{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.668 visninger | Oprettet:

Race {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg overvejer at få en hvalp, men der er jo en masse ting at undersøge og vi er ikke sikre på hvilken race vi skal vælge smiley

Vi har i forvejen en chihuahua tæve, men jeg ønsker ikke endnu en chihuahua, da jeg meget gerne vil have en mere aktiv hund, som er villig til at lære. Vi ønsker en race der kan med en chihuahua og som er en god familiehund, da der ville komme børn til indenfor en nærmere fremtid. smiley
Jeg går lidt og drømmer om at kunne træne lydighed på højt niveau, spor mm. med den nye hund.

Vi kan tilbyde til den nye hund:
Lange gåture hver dag ved mark, skov og strand.
At bo i et lille rækkehus med have.
Komme til både hundetræning og hundeleg hver uge.
En familie der elsker at være udenfor.
Vores nuværende hund kommer med over alt og det kommer den nye også til.
Men der er også plads til sofa hygge smiley

Håber der er nogle der kan nævne nogle racer, som vi kan undersøge mere om smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Race
  • #1   7. maj 2015 Når du skriver en hund, "som er villig til at lære" og du "drømmer om at kunne træne lydighed på højt niveau, spor mm.", så snakker vi vel en samarbejdende type, ikke? smiley Har i specielle krav til pelsen? Er trimmeracer fx. no-go eller er der andet, der skal tages højde for?

  • #4   7. maj 2015 Ville en schæfer kunne gå med en lille chihuahua? Altså jeg ved det ikke, har ikke selv erfaringer med det.
    For det allerførste jeg tænkte på, hvis den skal matche lidt i størrelsen til en chi, var en papillon. Er det ikke noget med, at de trods det lidt skrøbelige ydre, faktisk er ret hårdføre og trænbare? Har dog ikke erfaringer med racen. Men det er måske ikke den oplagte hund til spor smiley


  • #5   7. maj 2015 puddel - hvis du ikke har noget imod pelspleje?

  • #6   7. maj 2015 Men hvad definerer du som lydighed på højt plan, TS? Hvor meget vil du bruge hunden til spor? Måske rettere sagt: kan du præcisere dine ambitioner? smiley

  • #8   7. maj 2015 Pelsplejen er lige meget - har ikke noget imod at få en hund som skal trimmes eller redes. Og ja jeg mener samarbejdstypen. Min chihuahua er MEGET stædig og hun vil kun hvad hun vil og det er lige netop det jeg gerne vil undgå med den næste hund. Chihuahua er jo en gøende race, men jeg mener man kan komme meget langt med opdragelse, så ser ikke et problem med en gøende race, da min egen er trænet til ikke at gø særlig meget.

    Jeg er villig til at bruge et par timer om eftermiddagen til træning og gå tur, udover gå turene morgen og aften.
    Tænker vi helst vil have en mellemstørrelse hund, så der ikke var alt for meget forskel på vores chihuahua og den nye. smiley Muligvis en Cocker Spaniel størrelse eller lidt større.


  • #9   7. maj 2015 Nu har jeg jo ikke haft en "spor hund" før, men tænker at det er noget jeg ville gå til, hvor det evt. er en gang om ugen, på et hold. Så det er mest for at arbejde med hunden, som kan blive mentalt træt, og få et godt bånd gennem træning. Jeg synes det er vildt fedt at træne med sin hund.
    Med lydighed på højt plan mener jeg bare skridtet videre en at lære sit, dæk osv. Læste om noget, hvor at de træner uden snor, når hunden er i stand til det osv.
    Håber det giver lidt mening smiley


  • #10   7. maj 2015 Jeg ville personligt ikke turde have en hvalp/unghund af stor race sammen med en chi.
    Sheltier er ganske gode til lydighed, jeg kender en Sheltie som lige er blevet lydigheds champion.

    Og alle hunde kan gå til sportrænig efter min mening, men nogle racer tænder nok mere på det end andre, min Sheltie holder meget af spor, men det er kun på hygge niveau smiley

    I kunne også overveje Berger des Pyrénées à face rase eller Chodsky pes, men det er hunde som skal lave noget aktivt.


  • #11   7. maj 2015 Jeps, det giver god mening. Altså jeg er jo personligt faldet helt for sheltien smiley men det er ikke lige en sporhund selvom du da godt kan træne lidt for sjov. Lægger lige hovedet i blød og overvejer nogle racer smiley

  • #12   7. maj 2015 Hvad med labrador?

  • #13   7. maj 2015 Buch - Chodsky pes virker faktisk som et rigtigt godt bud, har lige siddet og læst lidt om den. Kender du nogen på sjælland som avler dem? Så man evt. kan se dem i virkeligheden og snakke om racen, med nogle der har erfaring med dem.

