1.777 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 69 Svar

Ulovlige hunderacer Ulovlige hunderacer

Nu igen igår var der en tråd om Pittbull´s og at de er her på Hg......Fred være med det.
Flere af jer udtalte at i sagtens kunne kende en Pitbull.

Så er min tanke, hvad med Tosaén ?
Den er her vel også og kan i også kende den med det samme?
Den minder jo om vores Broholmer og er i famillie med Mastiffen.....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulovlige hunderacer
  • #1   20. sep 2006 Jeg kan ikke det er svært syntes jeg

• #2   20. sep 2006 Har læst på Det Danske Broholmers hjemmeside at de selv døjer med at se forskel og at flere og flere prøver at gå undercover med tosa´en ved at den får Broholmer navn.

• #3   20. sep 2006 Ja Lisbeth det er nemlig super svært.....Jeg kan ikke selv.

• #4   20. sep 2006 en mastino napoletano er vel også i famillie med mastiffen

• #5   20. sep 2006 Nysgerrighed såmen...........

• #6   20. sep 2006 Det er da ikke så godt hvis de er under andre navne

• #7   20. sep 2006 Ja en stor skam MGP...

• #8   20. sep 2006 Tror du ikk' at det er fordi de ikk' er så udbredte
    herinde, så springer det ikk' lige i øjnene på een
    ligeså vel som når der bliver oprettet en Pitbull?

• #9   20. sep 2006 Hvem holder egentlig tjek på sådan noget herinde det er da forkert hvis der er hunde herinde som slet ikke er hvad der står de er jeg kender ikke alle hunderacer så jeg tror godt jeg kunne komme til at stemme på en ulovlig hund hvis den kaldes et andet navn

• #10   20. sep 2006 Aner det ikke Barb, men tror der er flere en man går og tror...Og "sprang" den op og bed mig i røven ville jeg ikke kunne se forskel.

• #11   20. sep 2006 *GG* Er det ikke ønske tænkning MGP ?

• #12   20. sep 2006 Jeg syntes tit der er noget om pit bull herinde men jeg syntes ikke jeg har set nogen men sådan en som mig ville nok heller ikke kunne kende den hvis den kaldes en anden race

• #13   20. sep 2006 Jeg kan nu ikke kende forskel på hverken tosaen og broholmeren, eller pitén og amstaffen hvis ikke pitén har sin røde snude.... Disse hunde ligner ganske enkelt hinnanden så meget at man vist skal være ualmindelig dygtig hundekender for at kunne gøre det... Synes dog det er en skam at nogen skal bryde loven og risikere at ødelægge ry for andre dejlige hunde racer.

• #14   20. sep 2006 Er der ikke nogen der har med dette hg at gøre som har kendskab til hvilke racer der er lovlige og ikke lovlige ellers er det da noget rod

• #15   20. sep 2006 Synes faktisk tosaen kunne gå under mange ting uden jeg så meget som lidt ville skænke det en tanke som en ulovlig hund, på missy´s link synes jeg faktisk ikke den ser farlig ud, og ligner d mest en mastiff, og jeg tror faktisk jeg ville ha stemt den ind lige meget hvad den var skrevet som, broholmer, mastiff, blanding....

• #16   20. sep 2006 Nej for søren...Frankrig er en tand for strikse !!!!

• #17   20. sep 2006 Annette D

I frankrig? Hvordan er det der, ved kun hvordan det er i de nærmeste nabolande smiley

• #18   20. sep 2006 Noget ala Tyskland.....

• #19   20. sep 2006 der var for lang tid siden en hund herinde som slet ikke passede til teksten og den samme hund var herinde med andre billeder men der var nogle af billederne der var de samme men pludselig var den væk det var nemlig en broholmer

• #20   20. sep 2006 Tanja

er amstaffen ikke lige blevet ulovlig i tyskland????

• #21   20. sep 2006 Nå ja den er så okay MGP...Men ellers er de sørme strikse.

• #22   20. sep 2006 Er den ??? Skal den ikke bare i mundkurv når den færdes offentligt ?

