{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.214 visninger | Oprettet:

hva faldt du få da du så din hund første gang {{forumTopicSubject}}

hej med jer hunde Elsker...
er lidt nysgerrig...hva hva det i faldt få hved jers hund/hunde...og hvad er det bedste hved den...

Hos mig er det første jeg faldt få det nuttet og lidt forvirret ansigt...da manden kom ud af billen med Pepsi pigen...hun hva så kær..og uskyldig...forelsket mig i hende med det samme den lille nuttet prop hun hva..og det jeg har mest Elsker hved hende...er hende glade måde at leve livet på..og den tryghed og kærlighed hun giver mig i hverdagen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hva faldt du få da du så din hund første gang
  • #2   4. maj 2015 Jeg var mest intresseret i søsteren før jeg var ude og kigge . Men da jeg tog derud var det kiara der var den første der kom hen til mig og jeg havde kemi med . Så selvfølgelig skulle det være hende .

• #3   4. maj 2015 Lyder fedt i to

• #4   4. maj 2015 Jeg var på jagt efter en voksen rolig hund, og havde skrevet på lidt forskellige.. Alt fra 0 kr til omkring de 1000 kr.. Jeg blev så ringet op af hans ejer, som fortalte lidt om ham..

Og bortset fra jeg egentlig ikke havde "planlagt" en hund med så meget pels lød han som det jeg ledte efter.

En hund der virkede sund og rask (der kan jo ske ting og sager ;)), som var rolig índenfor og aktiv udenfor.

Som var renlig og kunne være alene hjemme..

Det var et ældre par der havde ham, og eneste grund til de skulle af med ham var hans trækken smiley

Jeg tog datteren med og kørte fra Fredericia til Randers og så på ham, og tog ham med hjem smiley

Han var gratis, og der fulgte alle hans ting med, men turen derop var ikke helt gratis smiley

Han er rigtig glad for børn også hvilket er et plus smiley

Ud over han trækker er han dog (lidt for) glad for andre hunde, han vil MEGET gerne lege med dem, det er både et minus og et plus smiley

Han var(og er stadig :p) kastreret og ny-vaccineret, så var egentlig good-to-go

5 år og god til selv at holde pelsen..

Hans pels bliver ikke børstet dagligt, og laver ikke dreadlock smiley

Han er generelt sød og kærlig, og vil (hvis der ikke er andre hunde/noget der skal jagtes i nærheden) gerne lystre smiley

Jeg fik at vide han var en labrador blanding, men kan ikke rigtig finde labradoren i ham, så personligt tror jeg mere han er en blanding af Flatcoated Retriever og Schæfer, og måske også noget mere (jagthunde race)

Han gør intet af ond mening, men når der er andre hunde i nærheden er han ret overgearet, og jeg kan ikke have ham løs udenfor, især ikke på stranden, da han så vil jagte måger, hunde og generelt lukke ørene for indkald smiley (Jagt ikke som i ond, men som i "ha ha jeg løber efter dig smiley typisk jagtindstinkt der slår ind :p)

Men ellers en dejlig nem hund, jeg kan gøre ALT ved ham (pille i mund osv) og min datter må også gøre alt, dog ignorere han hende lidt når hun giver ham for mange komandoer smiley Hun er så også 5 år, så det er okay, så længe han ikke er ond overfor hende smiley

Så jeg har indtil videre været godt tilfreds, selvom det med trækken og ingen-hørrelse-når-der-er-andre-hunde er træls, men vi går til træning og det er klart blevet bedere smiley

Jeg gik med vilje efter en voksen af flere grunde:

1. Jeg ville gerne have en hund der var ovre renligheds- og alenehjemme-bøvlet smiley
    2. Jeg ville gerne have en hund der ikke var alt for aktiv indenfor, og det er langt de fleste hvalpe (hvilket de jo skal være)
    3. Jeg ville gerne have en hund jeg ca. kunne se hvordan var (Hvalpe ændre sig jo tit i både udseende og psyke med alderen)

Hvalpe er dejlige, men som jeg skrev i en anden tråd, så er de altså sødest når man kan levere dem tilbage og sige "God fornøjelse" smiley

Og en 5 årige hund som min, kan jo stadig godt "opdrages" og trænes, men det behøves ikke i lige så stor stil som en hvalp smiley

• #6   4. maj 2015 Jeg var 11 - jeg faldt for hende fordi hun var pelset, enormt blød, slikkede på mine fingre og var en hvalp smiley

• #7   4. maj 2015 Kuldet bestod af fire meget ens hanner, og jeg havde førstevalg. De var lige begyndt at stavre rundt på usikre ben, men Louie vraltede målrettet hen og slog sin bror i hovedet med poten, så de begge to væltede. Dét gjorde udslaget.

