2.263 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Nogen som har erfaring med hotspot? Fortæl hvad i gjorde, om forløbet og længden på forløbet. Mvh Danny Nogen som har erfaring med hotspot? Fortæl hvad i gjorde, om forløbet og længden på forløbet. Mvh Danny
Erfaringer med hotspot
0 synes godt om
apr 2012
Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
Dyrelæge, antibiotika, barbering, rens og udtørring af området, klorhexidinpulver, og så må vovse ikke kradse i det.
Hvis man er heldig/grundig nok i behandlingen er det overstået på nogle dage. Men det tager selvfølgelig tid før pelsen vokser til og bliver pæn igen.
dec 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 3
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
Min erfaring er at dyrlæge oftest er unødvendigt, det handler om at såret holdes tørt og rent, det må ikke smøres med noget men gerne sprayes med klorhexidin flere gange dagligt, hunden må ikke slikke i det, det er oftest væk på en lille uge og kun hvis det ikke bliver tørt på 1-2 dage er dyrlæge nødvendig
dec 2012
aug 2008
Følgere: 1085 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.717
Forige mandag opdagede jeg et lille bitte mærke på hundens hoved, smurte det med klorhexidinsalve.
Tirsdagen så det pænere ud - fortsatte med at smøre.
Onsdag er der et lille nyt mærke og jeg mærker et område med sår. Bareberer pelsen af, renser og smører.
Torsdag vågner jeg op til en hund som desværre har kløet hul i samtlige sår, det væsker og han er SÅ generet af det. Vi snakker stortset hele hovedskallen + lidt af nakken.
Så blev der ringet til dyrlægen.
Hos denne bliver alle sår kradset af, det bliver renset og "tørret ind".
Vi får udleveret Medrol tabletter mod kløen. 2stk dagligt i 5 dage. Og Cefa-cure tabletter - en halv tablet 2 gange dagligt i 10 dage.
Vi skulle se en bedring i løbet af weekenden og allerede dagen efter kløede han ikke i det mere, så det var SÅ hurtigt vi så en bedring. Nu er der kun sår tilbage, som er begyndt at falde af og vi stopper med antibiotikaen i morgen
Normalt har vi kunne klare hotspot med at fjerne pelsen og smøre med klorhexidin creme, men ikke denne gang, da hunden simpelthen var for generet af det og det udviklede sig virkelig hurtigt.
dec 2012
Hans sår væsker ikke længere og de er helet pænt, blevet til sår skorper og det shampoo har fjernet sårskorperne for at slå bakterien ihjel, den sku vidst sidde under skorperne.
Hans nye sår er heller ikke som hot spot var i starten, ingen væske, ingen grim lugt. Men har fjernet hårene og vasket det i klorhexidin shampoo og så tørret ham så godt jeg kunne, har kun stoppet ham i at klø i sine sår engang ellers klør han sig ikke. Og de fleste steder der var sår er der begyndt at komme hår igen.
Men puha jeg bryder mig ikke om hotspot, min kære ven har virkelig haft ondt over det
dec 2012
dec 2012
dec 2012
Nogen som har erfaring med hotspot? Fortæl hvad i gjorde, om forløbet og længden på forløbet. Mvh Danny