{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.970 visninger | Oprettet:

Mopar_Freak
Mopar_Freak
Emner: 2 Svar: 9

Hund som er konstant sulten {{forumTopicSubject}}

jeg har en Rottweiler han på ca 2 år.
han er konstant sulten og går altid og leder efter mad eller bare noget at spise.
om det giver dårlig mave er ingen hindring.
feks. kan han spise, det græs som sidder på hjul fra plæneklipperen, fugle lort, lort fra gæs, lort fra katte, grene/pinde, bark, blomster, græs alle former for frugt og grønsager.

han får mad morgen og aften ca 450-500 g.
jeg har prøvet mere end 10 forskellige typer foder, med og uden korn. osv.

han tager heller ikke på i vægt...

nogen fornuftige ideer ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund som er konstant sulten
  • #1   31. maj 2015 Er han tjekket for orm?

• #2   31. maj 2015 Min Diesel var på nøjagtig samme måde, jeg prøvede alt muligt foder og heldigvis prøvede jeg Pronatura - dét kan mætte ham smiley

• Mopar_Freak
    Mopar_Freak Tilmeldt:
    feb 2012

#4   31. maj 2015 Kenzo O

den har jeg ikke prøvet endnu...
    hvilken slags valgte du ?
    kan se der er knapt 1 år mellem din Diesel og min Rico...

Pernille C

tanken har strejfet mig men jeg er ikke vild med og give medicin for noget der ikke er sikkert.
    jeg har ingen orm set hverken fra hans R.. eller det afføring han lægger.

• Mopar_Freak
    Mopar_Freak Tilmeldt:
    feb 2012

#5   31. maj 2015 Rotterne

store kødben ??
    fortæl lige lidt nærmer hvordan det skal få ham til og tag på og mætte ham ?
    er kødben ikke til og beskæftige dem og for tænder ?

• #9   31. maj 2015 Man skal da også aflevere en afføringsprøve hos dyrlægen, inden de udskriver ormekur smiley

• #10   31. maj 2015 10 forskellige slags foder på 2 år, det vi sige at hunden igennemsnit har fået det samme foder i knap to en halv måned, det er altså ikke lang tid.

I forhold til mængden af foder så et det jo forskelligt fra fodermærke til fodermærke hvad de anbefaler. Lig her mærke til anbefaler, nogle hunde skal have mere andre mindre.
    Jeg ville nok prøve med et foder til højenergi hunde, det hedder ofte aktive et eller andet, og der udover giver rå gulerødder det mætter godt og skader ikke.ndu kan også lige lidt æbler mv.

• #11   31. maj 2015 Helle: Jeg har lige fået ormekur til hundene, alene på mistanken om orm, ingen afføringsprøve eller konsultation. Udover pillerne betalte jeg et recept gebyr. Orm er virkelig klamt, så her tager jeg ingen chancer.

TS når din hund spiser alle mulige klamme ting kan den sagtens have orm. Orm ses sjældent i afføring, da de gemmer sig længere oppe i endetarmen når hunden er aktiv, det er ofte kun når hunden/katten har lagt stille, at der måske kravler en orm ud.

• #12   31. maj 2015 Og du er sikker på det er sult og ikke kedsomhed eller frustration over manglende mental aktivering?

• #13   31. maj 2015 Jeg er af sådan en støbning at jeg er virkelig glad for at have hunde, der er konstant sultne.
    Det gør dem superlette at motivere og virkelig samarbejdsvillige.

Det i sig selv synes jeg på ingen måde er et problem.
    Hvis hunden er for tynd (er den i virkeligheden det, eller regulerer den det egentlig meget godt?), er naturligvis et problem. Og jeg synes da andre her har fat i en lang ende når de anbefaler at få tjekket hunden for orm. Altså med indlevering af afføringsprøver og hele baduljen... Når hunden snasker i alt muligt er risikoen overhængende - og bor du i de områder med højrisiko for hjerte-lungeorm, så er det i høj grad relevant med et tjek en gang i mellem.

Derefter handler det jo "bare" om at finde et foder, hvor hunden fungerer godt. En slank og sulten hund er ikke et problem. Det er blot en vane.

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147
    #15   31. maj 2015 Faste spisetider hjalp min hund. Hver morgen inden jeg tager på arbejde, og kl. 18.00 om aftenen. Det har han forstået nu, så hver dag kl. 18.00 kommer han med sin mad-bold. Han kan godt klokken smiley

• #17   31. maj 2015 Du kan evt give ham reven gulerødder i, det giver en nærheds fornemmelse.

• #18   31. maj 2015 Mener ikke, dyrlæger bare må udskrive ormekure pga. risikoen for resistens..
    Ihvertfald ved jeg, at de ikke må til heste. Og min tidligere dyrlæge udskrev heller ikke bare til hund uden afføringsprøve.

• #19   31. maj 2015 Det er ikke altid muligt selv at spotte orm i afhøringen, men hvis han spiser afføring fra diverse andre dyr så mener jeg da bestemt at muligheden er der. smiley

• #22   31. maj 2015 "et godt ben med massere af kød på er luksus for en rottweiler " - og alle andre racer smiley

Kommentér på:
Hund som er konstant sulten

Annonce