{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Chihuahua {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg har lige nogen spørgsmål:)
1) er det normalt at en chihuahua tæve på 8 måneder vejer 3,5 kg? (PS hun ser ikke tyk ud)
2) jeg fik hende i går, så er det normalt hun små tisser inden for?
3) hvad kan man evt gøre ved det? Jeg går med hende en gang i timen og en lang tur inden sengetid.
4) er det normalt hendes navle stikker lidt ud?
På forhånd tak;)


Kommentarer på:  Chihuahua
  • #3   12. maj 2015 Er den uden stamtavle?

    Der kan være flere grunde til at hun tisser inde
    Hun kan være nervøs

    Hun kan være glad

    Hun kan have blærebetændelse

    Det kan være hun slet ikke er renlig

    Renlighedsproblemer kan opstå ved flytning

    Navlen bør ikke stikke ud, jeg tænker navlebrok uden selv at have oplevet det


  • #4   12. maj 2015 1. Det sker at en chihuahua kommer over 3 kg, men i følge standarden må de maks være 3 kg.
    2. Det er helt normalt at en hund der skifter hjem kan være lidt urenlig, men hvis hun tisser en lille smule meget tit, ville jeg lige snuppe hende til dyrlægen, for så kan det være blærebetændelse.
    3. og hvis det er renligheds træningen der mangler, så er det bare at starte forfra som med en hvalp, ud når hun har sovet, leget, spist og drukket osv osv.
    4. Det er bestemt ikke normalt, og lyder som noget navlebrok, det ville jeg også lige få tjekket ved dyrlægen.


  • #6   13. maj 2015 Enten er din Chi meget overvægtig eller også er den ikke renracet. Jeg har endnu til gode at møde en Chi på 2 år, der vejer over 3 kg - og nu er din 8 mdr.

    Ang det på maven lyder meget som navlebrok, og vil give Mocca ret - der skal faktisk stå et notits om det i sundhedsbogen, så du ved hvad du skal forholde dig til.
    Men alt dette har du vel talt med opdrætteren om?


  • #7   13. maj 2015 Dkk der er faktisk en med stamtavle herinde der er større end standarden. Kan ikke lige huske navnet.
    Det sker altså ligesom ved andre racer at nogle falder ud, det er nok bare ikke så ofte da mange går efter avlsdyr på 2-2,5 kg. Men de falder jo forskelligt ud, ligesom rosa blev en lille en smiley


  • #8   13. maj 2015 smiley My only, det ved jeg - nu hentyder jeg til dem jeg møder på udstilling.
    Har selv ejet en engelsk cocker fra Sverige med stambog og meget fine linier, der var 44 cm - dvs LAAANGT over mål. Og har set en anden DKK engelsk cocker med super flot stambog på 46 cm....Så JA de findes, men der er langt imellem dem.


  • #9   13. maj 2015 DKK, det er klart du ikke har set dem på udstilling, det er en diskvalificerende fejl, så de ville intet have ud af at tage til en udstilling smiley

  • #10   13. maj 2015 Hun har stamtavle og er ægte chihuahua:-) og tak for svar alle sammen smiley

Kommentér på:
Chihuahua

Annonce