2.294 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Christian J
Christian J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11

bullmastiff til en begynder bullmastiff til en begynder

hej

jeg har læge gået og overveget at købe en hunde. og er blevet helt forelsket i en bullmastiff, men har læst lidt at det måske ikke er den bedste begynder hund hvad er jeres mening om det? . det skal os lige siges at jeg bor i en lejlighed på 56 m2 så er os lidt i tvivl om der vil være plads nok til sådan en stor hund selv om den siges at værre halv doven.

forsat god dag vh. christian johnsen

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• I need someone for the connection of (Induction Stove, Oven, Washing Machine, Dryer, dishwasher) 1.000 kr.
  • Grave arbejde 5.000 kr.
  • Havearbejde 1.000 kr.
  • Installation af kombi/vaskemaskine til kraftstrøm og afløb. 500 kr.
  • Klippet hæk . Fælde 3 små træer 2.550 kr.
  • Tilslutning af gaskomfur 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bullmastiff til en begynder
  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2015

#2   2. maj 2015 stuen

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2015

#3   2. maj 2015 har også kikket meget på en boxer hvis det ville værer en hune der ejner sig mere til en begynder

• #4   2. maj 2015 En bullmastif burde ikke være doven. Der er noget mere knald i dem, end fx. den engelske mastiff.

Men de kan godt trives i en lejlighed. De er bare ikke gode til trapper.

Spørgsmålet er hvad du forventer af en hund? Vil du have en der pleaser eller en der er mere selvstændig?

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2015

#5   2. maj 2015 tror jeg er lidt mere hende imod en pleaser. vil godt ha en hun af en hvis størlse der bliver meget knyttet til sin eger og gerne vil legge på sofaen og hygge. og ud fra det jeg har læst os de videoer jeg har set på youtube syntes jeg at en bullmastif har den personlighed jeg leder efter.. en rigtig fars hund smiley

• #6   2. maj 2015 Men en bull mastiff er ikke en pleaser. De er molosserne generelt ikke. De gør hvad der kan betale sig for dem.

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2015

#7   2. maj 2015 okay det var ellers bager det indryk jeg fik af en bull mastiff ud fra hvad jeg hade læst på nettet.. så er det jo godt man kan spøger folk med erfaring her inde er inde

• #8   2. maj 2015 Nu er det jo ikke fordi de er komplet umulige at træne. smiley Man skal bare vide hvad man går ind til (og have lækre guffer ved hånden....)

• #10   2. maj 2015 Som Anne julie skriver er de hverken dovne eller pleasere, men helt sikkert en lækker race

• #13   2. maj 2015 En bullmastiff er en fantastisk race!! Var det ikke for deres arvelige sygdomme, så boede der en herhjemme smiley

Min gamle veninde havde/har en kennel med dem, og tog meget med på udstillinger, mentalbeskrivelse osv. Skøn skøn race!
    Det er mit indtryk at de er utroligt nemme at stimulere fysisk og mentalt, men som med alle andre racer skal der selvsagt bruges tid på dette for at få en velfungerende hund.
    Og så er de generelt nogle dovne livsnydere, det elsker at flyde og putte i sofaen.

De er en formidabel vagthund, og meget hengivne og glade for deres familie. Selvom jeg har mødt mange fremmede bullmastiffer, er jeg aldrig blevet mødt med andet end glæde og en logrende hale, så det er absolut ikke mit indtryk at de er reserverede overfor fremmede, så længe de kan se på deres mennesker at den fremmede er OK.

Derudover ville jeg klart foretrække en han fremfor et tæve, da jeg synes tæverne virker skarpere - men det synes jeg nu uanset race..

