3.692 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Ville det være muligt? Leje en hund? Ville det være muligt? Leje en hund?

Hej hundemennesker smiley

Jeg er 13 år, og jeg vil gerne have en hund. Jeg er i fuld gang med at prøve at overtale min familie, men min mor vil ikke smiley
Jeg ved godt, at hvis man skal have hund, skal alle være med til det, men jeg tænkte bare, hvis det måske ville kunne overtale hende, hvis vi kunne passe en hund i ca tre dage, feks tirs-ons-tors, og så kan hun se vi godt kan klare det? Lyder det totalt skørt, eller ville det måske kunne lykkes?

Vh Selma smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ville det være muligt? Leje en hund?
  • #1   6. jun 2015 Kender du ikke nogle der har hund, hvor I kan få lov at passe den?
    Ellers prøve hundesitter.dk
    Der er tit nogle der søger pasning til deres hund, mens de er på ferie smiley

• #2   6. jun 2015 Vi kender ikke nogen der ikke bor på en gård nej..
    Men tak, jeg prøver derinde smiley
    Tak for hjælpen smiley

• #3   6. jun 2015 Hvad har en gård med noget at gøre ?

• #4   6. jun 2015 Jeg tror det bliver svært at finde mennesker der vil låne deres hund ud til fremmede

• #5   6. jun 2015 Zarah: Det var et svar til Einstein, om at vi ikke bare kan tage en hund, der normalt bor på en gård, og så få den til at bo i en slags by. -Dog med en park 100 meter væk smiley

Ditte: Det var det jeg var bange for, men jeg tror eg har fået en idé, tak for hjælpen smiley

• #7   6. jun 2015 Jeg tror som de andre også det bliver svært at finde en hund. De der søger pasning vil jo oftest ikke lade et barn på 13 år stå for det, men have en voksen til det, og hvis din mor ikke er interesseret hjælper det jo nok ikke så meget.

Men kunne du evt ikke prøve at søge efter en hund du kan gå tur med osv. passe når familien er på ferie, det kunne jo godt være hvis de lærer dig at kende at de gerne vil lade dig stå for det smiley Og så vente med hund til du er voksen og selv kan have ansvar for den osv.
    Det er ikke fordi jeg ikke kan forstå du gerne vil have en hund eller noget, men hvis din mor siger nej er det jo sådan det er, hun har sikkert en rigtig god grund til det.

Derudover kan hun nok ikke se på 3 dage om det kunne fungere. Der er en kæmpe forskel på at have en fremmed hund i 3 dage, og på at få en hvalp/hund der skal bo i huset i mange år. smiley
    Og lige om lidt bliver du for alvor teenager og går ud af folkeskolen osv. Og så kan det altså være utrolig svært at finde tid til vapsen, når man også gerne vil være sammen med vennerne, måske feste i weekenden osv. Jeg siger ikke at alle teenagere er sådan, det var jeg f.eks. ikke, men det skal du alligevel huske på, og du flytter også hjemmefra engang.

• #8   6. jun 2015 Jeg ville også lige høre hende ad om, hvorfor hun siger nej. Der er jo ikke så meget man kan gøre hvis det er pga. økonomien, andet end at du kan gå med reklamer. Så spørg lige ind til baggrunden for det smiley

• #9   6. jun 2015 Tænker også du måske skal overveje din mor siger nej fordi i ikke har råd til en hund eller tid.. En hund koster mange penge ikke kun i indkøb men også i udstyr foder træning og dyrlægeregning.. Bliver ens hund syg hvilket de så belejligt tit bliver når alt har lukket og man skal til vagtdyrlæge det kan koster rigtig mange penge, så er der forsikring osv..

Også er der tiden det kræver også en go potion tid at have hund specielt når de er små og skal lære at være alene hjemme pottetræning osv. Man kan heller ikke bare tage på ferie uden at skulle tænke på at hunden må komme med eller finde pasning..

Måske der faktisk er en god grund til din mor ikke vil have hund lige nu. Det kan jo ikke ændres ved at i passer en hund .

• #10   6. jun 2015 Jeg kan godt se hvad i mener, der er bare det, at jeg ved hvad grunden er, og det er ikke noget med tid, penge eller noget. Det er fordi at hun tænker ikke på en hund, som noget som er hyggeligt at gå tur med, at se film med, og have gående derhjemme. Hun ser det som noget der enten er totalt doven, mega hyper, eller meget anmasende. Hun ser det som noget hun skal finde en hundepasser til, i ferierne (selvom at vi altid kun tager på campingferie, i bil, maks ti timer væk.) Hun ser alle pligterne ved det, selvom at jeg har luftet hunde hver torsdag i næsten et år, jeg har gjort rent på badeværelset hver lørdag i to måneder, uden at droppe det fordi der var noget sjovere, og vi har skulle passe en hund i fire dage på en gård, hvor JEG passede den smiley

• #11   6. jun 2015 Men hvis din mor ikke er vild med hunde er det også meget forlangt at bo sammen med én.

