5.747 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

krydderier i hundens mad krydderier i hundens mad

Hejsa HG smiley
Jeg laver selv madblandinger til hundenes marvben, jeg har holdt mig fra at krydre det indtil videre, da jeg ved at nogle krydderier er giftige for hunde smiley
Ud over salt, peber, løg, hvidløg, paprika - som er dem jeg har hørt om - hvad er så mere farligt for hundemaven?

På forhånd tak smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  krydderier i hundens mad
  • #1   22. maj 2015 Vil holde mig fra alt krydderi ud over hvidløg. Jeg putter kogte søde kartoffel, gulerødder, broccoli. Men noget hjemmelavet leverpostej uden salt

• #2   22. maj 2015 Jeg tænker bare, at der i meget hundefoder fx er persille i, så der må jo være nogle ting som er gode for vapserne smiley jeg kører også med mange grøntsager smiley

• #5   22. maj 2015 Du kan bruge tørret hybenpulver, rosmarin, ingefær, persille og en god ide er også at krydre med bær, der smager igennem og har god virkning. Tranebær og blåbær m.v.

• #6   22. maj 2015 Salt er jo så ikke decideret farligt. Både hunde og mennesker skal have en vis mængde per dag, men selvfølgelig ikke for meget !
    Sjovt som mange vælger at bruge hvidløg; det er sådan set giftigt for alle andre end primater smiley
    Brocoli ville jeg heller ikke give min hund, da disse også er giftige for hunde. At give sin hund grøntsager kan da være fint nok, hvis man fx har en hund der har tendens til at blive fed og man derfor skal have stoppet noget fyld i den der ikke feder. Men har man ikke det problem er grøntsager nok mest noget man giver hunden for sin egen skyld. Hunde kan sagtens leve fint udelukkende på en diæt bestående af kød og fedt. Så at foderproducenterne propper alt mulig sjovt i foderet er nok mere for at få det til at fremstå lækkert for køberne.
    Mine hunde ville klart foretrække marvbensfyld uden grøntsager smiley Men ellers ville jeg gøre som Kirsten foreslår.

• #7   22. maj 2015 Rotterne: jamen alt muligt - hvorfor spørger du? Jeg håber ikke du mistænker mig for at forgifte mine firbenede rumboer med min madlavning, hehe smiley

Kirsten: mange tak for dit gode og brugbare svar, hvilke krydderier bruger du selv (hvis du bruger nogen)? smiley Gør det ligemeget om det er tørret eller friske krydderier/krydderurter?

• #10   22. maj 2015 pyh, det var godt smiley Jeg ved ikke om det er spændende, jeg putter bare alt godt fra køleskab og fryser i smiley En nem variant er bananmos (benene er altid i fryseren natten over), som begge hunde er fuldstændig eksede med. Jeg har for nylig lavet en blomkål/gulerodmos med oksekødskraft, det hitter også stort smiley så er der den nemme med grønne linser, en smule ris, leverpostej og ærter smiley

man kan også blande torskerogn, kødrester etc. i, jeg blender altid det hele groft, så det er lettere at fylde benene godt smiley

Caroline: ren leverpostej synes jeg også er for fedende, derfor propper jeg en masse blendede ting i smiley De er altid slikket pinligt rene, når vi kommer hjem igen, så noget må jeg jo gøre rigtigt smiley

• #12   22. maj 2015 Det lyder da som om Obelix får masser af lækre snacks smiley
    Jeg fylder ben hver eneste aften, så de kan få når vi tager afsted om morgenen. Det er en rigtig god rutine, men det kræver også noget arbejde smiley

I dag har jeg lavet en lidt skæv blanding med grønne bønner, majs, ærter, linser, ris, samt kød- og melboller, de spiser virkelig alt med velbehag smiley

Carlo har også smagt: agurk, mango, æble, grønkål, tomat, jordbær og hindbær. Desuden får han lov at få resten af mine morgensmoothies, dem lapper han gladeligt i sig smiley Han spiser faktisk alt, det er virkelig let at komme uden om "industri" godbidder smiley Det er værre med mopsen, han er en kræsenpind, men han skal nok spise sin gulerod, så Carlo ikke får den smiley

• #15   23. maj 2015 Vi bruger faktisk også banan til træning, sammen med mango, kogte gulerødder, og forskellige smørstegte deller, der er godt fedtede smiley

• #16   23. maj 2015 Frosne bananer til at gnave i er heller ikke tosset.

Jeg bruger både friske og tørrede krydderurter, har et par krydderurtebede, som hele tiden har friske skud. Så køber jeg hybenpulver, ingefær får de, hvis jeg har en rest etc. Bærrene stammer tit fra vores smoothies, lige en rest og ja så synes de også at smoothies generelt er lækkerier.

Men ellers bruger jeg tit rester fra kogt laks og anden fisk, kylling m.v. Moset sammen med ris eller bulgur, grøntsager og så krydderierne. Lidt middagsrester generelt er jo populært.

• #17   23. maj 2015 Kirsten: det lyder virkelig også godt smiley er det frisk ingefær de får eller er det også pulver?

• #18   23. maj 2015 Begge dele.... smiley

Kommentér på:
krydderier i hundens mad

Annonce