• #14   2. maj 2015 Christian. Min første hund var en amerikansk bulldog og tro mig alle sagde det kunne man ikke. Jeg fik verden dejligste hund. Mega godt sind og en masse træning, men jeg gjorde også mit forarbejde og havde nogle gode avler bag mig som trænede også deres hunde. Jeg boede med min amerikaner og en 10 kg hund på 45 m2 og jeg sørger for 3 lange ture og en masse stimulering. Men læs godt om race for snakke med nogle avler. Og hvis det er racen for dig ved du også hvor du skal få hjælp:)

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2015

#15   2. maj 2015 jeg ville kunne tilbyde om en kærligt hjem og maser af omsorg da jeg bor alene og lige flyttet til en ny by hvor jeg ikke kender så mange vil mest af min tid blive brugt med hunden.

• #16   2. maj 2015 Og mht hvad der er og ikke er en førstegangshund, så synes jeg det kommer SÅ meget an på personens generelle viden og hundeforståelse.

Hvis man ikke er god til at analysere hundesprog, og man bliver super bange bare ens hund knurrer af en anden hund, og man ikke ved noget om korrekt fodring (især i opvækst), osv.. Så er en bullmastiff nok ikke sagen.
    Så er det nok noget nemmere at lære lidt om hunde ved at anskaffe sig en sød, rar, nem og voksen omplaceringshund.

Men hvis man bare gider at sætte sig ordenligt ind i den valgte race, og i øvrigt har en ok hundeforståelse, så synes jeg de fleste racer kan være førstegangshunde..
    Det der nok er humlen er, at det nok først går op for mange hvilke egenskaber de sætter pris på i en hund, når de har prøvet at eje en selv.

• #17   2. maj 2015 Alle kan vel tilbyde hundene et kærligt hjem med opmærksomhed, men jeg tror nu der menes hvad du kan tilbyde i form af aktivering mm. smiley
    Har du før haft erfaringer med hunde, har du læst en del eller er du helt ny på området? smiley

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2015

#18   2. maj 2015 har som sagt ikke selv haft hund før men mange af mine vender ha hunde som rottweiler border collier og chiwawas osv. når jeg er gået tur med min vens rottweiler har der aldrig været problemer med hinde. syntes også selv jeg er okay til at læse ders krop sprog da jeg tit omgås hunde med de er jo også voksne hunde er er trænet

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2015

#20   2. maj 2015 bor tæt på vandet og fælle parken så det er jo oplagte steder at gå tur. har også tænkt mig at gå til en for for lydigheds træning med ham. da det er meget vigtigt for mig at kunne ha fulstændig kontrol over ham

• #22   2. maj 2015 En boxer er en ret aktiv hund..

Hvis du gerne vil have en "doven" hund vil jeg ikke anbefalde dig at starte ud med en hvalp.. Uanset race, så er der gang i de små "djævle" smiley Jeg har selv måtte kaste håndklædet i ringen hvad det angår og skaffet mig en voksen hund istedet for smiley

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2015

#23   2. maj 2015 ikke fordig jeg leder efter en doven hun overhovet har slet ikke noget imod at gå turer med den.. men vil også gærne ha en der vil ligge og hygge på sofaen og se film eller ligge i sengen og sove længe

• #24   2. maj 2015 På dét punkt er du i hvert fald home safe med en bullmastiff

• #25   2. maj 2015 Jeg kender to Bullmastiff i lejlighed, så nogle avlere sælger til dem.. Og så længe du bor i stuen kan det næppe være et problem.

Så længe du er obs på, at de kan være egetkønsaggressive, så kan jeg ikke se problemet med førstegangshund.

• #26   2. maj 2015 Nu ved jeg selvfølgelig ikke om du allerede har gjort det, men hvis din eneste erfaring med hunde har været at gå tur med din vens rottweiler, så vil jeg anbefale dig enten at læse en masse på nettet eller låne bøger om hundeadfærd smiley Mere sådan at man er klar over de forskellige ting det indebærer og hvordan man bedst tackler situationer, som man måske ikke lige har stået i før, hvis man "kun" har prøvet at gå tur med hunden.