• #23   20. sep 2006 *MGP *

Det vil sige at blandings hunde ikke er lovlige i frankrig?
    Det er da en dårlig regl.... Og det ville også kræve en nedsætning af prisen på racer med bog, eller ville jeg aldrig få hund før jeg var gammel igen smiley

• #24   20. sep 2006 Jeg kan slet ikke se det fede i at have en hund du ikke må kalde ved dens racenavn, som du er nød til at lyve om til højre og venstre.

Og det er SÅ enormt ærgeligt at det kan være med at ødelægge andre racers ry...

Kan slet ikke sætte mig ind i hvad det skal gøre godt for at eje et ulovligt dyr!!

• #25   20. sep 2006 * Tanja *

Jeg har hørt, men skal da ikke sige noget sikkert, at den skulle være blevet gjort ulovlig, eller der er tale om at gøre det, efter at den blanding "åd" en lille dreng på en legeplads

• #26   20. sep 2006 Øv jeg kan ikke lige finde Frankrigs forbuds liste.

• #27   20. sep 2006 Tja - det er godt nok de 2 racer er ulovlige herhjemme - men hvad så med afkom/blandinger?
    Det ligger i generne uanset hvor gerne nogen vil tro noget andet.

• #28   20. sep 2006 http://www.amstaffs.dk/forbud.htm

• #29   20. sep 2006 Jeg syntes også det må være noget underligt noget at kalde sit kæreste eje noget andet end det man har købt den for at være jeg kan ikke se fidusen

• #30   20. sep 2006 Den har været ulovlig i Tyskland - men forbudet blev ophævet, dog kræver flere byer i Tyskland at Amstaffen bærer mundkurv når den er i deres by, gør den det ikke bliver den konfiskeret.

• #31   20. sep 2006 Så havde jeg en smule ret Jeniki....

• #32   20. sep 2006 Karin, det er også blandinger af de racer der er ulovlige.

Desværre er forbudet stortset umuligt at håndhæve...

• #33   20. sep 2006 Hvem slettede forresten den der var herinde igår?? Hva det dem selv, eller HG??

• #34   20. sep 2006 Tja man undres...Hvorfor dog lave en lov de ikke kan opretholde ?

• #35   20. sep 2006 men det må kunne slås op på nettet, er det blot mundkurv synes jeg også dette er forkert, folk vil få det forkerte syn på muskelhunde racerne hvis det var påbudt at de skulle gå med mundkurv ude. Jeg selv hopper da lige en ekstra gang når jeg ser en hund med mundkurv, det er som om jeg straks tænker at det er en utilregnelig hund, og jeg tror kun det ville stærkne de folk som ikke kan lide racernes frygt for dem......

• #36   20. sep 2006 Hva=var

• #37   20. sep 2006 Boerbulls.....gad vide hvad et er for en race *GGGGGGG*

• #38   20. sep 2006 Nat tjeck mit link.

• #39   20. sep 2006 Hmmm.........HVIS man indførte påbud om muskelhunde/kamphunde skulle bære mundkurv i en periode - mon ikke alle "Brianerne" ville finde sig en anden hobby? Så er der kun de seriøse tilbage og kan tage den derfra?

Kun et forslag - ikke spanke mig nu

• #40   20. sep 2006 Læser jeg helt galt eller står der også på jeres link:

TYSKLAND
    Forbud mod indførsel, avl og handel med ptbull terrier, amerikasnsk staffordshire terrier, staffordshire bull terrier og bullterrier, samt krydsninger her af (siden december 2000)

betyder det ikke rimmelig meget at hundene af denne race stille vil udø i tyskland?? at de ikke ønsker flere af dem, og når dem som er der er krattet af så er de væk, slut-prut???

• #41   20. sep 2006 måske bare mig som misforstår noget :-0

• #42   20. sep 2006 Tja kommer an på fortolkningen..........

• #43   20. sep 2006 Men ok tanja, dit link nævner heller ikke at amstaffen nu er ulovlig i norge smiley

• #44   20. sep 2006 Jo Karin - det tror jeg du har ret i.

• #45   20. sep 2006 * Tanja *

jamen så hjælp mig med at tolke det smiley
    hvis du hverken må indføre, avl og handel med, så kan der jo ikke rigtig blive ved med at være sååå mange af racen tilbage... vel??

