krydderier i hundens mad krydderier i hundens mad
Hejsa HG
Jeg laver selv madblandinger til hundenes marvben, jeg har holdt mig fra at krydre det indtil videre, da jeg ved at nogle krydderier er giftige for hunde
Ud over salt, peber, løg, hvidløg, paprika - som er dem jeg har hørt om - hvad er så mere farligt for hundemaven?
På forhånd tak
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.728
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 38 Svar: 509
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.194
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.530
Sjovt som mange vælger at bruge hvidløg; det er sådan set giftigt for alle andre end primater
Brocoli ville jeg heller ikke give min hund, da disse også er giftige for hunde. At give sin hund grøntsager kan da være fint nok, hvis man fx har en hund der har tendens til at blive fed og man derfor skal have stoppet noget fyld i den der ikke feder. Men har man ikke det problem er grøntsager nok mest noget man giver hunden for sin egen skyld. Hunde kan sagtens leve fint udelukkende på en diæt bestående af kød og fedt. Så at foderproducenterne propper alt mulig sjovt i foderet er nok mere for at få det til at fremstå lækkert for køberne.
Mine hunde ville klart foretrække marvbensfyld uden grøntsager
jan 2008
Kirsten: mange tak for dit gode og brugbare svar, hvilke krydderier bruger du selv (hvis du bruger nogen)?
jan 2008
man kan også blande torskerogn, kødrester etc. i, jeg blender altid det hele groft, så det er lettere at fylde benene godt
Caroline: ren leverpostej synes jeg også er for fedende, derfor propper jeg en masse blendede ting i
jan 2008
Jeg fylder ben hver eneste aften, så de kan få når vi tager afsted om morgenen. Det er en rigtig god rutine, men det kræver også noget arbejde
I dag har jeg lavet en lidt skæv blanding med grønne bønner, majs, ærter, linser, ris, samt kød- og melboller, de spiser virkelig alt med velbehag
Carlo har også smagt: agurk, mango, æble, grønkål, tomat, jordbær og hindbær. Desuden får han lov at få resten af mine morgensmoothies, dem lapper han gladeligt i sig
jan 2008
mar 2008
Jeg bruger både friske og tørrede krydderurter, har et par krydderurtebede, som hele tiden har friske skud. Så køber jeg hybenpulver, ingefær får de, hvis jeg har en rest etc. Bærrene stammer tit fra vores smoothies, lige en rest og ja så synes de også at smoothies generelt er lækkerier.
Men ellers bruger jeg tit rester fra kogt laks og anden fisk, kylling m.v. Moset sammen med ris eller bulgur, grøntsager og så krydderierne. Lidt middagsrester generelt er jo populært.
jan 2008
mar 2008
krydderier i hundens mad