hva faldt du få da du så din hund første gang {{forumTopicSubject}}
hej med jer hunde Elsker...
er lidt nysgerrig...hva hva det i faldt få hved jers hund/hunde...og hvad er det bedste hved den...
Hos mig er det første jeg faldt få det nuttet og lidt forvirret ansigt...da manden kom ud af billen med Pepsi pigen...hun hva så kær..og uskyldig...forelsket mig i hende med det samme den lille nuttet prop hun hva..og det jeg har mest Elsker hved hende...er hende glade måde at leve livet på..og den tryghed og kærlighed hun giver mig i hverdagen
sep 2014
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 19 Svar: 131
sep 2014
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 4
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1330 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.597
Og bortset fra jeg egentlig ikke havde "planlagt" en hund med så meget pels lød han som det jeg ledte efter.
En hund der virkede sund og rask (der kan jo ske ting og sager ;)), som var rolig índenfor og aktiv udenfor.
Som var renlig og kunne være alene hjemme..
Det var et ældre par der havde ham, og eneste grund til de skulle af med ham var hans trækken
Jeg tog datteren med og kørte fra Fredericia til Randers og så på ham, og tog ham med hjem
Han var gratis, og der fulgte alle hans ting med, men turen derop var ikke helt gratis
Han er rigtig glad for børn også hvilket er et plus
Ud over han trækker er han dog (lidt for) glad for andre hunde, han vil MEGET gerne lege med dem, det er både et minus og et plus
Han var(og er stadig :p) kastreret og ny-vaccineret, så var egentlig good-to-go
5 år og god til selv at holde pelsen..
Hans pels bliver ikke børstet dagligt, og laver ikke dreadlock
Han er generelt sød og kærlig, og vil (hvis der ikke er andre hunde/noget der skal jagtes i nærheden) gerne lystre
Jeg fik at vide han var en labrador blanding, men kan ikke rigtig finde labradoren i ham, så personligt tror jeg mere han er en blanding af Flatcoated Retriever og Schæfer, og måske også noget mere (jagthunde race)
Han gør intet af ond mening, men når der er andre hunde i nærheden er han ret overgearet, og jeg kan ikke have ham løs udenfor, især ikke på stranden, da han så vil jagte måger, hunde og generelt lukke ørene for indkald
Men ellers en dejlig nem hund, jeg kan gøre ALT ved ham (pille i mund osv) og min datter må også gøre alt, dog ignorere han hende lidt når hun giver ham for mange komandoer
Så jeg har indtil videre været godt tilfreds, selvom det med trækken og ingen-hørrelse-når-der-er-andre-hunde er træls, men vi går til træning og det er klart blevet bedere
Jeg gik med vilje efter en voksen af flere grunde:
1. Jeg ville gerne have en hund der var ovre renligheds- og alenehjemme-bøvlet
2. Jeg ville gerne have en hund der ikke var alt for aktiv indenfor, og det er langt de fleste hvalpe (hvilket de jo skal være)
3. Jeg ville gerne have en hund jeg ca. kunne se hvordan var (Hvalpe ændre sig jo tit i både udseende og psyke med alderen)
Hvalpe er dejlige, men som jeg skrev i en anden tråd, så er de altså sødest når man kan levere dem tilbage og sige "God fornøjelse"
Og en 5 årige hund som min, kan jo stadig godt "opdrages" og trænes, men det behøves ikke i lige så stor stil som en hvalp
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.224
Det gjorde udslaget, hun valgte ham med det samme, så vi fik hende med hjem.
Nu er hun 9½ år
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
Misja valgte jeg bare fordi, jeg faldt for sådan en lille hund ,hun var jo nuttet .
Misja er en rigtig lille kærlig hund, elsker børn og for det meste andre hunde .Det værste ved Misja er, at hun ikke er særlig god til at komme, når man kalder og at hun er svært at stoppe når hun beg at gø , men det er da blevet bedre
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 9 Emner: 239 Svar: 3.352
sep 2014
Pepsi pigen Elsker også at putte..hun så putte/ snakke glad
sep 2014
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.731
Perle: Jeg faldt for hendes mor og tænkte 'den tæve vil jeg gerne have en hvalp efter'. Det var lige efter hun var blevet parret så det var et par nervepirrende måneder til jeg vidste om der var en lille tæve til mig i kuldet.