• #46   20. sep 2006 *MGP *

Jeg tror heller ikke det ville nytte at lave en lov om på bud af mundkurv, det ville ramme de forkerte menneskers hunde, dem som går op i det og som følger loven, disse hunde ville blive stemplet imens folk som alligevel vælger at få en pitbull og kalde den en amstaff ville skide højt og helligt på loven og igen stå tilbage med følelsen af at være lidt af nogle banditer.

Dog håber jeg i mit stille sind at min race ikke når så langt som til at blive ulovlig i DK, da jeg virkelig har fundet den race jeg drømmer om at have resten af mit liv **SsS**

• #47   20. sep 2006 Nope MGP - det tror jeg faktisk ikke. Og har hunden ikke mundkurv på skal den fjernes.
    Hårdt for de reelle - surt for "de andre". men sikkert effektivt for alle.
    Og i det mindste læser vi ikke mere om hunde der har flået andre af den type.

• #48   20. sep 2006 Nat - hvis man gjorde en kæmpe indsats for at forklare HVORFOR de gjorde det - så tror jeg ikke det vil blive opfattet så grelt

• #49   20. sep 2006 *MGP *

Jeg tænker bare på alle de "SEJE" typer man møder i S-toget mellem KBH, østerport, nørreport ovs. de sidder der med deres lettere forvirret hund, ikke så opdraget og uden at skulle skeldne en normal farvet pit (altså ikke nogle røde vovser her) fra en amstaff, vil jeg blot sige en muskel hunde, men i ved hvad jeg mener, gutter/tøser som ikke har fået hunden af kærlighed til dyret men fordi dette er en sej hund, de stakkel gamle damer der hopper med gangstativet forbi dem mens de griner og synes de er sååååå seje, jeg ved ikke om det virkelig ville kunne nå ind til dem, for dem er en hund nærmest som at ha en fed bil, en sej håndtaske og hvis en hund ryger, tjaaa så kan man vel få en ny, de er jo også sødest som hvalp....
    Jeg ved det ikke, jeg ved bare at jeg ikke synes at fredelige hunde skal bære mundkurv uden grund, da jeg tror det vil forærre muskelhunde haders syn på dem ende mere, nærmest som en bekræftigelse på at de var farlige hunde, og det er en skam, for tag foreksempel min chucky, stor dum dreng som elsker alle, med en mundkurv på ville han blot ligne endnu et uheldigt tilfælde og folk som ikke kender racen ville helt sikkert ikke lade deres børn snakke med ham, folk med andre hunde ville gå over på den anden side og folk ville se ned på mig for ikke at have en hund jeg kunne styre, selv om intet af dette er sandt. Men var det en overgangs periode og ville det virkelig kunne hjælpe så ville jeg gøre det, jeg tror bare det ville gøre tingene værre.....

• #50   20. sep 2006 *MGP *

Hvor var det bare kanon skrevet, det er nemlig sådan det er smiley

• #51   20. sep 2006 Iben/Martin ...-men mest Iben

Ja så langt e jeg slet ikke noget endnu med at tænke over mundkurven, det er jo frygteligt, tænk hvis jeg ikke kunne træne min hund nede på plænen og give ham godbider og lege med pind pågrund af en mundkurv, mine hunde ville ikke kunne lege sammen og trække i torvet, pinden og lege med boldt, da den ene skulle bære mundkurv, nææææh, der var en lille dreng her som ikke ville have så meget glæde i livet med en mundkurv

• #52   20. sep 2006 Sådan *MGP* lige i øjet smiley

• #53   20. sep 2006 og hvilke racer skulle endelig bære denne mundkurv? skal det være alle muskel hunde eller bare enkelte racer med størst interesse eller størst lighed med de ulovlige racer, altså amstaffen igen, som altid...

• #54   20. sep 2006 Iben/Martin ...-men mest Iben

Ikke bare kedelige, men jeg tror faktisk ikke min hund ville nyde ikke at kunne være med i en leg med nemo og de andre hunde på plænen, og det ville da være synd at de søde, almindelige gode hunde skulle straffes på den måde, så kan min hund pludselig kun lege inde da jeg ikke ejer egen have.....