• #8   4. maj 2015 Vi havde sat os godt ind i hvilken race vi ønskede og havde fundet en opdrætter på Sjælland, vi bor selv i Jylland. Der var to hvalpe tilbage. Da vi kom faldt jeg for den med fuld hvid krave, hun løb lige så stille rundt og legede, den anden sov. Min mand satte sig på gulvet og lille Frida løb med det samme hen til ham og kravlede op i hans skød og lagde sig til at sove.
    Det gjorde udslaget, hun valgte ham med det samme, så vi fik hende med hjem.
    Nu er hun 9½ år smiley

profilbillede
  • #9   4. maj 2015 Da jeg valgte Linka, havde jeg lige mistet en hund, og skulle selvfølgelig vente lidt inden jeg skulle ha ny hund,meeeen jeg er ikke serlig godt til at vente,Så jeg så annoncer igennem, fordi jeg gerne ville ha en Tervuern i grå ,men der var ingen tervuern til salg på det tidspunkt ,da jeg så annoncen med Linka en blandding af Tervuern/ Bordercollie og grålig i det, slog jeg til ,og har aldrig fortrudt .Det bedste ved Linka er, at hun er utrolig lærenem og lydig , og så følger hun mig over alt .
    Misja valgte jeg bare fordi, jeg faldt for sådan en lille hund ,hun var jo nuttet .
    Misja er en rigtig lille kærlig hund, elsker børn og for det meste andre hunde .Det værste ved Misja er, at hun ikke er særlig god til at komme, når man kalder og at hun er svært at stoppe når hun beg at gø , men det er da blevet bedre smiley

• #10   4. maj 2015 Jeg faldt for Paya fordi hun var en meget aktiv og legesyg pelsklump, der gik til angreb på mine sko. At hendes farve er min yndlings farve er også afgørende for mit valg, men jeg gik primært efter hendes adfærd/temperament.

profilbillede
  • #13   4. maj 2015 hehe ja det altid rat med en hund der har nemt hved at lære...

Pepsi pigen Elsker også at putte..hun så putte/ snakke glad

• #14   4. maj 2015 se selv..Hun elsker at putte med noget Der lugter af hendes mor og far..PS det mig der er får...

profilbillede
  • #15   4. maj 2015 Nu har jeg stort set aldrig selv valgt mine hvalpe, men ladet opdrætteren gøre det for mig. Nå, men de to jeg har nu: Stormy fik jeg som voksen af hans opdrætter og jeg faldt pladask for ham ved første møde. Jeg blev mødt af en overstrømmende og overstadigt glad kanonkugle, der sprange lige i armene på mig. Så de 400 km til Kalmar en kold januarfredag var ikke forgæves og jeg sagde med det samme at jo, ham ville jeg gerne give et godt hjem smiley
    Perle: Jeg faldt for hendes mor og tænkte 'den tæve vil jeg gerne have en hvalp efter'. Det var lige efter hun var blevet parret så det var et par nervepirrende måneder til jeg vidste om der var en lille tæve til mig i kuldet.

• #18   4. maj 2015 Jeg faldt helt og aldeles for Cibas mor. Havde jeg fået tilbuddet havde jeg taget hende i stedet smiley
    Hun var sød, blid og imødekommende, og jeg kunne slet ikke stå for at hun gik i gang med at aktivere hvalpene. Hun tog simpelthen noget legetøj og smed foran en hvalp, og opfordrede den til at lege og udforske.

Dernæst faldt jeg for avlernes seriøsitet og deres dedikation til at avle Schæfere der kan bruges både som brugshunde og som velfungerende familiehunde, og med stort fokus på at avle sunde hunde både fysisk og psykisk, og på at give hvalpene en god hverdag med masser af oplevelser i de første vigtige 8 uger af deres liv.
    Eksempelvis ventede de med at avle på tæven længere end "man" ellers gør, for at sikre at hun var opgaven voksen, og kunne formidle sit eget gode stabile sind videre til hendes hvalpe.

Ciba og hendes ene søster lignede hinanden på en prik, både af udseende og sind, så at valget faldt på hende og ikke hendes søster var rimeligt tilfældigt.

Jeg har ikke fortrudt mit valg på noget tidspunkt. Ciba er en fantastisk hund, og har til fulde indfriet mine forventninger.