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 263
Hun var sød, blid og imødekommende, og jeg kunne slet ikke stå for at hun gik i gang med at aktivere hvalpene. Hun tog simpelthen noget legetøj og smed foran en hvalp, og opfordrede den til at lege og udforske.
Dernæst faldt jeg for avlernes seriøsitet og deres dedikation til at avle Schæfere der kan bruges både som brugshunde og som velfungerende familiehunde, og med stort fokus på at avle sunde hunde både fysisk og psykisk, og på at give hvalpene en god hverdag med masser af oplevelser i de første vigtige 8 uger af deres liv.
Eksempelvis ventede de med at avle på tæven længere end "man" ellers gør, for at sikre at hun var opgaven voksen, og kunne formidle sit eget gode stabile sind videre til hendes hvalpe.
Ciba og hendes ene søster lignede hinanden på en prik, både af udseende og sind, så at valget faldt på hende og ikke hendes søster var rimeligt tilfældigt.
Jeg har ikke fortrudt mit valg på noget tidspunkt. Ciba er en fantastisk hund, og har til fulde indfriet mine forventninger.
okt 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 231
Da vi så skulle vælge hvalp var Lilly bare den der var mest i "middel" vi forhold til aktivitet og så var det jo heldigt at det netop var Lilly min søn havde forelsket sig i
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 101 Hunde: 11 Emner: 140 Svar: 2.992
jan 2013
Følger: 19 Følgere: 107 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 1.116
dec 2012
Følger: 34 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 3.510
Jeg er helt forelsket i hans mor og hans halvsøster og kunne have taget efter dem begge. Jeg måtte dog vente over et år før der var hvalpe. Det var noget af en rutschebane tur...da der var to tæver der begge gik tomme, så var der drægtighed men var der hanner. Og ydermere var den rigtige han der -jeg ville nemlig ikke gå på kompromis.
Det viste sig at jeg overhovedet ikke behøvede. Avler sagde gennem nærmest hele forløbet efter fødslen at alle tre hanner var af et temperament passende til mig -og derfor ville hun lade mig vælge selv. Men at hun havde en fornemmelse for hvorfor en af dem jeg ville vælge...og hun havde ganske ret.
Udover han valgte mig...jeg måtte ikke snakke med de andre hvalpe for den lille varyl...han insisterede på at kravle op i mine arme og ville bare ligge tæt op af mig.
Når jeg satte ham ned legede han fint med de andre, men ville helst undersøge ting på egen pote, og var den første til at undersøge nye ting, hvilket var fint til en hund der skulle ende med at bo midt i København. Hvis jeg forlod hvalpegården (jeg var der et par gange over nogle hele eftermiddage) så pev han, og det samme hvis han havde sovet, var vågen og hørte min stemme.
(jeg bilder mig ikke ind det handlede om meget andet end at han fik sin vilje om særopmærksomhed....men dejligt var det jo, og lide mig kunne han da)
Så ja...sådan blev han min -og jeg hans
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 101 Hunde: 11 Emner: 140 Svar: 2.992
dec 2012
Følger: 34 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 3.510
-Ehm.... ja det er egentlig et godt spørgsmål? først var det fordi jeg ikke syntes jeg havde nok gode billeder af ham...nu er han 5 måneder og den undskyldning er måske ved at være passé.
Og så måske fordi jeg stadig er lidt forsigtig med ting og oplysninger på nettet efter en eks gik en smule amok og bl.a. prøvede at forhindre jeg fik min drømmehund. Nu er han her, eksen har ikke været chikanerende et år...men jeg er stadig lidt nervøs for om det kan udløse et eller andet...
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
Nu elsker jeg ham mest for hans store glæde, kærlighed og en fantastisk personlighed.