Jeg kender desværre intet til bullmastiffen så læner mig op ad hvad de andre skriver omkring at den ikke kræver skyhøj motion og mental aktivering. Uanset om det er en meget aktiv race man vælger eller ej, så synes jeg det er en super idé at læse op på hundesprog og -adfærd generelt, og hvordan man lige tackler opdragelsen af en lille hvalp.
    Nu kan jeg se, efter lidt Google-søgning, at der flere steder om Bullmastiffen står, at den gerne vil være "flokkens fører" og den ikke må ligge i døråbninger mm. - det er noget fis og (hvis du altså ikke allerede har gjort det) så vil jeg bare anbefale dig at læse en masse om positiv træning smiley

• #27   2. maj 2015 Mens du venter på hvalp, så vil jeg anbefale dig at du læsetr "På talefod med hunden, de dæmpede signaler" af Turid Rugras og "Alfasyndromet", helst nyeste udgave af Anders Halgren.

Der er sikker flere bøger der er gode, men disse giver et godt grundlag. Synes jeg.

• #29   2. maj 2015 Kan man ikke have en Bullmastiff på SU???

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2015

#30   2. maj 2015 har fast arbejde og er snart færdig udlært så har råd til en hund. har os læst en masse på google om hunde opdravelse men langt fra nok kan jeg fornemme. om den er dyr i andskaffelse går jeg heller ikke så meget op i. da glæden til at vågne op til ens drømme hund hver dag overgår udgifterne

• #32   2. maj 2015 Hoftedysplasi er en af bullmastiffens største udfordringer, og jeg ved at avlerne ikke er blege for at avle på C- og D-hofter (hvilket jeg fatter hat af), så jeg ville helt bestemt sørge for at finde en efter nogle linjer med godt HD-index - og altså ikke kun kigge på mors og fars status.

• #33   2. maj 2015 En Bullmastiff er på ingen måde doven, men den kræver ikke lige så meget mentalt stimulering, som så mange andre racer. Vi er meget fysisk aktive herhjemme, og der er Berta med så meget som muligt, men på en solskinsdag som i dag, så er det ligeså fedt bare, at smide sig i solen.
    En Bullmastiff elsker, at være sammen med sin familie, om vi ordner have eller flyder i sofaen, bare vi er sammen smiley
    Pleaser.... - jo, hvis jeg har noget virkeligt lækkert, at tilbyde hende. Hun gør, hvad der kan betale sig for hende.
    Inden du køber, så gør dit forarbejde godt! Men kan sagtens få en sund og rask Bullmastiff.
    Men kom da og få en snak på en, at vores udstillinger, se vores hunde og snak med de forskellige kenneler, som er tilstede. Du kan inde på Bullmastiff klubbens hjemmeside, se hvornår og hvor der næste gang er udstilling smiley

• #34   2. maj 2015 Hov, og så tænker jeg også lige.. jeg ved ikke helt hvad du lægger i udtrykker "da det er meget vigtigt for mig at kunne ha fulstændig kontrol over ham", så jeg tolker det bare lidt frit. Jeg synes det er en super idé at gå til lydighedstræning, især hvis det er den første hund, så man lige lægger en god bund. Men med de mere selvstændige racer skal man ikke regne med, at de skal kunne gå løse med et garanteret indkald - min hund, omend hun er blanding og slet ikke har noget at gøre med molosserne, er ikke en pleaser og ret selvstændig, hvilket betyder at jeg ikke har fuldstændig kontrol over hende og derfor heller ikke går med hende løs.

Jeg ved ikke, om det var det, du mente med din kommentar, men det er da værd at give en tanke hvis du vægter det meget højt, at du har fuldkommen styr på en super lydig hund med et stabilt indkald. Men har som sagt ikke forstand på bullmastiffen, så måske andre lige kan komme ind med lidt viden smiley

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2015

#35   2. maj 2015 med at ha kontrol over ham mener jeg, at han skal vide det er mig der bestemmer,og at jeg ikke skal varer nervøs for at tag ham med hjem til nye folk som han ikke kender som har små børn og små hunde. eller vis han ser ander hunde skal han heller ikke gå helt amok.