• #20   4. maj 2015 Det vi faldt for først ved Lilly var hendes mor og hendes familie. Hendes mor virkede utrolig rolig, rar og afbalanceret smiley

Da vi så skulle vælge hvalp var Lilly bare den der var mest i "middel" vi forhold til aktivitet og så var det jo heldigt at det netop var Lilly min søn havde forelsket sig i smiley

• #21   4. maj 2015 Rødtop er udvalgt mellem 4 tæver fra to kuld hun er valgt da hun var 17 dage ga,mmel nu er hun 15 år og jeg elsker den dejlige Rødtop.... smiley

• #23   4. maj 2015 Jeg kendte Sally'smor i forvejen og synes da hun var dejlig og mild osv,havde ikke lige overvejet at få en ruhår smiley men en dag ringede opdrætter(min mands bekendt ) om jeg ikke lige ville kigge forbi sammen med familien..da vi kommer ud på gårdspladsen står der en kæmpeuldtot af en hund i hundegården. Vi går ind i laden som er i forlængelse med hundegården og kæmpeuldtotten kan slet ikke lade min datter være,hun kravler rundt på min datter,min datter vender sig mod min mand og siger,hende her har lige sagt at hun vil med mig hjem smiley jeg stod og krydsede fingre for at hun ikke var solgt smiley vi fik hende og hun er knap 4 år i dag og knap så uldtottet- her lige et billede af ruhåren Sally som hvalp smiley

profilbillede
  • #25   4. maj 2015 Jeg fik et rigtig godt tilbud fra en avler jeg fandt meget fornuftig og hvis linjer jeg var ret glad for.
    Jeg er helt forelsket i hans mor og hans halvsøster og kunne have taget efter dem begge. Jeg måtte dog vente over et år før der var hvalpe. Det var noget af en rutschebane tur...da der var to tæver der begge gik tomme, så var der drægtighed men var der hanner. Og ydermere var den rigtige han der -jeg ville nemlig ikke gå på kompromis.

Det viste sig at jeg overhovedet ikke behøvede. Avler sagde gennem nærmest hele forløbet efter fødslen at alle tre hanner var af et temperament passende til mig -og derfor ville hun lade mig vælge selv. Men at hun havde en fornemmelse for hvorfor en af dem jeg ville vælge...og hun havde ganske ret.

Udover han valgte mig...jeg måtte ikke snakke med de andre hvalpe for den lille varyl...han insisterede på at kravle op i mine arme og ville bare ligge tæt op af mig.

Når jeg satte ham ned legede han fint med de andre, men ville helst undersøge ting på egen pote, og var den første til at undersøge nye ting, hvilket var fint til en hund der skulle ende med at bo midt i København. Hvis jeg forlod hvalpegården (jeg var der et par gange over nogle hele eftermiddage) så pev han, og det samme hvis han havde sovet, var vågen og hørte min stemme.
    (jeg bilder mig ikke ind det handlede om meget andet end at han fik sin vilje om særopmærksomhed....men dejligt var det jo, og lide mig kunne han da)

Så ja...sådan blev han min -og jeg hans smiley

profilbillede
  • #26   4. maj 2015 æbsternasig hvorfor har du ham ikke herinde på galleriet???? smiley

• #27   4. maj 2015 Familien Rødtop
    -Ehm.... ja det er egentlig et godt spørgsmål? først var det fordi jeg ikke syntes jeg havde nok gode billeder af ham...nu er han 5 måneder og den undskyldning er måske ved at være passé.

Og så måske fordi jeg stadig er lidt forsigtig med ting og oplysninger på nettet efter en eks gik en smule amok og bl.a. prøvede at forhindre jeg fik min drømmehund. Nu er han her, eksen har ikke været chikanerende et år...men jeg er stadig lidt nervøs for om det kan udløse et eller andet...

• #28   4. maj 2015 Lucky var jeg solgt til pga et billede i hans annonce, hvor jeg syntes det lignede at han smilte, vi havde ellers lige bestemt os for at vente et par måneder så kæresten havde sommerferie.Han var 4 mdr og var flyttet ud til en ny familie, så der var ikke andre hvalpe at kigge på dernede. Men da vi kom derned og jeg så ham var der bare ingen tvivl, det var kærlighed ved første blik, også fra Luckys side. smiley
    Nu elsker jeg ham mest for hans store glæde, kærlighed og en fantastisk personlighed.

Lille Rosa var ventet længe (1-1½ år) første gang jeg så hende, var et billede af hende 5 dage gammel, det eneste sådan specielle ved hende på det tidspunkt, var at hun havde en plet på brystet som var næsten identisk med Luckys (det er hans søsters hvalp) Og allerede der var vi sikre på at vi ville have hende. Da jeg fik hende i armene første gang lagde hun sig bare til at sove, og jeg elsker hende mere og mere for hver dag der går. Hun er simpelthen fantastisk på sin helt egen måde, og alligevel minder hun mig sådan om Lucky smiley
    Men noget af det der virkelig gør at jeg ved at vi valgte den rigtige hvalp, er at hun forguder Lucky. Hun er generelt en glad lille hvalp og bliver rigtig ivrig når vi kommer hjem osv. Men da hun havde undværet Lucky i en weekend tissede hun på gulvet af glæde over at se ham igen. Selve tisset var træls, men hold op hvor var det dejligt at se hvor glad hun blev smiley