  • #14   7. maj 2015 Læser også lidt om Sheltien og den er da bestemt også værd at undersøge mere om. smiley


  • #15   7. maj 2015 Jeg tænker ikke schæfer, border og i den dur.. Det tænker jeg alligevel måske er en lidt for stor mundfuld? Men det kan selvfølgelig være ar jeg tager fejl.
    Jeg ville ikke bekymre mig om at have en mindre hund, sammen med en større, når de er VOKSNE.. Problemet ligger i, hvis man får en hvalp af større race. Den nye hvalp vil være nysgerrig, drille- og legesyg. Et godt dask med en stor pote til en lille chihuahua kan godt eneste grimt. Ja, man kan være godt være over hvalpen, men der er grænser.

    Jeg tænker at labrador, Golden, sheltie, noget puddel måske?, eller lign.


  • #16   7. maj 2015 Nej der er vist kun en Chodsky kennel i Nordjylland desværre smiley men jeg ved det ikke med sikkerhed

  • #17   7. maj 2015 Vi havde også selv tænkt at få en mellemstørrelse hund. Hvis vi vælger en stor hund, ville de ikke få lov til at være alene sammen smiley Så havde det været med børngitter imellem to rum eller noget i den stil.

  • #18   7. maj 2015 ....da der vil komme børn til inden for nærmere fremtid.

    Hvad med hunden og træningen mens du er højgravid ? Det er jo ikke sikkert at du får en nem graviditet.
    Hvad med hunden og træningen mens barnet er spæd ? Kan du være sikker på, at du har energi og tid til også at tage dig af en ung hund, som skal trænes på "højt plan"

    Jeg vil anbefale dig at få børnene først og så se, om der efter fødselen stadig er tid og energi til at træne hund.


  • #19   7. maj 2015 Nu er vi jo to om at få hund, min kæreste kan godt træne, passe, gå osv med den. Men nu er jeg heller ikke typen, der overvejer at få en hund også går ud og køber den i næste måned. Kan være naturligt at barnet kommer før vi træffer beslutningen om at få ny hund.

  • #20   7. maj 2015 Hvad med en papillon? Den skulle være super intelligent og en aktiv hund smiley

  • #22   7. maj 2015 Hvad med DSG eller noget spaniel (ikke ft), fx engelsk eller welsh?

  • #23   7. maj 2015 Ja, DSG er også et godt bud smiley

  • #32   7. maj 2015 en af de hunde der nylig er kommet i dyrenes beskyttelse. cockere og gravhunde.

  • #35   7. maj 2015 Jeg tænker at Schapendoes svarer fint til det, du beskriver. smiley
    http://www.schapendoes.dk/


  • #36   7. maj 2015 Ja en kooikerhondje er skøn!

    Ja de bordere jeg kender er også meget søde mod små hunde, måske det kommer sig af at racen er så signalfølsom?


  • #39   8. maj 2015 En cocker lyder faktisk ikke som et dårligt bud

  • #40   8. maj 2015 Engelsk Toy Terrier, opfylder dine krav, den er så bare ikke mellemstørrelse

  • #41   8. maj 2015 Mange tak for de mange foreslag smiley
    Med hensyn til at træne på højere plan var det at træne mere end bare sit, dæk osv. Muligvis på konkurrenceplan i lydighed smiley


  • #42   8. maj 2015 Der er tre racer som jeg kender godt som jeg tror ville passe rigtig godt her: Australsk Kelpie, Schapendoes og Mellem-/Stor-Pudel. Alle tre gode til både lydighed og spor.
    Alternativer kunne være: Shetland Sheepdog - de er faktisk rigtig gode til lydighed. Jeg har kendt/kender mange, der var/er LP champions smiley Der hvor det bliver svært med en sheltie er på spor. Ikke at det er umuligt, men det ligger ikke lige til højrebenet for dem smiley Eller måske Collie (enten korthåret eller langhåret). Med collies skal man dog også arbejde lidt for det på mht spor.
    PS man bliver altså hurtigt bidt af hundetræning og kommer meget let til at dyrke det lidt mere en bare 'skridtet videre end sit og dæk', hvis man har en hund som synes det er fedt at træne smiley Jeg startede i 1987 på et begynderhold fordi jeg gerne ville have et min foxterrier var lidt mere lydig end de andre fox'er i hjemmet. Det er gennem årene blevet til lidt mere end bare helt sit, dæk, gå pænt og kom smiley
    Mht graviditet, småbørn og hundetræning så kender jeg godt nok mange, der har trænet gennem hele deres graviditet og som har haft bebsen med i barnvognen på træningspladsen lige fra starten af. Nogle har brugt den ugentlige træningstime til at komme lidt væk fra bleer og amning og have en tiltrængt friaften.


  • #48   9. maj 2015 Tak for alle forslagene - vi er blevet meget interesseret i sheltie og border collie smiley så de to skal der i hvertfald undersøges mere om smiley

Kommentér på:
Race

Annonce