV, mm i betonvæg 1.999 kr.
  • Jeg skal have taget en antenne inkl parabol ned 1.499 kr.
  • Sage Kaffemaskine kværnen kære ikke rundt 1.000 kr.
  • Havemand til havearbejde 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Myter om fældning - Sandt eller falsk?
  • #1   26. apr 2015 Jeg ved ikke om det ligefrem går hurtigere, men det reducerer helt klart mængden af uldtotter på gulvet

• #2   26. apr 2015 Et bad, en gang blower og en furminator gør underværker for min race, som har underuld der skiftes to gange årligt.

• #3   26. apr 2015 Det er vel logisk nok, at hjælper man de døde løse hår af, så går det hele lidt hurtigere, end hvis vovse selv skal gå og drysse dem af..

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#4   26. apr 2015 Det er hans anden sæson, kom alt for sent i gang med at med at børste sidste år. Kan helt sikkert se forskel på gulvet, ingen tvivl. Børster ham en enkelt gang om dagen nu, og han er begyndt at nyde det mere og mere.

Han er typen der fælder hele sommeren igennem, men kunne der være en nemmere løsning er man jo altid åben for forslag.

• #5   26. apr 2015 Herhjemme plejer jeg at børste hundene i 2-3 uger, sådan dagligt.
    SÅ kommer de i bad og jeg børster dem tørre. Det hjælper rigtig rigtig meget.

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#6   26. apr 2015 #2 - Flotte hunde du har, det må være en større opgave at få hele holdet i bad.
    Har aldrig haft min i bad, det har ikke været nødvendigt. Når man bader en hund, foregår det med koldt, lunken eller varmt vand?

• #7   26. apr 2015 Jeg tager sådan lunken vand, måske lidt mere end lunkent. Ikke koldt. Men heller ikke for varmt for hunden kan jo ikke sige fra.

• #8   26. apr 2015 Jeg gør som de andre. Det med at putte hunden i et reelt bad er dog ikke noget jeg gør i.

Jeg tager hende med til en sø eller en å og lader hende bade og dykke alt det hun vil i stedet :o)

• #9   26. apr 2015 Mine kommer i bad, men max 2 gange om året, ofte kun 1 gang.

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#10   26. apr 2015 Bliver hunden syg hvis man tørre den med håndklæde så godt man nu kan, også lader resten lufttørre? Eller skal det være med hår-tørre ?

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#11   26. apr 2015 Har som sagt aldrig haft ham i bad, det har ikke været nødvendigt. Har aldrig opfattet det som noget man skulle, da de jo holder deres egen pels og den helst ikke skal tørre ud.

Er shampoo en nødvendighed eller er det fint bare med vand?

Der er desværre ingen søer i nærheden der kan bruges smiley

• #12   26. apr 2015 Jeg bruger shampoo, men kun shampoo beregnet til hund.

Jeg tørre dem med håndklæde og lader dem så lufttørre for resten. Men bader dem også kun når det er vejr til det.

• #13   26. apr 2015 Jeg tørrer hende med et håndklæde for at få det værste vand af. Ellers sidder det i dagevis og med underuld vil hun få irriteret hud etc.

Så jeg tørrer med håndklædet og lader hende derpå lufttørre på sofaen :o)

Men jeg bor så heller ikke et sted hvor der er specielt koldt :o)

Jeg har samme holdning til bad som dig TS. Jeg er ikke imod bad af princip. Men for mine hunde er det ikke relevant medmindre der er en medicinsk grund til det.

Min gamle hund kom i bad 1-2 gange om året i alle hendes 16 år. Det fungerede fint. Men hun havde så heller ikke underuld :o)

• #14   26. apr 2015 Jeg giver et bad, når fældningen skal i gang, og så går det stærkt. Børster dagligt i en uges tid og så er det ovre smiley

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#15   26. apr 2015 #14 - Det lyder dejligt nemt, der kan man godt være lidt misundelig. Må se hvordan sæsonen udspiller sig nu når jeg børster dagligt, og fra start. Ellers bliver han ved i hvad føles som en evighed smiley

Tak for respons.

• #16   26. apr 2015 Sådan er man så heldig, når det kun er to gange om året. Folk spørger altid, om han ikke fælder helt vildt- jo men det er kun et par uger om året. Det hedder så også en times tid med børsten og stålkammen om dagen i de uger

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#17   26. apr 2015 En børstning her tager 5 min., så er der ikke mere at komme efter smiley

• #18   26. apr 2015 Det er ikke mit indtryk at underulden løsner sig hurtigere hvis man børster, men den løse underuld kommer selvfølgelig hurtigere af når man børster.

Lia fælder på en kropsdel ad gangen, så det tager en evig tid med pels overalt og det uanset hvor meget jeg børster. Jeg fatter simpelthen ikke hvordan der kan sidde så meget pels på en hund. smiley

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#19   27. apr 2015 En kropdel af gangen simpelthen, det må se lidt sjovt ud smiley

• #20   27. apr 2015 Hehehe... ja, de siger at punkt-slankning er umuligt, men Lia ser sådan ud når hun fælder. Det er som regel underulden på bagpartiet der ryger sidst, men det siges jo at hunde ligner deres ejere. smiley

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#22   27. apr 2015 Den race hund kender jeg ikke lige. Den må være ny smiley

Kommentér på:
Myter om fældning - Sandt eller falsk?

Annonce