Lille Rosa var ventet længe (1-1½ år) første gang jeg så hende, var et billede af hende 5 dage gammel, det eneste sådan specielle ved hende på det tidspunkt, var at hun havde en plet på brystet som var næsten identisk med Luckys (det er hans søsters hvalp) Og allerede der var vi sikre på at vi ville have hende. Da jeg fik hende i armene første gang lagde hun sig bare til at sove, og jeg elsker hende mere og mere for hver dag der går. Hun er simpelthen fantastisk på sin helt egen måde, og alligevel minder hun mig sådan om Lucky
Men noget af det der virkelig gør at jeg ved at vi valgte den rigtige hvalp, er at hun forguder Lucky. Hun er generelt en glad lille hvalp og bliver rigtig ivrig når vi kommer hjem osv. Men da hun havde undværet Lucky i en weekend tissede hun på gulvet af glæde over at se ham igen. Selve tisset var træls, men hold op hvor var det dejligt at se hvor glad hun blev
Det første billede jeg så af Lucky.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
dec 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 56
jul 2012
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.051
Da jeg besøgte Gustav første gang, blev jeg overfaldet af hans kuldsøskende, som havde travl med at bide i min trøje og hive mig i håret. Gustav, derimod lå med ryggen til i den modsatte ende af rummet, og jeg troede egentlig, at han sov. Det viste sig, at han havde fundet lageret af godbidder og var travlt optaget af at få fat på dem
Da han langt om længe kom hen til mig, var jeg til gengæld solgt på stedet, og da jeg tog ham op, lagde han sig til at sove på min skulder
Da jeg besøgte Ingle, var jeg ret påpasselig med ikke at forelske mig i nogen af hvalpene. Med en afstand på +500 km, havde jeg kun mulighed for at besøge dem den ene gang, og jeg havde derfor aftalt med opdrætter, at hun skulle finde den hvalp, der passede bedst. Hun insisterede på, at jeg skulle tage Gustav med derop, og en stor del af besøget gik med, at vi gik tur sammen med alle hundene - minus de dengang 4 uger gamle hvalpe, naturligvis.
Hun mente, at Ingle passede bedst, og jeg allerede da jeg hentede ham, var jeg overbevist om, at hun havde valgt rigtigt. Han var lidt forsigtig og tilbageholdende omkring andre hunde, men over for mennesker var han en værre lille bisse, som bed i alt, hvad han kunne få fat på. Da jeg satte mig ned på gårdspladsen, kom han løbende, sprang op i favnen på mig og slikkede mig på næsen - og så var der jo ikke mere at sige om dén sag
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 620 Svar: 3.624
Han var ud af et kuld på 3 og to søstre.
Da jeg kommer sidder begge tæverne i hver deres kasse og kigger mistroisk på mig, Bamse var som den eneste der kom direkte hen til mig og kyssede på mig.
Jeg var solgt, han var fantastisk.
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 48 Hunde: 11 Emner: 79 Svar: 8.156
Det var hendes stamtavle og mit kendskab til linierne i den, der fangede min interesse og at det blev hende, var opdrætternes beslutning, de valgte ud fra mine ønsker om at få en driftstærk, udstillingsegnet tæve.
Da beslutningen var taget, var jeg ikke uddelt begejstret for hendes udseende, den mørke maske hun havde som hvalp, har jeg aldrig været vild med, men den er heldigvis blegnet. Hendes sind var jeg begejstret for fra første møde, en helt cool og fuldstændig uimponeret lille humørbombe.
Jeg har aldrig været i tvivl om, at de valgte rigtigt og jeg er stadig dybt taknemmelig over, at de stolede på mig og lod den meste lovende hvalp i kuldet flytte de 1000 km. fra Mora i Sverige til DK.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.520
Da kuldet kom med 3 tæver, sendte de en masse billeder og opdateringer, og sammen blev vi enige om, at det skulle være Celtia. Egentlig ville jeg helst have haft den tævehvalp, de selv beholdte, men jeg havde også total forståelse for at de selv beholdte hende. Celtia var yndig på billederne, og blev beskrevet som den mest udadvendte hvalp, altid den første der kom hen til dem. Og begge dele har hun levet op til, og i dag er jeg ganske tilfreds med at det blev hende og ikke den, de selv beholdte.
hva faldt du få da du så din hund første gang