• #55   20. sep 2006 Iben/Martin ...-men mest Iben

ja min blev sku nok også en boxer, det sammenlignes han mest med når vi går, måske er det farverne.... for min hund skal da også ha lov til at kunne lege med pind med de andre hunde, andet er da synd, så ville han aldrig mere kunne lege smiley

• #56   20. sep 2006 alle racer over 40 cm burde måske bære mundkurv? det gør man i østlandene mig bekendt

for mange år siden var Sharpei en forbudt race i Sverige - den kaldes også en kinesisk kamphund - En akita inu bruges som politihund i Japan og er også een man skal have respekt for ..... så racer bliver forbudt og ikke forbudt - og så findes nogle nye og det hele kører i ring ...............

• #57   20. sep 2006 Pia P

trist men sandt, bare det ikke rammer min race smiley

• #58   20. sep 2006 hvis der kom en med en tosa, kunne de også sagtnes bilde mig en det var en blandingshund et og andet

• #59   20. sep 2006 mange gange bliver en race udsat for en masse fordomme - i går aftes var jeg ude og gå med 2 af mine basenji - mødte et ægtepar, der gik aftentur og manden spurgte om mine hunde havde opretstående ører fra naturens side, eller ???? - og hvorfor spurgte han mon dette, jo for han havde da læst om hunde, der var farlige og havde kuperede ører, men aldrig set een .......... (og det er ikke første gang mine hunde forveksles med en anden race!) Min hanhund scannede hurtigt manden og besluttede sig for ikke at kunne lide ham, så manden sagde mumlende " der er nok noget om det "? om hvad .............. kuperede/opretstående ører og folks dumhed og manglende forstand på hvad de tror men ikke ved ........

• #60   20. sep 2006 Iben/Martin ...-men mest Iben - ok, en basenji er ikke meget højere men de har mundkurve på i østlandene - og godt det samme, da mange hunde i den størrelse har det med at bide i knæ (menneskeknæ) - ingen, der har prøvet at blive bidt i knæet eller skinnebenet af en sur hund?

• #61   20. sep 2006 øhhh, det lød som om en basenji går og gnasker folk i knæene ........... det var nu ikke sådan - tænker mere på hvis der er et slagsmål og man står mellem hundene, så kan man få bid .................

• #62   20. sep 2006 Iben/Martin ...-men mest Iben - jeg er aldrig bleven bidt i knæet - men i "forlygterne", ja undskyld sproget - ved ikke hvad jeg ellers skal kalde det - børn læser også siderne :-)) det var når jeg i min uvidenhed løftede min hund op der blev angrebet af en anden ...... det gør jeg ikke mere - og du er også bleven klog af skade smiley

men bidt næsen af - det lyder da voldsomt - og nej, man skal ikke undervurdere små hunde ............... var det en voksen person, der fik bid i næsen? kan forestille mig det var en terrier, der kunne springe højt ?

• #63   20. sep 2006 er det sandt - har da aldrig hørt noget lignende ....... var der ikke et bedre sted at tage hud fra end hans kinder ? nej, du tager gas på mig ...............

• #64   20. sep 2006 jeg har gået op og ned at pitbulls og kan ikke kende forskel på dem og amstaff's og vil heller ikke begynde at sætte olk i bokse. Så jeg tror sku ikke det er alle der siger de kan kende forskel som i virkeligheden kan det hvis de bliver sat på prøve.

• #65   20. sep 2006 Jeg er også lige kommet på og vil sige; jeg kan ikke se forskel på broholmeren og tosa, har kigget på dem begge på dogbread, og forskelllen er til at overse.

• #66   20. sep 2006 Øv, jeg fik gæster derfor jeg måtte udgå af tråden........

sorry herfra!

• #67   20. sep 2006 *GG* God ide´......

• #68   20. sep 2006 Nat: Jeg ved ikke, om det er skrevet tidligere i tråden, men 2003-4 var opdrættere af Sbt'en og bullterrieren i højste ret i Tyskland, hvor de fik ophævet forbudet... Det er igen tilladt at avle på disse hunde, hos anerkendte kenneler... Dog må de stadig ikke importere nye hunde til landet - en åndsvag lille tvist, som de arbejder på at for ændret også... Men summa summarum, de må godt have og opdrætte de 2 racer igen, med stamtavle.

• #69   20. sep 2006 Dejligt at de ikke er helt ekskluderet fra landet....

Kommentér på:
Ulovlige hunderacer

Annonce