• #36   2. maj 2015 Christian .. Hunde er samarbejde, tillid og respekt... hvis du vil bestemme og være hård, så ender du med en utryg hund.

• #37   2. maj 2015 Christian: Læs noget moderne litteratur om hunde, inden du køber en. Du trænger vist gevaldigt til at få opdateret dit syn på hunde. Og det er sagt i aller bedste mening. smiley

• #38   2. maj 2015 Jeg tør simpelthen ikke udtale mig på bullmastiffen vegne, men meget af det her kommer jo også med opdragelse og din egen ansvarlighed - du sørger for at holde øje med din hund og dens signaler for at se, om dens grænser bliver overskredet, og fortæller børnene at hunden er i fred når den ligger i kurven, søger væk etc.
    Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med "han skal vide det er mig der bestemmer" ?

Meget af det her synes jeg handler om gensidig respekt. At du ikke skal være nervøs for at tage ham med hjem til nye folk, som han ikke kender, der har små børn (eller små hunde), handler om, at du netop aflæser din hund og ikke presser den til noget, den føler ubehageligt - og bryder den sig ikke om små hunde, så lader du konsekvent være med at tage din hund med derhen selvom du måske gerne vil smiley

• #39   2. maj 2015 Det er også værd at tage med at de er forbudt i en del boligselskaber, selv om de ikke er på forbudslisten, så det skal du i hvert fald lige huske at undersøge.

• #41   2. maj 2015 En af mine tidligere naboer havde en bullmastiff. Dejlig hund, desværre blev den opdraget med magt (ejer kaldte det lederskab).Den blev langt om på ryggen, hevet i ørene osv. når den gjorde noget den ikke måtte. Den endte med at bide ham ganske gevaldigt i armen, en dag hvor den fik nok.
    Jeg ved ikke hvad der skete med hunden, men jeg formoder den blev aflivet.

TS: Jeg siger ikke du finder på at opdrage den hund på den måde. Men det er værd at have i baghovedet.

• #43   2. maj 2015 #42 Nej præcis. Man kan allerhøjst lære hunden at ignorere andre hunde.

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2015

#46   3. maj 2015 Tror i misforstår mig når jeg sir den skal vide det er mig det bestemme. for har sku ikke tænkt mig at bruge magt eller noget i den stil hunden skal bager vide at det er mig det bestemmer så hunden ikke tager magten. Kunne aldrig finde få at bruge grov magt

• #47   3. maj 2015 Hunden har ikke tænkt sig at tage magten, Christian. Det er noget forældet ævl.

• #48   3. maj 2015 Hunde gør hvad der betaler sig... De vil ikke have nogen magt.. De vil havd mad, omsorg/kærlighed og leve liver smiley

• #49   3. maj 2015 http://bullmastiffklubben.dk/index.php/da/avl-a-opdraet/opdraetterliste

Tag ud og besøg nogle med racen, som ikke har hvalpe, og alligevel gerne vil fortælle dig om racen.
    Og læs så noget generel litteratur om hunde.
    Et før du køber hund kursus hos en af dkks kredse kunne også være en ide. I min kreds koster det 50kr. Det er godt givet ud.
    Du lyder meget ny ud i hunde, så lad endelig vær med at købe den første den bedste hund, men køb kun et sted hvor nogen er parat til at rådgive og hjælpe dig hele hunden liv! Med andre ord en ordentlig opdrætter!

• #51   3. maj 2015 Christian du bestemmer ALT hunden har intet at skulle sige, den forsøger ikke at overtage herredømmet smiley

Kommentér på:
bullmastiff til en begynder

Annonce