Det første billede jeg så af Lucky.

profilbillede
  • #29   4. maj 2015 Og det første jeg så af lille Rosa smiley

profilbillede
  • #31   4. maj 2015 Efter min gamle cairn terrier var borte ville jeg ikke have hund...kiggede dog annoncer rundt omkring, bare af nysgerrighed. Jeg faldt for et billede af Mika, der var bare et eller andet, hende måtte jeg have. Hun var 2 år og havde lidt med i bagagen, men det skulle jeg nok klare. Har absolut ikke fortrudt. Hun har været hos os i 6 mdr. og hun er bare det dejligste og nemmeste. Det eneste vi har kæmpet med er indkald, som efterhånden er blevet rimelig godt.

profilbillede
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.051
    #32   4. maj 2015 Ved første øjekast faldt jeg faktisk slet ikke for nogle af mine hunde...

Da jeg besøgte Gustav første gang, blev jeg overfaldet af hans kuldsøskende, som havde travl med at bide i min trøje og hive mig i håret. Gustav, derimod lå med ryggen til i den modsatte ende af rummet, og jeg troede egentlig, at han sov. Det viste sig, at han havde fundet lageret af godbidder og var travlt optaget af at få fat på dem smiley

Da han langt om længe kom hen til mig, var jeg til gengæld solgt på stedet, og da jeg tog ham op, lagde han sig til at sove på min skulder smiley

Da jeg besøgte Ingle, var jeg ret påpasselig med ikke at forelske mig i nogen af hvalpene. Med en afstand på +500 km, havde jeg kun mulighed for at besøge dem den ene gang, og jeg havde derfor aftalt med opdrætter, at hun skulle finde den hvalp, der passede bedst. Hun insisterede på, at jeg skulle tage Gustav med derop, og en stor del af besøget gik med, at vi gik tur sammen med alle hundene - minus de dengang 4 uger gamle hvalpe, naturligvis.

Hun mente, at Ingle passede bedst, og jeg allerede da jeg hentede ham, var jeg overbevist om, at hun havde valgt rigtigt. Han var lidt forsigtig og tilbageholdende omkring andre hunde, men over for mennesker var han en værre lille bisse, som bed i alt, hvad han kunne få fat på. Da jeg satte mig ned på gårdspladsen, kom han løbende, sprang op i favnen på mig og slikkede mig på næsen - og så var der jo ikke mere at sige om dén sag smiley Han har forresten aldrig bidt mig smiley

profilbillede
  • #36   5. maj 2015 Da jeg i tidernes morgen skulle ud og kigge på Bamse, kom jeg egentlig for at kigge på søstrene.
    Han var ud af et kuld på 3 og to søstre.
    Da jeg kommer sidder begge tæverne i hver deres kasse og kigger mistroisk på mig, Bamse var som den eneste der kom direkte hen til mig og kyssede på mig.
    Jeg var solgt, han var fantastisk.

profilbillede
  • #37   5. maj 2015 Ghini så jeg første gang den dag jeg hentede hende hos opdrætter, 9 uger gammel.

Det var hendes stamtavle og mit kendskab til linierne i den, der fangede min interesse og at det blev hende, var opdrætternes beslutning, de valgte ud fra mine ønsker om at få en driftstærk, udstillingsegnet tæve.

Da beslutningen var taget, var jeg ikke uddelt begejstret for hendes udseende, den mørke maske hun havde som hvalp, har jeg aldrig været vild med, men den er heldigvis blegnet. Hendes sind var jeg begejstret for fra første møde, en helt cool og fuldstændig uimponeret lille humørbombe.

Jeg har aldrig været i tvivl om, at de valgte rigtigt og jeg er stadig dybt taknemmelig over, at de stolede på mig og lod den meste lovende hvalp i kuldet flytte de 1000 km. fra Mora i Sverige til DK.

profilbillede
  • #38   5. maj 2015 Sidste gang jeg købte hund foregik det på meget samme måde som Kirsten beskriver. Jeg besøgte opdrætteren i Italien af anden grund og de planlagde et kuld, som jeg var meget interesseret i.
    Da kuldet kom med 3 tæver, sendte de en masse billeder og opdateringer, og sammen blev vi enige om, at det skulle være Celtia. Egentlig ville jeg helst have haft den tævehvalp, de selv beholdte, men jeg havde også total forståelse for at de selv beholdte hende. Celtia var yndig på billederne, og blev beskrevet som den mest udadvendte hvalp, altid den første der kom hen til dem. Og begge dele har hun levet op til, og i dag er jeg ganske tilfreds med at det blev hende og ikke den, de selv beholdte.

profilbillede
Kommentér på:
hva faldt du få da du så din hund første gang

Annonce