De sviner, mange af dem ødelægger ting, og ja nogle er dovne eller hyper og også anmasende

• #12   6. jun 2015 Hvis hun ikke kan lide hunde, er det jo svært. Hun skal jo også bo med den.

Kan du ikke finde en hund, du kan være fast lufter for lidt oftere? Så har du den at hygge med smiley

• #14   6. jun 2015 Hvis din mor allerede har det sådan på forhånd vil hu helt sikkert blive bims af at få en hvalp i huset, de sviner tisser en tår hist og pist til de er renlige hvilket er en krævende job, de hyler og skriger måske hvis man går fra dem til man har lært dem at være alene hjemme hvilket også tager tid, de fælder sjaske vand ud på gulvet tygger ting i stykker (nogen gør) de kan være anmasende specielt som små hvor de søger tryghed.. Så det er nok bare ikke noget for din mor. Det må man bare acceptere, så må du købe en hund når du flytter hjemmefra og selv har tid og lyst til det ..

• #15   6. jun 2015 Jeg kan se jeres pointe, jeg dropper det, tak for hjælpen alle sammen smiley

• #16   6. jun 2015 Selma,lav en flot annonce med billede af dig selv,hvor du eksempel kan skrive at hvis nogen vil have deres hund gået en tur med,så kan du bruges,det er mere personligt når der er billede på..og sæt annoncen op der hvor du bor..bare en ide'.. smiley

• #17   6. jun 2015 Altså jeg er 17 år, og fik endelig overtalt mine forældre til at jeg måtte få hund i februar. Efter 5 års tiggen og plagen. Nu har jeg så min EGEN hund (vel og mærket ikke mine forældres). Der følger rigtig meget ansvar med til det, penge til legetøj, mad, kurv, dyrlæge osv. At passe hunden altid og hele tiden, så har man ikke så meget tid længere. Det er et stort spring pludseligt at få en hund, men jeg vil sige jeg fortryder det ikke på noget tidspunkt smiley

• #18   6. jun 2015 Øv øv, det er rigtig træls at ønske sig hund meget, men hvor familien ikke er med på det. Men lige her tror jeg også det er bedst, at du lytter til din mors ønsker - prøv at tænk på, at det jo heller ikke bliver et sjovt liv for hunden, hvis din mor ofte er irriteret på den eller ikke gider den smiley

Så GLÆD dig til den dag, du selv kan anskaffe dig din egen hund. Det kan godt være, at der går nogle år endnu, og det er pissesurt at skulle vente, men på den lidt optimistiske side kan man jo tænke på, at du nu har en god portion tid til virkelig at sætte dig ind i racer, behov, sundhed og lignende - så er det dit eget ansvar, med alt hvad der medfølger, men også helt din egen beslutning og ikke nogen der går rundt og egentlig er trætte af, at hunden er der smiley

• #20   6. jun 2015 Det er meget få år man bor hjemme.. Nyd tiden med hest istedet for, og spar sammen til en hund til når du flytter hjemmefra

• #21   6. jun 2015 Du lyder som en fornuftig pige Selma smiley

Du kan søge omkring dig om at du gerne vil lufte folks hunde smiley

• #22   6. jun 2015 Jeg drømte også om hund i din alder, nogle hænger ved ideen, andre hopper fra igen. Min søster fik hund da hun var 13, nu er det ikke hendes mere, men min mors ansvar, selvom der blev lovet guld.og grønne skove. Siger ikke du er sådan, men tænker din mor har tanken måske.
    Du skal snart konfirmeres, så kommer der venner, fester, kærester, arbejde, skole, den nye reform gør du er væk mange timer, og efter folkeskoleb bliver det ikke nemmere.
    Det skal være en familie beslutning, hvor alle er med på at skulle "arbejde" ?? hvis du hænger i, så køb en hund når du har råd og tid, og sit eget hjem.
    Indtil da, så nyd andres. ??

• #23   8. jun 2015 Jeg fik hund da jeg var 16 og nu er jeg 21, hun er stadig min, men hvis jeg kunne gøre det om havde jeg ventet med at få hund. Jeg fortryder ikke at jeg har fået lige præcis hende, hun er mit et og alt og jeg kan ikke undvære hende smiley Men set i bakspejlet havde det gjort rigtig mange ting lettere, og nogle ting, havde hun fortjent bedre. Fx, er jeg flyttet meget, og det har hun heldigvis ikke taget skade af, men det er et meget stort ansvar at få hund. Hellere vente og kunne byde hunden et fantastisk liv. smiley

Kommentér på:
Ville det være muligt? Leje en hund?

Annonce